چند ویژگی شخصیتی استثنایی یک فرد بیش از حد متفکر

فرد بیش از حد متفکر دارای ویژگی های رفتاری هستند. زوجین باید سعی کنند برای خودشان آرامش بیشتری ایجاد کنند. در واقع آن ها قانون ها و فرایند های را توضیح داده اند که افراد با انجام دادن آن ها می توانند مشکلات خود را برطرف کنند.

افرادی که در برابر مشکلات نمی توانند دوام بیاورند همیشه خود را شکست خورده می بینند و نمی توانند در برابر ناملایمات مقاومت کنند. از این رو باید در نظر داشته باشید که مشکلات راهی برای رسیدن به موفقیت هستند. اما نکته ای که باید بدانید این است که مراقبت بیش از حد تبدیل به وسواس نشود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند ویژگی شخصیتی استثنایی یک فرد بیش از حد متفکر، چگونه است.

برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد. یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند ویژگی شخصیتی استثنایی یک فرد بیش از حد متفکر، صحبت کنیم.

عاداتی که نشان دهنده فرد بیش از حد متفکر است

اکثر مردم با “تفکر بیش از حد” آشنا هستند، که مجسمه نمادین شخصی است که تمرکز عمیقی دارد. ما نمی دانیم که آیا او در حال تفکر به یک کار ساده است یا درباره تصمیمی که زندگی را تغییر می دهد بحث می کند. شاید او یکی از نمونه‌های بی‌شماری از متفکری باشد که گرفتار نگرانی است. تفکر پیشرفته و استدلال دو تا از توانایی هایی هستند که ما را از غریزه حیوانات جدا می کنند. شما برای حفظ خود و زندگی با کیفیت به فرآیندهای فکری خود نیاز دارید. وقتی شروع به تفکر بیش از حد برای خود می کنید و نشخوار فکری زندگی شما را فرا می گیرد، به یک مسئله جدی تبدیل می شود.

طبیعی است که به سفر بروید و ناگهان فکر کنید که آیا اجاق گاز را خاموش کرده اید یا همه درها را قفل کرده اید. آیا تا به حال به خانه برگشته اید تا همه چیز را دوباره بررسی کنید و خیال خود را راحت کنید؟ شما در انجام این کار تنها نیستید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فئودور داستایوفسکی، رمان‌نویس مشهور روسی، زمانی گفت که تفکر بیش از حد مانند یک بیماری است و او در مسیر درستی قرار داشت. تفکر بیش از حد مزمن اغلب یکی از علائم اصلی اضطراب و رفتارهای وسواسی اجباری یا OCD است. متخصصان سلامت روان می گویند که این اختلالات می توانند از خفیف تا ناتوان کننده متغیر باشند.

عادات یک فرد بیش از حد متفکر چگونه است؟

آیا تا به حال کسی به شما گفته است که بیش از حد فکر می کنید؟ در حالی که مهارت های استدلال انتقادی می تواند دانش شما را ارتقا دهد و چیزهای جدیدی به شما بیاموزد، تفکر بیش از حد می تواند زندگی شما را فلج کند. اگر بیش از حد فکر می کنید، نگرانی دائمی می تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد. وقتی به طور مزمن به خود شک می کنید و هر تصمیمی را که می گیرید دوباره حدس می زنید، می تواند لذت بخش ترین تجربیات را نیز از بین ببرد. با گذشت زمان، نشخوار فکری شما می تواند منجر به افسردگی و بدبینی شود که می تواند روابط با دوستان و عزیزان را تیره کند. هر چه بیشتر فکر کنید، کمتر می توانید آرامش داشته باشید و از هر چیزی لذت ببرید.

نکته ای در ارتباط با فرد بیش از حد متفکر

لازم نیست اجازه دهید این الگوهای افکار منفی به شرایط روحی جدی تری تبدیل شوند. هنگامی که تشخیص دادید مشکلی دارید، اولین قدم را به سوی راه حل برداشته اید. اگر برخی از این چند عادت را دارید، ممکن است تفکر بیش از حد داشته باشید.

شما یک کمال گرا هستید

در حالی که بیشتر مردم سعی می کنند در هر کاری که انجام می دهند بهترین کار را انجام دهند، کمال گرایان حتی بیشتر از این می خواهند. آن‌ها اغلب انتظارات غیر واقعی از خود و دیگران دارند. متأسفانه، این افراد در انجام کارها با مشکل مواجه هستند، زیرا خواستار کمال هستند. اگر کمال گرا هستید، هر کاری که انجام می دهید شما را در موقعیتی قرار می دهد و هرگز نمی توانید از نتایج راضی باشید. خواسته های نامعقول شما ممکن است بر روابط در محل کار یا خانه فشار وارد کند.

شما در اولویت بندی مشکل دارید

فرد بیش از حد متفکر این نوع شخصیت را دارد که اگر همه چیز را در اولویت قرار دهیم، پس هیچ چیز مهم نیست. آیا تا به حال در اطراف افرادی بوده اید که بر سر کوچکترین چیزها به دنبال یک اتفاق ناگوار دائمی هستند؟ این افراد معمولاً چنان درگیر مسائل بی‌اهمیت هستند که موارد مهم از یادشان می‌روند. وقتی تفکر بیش از حد دارید، توانایی شما در اولویت بندی کارها و مشکلات با مشکل مواجه می شود. ممکن است آنقدر در رویدادهای روزانه غرق شوید که نتوانید برای سرپا ماندن تلاش کنید.

شما اغلب احساس پارانوئید دارید

روایات قدیمی را به خاطر دارید که هشدار می دادند اگر گوش شما خارش می کند، کسی در مورد شما صحبت می کند؟

شما کینه دارید

از قرون وسطی، بخشش و فراموشی یک فضیلت تلقی می شد. در حالی که نمی توانید توهین ها را فراموش کنید، اما این قدرت را دارید که مجرم را ببخشید. یا، شاید شما فردی هستید که در مورد آسیب‌های گذشته نشخوار ذهنی می‌کنید و کینه‌تان را به همه اثبات می‌کنید. برای افرادی که دارای تفکر بیش از حد هستند، رویدادهای آسیب زا از گذشته در یک حلقه مداوم در مغز آن‌ها بازی می کند. وقتی به کینه ای می چسبید، هر خاطره ای زخم را باز و دردناک نگه می دارد. تنها زمانی که بتوانید روی بخشش تمرکز کنید، می توانید درد را پشت سر بگذارید و به سمت شفا بروید.

شما زمان بیشتری را صرف تفکر می کنید تا انجام کار

آیا تا به حال سگی را تماشا کرده اید که دم خود را تعقیب می کند؟ او ممکن است سعی کند سریع‌تر بدود، اما در نهایت این کار او تبدیل به چرخیدن خودش به دور خودش می شود و تلاش‌هایش بیهوده است. تلاش افرادی که آنقدر مشغول تفکر بیش از حد هستند که به هیچ چیز نمی رسند، چنین است. اگر مدام این رفتار را دارید، احساس کمال‌گرایی و از دست دادن اولویت‌های شما به زندگی خطراتی را می‌افزاید. البته باید برنامه ریزی کرد و عاقلانه تصمیم گرفت. با این حال، باید یاد بگیرید که به تصمیمات خود اعتماد کنید و بر اساس آن‌ها عمل کنید، حتی اگر در این مسیر مرتکب اشتباه شوید.

چند ویژگی شخصیتی استثنایی یک فرد بیش از حد متفکر

عمل فرد بیش از حد متفکر اغلب با اضطراب همراه است. در واقع، داشتن هر دو ویژگی برای یک فرد غیرعادی نیست. اگرچه این دو “شرایط” به ندرت متقابل هستند، “علائم” همیشه یکسان نیستند. درست است که آنهایی که مضطرب هستند و کسانی که بیش از حد فکر می کنند، افکار مداوم دارند. تفاوت اصلی این است که بسیاری از متفکران (نه همه) دارای برخی ویژگی ها و توانایی های شخصیتی استثنایی هستند. این را با اضطراب، که تقریباً همیشه بار معنایی منفی دارد، مقایسه کنید.

چند فایده افراط اندیشی

در این مقاله به چند فایده افراط اندیشی یا ویژگی فرد بیش از حد متفکر می پردازیم. به منظور صداقت فکری، در مواردی که ممکن است زیاده روی کنید – و اینکه چگونه می توانید مقداری از استرس ناشی از تفکر بیش از حد را کاهش دهید، به بررسی خواهیم پرداخت.‌

خلاقیت

در مقاله ای که در Trends in Cognitive Sciences منتشر شد، محققان به یک ارتباط موجود بین فعالیت مغزی بالاتر (“فکر خود تولید شده”) و خلاقیت دست یافتند.

در حالی که نویسندگان اعتراف می کنند که بین افراط اندیشی و روان رنجورخویی ارتباط وجود دارد. اما آن‌ها همچنین خاطرنشان می کنند که «مدل های روان رنجورخویی موجود نمی توانند ارتباط آن را با ناراحتی و خلاقیت توضیح دهند.» تفکر خودساخته (SGT)، یک ویژگی که ظاهراً در مغز یک فرد بیش از حد متفکر وجود دارد، می تواند تخیل را تحریک کند.

حل مسئله در فرد بیش از حد متفکر

هنگامی که بیش از حد متفکران مشکلی را در محیط بیرونی خود مشاهده می کنند، توانایی منحصر به فردی برای یافتن راه حل دارند. به نوعی، این “سوئیچ” داخلی یک چرخش 360 درجه ای از حالت پیش فرض آن‌ها است.

نکته

ذهن آلبرت انیشتین را می توان بزرگترین هوش تاریخ دانست. اما چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که انیشتین یک متفکر وسواسی بود. او نمی توانست به پدیده ای که پرتوی از نور است فکر نکند. سرانجام، انیشتین به دلیل وسواسی که داشت، نظریه نسبیت را کشف کرد – معادله شناخته شده جهانی E=MC².

جهت گیری جزئیات در فرد بیش از حد متفکر

وقتی بیش از حد متفکران توجه خود را جلب می کنند، این یک چیز فوق العاده قدرتمند است. اگرچه همه متفکران بیش از حد به جزئیات توجه زیادی ندارند. اما فرد بیش از حد متفکر به دلیل توانایی آن‌ها برای توجه خود بر روی چیزی که “بیجا” به نظر می رسد این کار را انجام می دهند. البته، با توجه به «چیزی» نامناسب، یک متفکر بیش از حد نمی‌تواند احساس آرامش کند تا زمانی که «چیزی» که «بی‌جا» است، «به جای خود بازگردد».

نکته

در حالی که استیو جابز بزرگ و فقید ممکن است یک فرد بیش از حد متفکر بوده یا نباشد، او مطمئناً توجه وسواس گونه به جزئیات معمولی از خود نشان داد.

به عنوان مثال، زمانی که اپل شروع به افتتاح فروشگاه‌های مختلف و جدید کرد، شریک تبلیغاتی او لی کلو گفت: «استیو ما را مجبور کرد نیم ساعت وقت بگذاریم تا تصمیم بگیریم تابلوهای توالت چه نوع رنگ خاکستری داشته باشند.»

پیشرفت تحصیلی

در مقاله ای که توسط Time’s Higher Education تهیه شد، نویسنده دانیل نتل می نویسد:

کاملاً قابل قبول است که روان رنجورخویی زیاد (ویژگی مرتبط با افراط اندیشی) با نقاط قوت و همچنین آسیب پذیری همراه باشد. محققان دریافتند که افراد با امتیاز بالا اغلب سخت تلاش می‌کنند، حتی در غیاب پاداش بیرونی، ترس از شکست یا مقابله با خطراتی که در آینده احساس می‌کنند.

درون نگری در فرد بیش از حد متفکر

درون نگری، که به عنوان “بررسی یا مشاهده فرآیندهای ذهنی و عاطفی خود” تعریف می شود، چیزی است که بیش از حد متفکران در آن برتری دارند. مشابه چهار مورد دیگر در این لیست، یک متفکر بیش از حد باید بتواند این انرژی درونی را برای تجربه تغییرات مثبت هدایت کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا