چند نوع از افراد سمی که هرگز نباید به آن‌ها نزدیک شد

افراد سمی در زندگی ما چه در خانواده و چه در روابط ما وجود دارند. افراد ممکن است در موقعیت های مختلف رفتار های متفاوتی داشته باشند. رفتار می تواند شامل گزینه ها مختلف باشد. رفتار ها اگر به گونه ای باشد که باعث پیشرفت افراد شود  رفتار ها برای افراد مختلف نشانه های متفاوتی دارد. برای مثال یک شخص ممکن است از رفتار تکبر خودش احساس رضایت داشته باشد.

از آن سمت این رفتار ممکن است به بقیه افراد آسیب برساند. گاهی اوقات باید با یک سری از رفتار ها کنار بیاییم. چند روش هوشمند برای مقابله با افراد سمی موضوع امروز ما است. رفتار ها همان طور که قبلاً گفتیم انواع مختلفی دارند. انواع رفتار ها می تواند در افراد مختلف ایجاد شود. برای مثال وقتی که یک فرد در هنگام عصبانیت یا هنگام تماشای مسابقه فوتبال واکنش های از خود نشان می دهد نمی توان گفت این واکنش برای رفتار همیشگی او است.

رفتارهای دارای دلبستگی به افراد سمی

گزینه دیگری که باید بدانید این است که رفتار ها ممکن است در هر شخصی به نوع های مختلفی بروز دهد. رفتار های اجتماعی یکی از رفتار هایی است که موضوع امروز ما نیز هست. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نوع از افراد سمی که هرگز نباید به آن‌ها نزدیک شد، صحبت کنیم.

احساس بی ارزشی در افراد سمی

آیا با احساس بی ارزشی دست و پنجه نرم کرده اید؟ شما تنها نیستید زیرا بسیاری از مردم سعی می کنند با شرم سمی کنار بیایند. شرم سمی اصطلاحی است که به شرمساری ای اشاره دارد که مردم به دلیل برخورد نادرست توسط دیگران و گذراندن حوادث آسیب زا احساس می کنند. بسیاری از افرادی که با شرم سمی کنار می آیند از کودکی دچار حوادث آسیب زایی شده اند، اما برخی از افراد بعداً در زندگی دچار مشکلات دلبستگی به افراد سمی می شوند. وقتی احساس شرم سمی می کنید، به شما این احساس را می دهد که انگار بی ارزش هستید و همچنین با نفرت از خود مشخص می شود.

احساسات ذهن منفی شدید مانند این می تواند بر هر کسی آسیب بزند.

احساسات ذهن منفی شدید مانند این می تواند بر هر کسی آسیب بزند. هنگامی که شرم سمی را تجربه می کنید، می تواند شما را فلج کند و شما را از رسیدن به اهداف زندگی باز دارد. ممکن است به دلیل شرم سمی که احساس می کنید، نتوانید در زندگی به جلو حرکت کنید. در صورت عدم کنترل، این شرم سمی می تواند باعث شود با گذشت زمان دلبستگی به افراد سمی بیشتر شود. بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه به درستی با شرم سمی کنار بیایید تا بتوانید زندگی خود را به مسیر درست برسانید.

خطرات شرم و دلبستگی به افراد سمی

شرم سمی بسیار خطرناک است زیرا می تواند احساس بی لیاقتی و تحقیر ایجاد کند. وقتی کسی توسط دیگران در چنین موقعیت تحقیرآمیزی قرار گرفته باشد، می تواند باعث از بین رفتن ایمان به خود شود. آن ها ممکن است کاملاً ناکافی احساس کنند و مانند این که هرگز نمی توانند کاری درست انجام دهند. شرم سمی اغلب اتفاقی است که برای کودکان در جوانی رخ می دهد. والدین ممکن است با برقراری ارتباط منفی با آن ها یا بدرفتاری با آن ها، شرم سمی را به فرزندان خود منتقل کنند. حتی بعضی اوقات نشانه های غیرکلامی باعث احساس شرم سمی شدید در کودکان می شود. این بچه ها وقتی بزرگ شوند بزرگتر می شوند و می توانند آشکارتر شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شناخته شده است که در صورت عدم درمان ، شرم سمی به افسردگی کامل تبدیل می شود. همچنین باعث شده است برخی از افراد دچار اختلالات خوردن، اختلالات استرس پس از سانحه ، مشکلات اضطرابی و مشکلات عمومی عزت نفس شوند. خطرات شرم سمی آشکار است، اما شما می خواهید بدانید که چگونه با آن کنار بیایید. شرم سمی بی شباهت به بیماری های روحی دیگر نیست و قابل درمان است. بسیاری از راه های عقل سلیم وجود دارد که می توانید با شرم سمی کنار بیایید و همچنین می توانید برای مشکلات خود از متخصصان کمک بگیرید.

متوجه شوید که دلبستگی به افراد سمی از اشخاص دیگر ناشی می شود

هنگامی که نوبت به کنار آمدن با شرم سمی می رسد ، مهم است که سعی کنید درک کنید که احساس شرم از شما ناشی نمی شود. این احساسات شرم آور سمی در واقع از سوی افراد دیگر ناشی می شود. شرایطی از این دست هنگامی رخ می دهد که دیگران احساس ناکافی بودن خود را بر روی افراد دیگر بگذارند. آن ها با دیگران رفتار ضعیفی دارند و برای تحقیر کردن آن ها تلاش می کنند تا احساس بهتری در خود ایجاد کنند. بیشتر اوقات، کسانی که با دیگران چنین رفتاری می کنند این کار را می کنند تا احساس قدرت کنند و یا به این دلیل که بی رحمانه رفتار می کنند. شما در واقع هیچ اشتباهی نکرده اید، و شرم سمی که تجربه می کنید فقط به خاطر کاری است که شخص دیگری با شما انجام داده است.

احساس راحتی درمورد کارها با پذیرفتن احساسات منفی

وقتی پذیرفتید که احساسات شما به دلیل کار منفی نیست، احساس راحتی درمورد کارها راحت تر خواهد بود. کنار آمدن با احساس دلبستگی به افراد سمی می تواند زمان ببرد. صرف نظر از این، دانستن این که شما مقصر آنچه در حال وقوع است مقصر نیستید مفید خواهد بود. شما نمی توانید خود را بخاطر شرم سمی و تأثیری که در زندگی شما ایجاد کرده سرزنش کنید. کنترل احساس شرم سمی و آزاد کردن آن هنگامی که احساس قدرت کافی کردید امکان پذیر خواهد بود.

چند راه برای رهایی از دلبستگی به افراد سمی

ما در زندگی به چیزهای زیادی وابسته می شویم. اما همه این موارد برای ما خوب نیست. به همین دلیل است که عدم دلبستگی مفهومی حیاتی است. بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می‌شوند که باور کنند حالت عدم دلبستگی بی‌احساس و بسته است. اما این موضوع بسیار دور از ذهن است.

چند نوع از افراد سمی که هرگز نباید به آن‌ها نزدیک شد

افراد سمی وارد زندگی و آگاهی ما می شوند و از آن خارج می شوند. ما در طول زندگی خود ناگزیر با انواع انسان ها روبرو می شویم: عاشق و متنفر. دوستان و دشمنان؛ حقیقت جویان و دروغگویان در طول این تعاملات بی شمار، یک حقیقت تغییر ناپذیر باقی می ماند:

ما یا از افرادی که با آن‌ها روبرو می شویم سود می بریم یا رنج می بریم. در هر صورت، ما درس ها و خاطرات را از هر نوع فردی می گیریم.

نکته

اول، ما باید یاد بگیریم که چگونه افرادی را بشناسیم که عمدا یا ناخواسته به افراد نالایق آسیب وارد می کنند. این گام مهم به جلوگیری از هرگونه آسیب جانبی ناشی از حضور افراد سمی در زندگی ما کمک می کند. این شناخت، حتی اگر به تأخیر بیفتد، به ما اجازه می دهد تا اقدامات لازم را برای حل تعارضات داخلی و خارجی انجام دهیم.

نکته

افراد سمی می توانند در محل کار، مدرسه یا در روابط عاشقانه وارد زندگی ما شوند. ما هر روز با آن‌ها روبرو می شویم و همیشه نمی توانیم از حضور آن‌ها اجتناب کنیم. با این حال، می‌توانیم این روابط را عادی نگه داریم و به افراد بیش از حد منفی نزدیک نشویم. درک این نکته مهم است که اجتناب یا طرد، انسانیت چنین فردی را بی ارزش نمی کند. هیچ کس، صرف نظر از ویژگی های شخصیتی خود، شایسته چنین سرنوشتی نیست. از سوی دیگر، ما نیز سزاوار آرامش درونی هستیم و به نفع ماست که از این حق مقدس انسانی به هر قیمتی محافظت کنیم.

چند نوع از افراد سمی که باید از آن‌ها دوری کرد

کسانی که سرزنش می کنند

“افرادی که زندگی خود را خراب می کنند، تمایل زیادی به سرزنش دیگران در زمانی که همه چیز خراب می شود، دارند.” – دکتر دانیل جی آمین. همه ما احتمالاً در مقطعی با چنین افرادی روبرو شده ایم. این افراد کلمه “بزه دیدگی” یا خودداری از پاسخگویی به اشتباهات یا آشفتگی در زندگی خود را تجسم می کنند. در عوض، آن‌ها عمداً مسئولیت را به گردن دیگرانی می‌اندازند که شایسته سرزنش نیستند.

نکته

تقریباً همیشه، افرادی که دائماً دیگران را مقصر می‌دانند، ظاهراً خودکنترلی یا خود انضباطی ندارند. با این حال، همه آن‌ها بسیار مایلند که شخص دیگری را برای حفظ آبروی خود قربانی کنند. اگر خودتان را در حضور چنین شخصی می بینید، موضع خود را حفظ کنید و از قبول سرزنش مشکلات او خودداری کنید.

افراد سمی همیشه شاکی هستند.

همراهی در کنار یک فرد سمی ممکن است بعد از مدتی عوارض خود را از بین ببرد. به جای اینکه شکایات خود را برای خود نگه دارند، ترجیح می دهند آن ها را به صورت شفاهی برای هر کسی که در فاصله شنیداری است بیان کنند. ناگفته نماند، شاکیان اغلب در مورد مشکلات خود صحبت می کنند که هیچ کس دیگری نمی تواند کلمه ای را به طور کامل دریافت کند.

عدم درک مشکلات توسط افراد سمی

با این حال، افراد سمی ممکن است مشکلات مفروض خود را به طور کامل درک نکنند زیرا چشم انداز محدودی دارند. بنابراین، اگر شما خود را مخاطب مظلوم برای مونولوگ ناراحت کننده آن‌ها می بینید، گوش کنید و به دنبال توضیح باشید. اگر آن‌ها واقعاً شکایت معتبری دارند، می توانید تصمیم بگیرید که آیا در گفتگو شرکت کنید یا خیر. در عوض، اگر آن‌ها تصمیم گرفتند که شما را با شوخی‌های غیرمستند و غیرمنطقی رگبار کنند، به نفع شماست که کنار بروید

افراد سمی که دعوت یا شروع به شایعات می کنند.

ذهن های قوی درباره ایده ها بحث می کنند، ذهن های متوسط ​​در مورد رویدادها بحث می کنند، ذهن های ضعیف درباره مردم بحث می کنند.” – سقراط

نکته

شایعه پردازان تقریباً در هر جمعیتی از جامعه وجود دارند. بیشتر افراد شایعه‌گو نسبت به خود احساس ناامنی می‌کنند و برای تسکین نفس خود چیزهای مهم دیگری را در مورد دیگران فاش می‌کنند. متأسفانه، چنین افراد سمی اغلب از رویدادهای نامطلوب در زندگی دیگران رشد می کنند. آن‌ها هیچ ذهن، همدلی یا مقاومتی برای ارائه اظهارات (دوباره، اغلب نادرست) در مورد کسی که ممکن است زندگی او را تحت تأثیر منفی قرار دهند، ندارند.

نکته

بنابراین، تا حد امکان از شایعه پردازان دوری کنید، زیرا آن‌ها از بدبختی شما رونق می گیرند. شایعه پراکنی علاوه بر آسیب به خود و قربانی(ها)، می تواند ذهنیت منفی را در اطرافیان ایجاد کند.

کسانی که فقط به کسب خود علاقه دارند.

سواستفاده از دیگران در افراد سمی

افرادی که مشغول سوء استفاده از دیگران هستند، دیگران را فریب می دهند. آن‌ها هیچ حد و مرزی ندارند و برای ارضای نیازهای خود به انواع تاکتیک های سوءاستفاده گرایانه متوسل می شوند. این افراد علاوه بر داشتن استعداد برای دستکاری، دارای یک رگه نارسیسیستی قوی نیز هستند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا