چند راه برای رفع اختلافات در یک رابطه

رفع اختلافات در یک رابطه از طریق روش های مختلف انجام می شود. همه زوجین ممکن است در طول زندگی دچار اختلافات بین یکدیگر شوند. همه ما دوست داریم روابط خود را در بهترین حالت ببینیم. حتی انسان ها دوست دارند همیشه بهترین باشند. بهترین بودن صرفا از نظر کاری و پیشرفت شغلی نیست. گاهی اوقات شما بیایید ارتباطات خود را پیشرفته کنید. همیشه نباید به این فکر باشید که صرفا برای پیشرفت کردن باید از کسی جلو بزنید. شما باید رکورد هر روزه خود را بشکنید.

در روابط نکته مهم شناخت از یکدیگر است. عدم شناخت باعث جدایی در افراد می شود. جدایی آسیب های روانی بسیاری را وارد می کند. اما نکته مهم این است که ما چگونه بتوانیم با اختلافات مدر روابط با هم کنار بیاییم؟ چه بخواهید چه نخواهید جدایی باعث ایجاد مشکلات روانی در شما خواهد شد. بهتر است در مدت زمان جدایی با مشاور در ارتباط باشید تا دچار آسیب های روانی نشوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه برای رفع اختلافات در یک رابطه، چگونه است.

رفع اختلافات در یک رابطه و احساسات دردناک بعد از جدایی

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه برای رفع اختلافات در یک رابطه، صحبت کنیم.

احساسات دردناک بعد از جدایی به ندرت آسان است

جدا شدن به ندرت آسان است. در بسیاری از موارد، ممکن است با شخصی رابطه داشتید. در این رابطه به ویژه برای مدت طولانی، خاطرات و احساسات زیادی دخیل است.

آن چه درباره رفع اختلافات در یک رابطه و جدایی باید بدانید

مجرد بودن به این معنا نیست که چیزی در ذات شما اشتباه است، برخلاف تصور برخی افراد. مطالعات جدید در مورد ادراکات فرهنگی زندگی مجردی مواردی را تأیید می کند. این که انگ بر سر مفهوم مجرد بودن هنوز وجود دارد، اگر چه این به تدریج در حال تغییر است. بسیاری از مردم برای مدت طولانی عادت کرده اند دلبستگی های عاشقانه را با رضایت بیشتر در زندگی مشاهده کنند. در حال حاضر، این صحت ندارد که روابط می توانند همیشه به طور مثبت به زندگی مردم کمک کنند. با این حال، بدون رابطه بودن به این معنا نیست که کسی محکوم به غم و ناراحتی و رضایت کمتر در زندگی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر بعد از یک رابطه در موقعیت مجرد بودن قرار گرفتید، اشکالی ندارد. هرگز نباید به این دلیل احساس کنید با دیگران فرق دارید. یا حتی  فکر کنید که مجرد زندگی کردن اتفاق بسیار عجیبی است. ارزش یا احساس خود را نباید در رابطه با دیگران تعیین کرد. هنگامی که رابطه ای در زندگی شما به پایان می رسد، کیفیت زندگی شما نباید کاهش یابد یا به نسخه ای کمتر تبدیل شود.

آسیب های عدم رفع اختلافات در یک رابطه

جدایی می تواند به دلایل مختلف رخ دهد. گاهی اوقات، خیانت علت آن است. در موارد دیگر، افراد فقط به این دلیل از هم جدا شده اند که اهداف متفاوتی در زندگی دارند. یا در غیر این صورت اعتقاد دارند جدا شدن از هم برای آن ها بهتر خواهد شد. فقط شما و سایر افراد مهم خود می دانید که چرا جدا شده اید. اما همیشه یک راه خوب برای برقراری ارتباط در انتهای هر رابطه وجود دارد.

درک کنید که از مسیر جدایی عبور خواهید کرد

صرف نظر از این که مجرد بودن شما چقدر دشوار یا مضر است. مهم این است که درک کنید که از این راه عبور خواهید کرد. وقتی تازه مجرد شده اید، این ممکن است چالش برانگیز باشد. اما در نهایت، این فرآیندی است که به وسیله آن رشد خواهید کرد. علاوه بر این، همیشه فرصت هایی برای روابط بهتر وجود دارد که بعداً در زندگی شما قرار می گیرند. گاهی اوقات، برخی درها باید بسته شوند تا در های بهتر در زندگی باز شوند. این در ابتدا همیشه به آسانی آشکار نمی شود. اما با گذشت زمان، ممکن است دیدگاه جدیدی در مورد جدایی خود داشته باشید.  این که چرا اتفاقات به همان شیوه رخ داده است.

برای رفع اختلافات در یک رابطه چه باید بکنید؟

هنگامی که مجرد هستید، مهم است که نکته ای را به خاطر بسپارید. این مرحله از زندگی دری را به سوی یک زندگی اجتماعی قوی تر و رشد ذهنی بیشتر باز می کند. پس از جدایی، اکنون وقت دارید که فکر کنید، خود را بشناسید.  و در نظر بگیرید که چگونه رابطه شما در رشد شخصی شما نقش داشته است. گاهی اوقات، مجرد بودن به شما اجازه می دهد تا دوباره خود را بشناسید. حتی ویژگی ها، شخصیت ها و قابلیت های مختلف خود را کشف کنید. انجام برخی اقدامات می تواند به شما در این فصل جدید از زندگی شما کمک کند.

رفتارهایی که باعث ایجاد احساسات دردناک بعد از جدایی می شود

احساسات دردناک بعد از جدایی منجر به احساس آشفتگی درونی، درد و گاهی اوقات حتی تسکین می شود. عدم رفع اختلافات در یک رابطه ممکن است آسیب زا باشد. این همان چیزی است که باعث این احساسات دردناک ناپایدار می شود. جای شرمساری نیست. ممکن است برای سالم ترین فرد از نظر عاطفی در جهان احساسات دردناک بعد از جدایی اتفاق بیفتد. این چیزی است که در وهله اول ما را به موجوداتی دوست داشتنی و دلسوز تبدیل می کند.

چند راه برای رفع اختلافات در یک رابطه

اختلاف نظر با شریک زندگی شما اجتناب ناپذیر است. سوال این است که چگونه رفع اختلافات در یک رابطه را به روشی منصفانه و عاشقانه حل و فصل کنید که به رابطه شما آسیبی نرساند. اگر هر دوی شما در مورد برخی از راهبردها در هنگام اختلاف نظر خود موافق باشید، می توانید با شریک زندگی خود منصفانه دعوا کنید. در این‌جا چند استراتژی وجود دارد که به شما و شریک زندگیتان کمک می کند تا در طول آن اختلافات اجتناب ناپذیر با هم مبارزه کنید.

قبل از وقوع اختلاف در مورد آن‌ها صحبت کنید

بودن در یک رابطه به این معنی است که در مقطعی با هم اختلاف نظر خواهید داشت. بنابراین، مهم است که در مورد چگونگی حل و فصل اختلافات قبل از وقوع آن‌ها بحث کنید.

تصمیم بگیرید که چه چیزی برای گفتن یا رفع اختلافات در یک رابطه دارید. اگر شما یا شریک زندگیتان از خانه ای آمدید که در آن مشاجرات شامل فریاد می شود، صحبت در مورد نحوه رفع اختلافات در یک رابطه ممکن است مفهومی چالش برانگیز باشد. حل تعارض توسط همه انجام نمی شود، اما برای روابط بسیار مفید است. متعهد شوید که به این قوانین پایبند باشید، حتی زمانی که ناامید یا عصبانی هستید.

اختلاف نظرهای جالب و رفع اختلافات در یک رابطه

چه مدیتیشن می‌کنید یا به پیاده‌روی می‌روید، برای خودتان رمان های استراحت ایجاد ذکنید. وقتی در تب و تاب هستید، گفتن چیزهایی که بعداً پشیمان خواهید شد آسان است. دعوای منصفانه به این معنی است که به همسرتان هشداری ملایم می دهید که برای رفع اختلافات در یک رابطه به زمان نیاز دارید. با حالتی آرام، چیزی شبیه این بگویید: «من به یک دقیقه زمان نیاز دارم تا افکارم را جمع کنم.» اگر شریک زندگی شما نیاز به استراحت دارد، کمی به او فضا بدهید تا بعداً آماده صحبت با شما باشد.

مسئول اشتباهات خود باشید

شما مسئول اعمال و گفتار خود هستید. اشاره به رفتار شریک زندگی خود به عنوان بهانه ای برای طغیان عصبانیت شما منصفانه نیست. هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به انجام کاری کند که نمی خواهید … فریاد، جیغ یا رفع مسئولیت تقصیر شریک زندگی شما نیست. این انتخابی است که شما انجام دادید. زمانی که شریک زندگی تان حرف های آزاردهنده می زند، پاسخ آرام و ملایم به وی به خویشتن داری نیاز دارد. این بدان معنا نیست که شما یک ربات بدون احساسات هستید، بلکه فقط به این معنی است که می توانید احساسات خود را بدون اینکه به شریک زندگی خود سرزنش کنید، بیان کنید. می توانید چیزی شبیه این بگویید: «شنیدن این حرف شما برای من سخت است.» گفتن این حرف احساسات شما را بیان می کند، همچنین به رفع اختلافات در یک رابطه کمک می کند.

بیشتر از اینکه حرف بزنید گوش کنید

وقتی در میانه رفع اختلافات در یک رابطه هستید، گوش دادن ممکن است سخت ترین کار باشد. این توصیه عالی در هنگام اختلاف نظر شدید است. وقتی همسرتان در حال صحبت است، با چشم و گوش خود به او توجه کنید. ساکت باشید تا زمانی که حرف های آن‌ها تمام شوند، سپس دیدگاه خود را در مورد اختلاف نظر به اشتراک بگذارید. مهارت های ارتباطی خوب در یک رابطه با مهارت های خوب گوش دادن شروع می شود.

سعی کنید درک کنید که دیدگاه شریک زندگی شما کجاست

سوالات زیادی بپرسید تا سعی کنید دیدگاه شریک خود را در مورد اختلاف نظر درک کنید. بازجویی نکنید، بلکه فقط درباره آنچه که می گویند سؤالات واقعی بپرسید. چیزی شبیه به این بگویید:

  • “چه کاری می توانم انجام دهم تا شما در مورد این اتفاق احساس متفاوتی داشته باشید؟”
  • “آیا کاری انجام دادم که برای شما وسوسه انگیز باشد؟”
  • “چگونه می‌توانم دفعه بعد کار متفاوتی انجام دهم؟

وقتی با میل واقعی به رفع اختلافات در یک رابطه سؤال می‌پرسید، شریک زندگی‌تان احساس می‌کند که شما او را دوستش دارید. به یاد داشته باشید، رقابت برای اینکه ببینیم چه کسی در بحث و جدل «برنده» است، نیست. شما هر دو در یک تیم هستید و برای یک هدف تلاش می کنید: یک رابطه عاشقانه و سالم.

حواس خود را با موضوعات دیگر پرت نکنید

پیگیری مناسب در موضوع در وسط اختلاف نظر ضروری است. به راحتی می‌توانید از چالش های مسیر رفع اختلافات در یک رابطه در مورد روابط خود، سرگردان شوید. به یک موضوع اکتفا کنید و روی آن تمرکز کنید. اگر نیاز به بحث در مورد موضوعات دیگر دارید، تصمیم بگیرید که بعداً در مورد آن صحبت کنید. وسوسه انگیز است که برای جلوگیری از انتقاد یا زمانی که می خواهید از حقیقت طفره بروید، از موضوع خارج شوید. در مقابل میل به حواس پرتی مقاومت کنید و متعهد شوید که اختلافات خود را بدون اینکه حواس شما به موضوعات دیگر پرت شود حل کنید.

به شریک زندگی خود توهین نکنید

حتی بزرگسالان نیز گاهی در روابط خود به استفاده از نام های توهین آمیز متوسل می شوند. صدا زدن شریک زندگی خود با نام هایی مانند احمق، دیوانه یا بی عرضه نوعی قلدری است. آزاردهنده است اگر بگویید که فقط شوخی می کردید، شریک زندگی شما حرف شما را باور نمی کند. قلدری سالم نیست و می تواند فرآیند رفع اختلافات در یک رابطه را خراب کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا