چند ترفند عزت نفس برای احساس افتخار از جایی که الان هستید

ترفند عزت نفس و راه های تقویت آن را روانشناسان بیان کردند. عزت نفس برای هر فردی امری واجب است. روان شناسان تاکید بسیاری بر اعتماد به نفس و نقش آن در موفقیت می کنند. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. اعتماد به نفس می تواند در زمینه های شغلی نیز موثر باشد. متاسفانه در خانواده های امروزی به علت برخی رفتار ها با کودکان عدم اعتماد به نفس را در آن ها می بینیم. ما باید سعی کنیم در زندگی کاری را که دوست داریم انجام دهیم. البته این باید به گونه ای باشد که بهتر است برای موفقیت در زندگی تلاش های داشته باشیم.

برقراری ارتباط در دنیایی که زندگی می کنیم ممکن است سخت باشد. اما اگر این روابط به خوبی ایجاد شود می تواند باعث خوشبختی در زندگی شود. در مقاله های قبل گفتیم که اعتماد به نفس چه تاثیری بر رفتار و موفقیت افراد دارد. ما گفتیم که ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا چگونه است. این که بخواهیم در زندگی هر کاری را انجام دهیم درست نیست. در واقع باید ریز و درشتی کارها را در نظر بگیریم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند ترفند عزت نفس برای احساس افتخار از جایی که الان هستید، صحبت کنیم.

زبان بدن و ایجاد اعتماد به نفس و ترفند عزت نفس

زبان بدن اشاره به هر نوع سیگنالی غیرشفاهی دارد که ما برای برقراری ارتباط با افراد دیگر از آن ها استفاده می کنیم. بر اساس یافته های محققان، این سیگنال های غیرشفاهی می توانند بخش بزرگی از ارتباطات روزانه ی ما را بسازند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند ترفند عزت نفس برای احساس افتخار از جایی که الان هستید صحبت کنیم.

برای ایجاد بهترین ترفند عزت نفس موفقیت خود را آماده کنید

پرایمینگ پدیده ای است که در آن قرار گرفتن در معرض یک نوع محرک می تواند بر نحوه پاسخ شما به محرک بعدی تأثیر بگذارد. شما می توانید با آماده کردن خود برای فرآیند های مثبت و موفقیت از این تمایل استفاده کنید. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که در بین ورزشکاران، فعالیت های اولیه که بر اهداف متمرکز شده اند منجر به افزایش ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس می شود.

موفقیت های گذشته را به خود یادآوری کنید

یکی از راه هایی که می توانید ذهن خود را برای کمک به افزایش ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس آماده کنید، این است که به زمانی فکر کنید که در آن احساس موفقیت یا قدرت کرده اید. چند دقیقه ای را صرف نوشتن درباره این تجربه کنید. به احتمال زیاد در آینده این احساسات قدرت را با خود حمل خواهید کرد.

در یک آزمایش، محققان از شرکت کنندگان خواستند زمانی را به یاد بیاورند که احساس قدرت می کردند. پس از آن، شرکت کنندگان یا نامه درخواست نوشتند یا برای شغل مصاحبه کردند. قضات مستقلی که این نامه‌ها را خوانده و این مصاحبه‌ها را مشاهده کرده‌اند، دریافتند کسانی که با یادآوری تجربیات خود در مورد قدرت آماده شده‌اند، عملکرد بسیار بهتری داشته‌اند.

قوی ترین تکنیک ها برای ایجاد اعتماد به نفس و ترفند عزت نفس

زندگی گاهی اوقات سخت می شود، و خودباوری به شما کمک می کند. این کار باعث می شود تا اعتماد به نفس و عزت نفس داشته باشید که بتواند بر چالش های زندگی غلبه کند. مطالعات نشان می دهد که برای داشتن یک زندگی شاد و پربار، باید به خود اعتماد داشته باشید و عزت نفس بالایی داشته باشید. هیچ کس با اعتماد به نفس و عزت نفس به دنیا نیامده است. هر کس برای ایجاد عزت نفس بالا، برای کار روی خود و ایجاد اعتماد به نفس نیاز به ابتکار عمل دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تجارب مخرب زندگی تنها در صورتی می توانند شخصیت شما را شکل دهند که به آن‌ها اجازه دهید. شما می توانید از استراتژی شناختی رفتاری برای صحبت با خود در مورد شک و تردید و ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس بالا استفاده کنید. اغلب مردم با خود منفی صحبت می کنند. مهم است که هر آنچه به خود می گویید مثبت و دلگرم کننده باشد. حتی زمانی که برای اولین بار با ترس های خود روبرو می شوید، بسیار مهم است که در مورد نتیجه چنین تلاشی حتی قبل از تکمیل فرآیند مثبت باشید. در این‌جا نحوه ایجاد اعتماد به نفس و ترفند عزت نفس بیان خواهد شد:

کار بر روی عشق به خود

به جای خودگویی منفی، اعتماد به نفس ایجاد کنید. زیرا یکی از موثرترین راه هایی است که می توانید برای ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس است. شما باید یاد بگیرید که چگونه نظرات منفی خود را با نظرات مثبت و تشویق کننده جایگزین کنید. حتی اگر زخم‌های عاطفی و روانی که دارید ممکن است به خودتان وارد نشده باشد، تنها شما هستید که می‌توانید آن‌ها را التیام بخشید. همانطور که یاد می گیرید خود را دوست داشته باشید، متوجه می شوید که دیدگاه شما مثبت و خوش بینانه می شود. ایجاد عشق به خود را می توان با موارد زیر انجام داد:

یاد بگیرید که تشویق کننده خودتان باشید

حمایت مردم از شما تنها در صورتی به حساب می آید که شما نیز ابتدا به خودتان ایمان داشته باشید. به یاد داشته باشید که پشتکار در مسیر کسب اعتماد به نفس و ایجاد ترفند عزت نفس کلیدی است. زیرا به راحتی می توان تنها با یک نظر منفی به نقطه اول بازگشت.

تعریف از خود را به عادت تبدیل کنید

همیشه موفقیت های خود را جشن بگیرید و زمانی که با شکست مواجه می شوید خود را تشویق کنید. ایجاد اعتماد یک شبه اتفاق نمی افتد. زمان می برد تا مغز شما از تعریف هایی که از خودتان می کنید متقاعد شود. بیان نظرات با صدای بلند در حالی که به تصویر خود در آینه نگاه می کنید می تواند کمک کند. زیرا در واقع صحبت با خودتان به ایجاد اعتماد به نفس و ترفند عزت نفس کمک می کند.

اطراف خود را با مثبت اندیشی احاطه کنید

برای اینکه بتوانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید، باید خود را با انرژی مثبت احاطه کنید.

چند ترفند عزت نفس برای احساس افتخار از جایی که الان هستید

“آنچه را که هستی دوست بدار، کسی که هستی را در آغوش بگیر. خودت را دوست داشته باش. وقتی خودت را دوست داشته باشی، مردم می توانند به نوعی آن را درک کنند: آن‌ها می توانند اعتماد به نفس را ببینند، می توانند عزت نفس را ببینند، و طبیعتاً مردم به سمت شما جذب می شوند. – لیلی سینگ

هر کسی هر چند وقت یکبار نیاز به تقویت خود دارد. به همان اندازه که دوست داریم فکر کنیم که عزت نفسمان خوب است، همیشه به خودمان کمک می کند که تقویت و یادآوری کمی داشته باشیم. اگر متوجه شدید که زندگی روزمره شما می تواند کمی ترفند عزت نفس را تقویت کند، هرگز نترسید.

شناخت ارزش های درونی و ترفند عزت نفس

«شناخت ارزش درونی و دوست داشتن خود، پایه ای مطمئن برای رشد فراهم می کند. با این امنیت عاطفی، فرد آزاد است که با لذت رشد کند، نه ترس از شکست – زیرا شکست ارزش اصلی را تغییر نمی‌دهد.»

چند ترفند عزت نفس که باعث می شود از جایی که در حال حاضر هستید احساس غرور کنید

اگر به دنبال ترفندهایی هستید که به افزایش عزت نفس شما در هر زمان که به آن نیاز داشتید کمک کند، بیشتر از این به دنبال آن نباشید. شما قادر خواهید بود در مدت کوتاهی عزت نفس خود را برگردانید.

به زندگی خود به صورت عینی نگاه کنید

اگر اوضاع خیلی خوب پیش نمی رود، یک قدم به عقب بردارید. آیا آن‌ها واقعاً این‌قدر بد هستند؟ مقایسه رنج شما با دیگران فایده‌ای ندارد. اما عقب‌نشینی و نگاه عینی به زندگی و موقعیت‌تان می‌تواند به شما کمک کند اینقدر احساس پستی نکنید. از این گذشته، احتمالاً همه چیز آنقدرها هم که در ابتدا به نظر می رسد بد نیست. وقتی بتوانید آن را ببینید، عزت نفس شما به راحتی باز خواهد گشت.

دستاوردهای گذشته را تحسین کنید

وقتی احساس کردید که عزت نفس شما در حال سقوط است، فراموش نکنید که به تمام کارهایی که انجام دادید نگاه کنید. به جایی که دو سال پیش بودید در مقابل جایی که الان هستید نگاه کنید. به تمام جوایز مدرسه، دستاوردها، پیشرفت های شغلی یا نقاط عطف رابطه خود نگاه کنید. هر چیزی که شما را به یاد پیشرفت هایی که کردید می اندازد یک نوع ترفند عزت نفس است. این به شما احساس بسیار بهتری می دهد.

چند نمونه از چیزهای مثبت را بپذیرید

گاهی اوقات، تجربه چیزهای خوب در زندگی ممکن است سخت باشد و این می تواند به عزت نفس ما آسیب برساند. وقتی این اتفاق افتاد، سعی کنید به چند نکته مثبت در مورد خودتان و زندگیتان اشاره کنید. شاید در ایجاد احساس بهتر در افراد خوب باشید یا در رسیدگی به تماس‌های تلفنی سخت مهارت داشته باشید. هیچ چیز مثبتی آنقدر بزرگ یا کوچک نیست که به شما احساس بهتری بدهد. “لزلی سوکول، دکترای روانشناس، می گوید: “یادآوری تمام دارایی های خود یک ترفند عزت نفس عالی است.”

رسانه های اجتماعی آسیب زای خود را پاک کنید

جستجوی بیش از حد زندگی‌هایی دیگران که به دقت ساخته شدند می تواند ما را در حالت آسیب زا قرار دهد. به نظر می رسد که مردم کارهای شگفت انگیز زیادی انجام می دهند. همچنین به نظر می رسد که ما در برخی رسانه های اجتماعی گیر کردیم. برای ایجاد بهترین ترفند عزت نفس، شبکه های اجتماعی خود را خاموش کنید. برنامه های خود را حذف کنید، از سیستم خارج شوید و روی زندگی خود تمرکز کنید. از وقت خود با دوستان و خانواده بدون ثبت آن در اینستاگرام لذت ببرید.

یک دفتر خاطرات قدیمی بخوانید

سعی کنید دفتری ایجاد کنید از دوران دبیرستان آن را نگه داشتید. پس یک راه خوب برای اینکه کمی احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید این است که دوباره آن را بخوانید. برخی احساسات شما در دبیرستان اکنون بسیار هیستریک به نظر می رسد. این یک راه خوب برای ایجاد. ترفند عزت نفس است.

با خودتان صحبتی سریع داشته باشید

صحبت با صدای بلند با خودتان راهی عالی برای خلاصی از احساس بدی است. نه تنها این، بلکه صحبت با صدای بلند با خودتان تضمین می‌کند که ایجاد انواع ترفند عزت نفس را آسان‌تر می‌کند.

نکته

«به خود یادآوری کنید که علیرغم مشکلاتتان، شما فردی منحصر به فرد، خاص و ارزشمند هستید. همچنین سزاوار این هستید که نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید. نیل برتون، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده، بیان می کند که شما معجزه ای برای آگاهی جهان هستید.

بنابراین، زمانی که احساس ضعف خاصی دارید، با خودتان صحبت کنید. همانطور که با یک دوست صمیمی رفتار می کنید با خودتان رفتار کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

2 دیدگاه

  1. سلام مقاله شما رو درباره عزت نفس مطالعه کردم مطالب خوبی بود وباعث شد به خودم انرژی مثبت بدم تا بتونم عزت نفسم رو بالا ببرم سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا