چگونه به یک مربی روابط تبدیل شویم؟

آموزش مربیگری رابطه کوچینگ یک زمینه پر جنب و جوش و در حال رشد است. طبق مطالعه جهانی کوچینگ ۲۰۲۰ منتشر شده توسط فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF؛ ۲۰۲۰)، در حال حاضر بیش از ۷۱۰۰۰ مربی مربی در سراسر جهان وجود دارد که نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد. تخصص به عنوان یک مربی برای موفقیت حیاتی است. امروزه بسیاری از مربیان به عنوان مربی کسب و کار شناخته می شوند، اما انواع دیگری از تخصص ها مانند شغل، تغذیه/تناسب اندام، رهبری، خلاقیت و معنویت وجود دارد. این مقاله در مورد تخصص مربیگری رابطه بحث خواهد کرد. فرصت‌های شغلی و فرصت‌های آموزشی را برای مربیان و درمانگرانی که می‌خواهند کار خود را با زوج‌ها عمیق‌تر کنند، بررسی می‌کند. می خواهیم بدانیم چگونه به یک مربی روابط تبدیل شویم؟

اگر می خواهید رابطه خوبی داشته باشید می توانید با مشاوران ما به صورت حضوری یا مشاوره تلفنی روان شناسی در همکده همراه شوید.

چگونه به یک مربی روابط تبدیل شویم؟

کوچینگ رابطه یک سرویس حرفه ای و مشتری مدار است که از افراد و زوج ها در یادگیری مهارت ها برای دستیابی به اهداف رابطه شان حمایت می کند. اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که مربیگری رابطه به عنوان کمک به روابط عاشقانه (و می تواند) باشد، اما به این محدود نمی شود. مربیان روابط همچنین می توانند در انواع روابط بین فردی، مانند کارمند به مدیر، والدین به فرزند، و حتی ایجاد تیم کمک کنند. در اینجا چند نمونه از تخصص های مربیگری رابطه از آکادمی کوچینگ خلاق آورده شده است:

  • دوستیابی آنلاین
  • روابط بین فرهنگی
  • خانواده
  • هوش هیجانی
  • ازدواج
  • فرزندخواندگی
  • ارتباط
  • والدین سالخورده
  • روابط تجاری
  • خانواده های نظامی
  • فرزندپروری
  • طلاق/جدایی
  • قانون جذب
  • رابطه جنسی و صمیمیت

همانطور که می بینید، کوچینگ رابطه فرصت های متنوعی را برای توانمندسازی مشتریان برای بهبود ارتباطات، ایجاد مرزها، تعمیق صمیمیت، یادگیری حل تعارض برای خانواده ها یا بچه ها و ایجاد تغییرات مثبت در روابط فراهم می کند.

تفاوت در مربی رابطه و زوج درمانی

مربیگری رابطه با زوج درمانی یکی نیست. اغلب، با کشمکش‌های روابط، یک یا هر دو فرد برای درمان زخم‌های عمیق، مانند تروما یا بیماری روانی می‌آیند. اگر چنین باشد، درمان مناسب تر است. با این حال، مربیگری می تواند برای زوج هایی که می خواهند صمیمیت بیشتری پیدا کنند یا مهارت های ارتباطی سالم تری بیاموزند، مفید باشد.. از آنجایی که مربیگری رشته جدیدی است، پیمایش در دنیای آموزش دشوار است. یک نهاد معتبر معتبر وجود دارد، ICF، اما صدها برنامه وجود دارد که معتبر نیستند. در واقع، برای اینکه خودتان را مربی خطاب کنید، اصلاً نیازی به آموزش یا گواهینامه نیست.

با این حال، اگر می خواهید در خدمت دیگران باشید، احتمالاً می خواهید بهترین آموزش ممکن را دریافت کنید. به همین دلیل، توصیه می شود با برنامه ای همراه باشید که دارای اعتبار ICF است. ICF در حال حاضر یکی از دقیق ترین و شناخته شده ترین برنامه های صدور گواهینامه در جهان است. آنها استاندارد بالایی از برنامه درسی، اخلاقیات، مربیگری و ساعات مورد نیاز برای صدور گواهینامه برنامه ها دارند. پس از تکمیل یک برنامه معتبر ICF، می توانید برای مربیگری دارای گواهینامه ICF اقدام کنید.

روش های تبدیل شدن به مربی روابط

دو راه برای تبدیل شدن به یک مربی روابط وجود دارد، بسته به اعتباری که در حال حاضر دارید و نوع شغلی که می خواهید. اولاً، اگر فقط مدرک لیسانس دارید یا در حال حاضر در زمینه ای آموزش دیده اید یا در زمینه ای کار می کنید که ربطی به کوچینگ رابطه ندارد، توصیه می شود یک برنامه کامل کوچینگ لایف کوچینگ را پشت سر بگذارید و علاوه بر این، برخی دوره های تخصصی را در رابطه با کار بگذرانید. اگر قبلاً به عنوان مربی کار می کنید یا سابقه یا مجوز در زمینه مشاوره یا درمان دارید، می توانید به سرعت در زمینه مربیگری روابط تخصص پیدا کنید و زمان آموزش خود را کوتاه کنید.

الزامات مهم مربیان

برای این که به مربی روابط تبدیل شوید الزامات خاصی وجود دارد. در ادامه این موارد را بیان می کنیم.

توانمندسازی

مربی توانمندسازی می دهد. مربیان باید باور داشته باشند که مشتریانشان می توانند تغییر کنند. کوچ کردن به معنای حمایت از مشتری در مسیر رشد است و اعتقاد قوی به توانایی مشتری برای دستیابی به اهدافش برای موفقیت بسیار مهم است. مربیان ذاتاً معتقدند که مشتری می داند به چه چیزی نیاز دارد و می تواند با مسئولیت پذیری و تشویق به آن برسد. اما آنها نمی خواهند اتکای بیش از حد به فرآیند مربیگری ایجاد کنند. هدف یک مربی این است که خود را منسوخ کند.

همدلی مربی روابط

همدلی توانایی دیدن چیزها از طرف دیگران است. حیاتی است که یک مربی درک کند که همه افراد داستان منحصر به فرد خود را دارند و آنچه برای یک نفر مفید است ممکن است لزوماً برای دیگری مؤثر نباشد. توانایی همدلی کامل به مربی کمک می کند تا اهدافی را ایجاد کند که متناسب با مشکل خاصی باشد که مشتری یا زوج با آن روبرو هستند.

مهارت های گوش دادن و ارتباط

اگر نگران هستید که ممکن است آنچه را که برای کار تک به تک با مردم لازم است نداشته باشید، نترسید. یک برنامه آموزشی خوب به شما مهارت های زیادی برای کار موثر با افراد می دهد، مانند گوش دادن همدلانه، مصاحبه انگیزشی و ارزیابی رشد.

بهترین برنامه های آموزشی جهانی برای تبدیل شدن به مربی روابط

استفاده از برنامه ای که فقط در زمینه مربیگری روابط آموزش می دهد، غیرضروری و توصیه نمی شود، مگر اینکه قبلاً یک برنامه کوچینگ را تکمیل کرده باشید. یک برنامه کوچینگ عالی باید مهارت های مختلفی را آموزش دهد و به مربی اجازه دهد تا بعد از یادگیری اصول اولیه، تخصص خود را انتخاب کند. به همین دلیل، برنامه های انتخاب شده برای این لیست یک برنامه جامع و همچنین یک تخصص در مربیگری روابط ارائه می دهند.

هر یک از این برنامه ها دارای اعتبار ICF در سطح برنامه آموزشی مربی معتبر هستند، به این معنی که آنها شرایط حداقل 125 ساعت تماس دانشجویی، مربیگری مربی و فرآیند ارزیابی عملکرد را برآورده کرده اند. علاوه بر این، این برنامه ها به زبان انگلیسی هستند، اما موتور جستجوی ICF گزینه های زبان زیادی را ارائه می دهد.

برنامه آموزشی iPEC

iPEC از سال 2002 گواهینامه ICF را دریافت کرده است. آنها یک برنامه آموزشی کوچینگ جامع، و همچنین کمک به توسعه کسب و کار، شبکه همتا، و مربیگری یک به یک از یک مربی متخصص ارائه می دهند. مربیانی که این برنامه را تکمیل کرده‌اند به کتابخانه ابزارهای ارزیابی مبتنی بر تحقیقات iPEC نیز دسترسی دارند. این برنامه همچنین آموزش های تخصصی ویژه، از جمله در مربیگری روابط، ارائه می دهد. این برنامه برای مربی روابط یکی از جامع ترین و با کیفیت ترین، و یکی از معدود برنامه هایی است که برای ایجاد کسب و کار مربیگری خود، کمک های تجاری را نیز ارائه می دهد.

آکادمی مربیگری خلاق

آکادمی کوچینگ خلاق راه های مختلفی برای یادگیری ارائه می دهد. آنها یک برنامه فشرده چهار روزه آخر هفته دارند که 60 ساعت تماس را ارائه می دهد. علاوه بر این، آنها همچنین کلاس های آنلاین هم دارند. این برنامه مستلزم آن است که کارآموزان مربی یک تخصص را انتخاب کنند و آموزش از طریق کتاب‌های درسی تخصصی، تکالیف درسی، ساعات مطالعه مستقل، جلسات مربیگری تمرینی و جلسات مشاورع گنجانده می شود.

آموزش مربی روابط در Coach Training World (CTW)

موسسه Coach Training World (CTW) برنامه‌ای مبتنی بر «کوچینگ کل فرد» ارائه می‌کند، فرآیندی جامع و علمی که به مربی کمک می‌کند بهترین‌ها را در مشتری خود نشان دهد. آنها تخصص را تشویق می کنند و برنامه را بر اساس آن انتخاب هدایت می کنند. مربیگری رابطه یکی از تخصص هایی است که آنها ارائه می دهند. CTW همچنین بر جنبه تجاری مربیگری تمرکز می کند و گزینه های آموزشی اضافی برای کسب و کار را ارائه می دهد. این برنامه تقریباً 6 ماه طول می کشد.

موسسه مربیگری رابطه (RCI)

RCI یک رویکرد منحصر به فرد دارد، زیرا کل برنامه فقط به سمت مربیگری رابطه تنظیم شده است. این یک برنامه معتبر توسط ICF ارائه می دهد که 83 ساعت آموزش، راهنمایی و روند علمی را ارائه می دهد. این سه ماژول عبارتند از مبانی مربیگری روابط، مربیگری روابط برای مجردها و مربیگری روابط برای زوج ها. دانش‌آموزان می‌توانند هر یک از این دوره‌ها را جداگانه بگذرانند یا هر سه دوره را تکمیل کنند. این برنامه برای مربی روابط یک بار در هفته تشکیل می شود و به مدت نه ماه ادامه دارد. این جامع ترین آموزش مربی رابطه موجود است. RCI به جای شهریه، حق عضویت را دریافت می کند.

آکادمی مربیگری انگلستان برای دوره مربی روابط

آکادمی کوچینگ انگلستان فرصت های زیادی را برای دریافت گواهینامه های ویژه در زمینه مربیگری خارج از برنامه کامل خود ارائه می دهد. اگر قبلاً یک برنامه مربیگری را تکمیل کرده اید، می توانید برای تکمیل یکی از چندین گواهینامه اضافی آنها درخواست دهید. دوره گواهینامه مربی رابطه شامل فیلم ها، راهنمای مطالعه و آزمون است و پس از اتمام 24 ساعت اعتبار آموزش مداوم مربیگری را ارائه می دهد. می توانید در در وب سایت آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. با این دوره می توانید اعتبار آموزشی خود را نیز بسیار بالا ببرید.

چرا باید به مربی روابط تبدیل شویم؟

اگر علاقه مند به کار با زوج ها و کمک به افراد در رسیدن به اهدافشان در روابط هستید، ممکن است تبدیل شدن به یک مربی روابط مناسب برای شما مناسب باشد. اگر ایده کمک به برافروختن دوباره جرقه بین دو نفر شما را هیجان زده می کند، در مسیر درستی هستید. یا شاید بخواهید به مدیران کمک کنید تا یاد بگیرند که چگونه با کارمندان خود تعامل بهتری داشته باشند، تیم طراحی کنند یا در حل تعارض کار کنند. دنیای مربیگری روابط سرشار از امکانات است و فقط در حال رشد است. اکنون زمان بسیار خوبی برای مربی شدن است.

ر حالی که کوچینگ زندگی یک رشته هیجان انگیز و در حال رشد است، برای موفقیت واقعی به عنوان یک مربی، به انتخاب یک جایگاه کمک می کند. مربیان جدید ممکن است بر این باور باشند که انتخاب جایگاه منجر به مشتریان کمتری می شود، اما در واقع برعکس است. هنگامی که در یک زمینه خاص تخصص دارید، به شما کمک می کند تا شما را از بسیاری جهات نسبت به سایرین متمایز کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا