کشف معنای گیر افتادن در زندگی

احساس گیر افتادن در زندگی چیزی است که بسیاری از ما در یک زمان با آن مواجه می‌شویم. این احساس شدید که شما در جایی که می‌خواهید نیستید، اما همچنین احساس بی‌اطلاعی از اینکه آن «مکان» واقعاً کجاست، می‌تواند منجر به ایجاد اضطراب و ناامیدی شود. در این مقاله، این حالت خفقان‌آور را بررسی می‌کنیم و توصیه‌هایی در مورد چگونگی غلبه بر آن ارائه می‌کنیم. اگر این حس را در زندگی خود دارید می توانید با مشاوره حضوری یا مشاوره تلفنی روانشناسی با متخصصان ما در همکده مسیری مناسب پیدا کنید.

احساس گیر افتادن یعنی چه؟

شاید به جایی رسیدید که از شغل خود لذت نمی برید. رابطه شما آن چیزی نیست که آرزویش را داشتید. یا به سادگی از یک روز معمولی ملول شدید. احساس گیر افتادگی می تواند باعث شود که فرد کاملاً دچار بی انگیزی شود. به نظر می رسد که هیچ روش و راهی برای تغییر وضعیت شما وجود ندارد. اگر این مدل احساسی دارید، شنود اینکه تنها نیستید شاید برای شما مفید باشد. در یکی از مشاهدات از میان کسانی که اظهار داشتند احساس می‌کنند در روال خود گیر کرده‌اند، همچنین فاش کردند که دلیل تغییر نکردن در زندگی‌شان این بود که نمی‌دانستند از کجا شروع کنند. پس می توان گفت کشف معنای گیر افتادن در زندگی بسیار مهم است.

چرا احساس می کنم اینقدر عقب مانده ام؟

پس چرا بسیاری از ما احساس گیر افتادگی می کنیم؟ برای شروع، برجستگی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بر رضایت ما از زندگی تأثیر بگذارد. زیرا ما شاهد تصاویری از بهترین نسخه از زندگی مردم هستیم. تصویر خود را با این دید از کمال مقایسه می‌کنیم. این می‌تواند مقایسه‌ای بی‌فایده باشد و شاید شما را به سمت انتقاد شدیدتر از وضعیت فعلی‌تان سوق دهد. با وجود این، اگر احساس نارضایتی فراتر از پیمایش شما در رسانه های اجتماعی ادامه داشت، زمان آن رسیده است که تغییراتی ایجاد کنید.

یکی دیگر از دلایل احساس گیر افتادگی می تواند فشار مداوم برای جذب دنیایی باشد که پیشرفت را بیش از هر چیز دیگری ارزش می دهد. این می‌تواند به‌دلیل ترس از عدم قطعیت احتمالی که شاید با شروع تغییر اتفاق بیفتد باشد. وقت گذاری برای بازنگری در بخش‌هایی از زندگی‌تان را که در حال حاضر از آن‌ها راضی نیستید، بسیار دشوار می شود.

به عنوان مثال، ممکن است شغلی موفق داشته باشید، اما متوجه شوید که کار روزانه شما دیگر شما را راضی نمی کند. با این حال، در تغییر شغل از بلاتکلیفی مالی، کاری که بعداً انجام خواهید داد و دوستان و خانواده‌تان در مورد ترک موقعیتتان چه فکری می‌کنند، می‌ترسید. این یک مورد کلاسیک از فشارهای خارجی است که باعث می شود شما گیر بیفتید.

توجه نکردن به احساسات گیر افتادن می تواند به این معنی باشد که این احساسات از بین می روند اما به طریقی از طریق تداوم نارضایتی عمومی از زندگی، الگوهای فکری منفی و اضطراب های فزاینده وجود دارند. مهم است به خاطر بسپارید که ایجاد تغییرات در زندگی برای کاهش احساس گیر افتادگی به این معنی نیست که باید فوراً تغییرات بزرگی ایجاد کنید. در واقع، در چند قدم کوچک، می توانید دوباره احساس خوبی داشته باشید و از منطقه راحتی خود خارج شوید.

چگونه از گیر افتادن در زندگی رها شویم؟

پس از کشف معنای گیر افتادن در زندگی در این بخش راه هایی را برای کمک به گیر در زندگی ارائه می کنیم. این روش ها عبارتند از:

کمی زمان بگذارید تا ارزش های خود را در نظر بگیرید

یک روش کلیدی برای کمک به عدم گیر این است که برای در نظر گیری ارزش های خود کمی وقت بگذارید. در حالی که ارزش های ما ما را در طول زندگی راهنمایی می کنند، گاهی اوقات در زیر سطح پنهان می شوند. بنابراین، مهم است که وقت بگذاریم و ارزش‌هایمان را در نظر بگیریم تا به ما کمک کند تا مسیر زندگی را دوباره پیدا کنیم. هیچ کس جز شما نمی تواند ارزش های شما را شناسایی کند. آنها چیزهایی هستند که نشان دهنده آن چیزی هستند که ما می خواهیم در جهان باشیم. آنها نحوه تعامل ما با دیگران و انتخاب هایی که در مورد کاری که انجام می دهیم و فعالیت هایی که دنبال می کنیم را شکل می دهند.

وقت گذاری برای در نظر گیری ارزش‌هایتان، می‌تواند به شما کمک کند تا بخش‌هایی از زندگی‌تان را که در حال حاضر انعکاسی از این ارزش‌ها نیستند، شناسایی کنید. ممکن است کار شما منعکس کننده ارزش شما برای ایجاد تغییرات مثبت در جهان نباشد، یا محدودیت های خاصی در زندگی شما به این معنی باشد که شما نمی توانید شریک مهربان و دلسوز / خواهر یا برادر / فرزند / والدینی باشید که می خواهید باشید.

همانطور که شروع به مشخص کردن جنبه های زندگی خود می کنید که ممکن است باعث ایجاد احساس “گیر” شود، می تواند مفید باشد که این موارد را یادداشت کنید. در نظر بگیرید که چه گزینه های دیگری در دسترس هستند که به شما امکان می دهد با ارزش های خود هماهنگ شوید. چگونه ممکن است اینها را دنبال کند.

برای رفع گیر افتادن در زندگی، در مورد احساس خود صحبت کنید

احساس گیر افتادگی می تواند یک موقعیت تنهایی باشد. زیرا شاید فکر کنید همه افراد نزدیک شما آن را رفع و رجوع کردند. با این حال، باز کردن در مورد احساسی که با دوستان و خانواده دارید واقعاً می تواند چشمان شما را به این واقعیت باز کند که بسیاری از افراد دوره مشابهی را در زندگی خود گذرانده اند. از طریق به اشتراک گذاری احساس خود با کسی که به او اعتماد دارید، نه تنها بار شما را رها می کند، بلکه احتمالاً توصیه های مفیدی نیز دریافت خواهید کرد. آن‌ها حتی ممکن است گزینه‌های بالقوه‌ای برای شما داشته باشند تا شما را از رکود خارج کنند.

بنابراین اغلب احساس گیر افتادن به زندگی کاری ما مربوط می شود. باز بودن با کارفرمایان می تواند بسیار دشوار باشد. اما با انجام این کار می تواند درهایی را به روی فرصت های جدیدی باز کند که ممکن است رضایت شما را بیشتر کند.

چیز جدیدی را در زندگی خود معرفی کنید

برای رفع گیر افتادن در زندگی، به معرفی چیزهای جدید بپردازید. ممکن است چیزی کوچک باشد یا چیزی بزرگ. با وارد کردن چیزی جدید به زندگی خود، می توانیم مسیر جدیدی پیدا کنیم و احساس شادابی کنیم. این می‌تواند چیزی کوچک باشد مانند افزودن یک پیاده‌روی صبحگاهی به برنامه روزانه‌تان. اما در هر وقت قدم گذاری در مسیری جدید به سوی چیزی بزرگ‌تر مانند جذب در کلاسی برای انجام کاری که همیشه به خود گفتید می‌خواهید انجام دهید اما هرگز انجام ندادید.

چیزی که معرفی می کنید لازم نیست معمولی باشد. حضور و تفریح در طبیعت، در یک پارک داخل شهری، کوههای زیبا و جذاب یا نگرش به دریا. می تواند تا حد زیادی برای سلامت روحی و جسمی شما مفید باشد. مجبور کردن خود به امتحان کردن چیزهای جدید نیز می تواند به شما کمک کند دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی پیدا کنید. در واقع، می‌تواند عالی باشد که از روتین فاصله بگیرید و با زندگی روزمره‌تان به‌عنوان یک تعطیلات بدون برنامه، آزادی و بدون استرس رفتار کنید.

برای رفع گیر افتادن در زندگی، مدیتیشن را امتحان کنید

چه به دلیل چیزی که نمی‌توانید در گذشته‌تان روی آن تمرکز نکنید، گیر افتاده‌اید، یا احساس می‌کنید در زندگی‌تان زمانی برای ایجاد تغییرات ندارید، یا اعتماد به نفس ندارید، مدیتیشن می‌تواند ابزاری باورنکردنی برای تقویت شما باشد. به شما کمک می کند احساس گیر افتادگی در یک شیار را متوقف کنید. با این حال، حتی اگر احساس خوبی دارید، وقت گذاری برای تمرینات مدیتیشنی دید خوبی است. زیرا می تواند به شما کمک کند واقعاً با خودتان ارتباط برقرار کنید.

مدیتیشن می تواند بینش های جدیدی را به ما ارائه دهد که می تواند دیدگاه ما را نسبت به جهان تغییر دهد. همانطور که اینشتین تشخیص داد. “ما نمی توانیم مشکلات خود را با همان سطح تفکری که برای ایجاد آنها استفاده می کردیم حل کنیم”. مدیتیشن می تواند به ما کمک کند درک خود را در مورد مشکلات تغییر دهیم. پاسخ های جدیدی پیدا کنیم که در غیر این صورت از ما پنهان است. به عنوان مثال، با تمرکز صرف بر نفس خود و حذف تمرکز مداوم بر زمان و نگرانی های خود، می توانیم به زودی متوجه شویم که بیشتر آن را داریم. فرصت های جدیدی را در ذهن خود باز می کنیم.

برای خود یک چارچوب زمانی تعیین کنید

ایجاد تغییرات اساسی در زندگی شما آسان نیست. بنابراین ارزش آن را دارد که به خودتان زمان بدهید تا در نظر بگیرید که چه چیزی باعث نارضایتی شما از زندگی می شود. چه کاری می توان برای تغییر آن انجام داد. در شناسایی ارزش های خود و صحبت در مورد احساس خود، ممکن است برخی از حقایق دشوار را آشکار کرده باشید که به معنای تصمیم گیری های بزرگ است.

با تعیین یک چارچوب زمانی می توانید به خود فرصت دهید تا این احساسات را پردازش کنید. اگر مرحله 3 را در معرفی چیز جدیدی در زندگی خود دنبال کرده باشید، این ممکن است حلقه مفقوده برای غلبه بر یک شکاف موقت در رضایت از زندگی باشد. با این حال، اگر چیزی بیشتر مورد نیاز است، می‌تواند مفید باشد که به خودتان مهلتی بدهید که چه زمانی تغییری را که نیاز دارید ایجاد کنید.

نگاهی بر احساس گیر افتادن در زندگی

احساس گیر افتادن در زندگی چیزی است که تقریباً هر فردی در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کند. این ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد. چیزی است که مطمئناً نباید خود را در مورد آن مورد آزار و اذیت قرار دهید. وقت گذاری برای در نظر گیری ارزش‌ها، راهی عالی برای کمک به شناسایی بخش‌هایی از زندگی‌ است که در حال حاضر این ارزش‌ها در آنها وجود ندارد. برای کسب بینش در روند های تغییرات بالقوه، برای صحبت با افراد دیگر در مورد احساس خود بسیار مفید است.

گاهی اوقات تنها چیزی که لازم است یک گام کوچک برای غلبه بر رکود است. مانند جذب در یک کلاس جدید یا وقت بیشتر در طبیعت. با این حال، اگر تغییراتی که باید انجام شوند در مقیاس بزرگ‌تری هستند، ایده خوبی است که برای خود یک چارچوب زمانی تعیین کنید. این تصمیم را بگیرید تا مطمئن شوید که احساس گیر افتادن شما در طولانی‌مدت باقی نمی‌ماند. در این زمینه می توانید با متخصصان ما در مرکز مشاوره همکده نیز همراه شوید.

 

 

منابع
mindowl

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا