نجات یک رابطه عاطفی رو به شکست به چه مراحلی نیاز دارد؟

نجات یک رابطه عاطفی رو به شکست چگونه است؟ هیچکس دوست ندارد بشنود که رابطه ی او با فرد مورد علاقه اش به پایان رسیده است. اما باید بدانید گاهی این پایان رابطه نیست. رفتن در کنار یکدیگر بعد از یک دوران جدایی متداول است. تحقیقات نشان داده اند 50 درصد از زوج ها خودشان پذیرفته اند. بعد از جدا شدن و برخورد با مشکلات زیاد دوباره رابطه ی خود را با همان شریک عشقی قبلی خود برگزار کنند. اما این اتفاق همیشه نمی تواند موفق باشد زیرا بازسازی یک رابطه بعد از جدایی اصلا کار ساده ای نیست.

رهکارهای نجات رابطه عاطفی

اگر فکر می کنید که دوباره با همسر قبلی خود به رابطه ی گذشته تان برگردید. اولین چیزی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که آیا حقیقتا هردو شما این را می خواهید.

در بهترین سناریو، شما هردو به مشتاق به ساخت دوباره ی این رابطه هستید. وقتی یکی از طرفین علاقه ای به تلاش دوباره برای ساخت این رابطه نداشته باشد. مسلما رابطه ی دوباره درست پیش نخواهد رفت.

نجات یک رابطه عاطفی رو به شکست به چه مراحلی نیاز دارد؟

همچنین هردو طرفین باید دلایل خود برای خواستن زندگی دیگر در کنار یکدیگر را ارزیابی نمایند. و گاهی نیاز است کمی زمان بگذارید تا بتوانید هریک جدایی خود را به طور جداگانه بررسی نمایید.

تنها راه برای ساخت دوباره ی یک رابطه ی جدا شده با عدم وابستگی و کمی تحقیق است، هردو این ها نیاز به زمان و تلاشی دائمی برای غلبه بر آسیب ها، دفاع ها و عدم پذیرش شکست های قبلی دارد.

اگر احساس تنهایی می کنید یا بعد از جدایی ناراحتید این دلیل خوبی نیست تا بخواهید دوباره با رابطه ی قبلی برگردید. شما هردو باید بخواهید به رابطه ی قبلی برگردید به این دلیل که یکدیگر را دوست دارید و برای حرکت به سمت آینده و پیشرفت آماده اید.

اگر هنوز چیزی است که بخواهید داشتن آن را امتحان کنید باید تشخیص دهید چه مشکلاتی داشته اید و آن ها را برای خود بیان کنید.

با تشخیص مشکلات قبلی، گاه لازم است هریک از اشتباهات قبلی خود را بپذیرید، و البته برای آن ها عذرخواهی کنید، به جای اینکه روی اشتباهات قبلی همسر خود تمرکز داشته باشید. نجات یک رابطه عاطفی رو به شکست شرایط خود را دارد.

نجات یک رابطه عاطفی رو به شکست به چه مراحلی نیاز دارد؟

متخصصان سلامت روان می گویند: اگر دوباره نزد یکدیگر برگشتید مسلما می خواهید این بار رابطه ی شما متفاوت باشد و دوست دارید مانع از بروز همان اشتباهات مانند روزهای قبل شوید. بنابراین هردو شما حتما باید نقشی که در مشکل داشته اید و باعث جدایی شما در همان روزهای ابتدا شده بود را درک کنید و بخواهید روی خودتان کار کنید تا آن رفتار و اشتباه قبلی خود را تغییر دهید.

و البته عذرخواهی در اینجا نقشی کلیدی دارد. گاهی عذرخواهی از صمیم قلب با داشتن همدلی و کمی بینش و تفکر به رفتار خودتان می تواند باعث بازسازی این آسیب، شکست و احساسات درناک شود.

اطمینان یابید همه چیز را با سرعت آهسته ای پیش می برید.

اگر با یکدیگر زندگی می کنید لازم نیست خیلی سریع شرایط را پیش ببرید. زمانی را طوری با هم بگذرانید که انگار روزهای ابتدایی آشنایی شماست و بتوانید با یکدیگر ارتباط دوباره ای برقرار کنید. شاید در این بین نیاز به کمک گرفتن از یک مشاور باشد. خصوصا اگر شما یک علت سخت و دردناک برای جدایی خود داشته اید. مانند خیانت، کمک از یک مشاور اهمیت زیادی خواهد داشت.

برگشت دوباره نزد یکدیگر فرایندی طولانی بوده و افراد زیادی در زندگی شما شاید از کاری که انجام می دهید زیاد راضی نبوده و انتقاد کنند. کسانی که در دوران مشکل داشتن شما در کنارتان حضور داشتند شاید این روزها بخواهند با احتیاط بیشتری پیش بروید. اگر آن ها شما را تشویق می کنند و نکات مثبتی می گویند به حرف هایشان گوش دهید اما در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید.

نجات یک رابطه عاطفی رو به شکست به چه مراحلی نیاز دارد؟

آن ها عشق عمیقی که شما حس می کنید را درک نمی کنند. در عمق آن نیستند یا لحظات خاصی که با همسر خود داشته اید را نمی دانند. با وجودی که تاثیرات بیرونی می توانند بسیار خودرایانه بوده و می توانند در تصمیم گیری شما اثر بگذارند. خودتان باید بازخورد رفتار ان ها را در نظر گرفته و ببینید شرایط برای شما چقدر درست پیش خواهد رفت. اگر این اتفاق افتاد نظرات دیگران را در تصمیم گیری خود دخیل کنید.  این مورد برای شما زیاد مناسب نبود. به آن ها نشان دهید که تمام اطلاعاتشان را نیاز ندارید و این تنها نظر آن هاست، تنها یک نظر.

اگر می خواهید دوباره در کنار هم باشید بگذارید این روال به واقعیت بپیوندد.

لازم نیست حتما این ارتباط را تبدیل به رابطه ای با سیکل مشخص کنید، برای مدتی باهم بوده و برای مدتی جدا باشد. اینگونه روابط دوره ای نه تنها برای شما سخت خواهد بود بلکه برای کسانی که از شما مراقبت می کنند نیز مشکل ساز خواهد شد. تحقیقات می گویند اینگونه روابط می توانند سمی تر بوده و باعث شوند ارتباطی که بین شما ایجاد شده است دوباره از بین برود

رابطه ی شما هیچگاه بعد از جدایی مانند همان رابطه ی قبل نخواهد شد. اما اگر این کار را درست پیش ببرد و روابط دوباره را خوب بسازید یک رابطه ی خوب ایجاد شده باشد.

اگر دو فرد با داشتن دیدگاه جدیدی نسبت به خودشان و اینکه چرا نیاز است دوباره پیش هم برگردند نزد هم بروند رابطه ی متفاوتی خواهند داشت. اما در این رابطه ی تازه نباید دوباره همان ارتباط قبلی را داشته باشید. این رابطه ی جدید باید قوی تر، بزرگتر تر و با عشقی پاک تر از دفعه ی پیش که کنار هم بودید باشد.

منابع
insider.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا