چند چیز مثبتی که وقتی احساس منفی دارید باید به خاطر بسپارید

احساس منفی در برخی مواقع ممکن است ناگهانی ظاهر شود و ما انتظار آن را نداشته باشیم. اما مقابله با این احساسات با استفاده از روش های مثبت گرایی قابل اجراست. آسیب های ناشی از این احساسات  نیز خطرناک هستند. یک سری اتفاقات در دنیای امروزی ناگهانی است و باعث ایجاد احساسات مختلف در شما خواهد شد. یکی از این آسیب ها به علت اتفاقات ناگوار یا همان استرس پس از سانحه می تواند رخ دهد. اما این فقط بخشی از دلایل زیاد مبارزه با احساسات است. اگر در زندگی برای احساسات خود اهمیت قائل نشویم کسی برای ما ارزش قائل نمی شود. گاهی اوقات برخی از ما به خاطر اتفاقاتی که در گذشته برایمان افتاده است احساسات خود را کنار می گذاریم. احساست در زندگی بسیار مهم است.

شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که احساسات برایش مهم نباشد. احساسات بخش بسیار مهمی را در زندگی و روند رشد فرد تشکیل می دهد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از احساسات وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که همه روان شناسان احساسات را مهم می دانند. احساس دوست داشتن کسی یا چیزی یا احساس خشمگین شدن نسبت به دوستان یا عضوی از خانواده همه نمونه های از این فرایند هستند. عدم احساسات و سرد بودن نسبت به موضوعات مختلف درست نیست. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد.

رفتارهای مختلف و مبارزه‌ با احساس منفی

این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. این رفتار ها می تواند در هر فردی به گونه ای باشد که او را آزار دهد یا این که او را به سمت بیماری های روحی دیگر ببرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند چیز مثبتی که وقتی احساس منفی دارید باید به خاطر بسپارید، صحبت کنیم.

چند نکته درباره زمانی که احساسات منفی شما را تحت فشار قرار می دهد

استرس و احساس منفی شما را دچار مشکلاتی می کند. صرف نظر از اینکه چه احساسی دارید، احساسات منفی خوب یا بد نیستند. آن‌ها بخشی از زندگی هستند که باید آن‌ها را در آغوش بگیرید و به رسمیت بشناسید. احساسات به طور گسترده به عنوان علائمی در نظر گرفته می شوند که نشان می دهد چیزی اشتباه است یا درست. با این حال، برخورد با احساسات چیزی است که بیشتر مردم ترجیح می دهند تا زمانی که می توانند نادیده بگیرند. مهم نیست که چقدر استرس خود را پیچیده می‌دانید، دلیلی اساسی وجود دارد که چرا آن اتفاق می‌افتد.

احساس منفی باعث ایجاد انعطاف می شود

وقتی احساسات خود را در محدوده کامل تجربه می کنید، سطح انعطاف پذیری شما را افزایش می دهد. همچنین به شما کمک می کند تا با استرس و احساسات منفی بهتر مقابله کنید. شما باید به خود اجازه دهید هر آن‌چه را که نیاز دارید در زمانی که احساسات شما منفی است احساس کنید. عادت به داشتن این احساسات به شما امکان می دهد یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید. شما همچنین استراتژی هایی را افزایش می دهید که می توانید از آن‌ها به عنوان ابزاری برای حل مشکلات استرس خود استفاده کنید. مکانیسم‌های مقابله همچنین به شما این امکان را می‌دهند که بفهمید می‌توانید بر هر احساس منفی یا موقعیت استرس‌زا غلبه کنید.

توانایی های حل مشکلات با غلبه بر احساس منفی

علاوه بر این، هنگامی که یاد می گیرید با انبوه های منفی کنار بیایید، به طور غیرمستقیم به توانایی های خود برای حل مشکلات اطمینان بیشتری پیدا می کنید. اعتماد به نفس شما را از روی آوردن به روش های ناسالم برای مقابله با استرس باز می دارد. از این رو، به یاد داشته باشید که تکامل دائمی شما شامل مهارت های مقابله ای است که هنگام برخورد با منفی ها به دست می آورید. برای شما ضروری است که یاد بگیرید چگونه استرس را به طور سالم مدیریت کنید. مکانیسم های مقابله ای به شما اجازه می دهد زندگی داشته باشید که پر از مبارزه نباشد. تعارضات کمتری که احساس می کنید نتیجه انعطاف پذیری است که از طریق مقابله و استقامت ایجاد می شود.

وقتی استرس دارید، از صمیم قلب زندگی می کنید

مهم است که به یاد داشته باشید که احساس همه احساسات در زندگی ضروری است. برای اینکه بتوانید از صمیم قلب زندگی کنید، باید به خود اجازه دهید تا طیف کاملی از احساسات را تجربه کنید. برای مثال، زمانی که از غم و اندوه یا درد رنج می برید، متوجه خواهید شد که از شادی بیشتر قدردانی می کنید. احساس منفی و مثبت با هم ارتباط دارند و طیف کاملی از احساسات انسانی را تشکیل می دهند. این احساسات به شکلی به هم پیوسته و وابسته به یکدیگر مکمل یکدیگر هستند. شما نمی توانید روی یکی تمرکز کنید و دیگری را نادیده بگیرید زیرا فقط نیمی از زندگی را خواهید داشت.

احساس منفی یک علامت هشدار دهنده است

برخورد با احساسات ماهیت واقعی شما را مشخص می کند. حالت طبیعی انسان حالتی است که به هم پیوسته و آرام باشد. وقتی استرس دارید، اغلب با بهترین طبیعی خود هماهنگ نیستید. بنابراین، احساسات منفی به شما نشان می دهد که چیزی از مسیر خارج است. احساساتی مانند دلهره، دلخوری و ناامیدی به عنوان علائم اولیه این است که چیزی دیگر برای شما خوب نیست. وقتی چنین احساساتی را نادیده می گیرید، می توانند به ترس، خشم یا رنجش تبدیل شوند.

نکته

اگر چنین احساساتی بیشتر نادیده گرفته شوند، به نفرت، افسردگی، خشم و اضطراب تبدیل می شوند. نادیده گیری احساس منفی خفیف مانند غفلت از یک کودک نوپا است که به توجه شما نیاز دارد. آن‌ها بی سر و صدا به دنبال جلب توجه هستند. اما هر چه بیشتر آن‌ها را نادیده بگیرید، صدای آن‌ها بلندتر می شود.

استرس طبیعی است

به همه ما در طول زندگی به شما می گویند که استرس چیز بدی است. در دنیایی که مثبت اندیشی به یک امر عادی تبدیل شده است، وجود احساس منفی توصیه ای نیست. در عوض، همیشه تشویق می‌شوید که همیشه شکرگزار باشید. شکرگزاری اشکالی ندارد. با این حال، عاقلانه است که بدانیم شادی یک عامل ثابت در زندگی نیست. همه چیز با گذشت زمان تغییر خواهد کرد و شما در موقعیت های استرس زا قرار خواهید گرفت.

چند چیز مثبتی که وقتی احساس منفی دارید باید به خاطر بسپارید

اینکه مراقبت از سلامت جسمانی یک ضرورت در زندگی ماست، دارای ‌اهمیت است. اما آیا تا به حال به اهمیت مراقبت از سلامت عاطفی یا روانی خود نیز فکر کردید؟ بسیاری از ما یکی از مهم ترین بخش های زندگی خود را نادیده می گیریم و تعجب می کنیم که چرا در چنین مکان ناخوشایندی قرار می گیریم.

نکته

برای مراقبت از نیازهای عاطفی خود و اطمینان از یک نسخه شادتر از خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی از زمان خود را صرف تمرکز بر خود کنید. تعدادی کتاب برای خواندن در دسترس شماست، اما این منابع شما را از احساس منفی در زندگی مصون نمی کند. این اجتناب ناپذیر است که در زندگی روزهای خوب و روزهای بد داشته باشیم. اما برای اینکه به خودمان کمک کنیم تا احساس بهتری داشته باشیم، باید روی جنبه های مثبت روز و زندگی خود تمرکز کنیم. در این‌جا چند نکته مثبت وجود دارد که باید هنگام احساس منفی به خاطر بسپارید.

چالش ها به شما در زمینه جلوگیری از احساس منفی کمک می کند

هیچ کس نمی خواهد اعتراف کند که گذراندن روزهای سخت به شما کمک می کند تا فرد بهتری شوید. هنگامی که مقابل مانعی قرار گرفتید که زندگی بر سر راه شما قرار داد، به عقب نگاه خواهید کرد. و خواهید دید که هر چالشی که از سر گذراندید برای کمک به شما است که فردی قوی تر شوید. مهم نیست که کارها چقدر سخت به نظر می رسند، فقط به یاد داشته باشید که وقتی بر احساس منفی غلبه کنید، وضعیت بهتری خواهید داشت.

شما قوی تر از چیزی هستید که فکر می کنید

شما باید یک گام به عقب بردارید و در نظر بگیرید که چقدر قوی هستید تا وضعیت فعلی خود را مدیریت کنید. برخی از چیزهایی که باید به خاطر داشته باشید این است که ما باید عمیق‌تر فکر کنیم و قدرت مقابله را پیدا کنیم. اما هر چه عمیق‌تر حفاری کنید، قدرت بیشتری پیدا خواهید کرد. اعتماد به نقاط قوت به شما این امکان را می دهد که با یک نیروی مثبت و اعتماد به نفس با چالش های خود روبرو شوید.

چالش خود را یک فرصت در نظر بگیرید

گاهی اوقات وقتی در گرفتاری های زندگی گرفتار می شویم، اغلب با خود فکر می کنیم که تمام دنیا به دنبال ما هستند. این یک طرز فکر واقع بینانه نیست و اگر مراقب نباشید، می توانید با تفکر بیش از حد به وضعیت، اوضاع را برای خود بدتر کنید. هنگامی که با دید جدیدی به احساس منفی پیش روی خود نگاه کنید، خواهید دید که این فرصتی است برای رشد در تمام زمینه های مختلف زندگی است.

مراقب آن‌چه فکر می کنید باشید

برخی از چیزهایی که باید در هنگام مواجهه با روزهای سخت به خاطر بسپاریم چیست؟ این است که همه ما می‌توانیم با صرف زمان زیاد برای تفکر به یک موقعیت، بدترین دشمن خود شویم. هر چه بیشتر در مورد چیزی با احساس منفی فکر کنیم، ایجاد موارد مثبت در موقعیت دشوارتر خواهد بود. وقت خود را صرف تمرکز بر چیزهای مثبت کنید و احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

قدرت درونی خود را بیابید

چیزی که به شما در گذر از آزمایش‌ها و چالش‌هایتان کمک می‌کند این است که به یاد داشته باشید که شما اولین کسی نیستید که از هر چیزی که با آن سر و کار دارید عبور می‌کنید و مطمئناً آخرین نفر هم نخواهید بود. برای عبور از این نقطه سخت به خود ایمان داشته باشید و به جای تمرکز بر وضعیت فعلی، روی نتیجه تمرکز کنید. وقتی هدفی دارید که برای رسیدن به آن تلاش می کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر است.

برای شکست احساس منفی عاشق خودت باش

وقتی با منفی گرایی سر و کار داریم، به راحتی می توان فکر کرد که هرگز از شرایط فعلی که با آن روبرو هستید، عبور نخواهید کرد. یک راه عالی برای تغییر خلق و خوی خود از منفی به مثبت این است که به یاد داشته باشید که شما کنترل زندگی خود را در دست دارید. اگر شخصی را که در حال حاضر هستید دوست ندارید، به سادگی تغییر کنید. شما باید فردی را که هستید دوست داشته باشید و اگر این به معنای تغییر برخی چیزها است، پس آن را انجام دهید.

شما تنها نیستید

یکی از بهترین راه‌ها برای غلبه بر احساس منفی، تکیه بر افراد اطرافتان است. یافتن قدرت در دیگران به شما کمک می کند که دیدگاه و پشتکار داشته باشید. چه یک همکار، یکی از اعضای خانواده یا دوست نزدیک، برای راحتی و حمایت به آن‌ها تکیه کنید و همیشه به یاد داشته باشید که تنها نیستید.

اینقدر حساس نباشید

جنبه دیگری در میان فهرست چیزهایی که باید به خاطر بسپاریم این است که زمان های چالش برانگیز راهی برای حساسیت ما نسبت به همه چیز اطرافمان دارند. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به سادگی استراحت کنید. هرچه آرامش بیشتری داشته باشید، شانس شما برای ذهنیت مثبت در هنگام احساس منفی و تمرکز بر روی چیزهای مثبت بیشتر است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا