چند نشانه که شما یک والدین هلیکوپتری هستید

والدین هلیکوپتری همان خانواده‌ای است که بیش از حد مضطرب آینده کودک است. این والدین اجازه کسب تجربیات جدید را به فرزندان خود نمی دهند. برای حل کردن این مشکلات روان شناسان راه های مختلفی را ارائه کرده اند. در واقع آن ها قانون ها و فرایند های را توضیح داده اند که افراد با انجام دادن آن ها می توانند مشکلات خود را برطرف کنند.

افرادی که در برابر مشکلات نمی توانند دوام بیاورند همیشه خود را شکست خورده می بینند و نمی توانند در برابر ناملایمات مقاومت کنند. از این رو باید در نظر داشته باشید که مشکلات راهی برای رسیدن به موفقیت هستند. اما نکته ای که باید بدانید این است که مراقبت بیش از حد تبدیل به وسواس نشود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه که شما یک والدین هلیکوپتری هستید چگونه است.

اختلالات روانی در والدین هلیکوپتری

برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد. یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه که شما یک والدین هلیکوپتری هستید، صحبت کنیم.

هنگامی که با افزایش هوشیاری دست و پنجه نرم می کنید ذهن شما هشدار می دهد

هنگامی که با افزایش هوشیاری دست و پنجه نرم می کنید، ذهن شما دائماً به شما می گوید مراقب خطر باشید. وارد اتاق می شوید و همیشه مطمئن می شوید که به خروجی ها توجه می کنید. تغییر جزئی در لحن کسی شما را در معرض خطر قرار می دهد، حرکات ناگهانی و صداهایی تپش قلب شما را افزایش می دهد، شما دائماً در حال بررسی این هستید که آیا کسی پشت شما است یا خیر.

گذر از یک رویداد آسیب زا می تواند این احساس را در ما ایجاد کند که دیگر هرگز نمی توانیم مراقبت خود را رها کنیم. اما شما شایسته این هستید که بتوانید از زندگی لذت ببرید بدون این که احساس کنید همیشه برای محافظت از خود نیاز دارید. بررسی استراتژی های جدید مقابله می تواند به شما کمک کند ترس های خود را به شیوه هایی که از سلامت و رفاه بلند مدت شما پشتیبانی می کند، مدیریت کنید.

چه چیزی باعث افزایش وسواس مراقبتی در والدین هلیکوپتری می شود؟

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. آیا مراقب بودن بیش از حد شما را از ادامه زندگی باز می دارد؟ درمان می تواند به شما کمک کند زندگی را با مراقبت بیش از حد پیش نببرید.

حالت هوشیاری والدین هلیکوپتری برای هر گونه تهدید در محیط اطراف کودک

حالت هوشیاریبرای هر گونه تهدید در محیط شما است. اگر چه این راهی است که بدن ما از ما در موقعیت های بالقوه خطرناک محافظت می کند، مانند قدم زدن در کوچه ای تاریک و تنها در شب، اما اضطراب و ضربه می تواند هوشیاری را در طول زندگی حتی در زندگی روزمره نیز حفظ کند. بیش فعالی مزمن اغلب به دلیل اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) پس از گذراندن یک تجربه شدید دردناک ایجاد می شود. تصادفات شدید، نبردهای نظامی، تجاوز جنسی و سوء استفاده مداوم می تواند پاسخ “فرار یا مبارزه” بدن ما را برای محافظت در برابر تکرار ضربه ایجاد کرده و حفظ کند.

مراقبت بیش از حد والدین هلیکوپتری در برابر عوامل مختلف

متأسفانه، این باعث می شود ما در برابر تهدیدهایی که همیشه وجود ندارند واکنش بیش از حد نشان دهیم. نظارت مداوم و حساسیت به همه چیز در اطراف شما می تواند بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر بگذارد. اختلالات اضطرابی همچنین می تواند باعث شود که ما هر لحظه برای فاجعه آماده باشیم. اما راهبردهای مقابله ای مانند ذهن آگاهی و درمان رفتاری شناختی (CBT) می تواند به ما در مراقبت از نیازهای ما کمک کند و در عین حال به ذهن خود بیاموزد که دوباره احساس امنیت کند.

چگونه مراقبت بیش از حد والدین هلیکوپتری بر زندگی کودک تأثیر می گذارد؟

هنگام زندگی در محیطی خصمانه یا بدرفتار ، توجه به کوچکترین نشانه می تواند به معنای تفاوت در زمان کافی برای رهایی از خطرات باشد. اما ممکن است ذهن ما کاملاً متوجه نباشد که ما از خطرات رها شده ایم، بنابراین حالت بیش از حد هوشیاری ایجاد می شود. نشانه هایی را بخوانید که در واقع به معنای خطر نیستند.

اجتناب از هر موقعیتی که باعث ایجاد خطر برای کودکان می شود

برآورد بیش از حد مداوم تهدیدها می تواند به ما این احساس را بدهد که گویی باید از هر موقعیت یا مکانی که ممکن است دوباره ما را در معرض خطر قرار دهد، اجتناب کنیم. به عنوان مثال، یک تصادف رانندگی جدی می تواند شما را به رانندگی بیش از حد آهسته، مکرر آینه های خود و یا حتی رانندگی کامل متوقف کند. چه برنامه ریزی برای فرار و چه خواندن دقیق زبان بدن افراد باشد، مراقبت بیش از حد ما را آماده تهدیدی می کند که ممکن است وجود نداشته باشد.

در عوض، می توانید ذهن خود را طوری تربیت کنید که بتواند ترس را به گونه ای مدیریت کند که به شما اجازه می دهد دوباره از زندگی لذت ببرید. بسیاری از درمان ها برای تسکین موفقیت آمیز PTSD یا اضطرابی که ممکن است در پشت ذهن والدین هلیکوپتری شما باشد وجود دارد. و نیازی نیست که این را به تنهایی پشت سر بگذارید.

چند نشانه که شما یک والدین هلیکوپتری هستید

والدین باید در زندگی فرزندشان مشارکت داشته باشند. با این حال، شما می توانید بیش از حد درگیر شوید، و این می تواند آسیب بیشتری نسبت داشته باشد. سعی کنید والدین هلیکوپتری نشوید. آیا می‌دانستید که وقتی بیش از حد برای او انجام می‌دهید، می‌توانید رشد کودکتان را متوقف کنید و همچنین به اعتماد به نفس او آسیب بزنید؟ شما باید به جای اینکه در هر حرکتی که انجام می‌دهند نگران آینده کودک باشید، از فرزندپروری لذت ببرید.

والدین هلیکوپتری چیست؟

احتمالاً اصطلاح “والدین هلیکوپتری” را شنیدید. این ضرب المثل برگرفته از کتابی بود که توسط جیم فی و فاستر کلین نوشته شد. هدف این کتاب این بود که نشان دهد وقتی والدین بیش از حد درگیر کارهایی هستند که باید برای خودشان انجام دهند، رشد کودک چگونه می تواند آسیب ببیند. آیا فکر می کنید که یک والدین هلیکوپتری هستید؟ خب، هیچ کس نمی‌خواهد کاستی‌های خود را بپذیرد.

چند نشانه که شما یک والدین هلیکوپتری هستید

آیا افکار منفی در مغز شما ریشه دوانده است که می ترسید فرزندتان در را به روی یک غریبه خطرناک باز کند یا به مواد مخدر روی بیاورد؟ علت آن به اندازه کاری که این راه‌های بیهوده با فرزندان شما انجام می‌دهند مهم نیست. اگر فکر می کنید ممکن است فرزندانتان را دچار مشکلاتی کنید، در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما یک والدین هلیکوپتری هستید که باید اضطراب آن‌ها را کنترل کنید.

شما لباس های بچه های خود را انتخاب می کنید

انتخاب لباس‌های بچه‌هایتان برای چند سال اول اشکالی ندارد. اما اگر هنوز هم لباس‌های نوجوانان یا نوجوانان خود را انتخاب می‌کنید، باید این کار را متوقف کنید. به فرزندان خود حق انتخاب در مورد لباس خود بدهید. در حالی که والدین برای رعایت نکاتی باید در مورد لباس ها نظر بدهند، اجازه دهید آن‌ها قدرت انتخاب لباس خود را داشته باشند.

کودک 5 ساله شما تلفن هوشمند دارد

تقریبا هیچ دلیلی وجود ندارد که یک کودک خردسال به گوشی هوشمند نیاز داشته باشد. اگر به کودک خود تلفنی دادید تا وقتی به مدرسه می‌آیند با شما تماس بگیرند، پس اضطراب شما بیش از حد است. همراهی تلفن با کودک در سنین پایین فقط ایجاد دردسر است.

علاوه بر این، آیا می دانید چند بار یک تلفن همراه را گم می کنند یا می شکنند؟ دادن تلفن به یک بچه جوان حرکت خوبی نیست. مطالعات نشان می دهد که بچه ها بین 10 تا 13 سالگی برای استفاده از تلفن همراه آماده هستند.

شما تکالیف فرزندتان را انجام می دهید

والدین باید همیشه در انجام تکالیف به فرزندان خود کمک کنند. همچنین باید بدانید که آن‌ها احتمالاً آن پروژه هنری یا نوشتن را با کیفیتی که شما انجام می دهید انجام نخواهند داد. با این حال، بهتر است تکلیف آن‌ها را برایشان انجام ندهید. شما باید به آن‌ها کمک کنید و به آن‌ها نشان دهید که در هر تکلیفی چه کاری باید انجام شود. اما باید یک قدم به عقب بردارید و به آن‌ها اجازه دهید تکلیف خودشان را انجام دهند. اگر کار فرزندتان را به این دلیل تکمیل می کنید که احساس می کنید او کارش را خوب انجام نمی دهد، ممکن است والدین هلیکوپتری باشید.

شما هرگز کودک خود را با کسی تنها نمی گذارید

در طول دو سال اول زندگی یک کودک، منطقی است که در کنار او باشیم. با این حال، وقتی فرزند شما 12 ساله است و هنوز با کسی جز شما رفت و آمد نمی کند، مشکلی وجود دارد. باید درک کنید که طبیعت مضطرب شما آن‌ها را از تجربه چیزهایی خارج از کنترل شما باز می دارد. آن‌ها را به مادربزرگ، پدربزرگ یا والدین دیگرشان بسپارید. به به عنوان والدین هلیکوپتری اجازه نمی دهید فرزندتان به خانه کسی برود

ما در دوران ترسناکی زندگی می کنیم. مطمئناً، باید مراقب باشید که فرزندتان را در خانه شخص دیگری رها کنید. با این حال، دیدار با یک دوست برای بازی بخشی ضروری از کودکی است. در حالی که هر خانواده در محله شما برای فرزند شما امن نیست، والدین مهربان زیادی وجود دارند که مراقب کودک شما هستند. اگر دوست فرزندتان فقط می تواند برای بازی به خانه شما بیاید، ممکن است دارای رفتار والدین هلیکوپتری باشید. بچه ها باید نحوه زندگی دیگران را تجربه کنند. اگر به آن‌ها اجازه ندهید این تجربیات را داشته باشند، خاطرات عالی را از آن‌ها دریغ می کنید.

دوربین ها را در سراسر خانه قرار دادید

وجود چند دوربین امنیتی در ورودی های خانه برای محافظت قابل قبول است. با این حال، هرگز نباید دوربینی در حمام یا اتاق خواب فرزندتان وجود داشته باشد. فرزندان شما سزاوار حریم خصوصی هستند. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما با یک رفتار شما بر انگیز این گونه مراقب فرزندان خود باشید. این رفتار سالمی نیست.

غذای کودک را به نادرستی تقسیم می کنید

برخی از غذاها را باید به لقمه های کوچکتر برش دهید تا از خفگی کودک جلوگیری شود. بهتر است هرگز یک تکه بزرگ استیک، مرغ یا گوشت به کودک سه ساله خود ندهید. حتی به عنوان یک والدین هلیکوپتری اگر همچنان گوشت را برای کودک 13 ساله خود می برید، این یک مشکل است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا