ویژگی های روابط مثبت

روابط باید باعث شود که در بیشتر مواقع احساس خوبی نسبت به خود، شریک زندگی و خود رابطه داشته باشید. انسان ها گونه ای اجتماعی هستند که برای بقا و شکوفایی به شبکه ای از روابط متکی هستند. همانطور که ما نیاز اساسی به غذا و سرپناه داریم، برای برقراری ارتباط نیز شرایطی داریم. روابط قوی و سالم کلید حفظ و بهبود سلامت کلی جسمی و روانی شما در طول زندگی است. در این مقاله از وب سایت همکده با توجه به اهمیت ارتباط و زوجین، به بررسی ویژگی های روابط مثبت می پردازیم. مرکز مشاوره همکده در کنار مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی روان شناسی را به عنوان اولین و بزرگترین مرکز مشاوره در ایران ارائه می دهد.

ویژگی های روابط مثبت

لوگان اوری، دانشمند علوم رفتاری، می گوید: «سلامتی، شادی و رضایت از زندگی ما به کیفیت روابط ما بستگی دارد. مگی گالاگر روزنامه نگار و لیندا جی ویت جامعه شناس در کتاب خود با عنوان The Case for Marriage توضیح می دهند که روابط مثبت تأثیر فوق العاده ای بر شادی، سلامت جسمی و روانی، امید به زندگی، ثروت و رفاه کودکان دارد. مطالعات نشان می دهد که روابط مثبت باعث کاهش تولید کورتیزول، هورمون استرس 2 می شود، در حالی که به فرد احساس رفاه و هدف می دهد، که می تواند سال ها به زندگی شما اضافه کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که افرادی که در روابط عاشقانه متعهد هستند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

بنابراین، یک رابطه مثبت چگونه به نظر می رسد؟ در ادامه این مقاله ما به بررسی ویژگی های روابط مثبت می پردازیم. هر کدام از آن ها باعث تقویت رابطه عاشقانه شما خواهند شد. از این رو می توانید به نتیجه اساسی در زمینه ارتباط خود با شریک زندگی تان برسید. این موارد به شرح زیر است:

روابط مثبت بهترین ها را از شما به ارمغان می آورند

شما وقتی در کنار او هستید، شخصی را که هستید دوست دارید، زیرا در حضور او احساس راحتی، اعتماد به نفس و خوشحالی می‌کنید. روابط نه تنها به ما کمک می کند تا احساس خوبی داشته باشیم، بلکه می توانند به ما کمک کنند تا خوب باشیم. هر کس در مسیر رشد شخصی خود است، و در حالی که در نهایت این به هر فرد بستگی دارد که اقدامات لازم را برای بهبود انجام دهد، بهترین روابط یکدیگر را تشویق می‌کنند و به سمت این اهداف فردی حمایت می‌کنند. احساس قوی از خود، پایه و اساس روابط قوی و سالم با دیگران است.

یکی از ویژگی های روابط مثبت مبارزه خوب است

شما می توانید خوب مبارزه کنید. همه زوج‌ها با هم دعوا می‌کنند، اما همه زوج‌ها نمی‌دانند چگونه به شیوه‌ای سالم دعوا کنند. مشکلات به ناچار در یک رابطه به وجود می آیند.” “مسئله دعوا نکردن نیست، بلکه یاد گرفتن نحوه مبارزه خوب است. زوج های موفق ابزارهایی برای گذر از موقعیت های چالش برانگیز دارند.

دعوا با شریک زندگی تان نباید یک جنگ لفظی با یک بازنده و یک برنده باشد. اگر نمی توانید منصفانه مبارزه کنید (بدون فحش دادن، توهین، یا چشم غره رفتن)، هنوز برای بحث و گفتگو آماده نیستید. یک نفس بکشید – چه این 30 دقیقه باشد چه چند روز – و زمانی که هر دو آماده هستید که با آرامش در مورد موضوع مورد نظر و آنچه از شریک زندگی خود نیاز دارید صحبت کنید، برگردید. مبارزه با احترام چیزی است که همه باید بیاموزند اگر می خواهند روابط مثبت خود را حفظ کنند.

شما هویت فردی خود را حفظ می کنید

یکی از ویژگی های روابط مثبت در ارتباط با هویت فردی افراد است. قبل از اینکه شریک زندگی خود را پیدا کنید، زندگی، دوستان و سرگرمی هایی داشتید که از آنها لذت می بردید. در واقع، همسرتان احتمالاً عاشق شما شده است، زیرا او دیدگاه منحصربه‌فرد شما را نسبت به زندگی، رفتار شما با دوستانتان و آن سرگرمی‌های جالب را دوست دارد. اما وقتی وارد یک رابطه جدید می شوید، اجتناب ناپذیر است که بخشی از آن زمان «من» به زمان «ما» تبدیل شود. چگونه می توانید بدون از دست دادن خود با شخص دیگری در ارتباط باشید؟ حفظ آن علایق فردی در زمانی که در یک رابطه هستید، حس قوی‌تری از خود را قادر می‌سازد، که باعث می‌شود در یک رابطه صمیمیت، عشق و اشتیاق بیشتری داشته باشید.

دوستی هایی را که در دوران مجردی برای شما مهم بودند ادامه دهید و شریک زندگی خود را تشویق کنید که همین کار را انجام دهد. فردیت شما چیزی است که شما را جالب می کند و رابطه شما را نیز جذاب نگه می دارد.

حمایت از یکدیگر یکی از ویژگی های روابط مثبت

همه روابط در طول زمان از طریق تعدادی از تغییرات طبیعی حرکت می کنند. یکی از شرکا ممکن است یکی از والدین یا شغل خود را از دست بدهد، که می تواند بر نحوه ظاهر شدن آنها در رابطه تأثیر بگذارد. شناخت این فصول در حال تغییر زندگی و نشان دادن شفقت، کلید حرکت به جلو و قوی تر است. هیچ‌کدام از شما نباید همیشه «قوی» یا مراقب باشید. در حالت ایده‌آل، از یکدیگر حمایت می‌کنید و زمان و مکان را برای آسیب‌پذیری هر فرد در نظر می‌گیرید. راهنمای رابطه برای مراقبت از سلامت روانی شریک زندگی خود می تواند کمک کند که شما به نتیجه بسیار مهمی دست پیدا کنید. می توانید با متخصصان مرکز مشاوره همکده در این زمینه در ارتباط باشید.

شما به حرف هم گوش فرا می دهید

این کار کمی چالش برانگیز است. بیان آن در کلمات بسیار ساده است. این در حالی است که انجام دادن آن بسیار پیچیده می باشد. روابط قوی شامل فاصله گرفتن برای یکدیگر و گوش دادن واقعی است. اگر می‌خواهید شنونده بهتری باشید، سعی کنید آنچه را که شریکتان به تازگی به شما گفته است خلاصه کنید و سپس بخواهید مطمئن شوید که بازتابی دقیق از تجربه اوست. نمونه ای از این می تواند این باشد: “به نظر می رسد شما احساس ناامیدی می کنید زیرا فکر می کنید من وظایفم را در خانه انجام نمی دهم. آیا این را درست می فهمم؟” این روند باعث می شود تا شما به هم نزدیک تر شوید.

کمک برای رسیدن به رویاها از ویژگی های روابط مثبت

شما به یکدیگر کمک می کنید تا به رویاهای خود برسید. هر کدام بالی برای پرواز دیگری می شود. یک شریک عالی شما را نه فقط برای آنچه که اکنون هستید، بلکه برای آنچه که می توانید باشید و آنچه می خواهید باشید، می بیند. آنها از شما حمایت می کنند و به شما انگیزه می دهند که به رویاهایتان برسید. برخی از افراد از دنبال کردن یک رابطه می ترسند زیرا می ترسند این رابطه آنها را از مسیرشان خارج کند یا رویاهایشان را به تاخیر بیندازد.

بهترین روابط در واقع آتش درون شما را شعله ور می کند و شما را به ارتفاعات جدیدی می برد که هرگز نمی توانستید به تنهایی بروید. روابط مثبت به شما فشار می آورد و باعث بهتر شدن شما می شود، زیرا آنها چیزی را در درون شما می بینند که خودتان نمی توانید آن را ببینید. همانطور که ضرب المثل می گوید: “اگر می خواهی سریع بروی، تنها برو، اما اگر می خواهی دور بروی، با همراهت برو.”

شما با هم رشد می کنید

ویژگی های روابط مثبت در بخش های بسیاری رویت می شود. نکته مهم این است که روابط ثابت نیستند. آنها باید در طول زمان تغییر کنند، زیرا افراد در آنها رشد می کنند و نیز تغییر می کنند. شما در حال حاضر از شریک زندگی خود چه انتظاری دارید؟ شریک زندگی شما چه چیزی از شما می خواهد؟

فردی که با او ازدواج می کنید 10 یا 20 سال دیگر همان فرد قبلی نخواهد بود و شما نیز چنین نخواهید بود. مشارکت فعال هر فرد در رابطه برای طول عمر بسیار مهم است، اما مستلزم سرمایه‌گذاری مجدد دائمی زمان، انرژی و عشق است. چک‌این ماهانه یا سالانه ایجاد کنید تا مطمئن شوید که در یک صفحه هستید و رابطه به هر دوی شما خدمت می‌کند. این به شما امکان می دهد قبل از اینکه تحقیر و رنجش شما را به طور غیرقابل جبرانی از هم جدا کند، مسیر خود را اصلاح کنید.

این نکته را باید بدانید که روابط عالی ساخته می شوند. آنها کشف نمی شوند. همه چیز برای ایجاد یک رابطه عالی آماده است. اما نکته بسیار مهم تری که باید به آن توجه شود، حفظ آن رابطه است. از این رو باید به تکنیک های بسیار زیادی دقت کنید.

سخن نهایی بر اساس ویژگی های روابط مثبت

ارتباط، ازدواج و حتی هر نوع رابطه دیگری نیاز به اطلاع از تکنیک های بسیاری دارد. مواردی که می تواند منجر به موفقیت روزافزون افراد شود. در این مقاله از وب سایت همکده نیز ما به بررسی ویژگی های روابط مثبت پرداختیم. با استفاده از این تکنیک  ها است که می توانید به رابطه خود ابعاد جدیدتری بدهید. از چالش ها سربلند بیرون بیایید و آن را از حالت نابسمانی خارج کنید. روابط مثبت باعث رشد فردی می شوند و بالی برای پرواز هر کدام از افراد خواهند بود. از این رو لازم است تا به دقت جدی گرفته شوند. اگر می خواهید برای موفقیت بیشتری در این زمینه گام بردارید با متخصصان مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید.

 

 

 

منابع
brides

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا