مقدمه ای ساده برای ذهن آگاهی

ذهن آگاهی یک تمرین و یک فرایند عالی برای ذهن ما است. ذهن مهم ترین بخش در زندگی و روند رشد فرد است. ما برای این که بتوانیم در زندگی پیشرفت داشته باشیم باید از ذهن خود به بهترین شکل استفاده کنیم. ذهن بخش های مختلفی دارد و طبیعتاً هر فردی یک بخش ذهنی قوی تر نسبت به بقیه دارد اما این بدان معنی نیست که بقیه بخش های ذهن او ضعیف باشد. ذهن انسان قابلیت تقویت شدن دارد و هرکس می تواند با تمرینات خاص این کار را انجام دهد. برای تقویت ذهن راه های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه ها ورزشکاران و داشتن فعالیت های ذهنی و اطلاع از مقدمه ای ساده برای ذهن آگاهی است. در زمینه استفاده از فعالیت های ذهنی می توانید برای رسیدن به نتیجه مطلوب با مشاور یا روان شناس خود صحبت کنید.

ذهن انواع مختلفی دارد و هر فردی می تواند در یک بخش ذهن خود قدرت بیشتری داشته باشد. این که بگوییم همه افراد توانایی استفاده از تمام بخش های حافظه خود را از ابتدا دارند درست نیست. هیچ کس خود به خودی حافظه قوی ندارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مقدمه ای ساده برای ذهن آگاهی صحبت کنیم.

ذهن آگاهی حالتی است که در آن لحظه فعلی را متمرکز کنید

ذهن آگاهی حالتی است که در آن لحظه فعلی را متمرکز کنید. شما به گذشته یا آینده فکر نمی کنید. شما هم اکنون در  زمان حال و فعلی هستید. ذهن آگاهی به شرایط مختلفی مانند اضطراب، استرس، افسردگی و بسیاری از مزایای مراقبه کمک می کند. ممکن است خودتان را در تلاش برای تمرکز، در مورد چیز دیگری نگران ببینید، اما می توانید به آرامی به زمان حال برگردید. ذهن آگاهی در فرهنگ غربی رواج یافته است. مدیتیشن قبلاً چیزی بود که ما با روشهای شرقی همراه بودیم.

مراقبه و ذهن آگاهی از تکنیک های رایج است

مقدمه ای ساده برای ذهن آگاهی

با این حال، امروزه مراقبه و ذهن آگاهی از تکنیک های رایجی است که بسیاری از ما برای کنار آمدن با عوامل استرس زا در زندگی روزمره استفاده می کنیم. نگران بودن در مورد آینده آسان است و یا از ابراز تاسف نسبت به گذشته به سر می برید. با آگاهی، می توانید هم اکنون توجه خود را دوباره به خود جلب کنید. این روشی است که می تواند بارها و بارها در طی یک جلسه مراقبه روی دهد. مراقبه نشستن یکی از روش های معمول تمرین ذهن آگاهی است. در این مقاله، ما در مورد توسعه ذهن آگاهی و مکانی که امروز در آن قرار دارد صحبت خواهیم کرد.

مقدمه ای ساده برای ذهن اگاهی، شرق در برابر غرب

ذهن آگاهی از شرق آغاز شده و به جامعه غربی راه یافته است که به کاهش استرس کمک می کند و به ما یادآوری می کند که فقط در حال حاضر باید تمرکز کنیم. این عناصر دارای عناصر برگرفته از آیین بودایی، تعالیم راهبان بودایی و فلسفه ذهن است و این پیدایش مکانی است که ایده بودن در آن لحظه آغاز شده است.

Jon Kabat-Zinn و ذهن آگاهی

Jon Kabat-Zinn یک معلم میانجیگری و یوگا است که ذهن آگاهی را در شرق مطالعه می کند و یکی از افرادی است که این روش را به غرب آورده است. او MBSR مبتنی بر ذهن آگاهی ایجاد کرد. این مورد رواج یافته و به درمانی تبدیل شده است که به آن رفتار درمانی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی می گویند. ما باید به فرهنگهای شرقی، فلسفه ها و شیوه های دارویی و چگونگی ادغام و تبدیل برخی از مفاهیم ذاتی آن ها به جامعه غربی اعتبار دهیم. امروزه ذهن آگاهی در فرهنگ ما چنان رایج شده است که تقریباً یک واژه سرگرم کننده است. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که ذهن آگاهی یک کلمه مرسوم است و از ادیان و مردمی ساخته شده است که بیش از دو هزار سال است آن را به یک شکل یا شکل دیگر تمرین می کنند.

نکته ای در ارتباط با مقدمه ای ساده برای ذهن آگاهی

وقتی روی بالا و پایین رفتن نفس خود تمرکز می کنید، می آموزید که چگونه افکار و احساسات خود را مدیریت کنید. Jon Kabat-Zinn در کلینیک کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی در دانشگاه ماساچوست تحقیقات زیادی درباره ذهن آگاهی انجام داد. او به مدیتیشن اسکن بدن مشهور است و در مورد فواید مدیتیشن صحبت می کند.

تحقیق ذهن آگاهی کابات زین بسیار شگفت آور بود

مقدمه ای ساده برای ذهن آگاهی

تحقیق ذهن آگاهی کابات زین بسیار شگفت آور بود. وی نشان داد که چگونه می توان ذهن آگاهی را در زندگی روزمره و تحقیقات پرورش داد که نشان می دهد ذهنیت تا چه اندازه می تواند برای همه ما قدرتمند باشد. آن چه در آموزه های وی انقلابی بود، انتقال از ذهن آگاهی به عنوان یک عمل دینی به یک روش درمانی بود. اکنون آنقدر در مورد مدیتیشن و ذهن آگاهی در فرهنگ غربی آموخته ایم که درست مثل صحبت در مورد درمان است.

Jon Kabat-Zinn، ذهن آگاهی و کاهش استرس

Jon Kabat-Zinn. دانشمند، نویسنده و مدرس مراقبه است. بسیاری از مردم او را به دلیل مدیتیشن اسکن بدن که ایجاد کرده است می شناسند. در کتاب ها و در YouTube ذکر شده است. او یکی از پیشگامان ذهن آگاهی و ادغام آن در جامعه اصلی است. به ما نشان داد که چگونه مراقبه ذهن آگاهی و تمرینات خاص را در زندگی روزمره تمرین کنیم. او به تعداد بی شماری از دانشجویان مدیسیون آموخته است. کابات زین از این جهت که فردی آکادمیک و روحانی است بی نظیر است. دانش کافی او به او کمک می کند تا با افراد دانشگاهی، دانشمندان و رهبران معنوی ارتباط برقرار کند.

زندگی نامه Jon Kabat-Zinn و ذهن آگاهی

وی استاد برجسته پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست است. در آن جا است که وی کلینیک مشهور کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی را تأسیس کرد. از سال 1979، کبات زین به افراد زیادی کمک می کند تا با مسائل روانشناختی، معمولاً ذهن آگاهی، کنار بیایند. او ارتباط بین ذهن آگاهی و مدیریت استرس را مشاهده کرد. وی خاطرنشان کرد که چگونه تمرین زندگی آگاهانه تأثیر فوق العاده قدرتمندی در زندگی معنوی و عاطفی افراد دارد.

نکته ای در راستای مقدمه ای ساده برای ذهن آگاهی

در سال 1995، كابات زین مركز ذهن آگاهی در پزشكی، بهداشت و درمان و جامعه را راه اندازی كرد. او از سال 2000 تاکنون در مرکز پزشکی بازنشسته شده است. مرکز ذهن آگاهی از آن زمان گسترش یافته است. دکتر ساکی سانتورلی مسئولیت آن را به عهده گرفت و به رشد و شکوفایی آن در یک موسسه مشهور داخلی کمک کرد. کاهش استرس و ذهن آگاهی ارتباط انکارناپذیری دارند. افرادی که مراقبه ذهن آگاهی و زندگی آگاهانه انجام می دهند متوجه تفاوت زندگی خود می شوند و همچنان از آن بهره مند می شوند.

مراقبه ذهن آگاهی و کاهش استرس

مقدمه ای ساده برای ذهن آگاهی

توسعه یک روش مراقبه می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد. افرادی که مشاغل استرس زا دارند و مراقبه می کنند، زندگی خود را کنترل پذیرتر می کنند. یک روش مدیتیشن به انواع مختلف افراد سود می رساند. بعضی از ما مراقبه ذهن آگاهی را درک نکنیم. ممکن است فکر کنید ، “من در ماندن در لحظه خوب هستم. چرا باید مراقبه کنم؟ ” حتی آرام ترین فرد نیز می تواند از مراقبه ذهن آگاهی بهره مند شود. خواهید دید که استرس شما کمتر است و بهتر می توانید با چالش های روز کنار بیایید. مراقبه ذهن آگاهی و مراقبه هدایت شده روش های بسیار خوبی برای کاهش سطح استرس هستند.

بسیاری از افکار و احساسات هنگام مراقبه به وجود می آیند.

بسیاری از افکار و احساسات هنگام مراقبه به وجود می آیند. چه درگیر مراقبه های هدایت شونده باشید و چه این کار را به تنهایی انجام دهید، طبیعی است که به چیزهای تصادفی فکر کنید. افکار و احساسات شما وجود خواهد داشت، اما این در مورد اجازه دادن به آن ها بدون تلاش برای تغییر آن ها است. مراقبه ذهن آگاهی چیزی است که می توانید در زندگی روزمره تمرین کنید. و روش های زیادی برای انجام آن وجود دارد. با گوش دادن در مکالمه می توانید مراقبه نشسته را امتحان کنید یا ذهن آگاهی را تمرین کنید. مراقبه ذهن آگاهی به یک روش انجام نمی شود. این یک عمل همه کاره است.

یکی از راه های یادگیری تکنیک ها خواندن آموزه ها از طریق کتاب است

یکی از راه های یادگیری تکنیک ها خواندن آموزه ها از طریق کتاب است. جان کابات زین کتابی در پرفروش نوشت که ذهن آگاهی بسیار برای کمک به افراد مهم است. او اقدامات اساسی مراقبه ذهن آگاهی را به طور خلاصه بیان می کند و ارزش لحظه حال را به شما نشان می دهد. می توانید در مورد تمرین ذهن آگاهی بیاموزید. با اطلاع از مقدمه ای ساده برای ذهن آگاهی می توانید بهتر به بهبود شرایط خود کمک کنید.

تمرین ذهن آگاهی در افراد  چیست؟

ممکن است از خود بپرسید، “یک تمرین ذهن آگاهی چیست؟ این اصطلاحی است که شما برای اشاره به استفاده منظم از تکنیک های آگاهانه استفاده می کنید. تمرین ذهن آگاهی می تواند به سادگی یک وقفه یا فرآیند آگاهانه از فناوری قبل از خواب باشد. این ممکن است شامل حضور در لحظه فعلی هنگام بازی با فرزندانتان هم باشد. 

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا