علائم یک رابطه نرمال

رابطه موضوع بسیار مهمی دردنیای امروزی است. در دوره ای که زندگی می‌کنیم به دلیل وجود ویروس کرونا رابطه ها کمی دچار مشکل شده اند. آیا شما نمی توانید رابطه خود را به درستی کنترل کنید؟ احساس می کنید رابطه شما نرمال نیست؟ آیا برای رابطه خود تلاش می کنید؟ آیا علائم یک رابطه نرمال را می دانید؟ این ها همه سوالاتی است که برای هر زوجی به وجود خواهد آمد. با شرایط اقتصادی و مشکلاتی که وجود دارد رابطه ها دچار مشکل شده اند بنابراین خیلی از رابطه ها را ممکن است ببینیم که به صورت ظاهری فقط معنی یک رابطه را نشان می دهند.

در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند علامت که نشان می دهد شما در یک رابطه نرمال هستید؟ صحبت کنیم.

زندگی با مشغولیت و استرس زایی

علائم یک رابطه نرمال

هیچ رازی نیست که زندگی می تواند مشغول و استرس زا باشد. اما در مواقع نگرانی و فشار، خوب است بدانید که می توانید به عنوان پناهگاهی امن، مکانی برای راحتی و ارتباط، به روابط خود متوسل شوید. با این حال، برای بسیاری از افراد در روابط، این امر به این سادگی اتفاق نمی افتد. علت این است که بسیاری از ما در روابطمان دچار مشکلات فراوانی می شویم. آیا همسرتان در حالی که صبح تلفن خود را چک می کنند به اندازه یک وعده صبحانه به شما توجه می کند؟

آن چه می خواهید بدانید اساسی است: آیا آن ها فقط مشغول کار هستند و اوقات سختی را پشت سر می گذارند که هیچ ارتباطی با شما و رابطه ندارد یا این که شروع به دیدن شما به عنوان یک فرد قابل تعویض کرده اند؟ در این جا چند علامت واضح وجود دارد که نشان می دهد شما دارای یک رابطه نرمال هستید. 

1. احترام در چه بخشی است؟

ممکن است شما آهنگ “عشق کجاست” را شنیده باشید. این یک سوال خوب است که هر کدام از ما باید از خودمان بپرسیم. اما سوال دیگر این است که که وقتی  یک رابطه برای شما مسلم تلقی می شود، چرا عوامل بسیاری باعث نگرانی شما  خواهد بود یا حتی اساسی ترین سوال این است که :

احترام بین یکدیگر کجا است؟

شریک زندگی شما مانند یک خوشبو کننده اتومبیل یکبار مصرف با شما رفتار می کند. آن ها هرگز از شما تشکر نمی کنند و به ندرت لبخند می زنند. اگر بعد از غذا به تمیز کردن کمک کنید، غرغر می کنند. آن ها برنامه ریزی می کنند و در آخرین لحظه به شما نمی گویند یا آن را لغو می کنند. عدم علاقه به انجام کارهای مشترک یا نحوه زندگی شما را نشان می دهند و فقط موارد خود را بررسی  می کنند. آن ها شخصی خالی از احساس هستند که قبلاً عاشق بوده اند.

مثال هایی در  مورد علائم یک رابطه نرمال

ما در حال مکالمه و تماس گرفتن با اطرافیان هستیم، بیرون می رویم بدون این که حتی آن را برای شریک زندگی خود ذکر کنیم. نکته اصلی این است که شریک زندگی شما به شما احترام نمی گذارد. آن ها با شما مانند یک اولویت بعدی رفتار می کنند. آن ها حتی لزوماً از شما عصبانی نمی شوند و یا بحث و جدال نمی کنند. فقط اهمیتی نمی دهند و شما را در تصمیم گیری و زندگی خود مشارکت نمی دهند.

2. شما را در لیست سیاه خود قرار می دهند

اگر شما را فردی مسلم  بدانند، گاهی اوقات می توانند احساس کنند که شما فقط در لیست سیاه قرار گرفته اید، حتی بدون دانستن دلیل آن فقط می خواهند شما را حذف کنند.  این احساس را به دست می آورید که در یک رمان فرانتس کافکا گرفتار شده اید و می فهمید که رابطه همیشگی خود را که شکسته اید را و درک می کنید جون دلیل شکنجه عاطفی و بیرحمی را که می کشید پیدا می کنید. شما سعی می کنید مکالمه ها را شروع کنید و با یک فرد خالی از بی تفاوتی مواجه شوید.

برنامه ریزی برای زندگی بدون نیاز به شریک زندگی

علائم یک رابطه نرمال

شما در حال برنامه ریزی برای رفتارهای همسرتان هستید. در حالی  که او زندگی روزمره و طولانی مدت خود را برنامه ریزی می کند بدون این که اشاره ای به رابطه شما داشته باشد. وقتی صحبت می کنید بیشتر شبیه برخی از مشاغل تجاری یا آشنایی قدیمی است. به احتمال زیاد از خود می پرسید: در ادامه چه  اتفاق می افتد؟ زیرا در پایان هر بحث حق به حقدار نمی رسد. این احساس به شما دست می دهد که آن ها قبلاً بدون هیچ حرفی از شما و صحبت کردن با شما  جدا شده اند.  این خیلی دردناک است و همچنین گیج کننده است. مطمئناً، شما کاملاً آگاه هستید و شرایط زندگی تغییر می کند. اما تلاش برای درگیر ماندن و علاقه به زندگی عادی با یکدیگر فقط رابطه  را سرد تر می کند.

3. آن ها مانند یک مادر دلسوز جلوی شما سست می شوند

این یکی بسیار ناامید کننده است. آیا شما این احساس را می دانید؟ شما در یک رابطه سرمایه گذاری کرده اید و از طرق مختلف به  همسر خود کمک می کنید از نظر احساسی، به معنای واقعی کلمه، با مشاوره، رابطه خود را حفظ می کنید. اما شریک زندگی شما اصلاً کمکی نمی کند. این ممکن است در چندین سطح باشد، اما عدم کمک آن ها تضمین را برای شما از بین می برد.

عواملی که شامل این انفاق می شوند؟

خواه این پول باشد، حمایت عاطفی، مشاوره، کمک در انجام کارها و کارهای عملی باز هم آن ها همکاری نمی کنند. گویا شریک زندگی شما فقط آن جایی که باید باشد نیست. آن ها کارهای مهم تری نسبت به حضور در کنار شما یا رابطه شما دارند. این کاملاً واضح و دقیق است. این اتفاق  به این دلیل است که شما به احتمال زیاد توسط آن ها نادیده گرفته می شوید.

اکنون و سپس هنگامی که مشغول کار هستیم و یا مشکلات دیگری داریم، مسئولیت های مربوط به روابط را با آن ها رو به رو  می کنیم چرا که این معنی واقعی  زندگی است. اما این متفاوت است: مثل این است که شریک زندگی شما همه کارها را در زندگی خود انجام می دهد، به جز موارد مرتبط با شما یا رابطه شما. شما کاملاً آخرین اولویت آن ها هستید و این اصلاً اتفاق خوبی نیست. علائم یک رابطه نرمال بسیار خاص است.

۴. ممکن است به خاطر عشق خود از خیلی چیز ها بگذرید

شما این نکته را می دانید که رابطه مثل گذشته نیست. دیگر آن اتفاق های عاشقانه مانند گل خرید یا هدیه خریدن اتفاق نمی افتد چرا که شما در این رابطه اولویت دوم هستید. شما دیگر مثل همیشه منتظر دریافت هدیه از ژرف همسر خود نیستید. او به هر بهانه که شده به دنبال راه های مختلف برای دور مردن خودش از شما هست.  شما دیگر فردی نیستید که برای شریک زندگی  خود  ارزش و مقامی داشته باشید. شما بیشتر شبیه یک  شخص هستید که در خانه به همراه فردی دیگر زندگی می کند.  

چند نکته برای داشتن رابطه صمیمی تر و نرمال

روابط صمیمی می تواند از روشی ساده و عادی (به ویژه در همان ابتدای کار) به موارد بسیار پیچیده ای که به نظر می رسد چشم بر هم زدنی است تبدیل شود. اما  اگر افراد با خود صادق باشند، چشم به هم زدن اغلب بیشتر شبیه یک دوره زمانی طولانی است که چشم های خود را بسته یا چشم های خود را دور می کنند، در صورت بروز مشکلات ممکن است اتفاقات جدیدی در رابطه بیفتد. سپس، تا زمانی که آن ها سرانجام نگاه می کنند، می توان فهمید که چه اتفاقی افتاده و چه کاری باید انجام شود تا مشکلات حل شود.

زوجین باید مستقیما به مشکلات خود نگاه کنند.

علائم یک رابطه نرمال

در عوض، این برای  زوجین خوب است که مستقیماً به مشکلات خود نگاه کنند. سپس آن ها  می توانند این مشکلات را ارزیابی و راهی برای غلبه بر آن ها پیدا کنند. بهترین راه برای رسیدن به این مسئله با هم بودن است زیرا یک مشکل دو نفره نیاز به یک راه حل دو نفره دارد. و هرچه هر دو نفر در پرورش رابطه خود سرمایه گذاری کنند، شانس بیشتری برای برقراری ارتباط صمیمانه و محکم وجود دارد.

حفظ قدرت در رابطه و علائم یک رابطه نرمال

قسمت دیگر حفظ قدرت یک رابطه، فکر کردن در مورد مواردی است که می تواند رابطه را شادتر کند.  علاوه بر این که فقط مشکلات را برطرف می کند. البته این مستلزم آن است که زوجین بدانند رابطه سالم چگونه است. برای این منظور، در زیر چند عامل اساسی برای یک رابطه سالم ذکر شده است.

  • واقعاً دوست داشتن و احترام گذاشتن به هم
  • انجام کارهایی فقط برای خوشحالی یکدیگر
  • لذت بردن و ارزش گذاری وقت با هم و فعالانه برای تحقق آن تلاش می کنند
  • توانایی نشان دادن محبت و پذیرش محبت از هم
  • احساس قوی تعهد به رابطه ؛ تمایل به ادامه رابطه از طریق درگیری های لحظه ای و دوره های بی علاقگی ، یا حتی دوست نداشتن
  • مهارت های ارتباطی و حل مسئله موثر
  • تعهد به کار حتی در زمان اختلافات و  حل آن به روشی محترمانه ؛ همراه با توانایی بخشش و پذیرش بخشش
  • انتظارات واقع بینانه و موافق از یکدیگر
  • تمایل برای برآورده کردن  انتظارات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا