چگونه احساس بهره وری بیشتر داشته باشیم؟

افزایش بهره وری یک راه عالی برای انجام کارها است – اما بهترین راه ها برای انجام آن چیست؟ برنامه های شلوغ ممکن است باعث شود که احساس کنید ساعات کافی در روز برای انجام همه کارها وجود ندارد. طبیعی است که به دنبال راه های بیشتری برای بهره وری باشید. اساساً، بهره‌وری به سطح بازده در مقایسه با مقدار زمان و تلاشی که صرف می‌کنید اشاره دارد. با این حال، برای انجام این کارها به هشت دست و پا یا تیمی از کارکنان پشتیبانی نیاز ندارید. در عوض، این در مورد ایجاد تغییرات مستقیم است – بنابراین شما هوشمندتر کار می کنید، نه سخت تر. در این نوشته از وب سایت همکده می خواهیم بدانیم که چگونه احساس بهره وری بیشتر داشته باشیم؟

اگر می خواهید شرایط خود را بسیار بهبود بخشید می توانید با متخصصان ما در مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید. می توانید برای مشاوره تلفنی روان شناسی یا مشاوره حضوری اقدام کنید.

چگونه احساس بهره وری بیشتر داشته باشیم؟

چه بخواهید در خانه یا زندگی کاری خود (یا اندکی از هر دو) احساس بهره وری بیشتری داشته باشید، قدم های کوچک می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. این نکات را در نظر بگیرید:

  • مرزها را به اشتراک بگذارد
  • برای یادگیری باز باشید
  • بازخورد بخواهید
  • یک لیست تهیه کنید
  • مطابق با انرژی خود کار کنید
  • تصویر بزرگتر را در نظر بگیرید
  • کارهایی برای خود انجام دهید
  • لیست کارها را نصف کنید
  • استراحت مناسب داشته باشید
  • از قانون ۸۰ و ۲۰ استفاده کنید.

مرزها را به اشتراک بگذارید

شاید این که مشغول کاری باشید و توسط شرایط دیگری کارتان قطع شود سخت باشد. بنابراین اگر کاری دارید که باید انجام دهید، به همکار، دوست یا شریک خود بگویید که بعد از مدتی در دسترس خواهید بود. دنیل هیگ، روانشناس اصلی کسب و کار در مشاوره DH در لندن، بریتانیا می گوید: «من پیشنهاد می کنم زمان را در دفتر خاطرات خود مسدود کنید و از مردم بخواهید که با شما تماس نگیرند مگر اینکه یک موضوع اضطراری باشد. سعی کنید فراموش نکنید که برای خودتان هم حد و مرز تعیین کنید. او توضیح می‌دهد: «اگر اهداف و دستاوردهای باز بدون [محدودیت] زمانی داشته باشید، آنها می‌توانند زمان بی‌پایانی را صرف کنند و به وزنه‌ای مرده تبدیل شوند.

احساس بهره وری بیشتر با یادگیری باز

همانطور که گفته می شود، “یادگیری یک فرآیند مادام العمر است” – و استقبال از نگاه ها و فرصت های جدید مزایای بیشتری نسبت به افزایش رزومه شما دارد. دکتر دنیس لوپز، استاد روانشناسی سازمانی در دانشگاه بین المللی آلیانت در کالیفرنیا، ایالات متحده می گوید: «به آنچه امروز می توانید یاد بگیرید فکر کنید.

“دانستن از اینکه به رشد و توسعه خود ادامه می دهید، و در نهایت افزایش ارزش و ظرفیت خود برای کمک به تیم و سازمان خود، شما را تشویق می کند تا درگیر و سازنده تر باشید.”

بازخورد بخواهید

ممکن است فکر کنید که کار عالی انجام می دهید و کارآمدترین کار خود هستید، اما واقعیت ممکن است به این اندازه نباشد. در نظر بگیرید که از اطرافیانتان نظرشان را در مورد عملکردتان بپرسید. لوپز پیشنهاد می‌کند: «از بازخورد به‌عنوان الهام‌بخش برای انجام کارهای بیشتر، بهتر یا متفاوت‌تر استفاده کنید».

احساس بهره وری بیشتر با تهیه لیست

تقریباً خیلی ساده به نظر می رسد، اما نوشتن لیستی از کارهایی که باید انجام دهید می تواند تفاوت عمده ای ایجاد کند. منبع معتبر تحقیقات نشان می‌دهد که انجام این کار بهره‌وری را افزایش می‌دهد و با جلوگیری از نگرانی در مورد کارهای ناتمام به آزادسازی فضای ارزشمند مغز کمک می‌کند. به‌علاوه، بررسی شغل‌های تکمیل‌شده، حس موفقیت و انگیزه را برای ادامه راه فراهم می‌کند.

در راستای انرژی خود کار کنید

اگر شما یک جغد شب هستید، هیچ فایده‌ای ندارد که برای ساعت 6 صبح زنگ ساعت را تنظیم کنید، به این امید که لیست کارهایتان را بررسی کنید – این احتمال وجود دارد که حتی برای شروع کار بیش از حد گیج و بی انگیزه باشید. در عوض، هیگ توصیه می‌کند: «با زمان و سطح انرژی شخصی خود هوشمندانه کار کنید. لوپز می‌گوید در هر نقطه از روز که بیشترین تمرکز را دارید، «این زمان را با کار عمیق به حداکثر برسانید».

تصویر بزرگتر را در نظر بگیرید

هنگامی که یک کار خاص برای تکمیل دارید، می‌توانید به راحتی چشم‌انداز تصویر بزرگ‌تر را از دست بدهید. لوپز پیشنهاد می کند، چه در محل کار و چه در خانه، سعی کنید از خود بپرسید که کار شما به چه کسی کمک می کند، چرا اهمیت دارد و چگونه با ارزش های شما همسو می شود. قدردانی از اینکه چگونه و چرا کار شما بر دیگران تأثیر می‌گذارد، در ارائه معنا و هدف شخصی مفید است، که به نوبه خود به انگیزه و بهره‌وری ما کمک می‌کند.

احساس بهره وری بیشتر با انجام کارهایی برای خود

مطالعات نشان می‌دهد که احساس ناراحتی منجر به کاهش سطح بهره‌وری می‌شود – بنابراین ضروری است که فعالیت‌هایی را که از آن لذت می‌برید در برنامه خود بگنجانید. هیگ می‌گوید به‌علاوه، زمان من برای کمک به «بازیابی مغزتان برای روز بعد، در نتیجه بهره‌وری‌ترین کاری که می‌توانید داشته باشید» مهم است. او می‌گوید چه خواندن یک کتاب خوب، قدم زدن با سگ، گوش دادن به موسیقی یا رفتن به یک قهوه با دوستان، «وقت گذاشتن برای این چیزها نباید یک تجمل، بلکه یک ضرورت باشد».

لیست کار ها را نصف کنید

لیست کارهای خود را نصف کنید. انجام دادن کارها در طول روز کاری نباید به این معنی باشد که تا حد امکان در هشت ساعت تحریم شده انجام دهید. آیا واقعاً به آن 30 کار در لیست کارهای خود نیاز دارید؟ تنها با تمرکز بر انجام کارهای مهم، رویکرد کمتری را به فهرست کارهای خود داشته باشید.

استراحت مناسب برای احساس بهره وری بیشتر

درد در مغز شما پس از چندین ساعت کار طولانی باید سیگنال شما برای استراحت باشد. از آنجایی که مغز شما گلوکز خود را مصرف کرده است، با رفتن به پیاده روی، خوردن ناهار یا میان وعده، یا فقط مدیتیشن، لحظه ای به خود استراحت دهید. شما دوباره شارژ و آماده برای دستیابی به کارایی بیشتر خواهید شد.

استفاده از قانون هشتاد – بیست

از قانون 80/20 پیروی کنید. تنها 20 درصد از کارهایی که هر روز انجام می دهید 80 درصد از نتایج شما را تولید می کند. چیزهایی را که در طول روز کاری شما اهمیتی ندارند حذف کنید – آنها تأثیر حداقلی بر بهره وری کلی شما دارند. به عنوان مثال، پروژه بعدی خود را به مراحل تقسیم کنید و به طور سیستماتیک وظایف را حذف کنید تا زمانی که به 20 درصدی برسید که 80 درصد نتایج را به دست می آورد.

مولد نبودن اشکالی ندارد؟

هیگ می‌گوید: «زندگی تماماً در مورد تعادل است و «علی‌رغم آنچه رسانه‌های اجتماعی به ما می‌گویند، ما نمی‌توانیم همیشه سازنده باشیم – غیرممکن است». مرز باریکی بین اثربخشی و فشار بیش از حد به خودتان وجود دارد. لوپز می‌گوید: «از قضا، وقتی تحت فشار قرار می‌گیریم که فوق‌مولد باشیم، به نقطه‌ای می‌رسیم که دیگر مولد نیستیم. استرس بیش از حد در توانایی ما برای تفکر واضح، نوآوری و طراحی راه‌حل‌هایی برای مشکلات سخت یا سناریوهای جدید یا حتی گفتگوهای سازنده با دیگران اختلال ایجاد می‌کند.

احساس استرس و فشار بیش از حد می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود – چیزی که بزرگسالان در کشور های مختلف بیش از هر زمان دیگری آن را تجربه می کنند. هیگ می‌گوید فرسودگی شغلی «با خستگی، بدبینی و ناکارآمدی تعریف می‌شود، و این سه ویژگی تعیین‌کننده همگی تأثیر قابل‌توجهی بر بهره‌وری ما دارند». علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که فرسودگی شغلی ممکن است باعث افزایش احساس بی کفایتی، افزایش تکرار اشتباهات و حتی افزایش احتمال افسردگی و مصرف مواد شود. این موارد خود احساس بهره وری بیشتر را پایین می آورد.

چگونه فرسودگی شغلی را مدیریت کنیم؟

اگر فرسودگی شغلی را تجربه می کنید (یا فکر می کنید در مسیر رسیدن به آن هستید)، اقداماتی برای کمک به مبارزه با این احساسات وجود دارد. این موارد را در نظر بگیرید:

  • بدانید چه زمانی «نه» بگویید. لوپز می گوید: «در مورد مرزها یا محدودیت های خود شفاف باشید. “این اغلب شامل توانایی تعیین ضرب الاجل های واقعی با همکاران یا مذاکره در مورد حجم کاری است.”
  • مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. هیگ می گوید: “مراقب خودت باش.” این شامل «خواب خوب، تغذیه، ورزش، سرگرمی‌ها، ارتباط اجتماعی، و تمرین آرامش (به عنوان مثال، روزنامه‌نگاری یا گذراندن وقت در طبیعت) است.»
  • میانجیگری را تمرین کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که درگیر شدن در تکنیک‌های مدیتیشن می‌تواند احساس فرسودگی و استرس را تسکین دهد – و انواع مختلفی از مدیتیشن وجود دارد، بنابراین ممکن است چند مورد را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است. این کار احساس بهره وری بیشتر را فراهم می کند.
  • حرکت کنید. مطالعات منبع معتبر نشان می‌دهد که ورزش منظم می‌تواند به کاهش فرسودگی و خستگی عاطفی و بهبود احساس رفاه و موفقیت کمک کند.
  • کمک بخواهید. اگر یک کار برای مدیریت انفرادی بیش از حد است، درخواست کمک ضرری ندارد. لوپز می گوید: درخواست کمک به این معنا نیست که نمی توانید کار را انجام دهید. “این فقط به این معنی است که شما در حال مذاکره با پارامترهایی هستید که تحت آن یک کار یا پروژه خاص می تواند با موفقیت انجام شود.”
  • با یک حرفه ای صحبت کنید لوپز پیشنهاد می‌کند که صحبت با یک متخصص سلامت روان می‌تواند بسیار مفید باشد، «به‌ویژه اگر با افسردگی، اضطراب یا سایر نگرانی‌های مربوط به سلامت روان سروکار داشته باشید». همچنین ممکن است بخواهید با یک مربی رهبری یا شغلی برای پشتیبانی در مدیریت مسائل مربوط به تعادل کار یا زندگی مشترک صحبت کنید.

اشتباه گرفتن تنبلی با بهره وری

از اشتباه گرفتن بهره وری با تنبلی خودداری کنید. در حالی که هیچ کس دوست ندارد آن را بپذیرد، تنبلی محض عامل شماره 1 کاهش بهره وری است. در واقع، تعدادی از روش‌های به اصطلاح صرفه‌جویی در زمان – مثلاً جلسات و ایمیل‌ها – در واقع تنها راه‌هایی برای رهایی از انجام کار واقعی هستند. تمرکز خود را روی انجام کارهایی که بیشترین اهمیت را دارند تا حد امکان کارآمدتر و مؤثرتر کنید.

برای مدیریت این شرایط و احساس بهره وری بیشتر یک سیستم ایجاد کنید. شما احتمالاً در طول سال‌ها عادت‌های تخریب‌کننده بهره‌وری را ایجاد کرده‌اید. راه های حواس پرتی خود را با ایجاد یک سیستم مدیریت کنید. برای کسانی از شما که ایمیل های خود را به طور اجباری چک می کنید، برای مدیریت صندوق ورودی خود، یک بازه زمانی صبح، بعدازظهر و عصر برنامه ریزی کنید. در غیر این صورت، در طول روز از دستیابی به اهداف مهم تر منحرف خواهید شد.

نگاه نهایی بر احساس بهره وری بیشتر

افزایش بهره وری می تواند راهی برای اطمینان از بررسی لیست کارهای شما باشد. تعیین مرزها، کار بر اساس سطوح انرژی خود و تهیه فهرست برخی از رویکردها برای بهبود کارایی هستند. با این حال، مهم است که اجازه ندهید بهره وری از بین برود، زیرا این می تواند منجر به احساس فرسودگی شود و باعث کاهش بهره وری شما شود. همه چیز در مورد ایجاد تعادل مناسب و برداشتن گام هایی برای حفظ رفاه در ارتباط با کار شما است.

 

 

منابع
psychcentral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا