چند راه دلگرم کننده برای غلبه بر افسردگی جهت کمک به دیگران

غلبه بر افسردگی یک امر بسیار مهم است. در جهان امروز به علت وجود بیماری همه گیری کمی شدت افسردگی بیشتر شده است. در روان شناسی مباحث متفاوتی وجود دارد. برخی از این فرآیندهای روان شناسی را ممکن است بدانید. ذهن آگاهی اگر با روش درست و مناسب انجام می شود می تواند برای آینده شما مفید باشد.

در مقاله های قبل در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت کردیم.  ذهن آگاهی می تواند موفقیت را در افراد ایجاد کند. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. این تلاش و کوشش باید همراه با برنامه ریزی باید. ما در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت های بسیاری کرده ایم و گفتیم که افراد با داشتن ذهن آگاهی چه پیشرفتی خواهند کرد. اما این بار می خواهیم چند روش برای آموزش ذهن آگاهی در کودکان را بدانیم. آیا افراد با داشتن ویژگی ذهن آگاهی مناسب می توانند ازدواج بهتری داشته باشند یا خیر. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه دلگرم کننده برای غلبه بر افسردگی جهت کمک به دیگران، چگونه است؟

استرس افراد – غلبه بر افسردگی

ما در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه دلگرم کننده برای غلبه بر افسردگی جهت کمک به دیگران، صحبت کنیم.

روش‌های ذهن آگاهی برای غلبه بر افسردگی دوران کودکی

فقط در چند دهه گذشته در غرب محبوبیت پیدا کرد. اخیراً، محققان فواید آموزش ذهن آگاهی در کودکان را کشف کرده اند. ذهن آگاهی و افزایش شادی یعنی آگاهی کامل از آنچه در لحظه حال اتفاق می افتد. و در دنیای پرشتاب امروزی، به راحتی می توان آنچه را که در اطراف شما می گذرد از دست داد.

روش‌های ذهن آگاهی که به غلبه بر افسردگی دوران کودکی کمک می کند

آیا تا به حال احساس می کنید که غرق شده اید، اما هر چیزی که در اطراف شما می گذرد؟  استرس زندگی روزمره بیش از آنچه که باید تأثیر می گذارد؟ آیا باعث افسردگی و اضطراب شما می شود که نمی دانید چگونه با آن کنار بیایید؟ روش‌های ذهن آگاهی ممکن است به شما در کاهش این احساسات مضر کمک کند.

حرف هایی که کودکان برای غلبه بر افسردگی دوران کودکی می گویند

بچه‌ها خنده‌دارترین چیزها را هنگام داشتن اضطراب می‌گویند، که اغلب باعث سردرگمی والدینشان می‌شود. اما این عبارات ممکن است نشان دهند که کودک شما نسبت به چیزی احساس اضطراب می کند. کودکان مانند اکثر نوجوانان و بزرگسالان دچار اضطراب می شوند و تنها تفاوت در برقراری ارتباط با آن است. به این ترتیب، والدین یا قیم باید برخی از آشکارترین درخواست‌های کمک را بیاموزند. این‌ها چیزهایی است که کودکان دارای اضطراب می گویند، و دانستن آن‌ها برای شما خوب است.

چند چیزی که کودکان دارای اضطراب می گویند

دانستن چیزهایی که بچه ها هنگام غلبه بر افسردگی دوران کودکی می گویند می تواند به شما کمک کند ذهن آن‌ها را آرام کنید.

“من خواب آلود هستم.”

این یکی از رایج ترین چیزهایی است که بزرگسالان پس از یک روز کاری طولانی می گویند. با این حال، آیا چنین بزرگسالانی هرگز می ایستند و به این فکر می کنند که آیا کودک نوپاشان هم همین احساس را دارد؟ کودکان نیز مانند بزرگسالان این کار را سخت می‌گذرانند. زیرا روزهای فوق‌العاده پر استرس و همچنین چالش‌های منحصربه‌فردی را پشت سر می‌گذارند. به همین دلیل است که همیشه باید توجه داشته باشید. زیرا نمی دانید چه زمانی ممکن است فرزندتان به کمک نیاز داشته باشد.

“من خسته هستم” را می توان راهی برای بچه هایی دانست که از مراقب خود می خواهند که با هم مشکلی ایجاد کنند. دانستن این عبارت می تواند به شما دیدگاه بهتری نسبت به آن‌چه که کودک شما از سر می گذراند بدهد.

من سرم درد می کند

بسیاری از والدین اعتباری را که شایسته غلبه بر افسردگی دوران کودکی است قائل نیستند. به این ترتیب، حس اعتماد و صمیمیت پایدار با کودک خود ایجاد خواهید کرد. شما یا می توانید والدینی باشید که به اضطراب کودک می افزاید، یا می توانید کسی باشید که آن را تسکین می دهد و همه چیز را بهتر می کند. ما قویاً توصیه می کنیم که دومی را انتخاب کنید، زیرا این امر به آینده ای فوق العاده و ارتباطی مثبت منجر می شود.

چند راه طبیعی برای غلبه بر افسردگی دوران کودکی

این روزها غلبه بر اضطراب دوران کودکی یک مسئله جدی است. استرس می تواند مانع رشد فرزند شما شود و مانع از بیرون رفتن او برای چیزهایی شود که می خواهند در زندگی به دست آورند. با این حال، بسیاری از والدین نمی خواهند این بیماری را با دارو حل کنند. خوشبختانه گزینه های دیگری نیز وجود دارد. در این‌جا چند راه طبیعی برای کمک به کودک خود برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی آورده شده است.

چند راه دلگرم کننده برای غلبه بر افسردگی جهت کمک به دیگران

افسردگی یک نگرانی رایج سلامت روان است که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. زندگی سخت است، و اگر کار روزانه کافی نیست که شما را پر انرژی نگه دارد، در این صورت شما عوامل ژنتیکی دارید که وارد عمل می شوند. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مراقبت فردی با هر گونه نگرانی سلامت روان، اطمینان از داشتن یک سیستم پشتیبانی است. هنگامی که دچار افسردگی می شوید، مهم است که چه کسی در اطراف شما هستند، زیرا برخی افراد تمایل دارند وضعیت را بدتر کنند. اگر از دوستداران حیوانات هستید، آیا تا به حال دقت کردید که سگ وقتی با لحن خاصی با آن‌ها صحبت می شود، سرش را از این طرف به طرف دیگر می چرخاند و دمش را تکان می دهد؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در واقع این چیزی که شما می گویید خیلی مهم نیست، اما وقتی به آن‌ها توجه می کنید، برای روحیه آن‌ها چیزهای خوبی انجام می دهید. انسان ها چقدر بیشتر به زمان و توجه شما برای کمک به آن‌ها در تاریک ترین روزهای زندگی خود نیاز دارند؟

چند راه برای کمک به افراد برای غلبه بر افسردگی

اگر تا به حال افسردگی را تجربه کردید، می دانید که می تواند ناتوان کننده باشد. روزهایی هستند که تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که از رختخواب بلند شوید و دوش بگیرید. گاهی اوقات، شما نمی توانید به دوش بروید، بنابراین بهداشت همیشه یکی از عواملی است که در افرادی که به شدت افسرده هستند. اکنون، باید درک کنید که دو دلیل ریشه ای متفاوت برای افسردگی وجود دارد. بر اساس مطالعه ای که توسط Stanford Medical انجام شد، حدود 50 درصد موارد افسردگی ژنتیکی است، به این معنی که 50 درصد دیگر از شرایط نامطلوب ناشی می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر دوست یا عزیز شما به دلیل طلاق، اخراج از شغل، مشکلات خانوادگی یا سایر موقعیت‌های زندگی رنج می‌برد، می‌توانید به آن‌ها کمک کنید عادت‌هایی را که باعث افسردگی می‌شوند تغییر دهند. در این‌جا چند راه برای کمک به افراد برای کاهش افسردگی و کنترل زندگی خود بیان می شود.

برای غلبه بر افسردگی اختلال خود را تصدیق کنید

بدترین چیزی که می توانید به دیگران بگویید این است که بدانید او چه احساسی دارد. در حالی که ممکن است بر اساس تجربیات خود بفهمید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، نمی توانید ببینید که این شخص واقعاً چه احساسی دارد. به رسمیت شناختن آن‌ها و آن‌چه که آن‌ها از سر می گذرانند یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. مردم می‌خواهند احساس کنند که کسی می‌فهمد، و نیازی ندارند که کسی مسائل آن‌ها را به حداقل برساند یا طوری رفتار کند که انگار بد نیست. آشفتگی عاطفی یک مسئله واقعی است، و گاهی اوقات فردی که در حال مبارزه است می خواهد کسی اذعان کند که حالش خوب نیست.

آن‌ها را از خانه بیرون کنید

وقتی فردی افسرده است، طبیعی است که بخواهد خود را منزوی کند. فعالیت پنهانی یکی از بدترین کارهایی است که می توانید در هنگام غلبه بر افسردگی انجام دهید. زیرا فقط اوضاع را بدتر می کند. دوست یا عزیزتان را بیرون بیاورید و روحیه آن‌ها را تقویت کنید. اگر احساس می کنند برای رفتن به مکانی با تعداد زیادی جمعیت آماده نیستند، آن‌ها را به پارک ببرید. بیرون رفتن در طبیعت مانند یک درمان خوب برای غلبه بر افسردگی است و مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها کاوش کنید.

آن‌ها را به حرکت درآورید

بسیاری از مردم به دنبال راه حلی سریع برای غلبه بر افسردگی خود هستند و یکی از بهترین راه ها برای دریافت کمک مورد نیاز ورزش است. این روش می تواند به اندازه بسیاری از درمان های تبلیغ شده در بازار موثر باشد. به کسی که برای درمان افسردگی خود به کمک نیاز دارد، پیشنهاد کنید که ورزش کند. به گفته انتشارات سلامت هاروارد، ورزش یک درمان کاملا طبیعی است که می تواند با اکثر بیماری های روانی مبارزه کند. ورزش عارضه جانبی ندارد، انجام آن آسان است. هنگام حرکت، بدن شما هورمون های احساس خوب ترشح می کند و اتصالات سلول های عصبی را بهبود می بخشد.

به آن‌چه آن‌ها برای گفتن دارند گوش دهید

در هنگامرشد، احتمالاً شنیدید که والدینتان به شما می‌گویند که بچه‌ها را باید درک کرد و شنید. خوب، این فقط کودکان نیستند که باید سکوت را رعایت کنند. مواقعی در زندگی وجود دارد که بهتر است حتی در بزرگسالی بیشتر از صحبت گوش کنید. وقتی دوست شما در یک آشفتگی عاطفی است، شما می خواهید که هر چیزی که او را آزار می دهد از او دور کند. حرف آن‌ها را قطع نکنید و سعی کنید مشکلات آن‌ها را تشخیص و برطرف کنید. در عوض، اجازه دهید صحبت کنند و در مورد احساس خود صحبت کنند. این درمان خوبی برای غلبه بر افسردگی است و به شما می آموزد که چگونه شنونده بهتری باشید.

از آن‌ها بپرسید چگونه می توانید کمک کنید

زمانی که فردی در زندگی خود دچار افسردگی می شود، ممکن است در تلاش باشد تا با همه چیز همراه شود. شاید برای کارهای خانه یا بردن بچه هایشان به تمرین نیاز به کمک داشته باشند. پرسش از یک دوست یا یکی از عزیزان برای این امر که چه کاری می توانید برای کمک به آن‌ها انجام دهید، نقطه بسیار خوبی برای غلبه بر افسردگی است. اگر کسی در حال حاضر از کار افتاده باشد و وقتی شما تمام چیزهای اضافی را که به نظر نمی‌رسد انجام دهد اضافه می‌کنید، اوضاع را بسیار بدتر می‌کند. شما می خواهید احساس بهتری در آن‌ها ایجاد کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا