نکاتی برای مادی گرایی کمتر

آیا با چیزهایی احاطه شده اید که واقعاً به آنها اهمیت نمی دهید، اما احساس می کنید نمی توانید از شر آنها خلاص شوید؟ بسیاری از مردم احساس می‌کنند که تحت این میل شدید «مالکیت» هستند، و سپس احساس می‌کنند هم تحت تأثیر وسایل خود و هم فشاری که برای جمع‌آوری بیشتر احساس می‌کنند، تحت تأثیر قرار می‌گیرند. علاوه بر این، جامعه مدرن به مادی گرایی بسیار بیشتر از سادگی پاداش می دهد و تشویق می کند. ضرب المثل “ساده زندگی کن تا دیگران بتوانند به سادگی زندگی کنند” برای نزدیک به 30 سال است که توسط رسانه های اصلی بیان نشده است. درعوض، مردم ترغیب می‌شوند که جدیدترین و براق‌ترین گوشی هوشمند را به محض عرضه دریافت کنند و از طریق برند کفش خود به موقعیت اجتماعی بهتری دست یابند. نکاتی برای مادی گرایی کمتر در این نوشته از همکده بررسی شده است.

نکاتی برای مادی گرایی کمتر

اگر احساس می کنید به جای لذت بردن از انجام این کار، موظف به خرید چیزها هستید، ممکن است زمان مناسبی باشد تا اولویت های خود را دوباره ارزیابی کنید و برای تغییر رفتار فعلی خود اقدام کنید. در زیر چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند از حلقه به ظاهر بی‌پایان مادی‌گرایی خارج شوید و به یک سبک زندگی مبتنی بر، سپاسگزاری و ساده‌ زیستی بروید.

با تعطیلات چالش برانگیز از همه چیز دور شوید

این یکی ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در چشم انداز همه چیز شگفت انگیز است. احتمالاً عادت کرده اید که همیشه در محاصره همه «موارد» خود باشید و زمان زیادی را صرف تمرکز بر چیزهای دیگری کنید که احساس می کنید به آنها نیاز دارید و می خواهید. در نتیجه، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای کاهش وابستگی خود به دارایی های مادی انجام دهید این است که خود را مجبور کنید برای مدتی دور از آنها بگذرانید.

به یک سفر کمپینگ به جایی بروید که اگر حوصله‌تان سر رفت، نمی‌توانید  به راحتی بازگردید. پس از مدتی تمرین کردن به زودی متوجه خواهید شد که در مقابل آنچه که دارید به مقدار کمی از مادیات نیاز دارید.

نکاتی برای مادی گرایی کمتر: 15 دقیقه به خود فرصت دهید تا کیف ببندید و از خانه خارج شوید

اگر هرگز در یک موقعیت اضطراری قرار نگرفته اید که بخواهد وسایل ضروری را فقط در چند دقیقه جمع آوری کنید، در واقع فرد بسیار خوش شانسی هستید. ما قصد داریم وانمود کنیم که این یک تجربه جدید برای شما است. من صمیمانه امیدوارم که چنین باشد.

تصور کنید که یک فاجعه جدی رخ داده است – یا به زودی رخ خواهد داد – و شما دقیقا 15 دقیقه فرصت دارید تا چمدان خود را ببندید و بروید. هیچ چیز را از قبل برنامه ریزی نکنید: چند روز وقت بگذارید تا وسایل خود را الک کنید و آن را در دسترس داشته باشید تا بتوانید سریع و آسان چمدان را ببندید، این تمرین را نفی می کند. سعی کنید این کار را تا حد امکان خود به خود انجام دهید تا تجربه واقعی باشد.

تایمر خود را برای 15 دقیقه تنظیم کنید، یک کیف یا چمدان بزرگ بردارید و آن را پر از چیزهایی که فکر می کنید برای شما ضروری هستند، کنید. علاوه بر این، اقلام را با این طرز فکر بسته بندی کنید که دیگر هرگز نخواهید توانست به عقب برگردید و چیز دیگری از خانه بردارید. وقتی تایمر خاموش شد، چیز دیگری به کیف اضافه نکنید. حتی اگر در دسترس هستند. فقط از خانه خارج شوید. سپس، می‌توانید گام بعدی را بیرون انجام دهید، یا به خانه‌تان برگردید و در جایی آرام بنشینید تا به آنچه بسته‌بندی کرده‌اید نگاه کنید.

اینجاست که می‌فهمید وسایلی که بسته‌بندی کرده‌اید تنها اقلامی هستند که واقعاً برای شما مهم هستند. به معنای واقعی کلمه هر چیز دیگری در خانه شما می تواند دود شود بدون اینکه شما خیلی از دست دادن آنها ابراز تاسف کنید. مطمئناً، ممکن است هرازگاهی وقتی به پیراهنی که واقعاً دوست داشتید یا میراثی که دلتان برایش تنگ شده فکر می‌کنید، احساس ناراحتی کنید.

روند مقایسه و بررسی در بسته بندی ها

در بررسی تکنیک ۱۵ دقیقه بسته بندی، نکاتی برای مادی گرایی کمتر آمده است که به جزئیات آن می پردازیم. علاوه بر این، این موارد ممکن است بینش قابل توجهی در مورد آنچه واقعا برای شما مهم است به شما بدهد. برخی از افراد از اینکه متوجه می شوند کدام آیتم ها را تحت فشار انتخاب کرده اند شگفت زده می شوند و انجام این تمرین باعث می شود تا کمی تمرین انجام دهند. برخی حتی مسیر زندگی/حرفه خود را تغییر دادند، زیرا تشخیص آنچه در سطح ناخودآگاه مهم می‌دانستند، همه چیزهای دیگر را به چشم می آورند.

به چیزهایی که بسته‌بندی می‌کنید نگاه کنید و آن را با آنچه که روزانه شما را احاطه می‌کند مقایسه کنید. سپس در نظر بگیرید که تمرکز و توجه شما واقعاً از این روز به بعد باید کجا باشد. لطفاً توجه داشته باشید که این تمرین در مورد همراهان حیوانات، گیاهان یا سایر موجودات زنده نیست. ما در اینجا به شدت در مورد اجسام بی جان صحبت می کنیم. البته شما عزیزان خود را در شرایط اضطراری با خود می برید. ناگفته نماند. تمرکز ما در اینجا بر دارایی های مادی و ارزش واقعی آنها برای ما (یا فقدان آنها) است.

نکاتی برای مادی گرایی کمتر: سپاسگزاری خالصانه را تمرین کنید

چه تمرین فوق را انجام دهید یا نه، می توانید برای همه چیزهای کوچکی که در زندگی شما می گذرد، زمانی را برای شکرگزاری اختصاص دهید. ما در اینجا در مورد اشیاء صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد شرایط شما، همراهان و هر لحظه زیبایی که به طور روزانه در آن حضور دارید صحبت می کنیم. آیا در مکانی زندگی می کنید که بتوانید در زیر نور آفتاب بنشینید و قهوه صبح خود را بنوشید؟ سپس برای قدردانی از هر جرعه و همچنین بوسه نور گرم روی پوست خود وقت بگذارید. به جای اینکه با تلفن همراه خود باشید یا به اینکه روزتان چگونه می گذرد، کاملاً حضور داشته باشید. همین جا، همین الان، اینجا جایی است که شما هستید، و همه چیز بسیار شگفت انگیز است.

اگر درد جسمی شدیدی ندارید و یا از بیماری ناتوان کننده ای رنج نمی برید، برای سلامتی خود سپاسگزار باشید. سلامتی خود را با فعالیت بدنی که دوست دارید جشن بگیرید و از کارهای باورنکردنی که بدن شما قادر به انجام آنهاست لذت ببرید. یک تلاش خلاقانه کم هزینه را در نظر بگیرید که از آن لذت می برید.

هر چیزی شادی نمی آورد را دور بریزید

نکاتی برای مادی گرایی کمتر وجود دارد که می توانید با آن ها خود را قوی کنید. ماری کوندو یک مشاور سازماندهی از ژاپن است که روشی فوق‌العاده برای از بین بردن مادیات ایجاد کرده است. او مردم را تشویق می کند تا به تک تک وسایل خانه خود نگاه کنند و هر چیزی را که برای آنها شادی نمی آورد دور بریزند. ما در مورد یک لحظه نوستالژی یا سرگرمی صحبت نمی کنیم. این افراد را تشویق می‌کند تا به جای آنچه که می‌خواهند کنار بگذارند، روی آنچه می‌خواهند در زندگی خود نگه دارند، تمرکز کنند. در نتیجه، آنها خود را با مواردی احاطه می کنند که شادی و رضایت خالصانه را به ارمغان می آورد. که هدف واقعی دارند، نه اینکه صرفاً فضا را اشغال کنند.

این یک راه عالی برای کمتر مادی گرا بودن است، زیرا انجام این کار به شما این شانس را می دهد که در مورد مواردی که برای شما مهم هستند صادق باشید. وقتی برای تجزیه و تحلیل تک تک موارد خانه و اینکه چرا آن را نگه می‌دارید، وقت بگذارید، می‌توانید درک بیشتری از انگیزه‌های خود در مورد آن به دست آورید. همه چیز را در مورد خانه خود ساده کنید. از دیدن میزان رضایت شگفت زده خواهید شد. شما از اقلامی استفاده خواهید کرد که صمیمانه دوستشان دارید، بدون اینکه چیزی را بدیهی بدانید، و هیچ درهم و برهمی در اطراف شما جمع نمی شود.

نکاتی برای مادی گرایی کمتر: بررسی انگیزه ها

این یک جنبه از نکته بالا را گسترش می دهد، و حول درک اینکه چرا شما موارد مختلف در زندگی خود دارید، و همچنین چرا احساس می کنید به چیزهای بیشتری نیاز دارید یا می خواهید، می چرخد. در پاسخ های خود صادق و واقع بین باشید، زیرا آنها بینش قابل توجهی در مورد اینکه چگونه به اینجا رسیده اید و چه کاری باید در مورد آن انجام دهید به شما ارائه می دهند. اول از همه، از خود بپرسید که آیا اجبار برای چیزهای بیشتر، بهتر و درخشان‌تر از طرف شماست یا از طرف اطرافیانتان.

به عنوان مثال، آیا شما مینیمالیسم را ترجیح می دهید، اما پدر و مادری دارید که مدام به شما چیزهایی می دهند؟ شاید فقط شما و شریک زندگیتان در خانه باشید. اما خانواده تان اصرار دارند که یک سرویس کامل ظروف غذاخوری برای 20 نفر داشته باشید «در صورتی که یک مهمانی بزرگ ترتیب دهید». یکی دیگر برای استفاده روزمره، چون از بشقاب های فانتزی برای تخم مرغ های همزده روی نان تست استفاده نمی کنید.

برای مدتی از سرگرمی و شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید

یکی از اصلی ترین نکاتی که برای مادی گرایی کمتر باید به آن ها توجه داشت، دوری از شبکه های اجتماعی است. بسیاری از ما هرگز از این طرز فکر عبور نمی کنیم. ما فکر می‌کنیم که اگر و زمانی که اقلامی را که می‌خواهیم به دست بیاوریم، بسیار خوشحال‌تر یا راضی‌تر خواهیم بود. شاید خرید آن خودرو،گوشی، لباس، آن خانه و… بالاخره ما را خوشحال کند. نکته کلیدی این است که تشخیص دهیم کجاست که همه این موارد را می بینیم که اکنون آرزوی آنها را داریم. آن دفترچه دستی خود را بردارید و تمام مواردی را که در حال حاضر آرزو دارید یادداشت کنید. سپس به خود فشار بیاورید تا به یاد بیاورید که کجا آنها را دیدید. آن منابع را در کنار موارد یادداشت کنید و ببینید آیا موضوع مشترکی وجود دارد یا خیر.

آیا تبلیغات آنها را در مجلات دیدید؟ یا بازیگران مورد علاقه شما در آخرین برنامه تلویزیونی یا فیلمی که تماشا کرده اید از آنها استفاده کرده اند (یا پوشیده اند؟) آیا دوستان و اعضای خانواده شما این اقلام را دارند؟ یا آیا در شبکه های اجتماعی با آنها برخورد کردید و اکنون نمی توانید آنها را از ذهن خود خارج کنید؟ منابع همه این خواسته ها را جمع آوری کنید، و سپس تمام تلاش خود را برای کاهش تأثیر آن در زندگی خود انجام دهید.

نکاتی برای مادی گرایی کمتر: اقلام فیزیکی را با تجربیات فوق العاده جایگزین کنید

همه چیز می شکند، اما خاطرات یک عمر باقی می مانند. به برخی از شگفت انگیزترین تجربیات زندگی که تاکنون داشته اید فکر کنید. آیا آنها حول هیجان کوچک گیج کننده ای که هنگام خرید چیزی بدست می آورید می چرخند؟ یا وقتی چیزی شگفت انگیز را تجربه کردید که تأثیر ماندگاری بر شما گذاشت؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید سوغاتی ها و یادگاری ها را از سفرهای خود نگه دارید، پس حتماً به این کار ادامه دهید. فقط مطمئن شوید که آنها فقط یادگاری های کوچکی هستند که یا مفید هستند یا برای شما ارزش زیادی دارند و به جای چیزهایی که در مسیر برداشته اید، بر تجربیاتی که داشتید تأکید می شود.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا