نکاتی برای مقابله با افسردگی در یک رابطه

افسردگی در یک رابطه  موضوع مهم و البته یک اختلال شایع در دنیای امروزی است. همان طور که می دانید در سال افسردگی ابتدا ممکن است همین استرس های کوچک روزمره باشد. اگر همین استرس های عادی که برای ما اهمیتی ندارد تبدیل به عادت شود با یک اتفاق ناگوار این استرس شدید از شده و تبدیل به افسردگی می شود. افسردگی انواع مختلفی دارد. همچنین افسردگی دارای تاثیرات مختلفی بر هر شخص است. خوشبختانه درمان های مختلفی برای این نوع اختلال وجود دارد. افسردگی یکی از شایع ترین مشکلات در دنیای امروزی است. امواج مغزی آلفا یکی از مواردی است که می تواند افسردگی را کاهش دهد. در مقاله های قبل گفتیم که این امواج می تواند افسردگی را کاهش دهد. اختلالات روانی همیشه در دنیا قابل بحث بوده اند.

در روان شناسی افراد نظرات مختلفی درباره اختلالات روانی گفته اند. متاسفانه به دلیل حضور بیماری کرونا در این دو سال اخیر اختلالات روانی در بین مردم بیشتر شده است.  یکی از این اختلالات روانی شایع افسردگی است. افسردگی بسیار خطرناک است. حتی در برخی موارد گفته شده که افسردگی باعث خودکشی برخی افراد هم شده است. پزشکان و روان شناسان هر ساله سعی دارند تا از طریق راه های مختلف افسردگی را در افراد کاهش دهند. اگر به یاد بیاورید در مقاله های قبل در ارتباط با افسردگی در خانواده صحبت کردیم.

آسیب به بدن با افسردگی در یک رابطه

نکاتی برای مقابله با افسردگی در یک رابطه

هر کدام از این ها به دلایل خاصی ایجاد شده بودند و به بخش های مختلف بدن آسیب می زدند. افسردگی در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. پس نمی توانیم بگوییم که کودکان یا بزرگسالان در سن های مختلف اصلا احتمال این که افسردگی بگیرند را ندارند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی تلفنی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نکاتی برای مقابله با افسردگی در یک رابطه، صحبت کنیم.

افسردگی در یک رابطه با ترکیب احساسات

اگر در رابطه با فردی هستید که افسردگی دارد، احتمالاً با ترکیبی از احساسات و انبوهی از سؤالات دست و پنجه نرم می کنید. واقعاً احساس افسردگی چگونه است؟ چه کاری می توانید برای کمک به آن ها در شرایط سخت انجام دهید؟ علائم و درمان آن ها چگونه بر روابط شما تأثیر می گذارد؟ در حالی که تجربه هر فرد با افسردگی منحصر به فرد است، در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای کمک به افسردگی در یک رابطه انجام دهید.

خودتان را آموزش دهید

یک راه عالی برای حمایت از عزیزتان این است که همه چیزهایی را که باید در مورد افسردگی بدانید، از جمله علل، علائم و درمان‌های آن بدانید. از پزشک شریک زندگی خود منابع معتبری که حقایق مربوط به افسردگی را ارائه می دهند بخواهید یا خودتان در اینترنت جستجوی سریع انجام دهید. می توانید با منابع معتبر زیر شروع کنید:

  • انجمن اضطراب و افسردگی
  • اتحاد حمایت از افسردگی و دوقطبی
  • مرکز سلامت روان
  • اتحاد ملی برای بیماری های روانی
  • موسسه ملی سلامت روان
  •  مروری بر افسردگی بالینی

واقعیت را از شایعات جدا کنید

نکاتی برای مقابله با افسردگی در یک رابطه

افسانه های زیادی در مورد افسردگی وجود دارد. برای مثال، افسردگی صرفاً نتیجه تنبلی یا ضعف نیست. درد شریک زندگی شما ممکن است «فقط در آن چیزی که نشان می دهد نباشد». افسردگی دلیل نمی خواهد اگر با افسردگی آشنایی ندارید، با آموزش خود افکار، عقاید و انگ از پیش ساخته شده را به چالش بکشید. به ویژه مهم است که احساسات و تجربه شریک زندگی خود را از این بیماری بسیار واقعی و مبتنی بر بیولوژیک تأیید کنید، و مانند هر بیماری دیگری، می توان آن را درمان کرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

خودکشی همچنین یک خطر بسیار واقعی برای افسردگی است. بنابراین مهم است که محیط اطراف خود را ایمن نگه دارید (مانند حذف هر گونه الکل، مواد مخدر یا اسلحه) و اگر فرد مورد علاقه شما احساس خودکشی می کند، آن را جدی بگیرید. اگر افکار خودکشی دارید، برای حمایت و کمک با یک مشاور آموزش دیده صحبت کنید.

به یاد داشته باشید که مراقب خود باشید

کنار آمدن با افسردگی فرد دیگر می تواند بسیار استرس زا باشد. اشکالی ندارد که برای خودتان وقت بگذارید. مراقبت از خود خودخواهانه نیست. در واقع، اگر زمانی را برای محافظت از ذهن، بدن و روح خود با عاداتی از قبیل:

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • ورزش
  • به اندازه کافی بخوابید
  • در سرگرمی ها و فعالیت هایی که از آن لذت می برید شرکت کنید
  • دعا یا مدیتیشن را تمرین کنید
  • استراتژی های آرامش بخشی را تمرین کنید
  • زمانی را در طبیعت بگذرانید
  • از نظر اجتماعی در ارتباط باشید

مراقبت از خود ممکن برای افسردگی در یک رابطه  است به معنای دانستن زمان خداحافظی نیز باشد. مطمئناً، این تصمیم باید با دقت سنجیده شود (و در حالت ایده آل با یک متخصص سلامت روان در میان گذاشته شود). اما اگر سلامتی یا ایمنی احساسی یا جسمی شما یا فرزندانتان در معرض خطر است، ممکن است لازم باشد از آن جا دور شوید.

دریافت پشتیبانی

وقتی کسی که به او اهمیت می دهید افسرده است، برای شما اشکالی ندارد که احساس ناامیدی، عصبانیت و ناراحتی کنید. با این حال، بسیار مهم است که اجازه ندهید این احساسات تبخیر و رشد کنند. درمانگران، مشاوران و گروه های حمایتی فقط برای افراد مبتلا به افسردگی نیستند. جستجوی کمک حرفه ای برای خود می تواند به شما کمک کند احساس حمایت کنید. ناامیدی خود را تخلیه کنید و شما را نسبت به نیازهای عاطفی خود آگاه تر کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

درمان همچنین می تواند به هر سوالی که در مورد مقابله با افسردگی یکی از عزیزان دارید پاسخ دهد. حتی اگر مسیر حرفه‌ای سلامت روان را دنبال نکنید، مهم است که در این زمان سخت به درمان افسردگی در یک رابطه تکیه کنید.

در کنار همسر خود حضور داشته باشید

نکاتی برای مقابله با افسردگی در یک رابطه

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای یک فرد افسرده انجام دهید این است که به سادگی در کنار او باشید و حمایت خود را به صورت شفاهی بیان کنید. آن ها را نزدیک نگه دارید یا فقط گوش دهید در حالی که آن ها احساسات خود را به اشتراک می گذارند. به آن ها در تعیین قرارها یا انجام برخی از کارهای روزانه که در تلاش برای انجام آن ها هستند کمک کنید. به آن ها بفهمانید که شما به هر نحوی که نیاز دارند در کنار آن ها هستید تا زمانی که بهبودی خود را انجام می دهند.

موضوع افسردگی در یک رابطه را شخصی نگیرید

افسردگی می‌تواند باعث شود که افراد به گونه‌ای رفتار کنند که معمولاً وقتی احساس خوبی دارند، رفتار نمی‌کنند. آن ها ممکن است عصبانی، تحریک پذیر یا گوشه گیر شوند. آن ها ممکن است مانند گذشته علاقه ای به بیرون رفتن یا انجام کارها با شما نداشته باشند. ممکن است همسر یا فرد مهم شما علاقه خود را به رابطه جنسی از دست بدهد. این چیزها شخصی نیستند و به این معنی نیست که شریک زندگی شما دیگر به شما اهمیت نمی دهد یا به شما اهمیت نمی دهد. آن ها علائم بیماری هستند که نیاز به درمان دارند

در کارهای خانه کمک کنید

درست مانند زمانی که یک فرد به هر بیماری دیگری مبتلا می شود، ممکن است به سادگی احساس خوبی نداشته باشد. این کار باعث می شود که بتواند از پرداخت صورت حساب ها یا تمیز کردن خانه بیش از حد احساس حساسیت کند.  درست مانند هر بیماری دیگری، ممکن است مجبور شوید به طور موقت برخی از کارهای روزانه آن ها را به عهده بگیرید تا زمانی که آن ها احساس خوبی داشته باشند و دوباره آن ها را انجام دهند.

درمان مهم است

درمان برای یک فرد دارای افسردگی در یک رابطه بسیار مهم است. بهبودی از افسردگی شما می توانید با کمک به او در مصرف داروهای خود و به خاطر سپردن قرار ملاقات ها به او کمک کنید. همچنین می توانید با اطمینان دادن به آن ها که کمک خواستن نشانه یا ضعف یا چیزی نیست که از آن خجالت بکشید کمک کنید.

ایجاد امید در زندگی

با یادآوری دلایلشان برای ادامه زندگی، هر چه که هستند، به آن ها امید بدهید. شاید این فرزندانشان، یک حیوان خانگی محبوب هستند که به آن ها نیاز دارند یا ایمانشان. این دلایل، که منحصر به فرد خواهد بود، می تواند به او کمک کند تا مدتی طولانی تر بماند تا درد افسردگی در یک رابطه کاهش یابد.

عشق خود را نشان دهید

افسردگی می‌تواند باعث شود که فرد احساس کند مانند یک بار اضافی است و ارزش عشق و حمایت را ندارد. فعالانه با این افکار مقابله کنید و به شریک زندگی خود بگویید که دوستش دارید. بگذارید بدانند که می‌دانید افسردگی بر افکار، احساسات و رفتار آن ها تأثیر می‌گذارد و (هنوز) آن ها را دوست دارید. به آن ها اطمینان دهید که این جا هستید تا از آن ها در مسیرشان برای بهتر شدن حمایت کنید. در این مقاله در ارتباط با افسردگی در روابط و نحوه درمان آن صحبت کردیم. بهتر است برای درمان با مشاور صحبت کنیم.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا