همه چیز درباره نوع شخصیت INTP

شخصیت های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند آن را داشته باشند. مانند شخصیت INTP.  هر فرد در زندگی خودش می تواند رفتار های مختلفی داشته باشد. هر شخصیتی در هر فردی می تواند شامل گزینه های مختلفی داشته باشد. برای مثال یک فرد ممکن است درون گرا باشد و در کنار او فرد دیگری وجود دارد که او نیز برون گرا است. در روان شناسی موارد مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در مورد اختلالات شخصیتی یا موارد دیگر کمک کند.

شخصیت در هر فردی شامل موارد مختلفی است. برای مثال برخی افراد باید این نکته را بدانند که شخصیت می تواند در طول زندگی تغییر کند اما باید باور به این موضوع داشت که افراد می توانند تغییرات را درون خود ایجاد کنند. این ویژگی ها می تواند از ابتدا در فرد وجود داشته باشد یا این که به علت دلایل دیگری اتفاق بیفتد. هر فردی باید بداند که رفتار ها به گونه ای است که در زندگی همه اتفاق می افتاد اما قابل کنترل است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با همه چیز درباره نوع شخصیت INTP صحبت کنیم.

بررسی شخصیت های مختلف

در این مجموعه مشاوره، ما در حال بررسی 16 نوع شخصیت هستیم که توسط کاترین بریگز و دخترش، ایزابل مایرز شناسایی شده اند. در دهه 1940، کاترین و ایزابل MBTI (شاخص نوع مایرز-بریگز)، خودآزمایی شخصیتی مبتنی بر نظریه کارل یونگ که هرکدام از آن ها دارای تیپ شخصیتی هستند را ایجاد کردند.

اعتقاد کارل یونگ

کارل یونگ معتقد بود که انسان ها دو نوع کارکرد دارند: نحوه درک چیزها و تصمیم گیری. کارل یونگ همچنین نتیجه گرفت که ما یا درون گرا هستیم یا برون گرا ، برای جمع آوری اطلاعات از حس یا شهود استفاده می کنیم و تصمیمات خود را بر اساس منطق عینی (تفکر) یا احساسات ذهنی بنا می کنیم. کاترین و ایزابل با افزودن دو نقطه مقابل دیگر: قضاوت و ادراک، نظریه کارل یونگ را بیشتر توسعه دادند. ترکیب های مختلف این چهار نقطه مقابل 16 نوع شخصیت را تشکیل می دهد.

16 نوع شخصیت

همه چیز درباره نوع شخصیت INTP

تحلیل گران: معمار (INTJ)، منطق دان (INTP)، فرمانده (ENTJ)، مناظره کننده (ENTP).

دیپلمات ها: مدافع (INFJ)، واسطه (INFP)، قهرمان اصلی (ENFJ)، مبارز (ENFP).

نگهبانان: لجستیک (ISTJ)، مدافع (ISFJ)، مجری (ESTJ)، کنسول (ESFJ).

کاوشگران: مجازی (ISTP)، ماجراجو (ISFP)، کارآفرین (ESTP)، سرگرمی (ESFP).

تیپ شخصیتی در افراد

وقتی می دانید تیپ شخصیتی شما چیست، می توانید سفر کشف خود را شروع کنید تا بفهمید چرا کارهایی را که انجام می دهید انجام می دهید و همان طور که فکر می کنید فکر می کنید. در یک تست رایگان شخصیت Myers-Briggs شرکت کنید تا بفهمید شما تیپ شخصیتی INTP هستید یا یکی از 16 تیپ دیگر هستید.

کمک از درمانگران

اگر در سفر رشد خود به کمک نیاز دارید، با یکی از درمانگران آموزش دیده در سایت های مختلف تماس بگیرید. تنها وقتی درک عمیقی از ویژگی های شخصیتی خود داشته باشید، قادر خواهید بود نقاط قوت خود را افزایش داده و به سفری رشد شخصی بروید.

ویژگی های شخصیتی INTP: منطق دان

INTP مخفف درون گرایی، شهود، تفکر و ادراک است.

درون گرایی

 INTPساکت و محفوظ است. آن ها ترجیح می دهند چند دوست صمیمی داشته باشند تا بسیاری از آشنایان. اجتماعات اجتماعی از هر نوع که باشد انرژی آن ها را تخلیه می کند.

شهود

تمرکز INTP بر تصویر کلان و امکانات آینده، توجه کمتری به جزئیات و این جا و اکنون دارد. تیپ های شخصیتی INTP تمایل دارند انتزاعی باشند تا ملموس.

تفکر

 INTP هنگام تصمیم گیری ترجیحات شخصی و ملاحظات اجتماعی را در نظر نمی گیرد. آن ها ترجیح می دهند به واقعیت ها و منطق اعتماد کنند. آن ها تصمیم گیرنده عینی هستند تا ذهنیت.

درک

 INTP دوست دارد گزینه های خود را باز نگه دارد. تیپ های شخصیتی INTP ترجیح می دهند خودجوش و انعطاف پذیر باشند و تصمیم گیری را به تأخیر می اندازند.

تیپ های شخصیت INTP محفوظ و رواقی هستند.

تیپ های شخصیت INTP محفوظ و رواقی هستند. آن ها افراد سطح پایین هستند که می توانند گاهی احساس دور بودن و جدا شدن را از خود نشان دهند، اما گول نخورید. نمای بیرونی نوع شخصیت INTP خلاقیت و اشتیاق حیرت انگیز برای ایده های جدید را پنهان می کند. فرد دارای INTP متفکر است و ترجیح می دهد به جای عضویت در یک گروه یا تیم، خود به تنهایی از پس مشکلات برآید. همه ادراک کنندگان تحمل کمی نسبت به مناسک و مناسبت های اجتماعی دارند و تیپ شخصیتی INTP نیز از این قاعده مستثنی نیست. آن ها با عناوین و بوروکراسی بی تاب هستند.

تیپ شخصیتی INTP غیر مطابق است

 تیپ شخصیتی INTP غیر مطابق است و شخصیت های اقتدار را مانع دستیابی به ایده ها و دانش می داند. INTP ها نیز معمولاً بی نظم بوده و تمایلی به پایبندی به ضرب الاجل و رویه های سخت ندارند. تیپ های شخصیت INTP نه رهبر هستند و نه پیرو آن ها به سمت طبل خود می روند و بعضی اوقات دیگران به طرز جذاب و غیر عادی به نظر می رسند. افراد دارای ویژگی های شخصیتی INTP بین 2 تا 3 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

INTP منطقی است

همه چیز درباره نوع شخصیت INTP

نوع شخصیت INTP منطقی ترین نوع تیپ های شخصیتی است. INTP از مشاهده ناهماهنگی بین عبارات لذت می برد و آن را به عنوان یک سرگرمی یا سرگرمی می داند. آن ها می توانند یک دروغ را از یک مایل دورتر دریابند.

INTP مشتاق هستند

تیپ شخصیتی INTP به راحتی مشکلی را تشخیص می دهد و می تواند ساعت ها به تحقیق و تحقیق درباره مسائل بپردازد تا زمانی که راه حلی پیدا کند. INTP علاقه ای به کارهای روزمره، نگهداری و کارهای روزمره ندارد، اما انرژی و اشتیاق آن ها برای انجام کاری که به نبوغ خلاقیت آن ها نیاز دارد محدودیتی ندارد.

INTP تمام وقت فکر کنید

INTP اغلب در اندیشه عمیق به نظر می رسد و چنین است. ذهن آنها هر دقیقه بیدار پر از ایده است و در طول روز گفتگوها و مشاجرات را در سر خود ادامه می دهند. دیگران ممکن است فکر کنند تیپ شخصیتی INTP جدا و منزوی است، اما وقتی در فکر و بحث با خودشان عمیق نیستند، به خصوص با افرادی که می شناسند، آرام و صمیمی هستند.

ترس از شکست INTP

تیپ شخصیتی INTP غالباً با خودباوری پر می شود. آن ها نگران این هستند که آیا اشتباهی مرتکب شده اند یا این که چیزی را از دست داده اند. آن ها نگاهی دوباره می اندازند و دوباره بررسی و ارزیابی مجد، ارزیابی مجدد و بررسی مجدد را انجام می دهند. بزرگترین چالش آن ها غلبه بر این ترس است. وقتی تیپ شخصیتی INTP وجود دارد.

گزینه های INTP و شغلی

تیپ شخصیتی INTP استعداد ویژه ای برای تحلیل نظریه ها برای اثبات یا رد آن ها دارد. INTP بیشتر از این که به کاربردهای عملی آن علاقه مند باشد، به حقیقت نظریه ها پی می برد. این، بهمراه مهارت استثنایی آن ها در تفکر منطقی و منطقی، باعث می شود که دانش از نظر شخصیتی INTP گزینه شغلی مناسبی باشد. سایر گزینه های شغلی شامل فیزیکدان، ریاضیدان، تحلیلگر سیستم، مهندس و برنامه نویس کامپیوتر است. INTP در مشاغلی که شامل کارهای پیش پا افتاده و تکراری است و باید در یک بازه زمانی دقیق انجام شود، عملکرد خوبی ندارد.

روابط INTP

INTP ذهن های سرشار از تخیل و هیجان دارد و دنیای واقعی در مقایسه با آن مسطح و ضعیف است. بنابراین تیپ شخصیتی INTP نیازی به پیگیری و ایجاد روابط طولانی مدت احساس نمی کند. اما اگر این کار را انجام دهند، در مورد نذورات و تعهدات خود وفادار، وفادار و جدی هستند.

آن ها ترجیح می دهند زندگی ساده ای داشته باشند

همه چیز درباره نوع شخصیت INTP

آن ها ترجیح می دهند زندگی ساده ای داشته باشند، و این باعث می شود شرکای کم هزینه ای باشند که زندگی در آن ها آسان است. زندگی درونی شخصیت های INTP ممکن است پیچیده باشد، اما آن ها دوست دارند زندگی بیرونی خود را بدون عارضه نگه دارند. این اولویت برای زندگی ساده باعث می شود که آن ها شرکای مستقیم و صادقی داشته باشند که همچنین علاقه زیادی به روابط عاشقانه خود دارند.

بزرگترین چالش رابطه برای تیپ شخصیتی INTP

بزرگترین چالش رابطه برای تیپ شخصیتی INTP ارائه حمایت عاطفی است که شرکای آن ها ممکن است لازم داشته باشند. تیپ های شخصیتی INTP ممکن است بدون اینکه احساسات و عواطف همسرشان را درک کنند، عاشقانه و کاملاً عاشق شریک زندگی خود باشند. چالش دیگر برای نوع شخصیت INTP مقابله با تعارض است. آن ها تا زمانی که اختلاف به بحران نرسد، از وجود آن چشم پوشی خواهند کرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حتی در این صورت، آن ها ممکن است به جای محبت و حمایت، رویکرد منطقی و تحلیلی برای حل آن داشته باشند. تیپ های شخصیتی INTP حتی در صورت عدم امید به پیشرفت ممکن است در یک رابطه ناسالم باقی بمانند، نه این که درگیر درگیری نامناسب شوند. والدین INTP والدین بی روح و منعطفی هستند و با تکیه بر شریک زندگی خود ، ساختار و نظم و انضباط را برای کودکان فراهم می کنند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا