دلایل شفافیت عاطفی در یک رابطه

شفافیت عاطفی در یک رابطه باعث ایجاد حس اعتماد در زوجین و وجود یک زندگی بهتر می شود. هیچ وقت شما شخصی را پیدا نمی کنید که در زندگی دروغ نگفته باشد. اما مسئله مهم این است که در یک رابطه هر کس بداند بدترین حقیقت ها می تواند با مدیریت درست برطرف شود. شما در رابطه و ازدواج خود باید بدانید که همه کارها را با مشورت همسر خورد انجام دهید. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد.

همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران ازدواج نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است شفافیت عاطفی است.

اختلالات مختلف در دنیا و شفافیت عاطفی در یک رابطه

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم مشکلات عاطفی است. گاهی اوقات عدم شفافیت عاطفی باعث ایجاد آیا مشکلات می شود. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات عاطفی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم مشکلات خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

بی قراری عاطفی در دوران کودکی – شفافیت عاطفی در یک رابطه

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایل شفافیت عاطفی در یک رابطه، صحبت کنیم.

رفتارهایی که شفافیت عاطفی در یک رابطه را ایجاد می کنند

اصطلاح شفافیت عاطفی اغلب در دنیای روانشناسی استفاده می شود، اما تعداد کمی واقعاً معنای آن را درک می کنند. این یک مفهوم ساده است که شما چیزها را پنهان نمی کنید و به دیگران می گویید که چه احساسی دارید. به عنوان مثال، اگر شخصی به جای این که برخی صحبت ها را به پنهان کند تا با مسائل دیگر  آن را حل کند، اظهاراتی را بیان می کند که باعث ناراحتی یا عصبانیت شما می شود.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، همسر خود را در نظر بگیرید. هر یک از شما هر روز کارهای کوچکی انجام می دهید که یکدیگر را آزار می دهد. با این حال، شما نمی خواهید بحث و جدلی ایجاد کنید یا زمانی برای رسیدگی به دعوای خود با همسرتان بگذارید، بنابراین آن را درون خود پنهانی قرار می دهید. در حالی که این امر در زمان حال به جلوگیری از درگیری و مشاجره احتمالی کمک می کند، به این معنی است که شما انواع احساسات حل نشده را در خود دارید. وقتی یک شخص در طول زندگی مشترک خود عدم شفافیت عاطفی در یک رابطه داشته باشد باعث جدایی همسرش خواهد شد. در واقع به مانند هنگامی که جسم به حداکثر ظرفیت خود برسد، منفجر می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تا به حال در چند جشن تولد شرکت کرده‌اید که در آن بادکنک‌ها می‌ ترکند و اطرافیان را می‌ترسانند؟ همین مفهوم می تواند در مورد شما نیز صدق کند. وقتی عصبانی می‌شوید زیبا نخواهد بود و برای سلامت روان شما هم خوب نخواهد بود. بنابراین، با نشان شفافیت عاطفی در یک رابطه و رسیدگی به مسائل در زمان وقوع، از خود و اطرافیانتان محافظت می کنید.

دلایل شفافیت عاطفی در یک رابطه

به ندرت یک نفر در دنیا است که به شخص مهم خود دروغ نگفته باشد. دروغ می‌تواند راحت باشد، مانند جایی که پولی را برای خود خرج کرده‌اید، یا می‌تواند موضوع سنگین‌تری باشد، مانند داشتن رابطه نامشروع. از طرف دیگر، احتمالاً در برخی مواقع نسبت به شریک زندگی خود شفاف نبوده اید. نتیجه عدم صداقت، عدم اعتماد در رابطه است و همه چیز از این نقطه به بعد تحت تأثیر قرار می گیرد. فردی که زمانی به او اعتماد داشتی، اکنون فردی است که نمی توانی به او اعتماد کنی. شفافیت عاطفی در یک رابطه برای بقا ضروری است. هر چند وقت یکبار افکار و احساسات خود را به درون خود سوق می‌دهید، زیرا نمی‌خواهید کسی را که دوست دارید آزرده یا عصبانی کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که این یک مسئله رایج در روابط عاشقانه است، اما در روابط دیگر نیز ضروری است. اگر نمی توانید به مادر یا پدرتان بگویید که آن‌ها چه کاری انجام می دهند که شما را ناراحت می کند، صادق نیستید. رابطه با عدم صداقت در ظاهر سالم نیست و حتی می تواند از برخی جهات یک ارتباط سمی باشد.

آسیب پذیری و شفافیت عاطفی در یک رابطه

وقتی از نظر عاطفی با کسی شفاف هستید، مستلزم این است که آسیب پذیر باشید. شفافیت را به عنوان ایجاد عمیق ترین بخش های درون خود در نظر بگیرید. وقتی این چیزها آشکار باشد، شما را در موقعیتی قرار می دهد که بپذیرید یا رد شوید. بنابراین بسیاری از مردم از شفافیت احساسات خود اجتناب می کنند زیرا از طرد شدگی می ترسند. اگر به مادرتان بگویید که دوست ندارید وقتی در اتاق هستید، کسی شما را ببیند، این خطر وجود دارد که مادر شما عصبانی شود و دیگر به شما اهمیت ندهد. بنابراین، برخی از خطرات با این موارد و صداقت همراه است.

نکته

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که صداقت همیشه بهترین سیاست است، حتی در مورد احساسات شما. عشق به خود و سلامت روانی کلی شما مهمتر از رفتار نادرست است.

چند دلیل برای شفافیت عاطفی در یک رابطه

شاید از نشانه های شفافیت خود می ترسید. ممکن است بترسید که مورد بی مهری قرار بگیرید، اختلاف نظر ایجاد کنید یا در نهایت تنها بمانید. با این حال، شما به دلایل مختلف خود را باز نشان می دهید و صادق هستید. در این‌جا برخی از دلایل اصلی وجود شفافیت از نظر عاطفی در هر رابطه ضروری است.

شفافیت از نظر عاطفی باعث افزایش اعتماد می شود

وقتی در مورد احساسات خود با کسی صادق باشید، یاد می گیرید که به یکدیگر اعتماد کنید. شما رفتار اصلی خودتان را نشان می دهید تا عمیق ترین بخش روح خود را آشکار کنید. و افراد از اینکه با به آن‌ها اعتماد دارید سپاسگزار هستند. همیشه بهتر است صادق باشید تا اینکه دارای دو شخصیت یا به عبارتی دورویی داشته باشید.

مطالعه دانشگاه نورث وسترن و کالج دانشگاه ریدمر این موضوع را بهتر توضیح داد. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که وقتی زوجین به یکدیگر اعتماد می کنند، طرف مقابل را با ملاحظه تر می بینند. آن‌ها همچنین خاطرنشان کردند که طرف مقابل وقتی شفافیت وجود دارد احساس امنیت، اعتبار و دوست داشتن می کند.

با شفافیت عاطفی در یک رابطه ارتباطات سالم تری وجود دارد

هدف در بیشتر روابط برقراری ارتباط سالم است. وقتی درونی‌ترین افکار و احساسات خود را به اشتراک می‌گذارید، راه‌های ارتباطی را برای خود باز می‌کنید. علاوه بر این، صراحت و صداقت با احساسات خود می تواند اثر آسیب های عاطفی را که همیشه به فاجعه ختم می شود، کاهش دهد. ارتباط سالم به شما این امکان را می دهد که از هر چیزی که در راه است بگذرید. تا زمانی که با یکدیگر صحبت می کنید و صادق هستید، می توانید از آسیب زاترین چیزها عبور کنید.

بنیاد و خانواده سالم می سازد

مطمئناً، این فرآیند کار سختی است و ممکن است فوراً از مزایای آن بهره نبرید. اما در نهایت، خواهید دید که چرا بهتر است «زندگی خود را بسازید» بدون هیچ گونه دخالتی. مهم ترین اصل در دنیای امروزی ایجاد وحدت بین خانواده ها است. خانواده شما می تواند به پیشرفت شما در زندگی کمک کند.

شفافیت عاطفی در یک رابطه، پذیرش در رابطه را تشویق می کند

هیچ دلیلی وجود ندارد که بگوید دوست داشتن یکدیگر به این معنی است که باید در مورد همه چیز توافق کنید. در واقع، برخی از درگیری ها سالم است. به گزارش روانشناسی امروز، مشاجره مزایای زیادی دارد.  وقتی بحث می کنید، به این معنی نیست که شکافی در رابطه وجود دارد، بلکه دقیقا برعکس است. این اختلافات شدید به شما امکان می دهد صحبت کنید و از موضع طرف مقابل آگاه باشید. مشاجره گاه به گاه قابل قبول است. اما اگر بیشتر با هم بحث می کنید، وقت آن است که مشورت کنید یا راه هایی مثل مشاوره ازدواج را در پیش بگیرید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا