مواردی که هیپنوتیزم درمانی می تواند کمک کند

هیپنوتیزم درمانی یک امر مهم در دنیای روانشناسی است. جوانان و بزرگسالان می تواند از طریق این روش های مختلف استرس خود را کاهش دهند. همان طور که می دانید یکی از شایع‌ترین مشکلات دنیا در بین افراد استرس است. همه ما استرس را تجربه کرده ایم. استرس می تواند فشار های زیادی را به افراد وارد کند. روان شناسان راه حل های مختلفی را برای کاهش استرس ارائه داده اند. اگر افراد شناخت مناسب نسبت به هم نداشته باشند نمی توانند ازدواج موفقی کنند.

بارداری در دنیای امروزی بسیار مهم است. مادران زنانی می توانند باردار شوند که آمادگی های لازم را داشته باشند. آمادگی ذهنی برای بارداری بسیار مهم است. یکی از مواردی که برای آمادگی ذهنی در دوران بارداری مهم است شرایط خانواده است. برخی از اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. شما اگر می خواهید کودکتان در ایده موفق تر شود باید از امروز عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک بتواند هر دو گزینه عزت نفس و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کند پیروز خواهد شد. در ادامه می خواهیم ببینیم که مواردی که هیپنوتیزم درمانی می تواند کمک کند،چگونه است؟

هیپنوتیزم درمانی و بدن و رفتار در دوران بارداری

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مواردی که هیپنوتیزم درمانی می تواند کمک کند، صحبت کنیم.

آیا هیپنوتیزم درمانی می‌تواند به شما در باردار شدن کمک کند؟

درمان های ذهن و بدن به ارتباط بین سلامت روانی و جسمی ما اشاره دارد. ما می دانیم که استرس می تواند باعث ایجاد انواع بیماری ها، چه جسمی و چه احساسی شود. ما همچنین می دانیم که بیماری های مزمن، مانند ناباروری، منجر به استرس شدید می شود که ممکن است منجر به افسردگی یا اضطراب شود. پزشکی ذهن و بدن راهی برای مقابله بهتر با استرس ناشی از ناباروری و درمان های باروری به شما ارائه می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که تحقیقات بیشتری باید انجام شود، برخی از مطالعات نرخ بارداری بهبود یافته را برای زوج‌هایی که در برنامه‌های ذهن و بدن درگیر هستند گزارش کرده‌اند. حتی در مطالعاتی که به میزان بارداری توجه نشده بود، بهزیستی عاطفی شرکت‌کننده بهبود یافته بود.

برخی بر این باورند که درمان های ذهن و بدن می تواند تأثیر عمیقی بر بدن و سلامت ما داشته باشد. تا جایی که می گویند ذهن می تواند بدن را درمان کند. برای بهره مندی از آن نیازی به این جنبه پزشکی ذهن-بدن ندارید.

درمان های ذهن و بدن از نظر پزشکان

اکثر پزشکان  هیپنوتیزم درمانی را راهی برای کاهش استرس و بهبود کیفیت زندگی می دانند و نه راهی برای “درمان” یک بیماری. درمان های ذهن و بدن ممکن است پزشکی یکپارچه یا مراقبت جامع نامیده شود. برخی طب ذهن و بدن را نوعی طب جایگزین می دانند، اگر چه معمولاً در کنار درمان های معمولی استفاده می شود.

درمان‌های ذهن و بدن مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها محبوب‌تر از دیگران هستند. در این جا چند روش درمانی ذهن و بدن به همراه توضیح مختصری در مورد این که چگونه ممکن است به شما کمک کنند، آورده شده است.

یوگا برای باروری

این ورزش حالت‌های فیزیکی به نام آسانا و تمرین‌های تنفسی به نام پرانایاما را ترکیب می‌کند تا یک تمرین مراقبه و آرامش‌بخش ایجاد کند. یوگا بیش از 5000 سال است که برای اهداف درمانی استفاده می شود. در حالی که یوگا اصلی شامل یک فلسفه کامل است، نسخه غربی یوگا به طور معمول بر جنبه های معنوی سبک است. شما می توانید هر حالتی داشته باشید و یوگا تمرین کنید.

یوگا برای باروری به سرعت در حال افزایش محبوبیت است. دی‌وی‌دی‌ها و کتاب‌های مخصوص یوگا برای باروری و همچنین مکان هایی وجود دارند که علاوه بر یوگا هیپنوتیزم درمانی را ارائه می‌دهند. تحقیقات زیادی در مورد یوگا و باروری انجام نشده است.

مطالعات درباره این زمینه

یک مطالعه کوچک به تأثیر یوگا بر سلامت عاطفی زنانی که در انتظار درمان IVF بودند، پرداخت. پس از شرکت در یک برنامه شش هفته ای یوگا، شرکت کنندگان کاهش علائم اضطراب و افسردگی و بهبود کیفیت زندگی مرتبط با باروری را تجربه کردند.

البته، برای بهره مندی از آرامش و حس خوبی که یوگا ارائه می دهد لازم نیست در کلاس یوگا متمرکز بر باروری ثبت نام کنید. هر کلاس یوگا که بر آرامش تاکید دارد و بسیار رقابتی نیست، باید کار کند.ربه دنبال یوگای ملایم باشید تا حداکثر اثر آرامش بخش را به دست آورید.

مواردی که هیپنوتیزم درمانی می تواند کمک کند

آیا می‌دانستید که منابع طبیعی در درون خود دارید که می‌تواند به شما کمک کند تا تغییراتی ایجاد کنید یا بخش‌های خارج از کنترل را در زندگی خود اصلاح کنید؟ هنگامی که در هیپنوتیزم درمانی وارد حالت خلسه مانند می شوید، افکار خود را به سمت درون می چرخانید تا از این منابع بهره ببرید. یک هیپنوتیزم می تواند به شما کمک کند تا ذهنیت های منفی را که شما را عقب نگه می دارند غلبه کنید.

چه زمانی باید از هیپنوتیزم درمانی استفاده کرد؟

انواع مختلفی از درمان وجود دارد و هیپنوتیزم به عنوان یک شکل کمکی در نظر گرفته می شود که در ترکیب با سبک های دیگر استفاده می شود. می تواند وسواس، مسائل مربوط به کنترل تکانه، مشکلات رابطه را درمان کند و حتی می تواند به مدیریت درد کمک کند. همچنین هیپنوتیزم درمانی توسط جامعه پزشکی برای کمک به اختلالات گوارشی، مشکلات پوستی و سندرم های یادگیری استفاده می شود. اگر با انواع دیگر تلاش کرده اید و شکست خورید، باید این درمان جایگزین را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که همه چیز با یک روش درمانی حل نمی شود، اما با چند جلسه، احتمالاً تفاوت قابل توجهی در مشکل خود مشاهده خواهید کرد.

در هیپنوتیزم درمانی چه انتظاری باید داشت؟

تکنیک های مختلفی وجود دارد که هیپنوتیزم می تواند شما را در حالت خلسه قرار دهد. برای شروع، همه چیز در یک محیط درمانی انجام می شود که در آن طبیعت آرام برای کمک به شما برای ورود به سطح آگاهی تغییر یافته مفید است. هنگامی که به منطقه متمرکز رسیدید، از شما خواسته می شود در مورد تجربیاتی که برای شما اتفاق افتاده و دردسرساز هستند صحبت کنید. شما معمولاً قبل از شروع این مسائل را با درمانگر شناسایی می کنید. اگر به هیپنوتیزم اجازه ندهید افکار شما را تحت تأثیر قرار دهد، مفید خواهد بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هیچ هیپنوتیزم کننده معتبری قرار نیست شما را مجبور کند که کارهای احمقانه دیگری انجام دهید. این یک روش درمانی است. شما در خواب ناخودآگاهی نخواهید بود که تمام کنترل خود را از دست بدهید. در همه حال، کنترل کامل اعمال خود را حفظ خواهید کرد. چندین پیشنهاد و کار به شما داده می شود تا به شما کمک کند تا بر هر مشکلی که با آن روبرو هستید غلبه کنید. اما شما تصمیم دارید که آیا به این پیشنهادات عمل کنید یا خیر.

هیپنوتیزم درمانی چگونه کار می کند؟

تعداد جلساتی که نیاز دارید به سطح مشکل شما بستگی دارد. کسی که بیست سال با اضطراب مبارزه کرده است، احتمالاً در یک جلسه درمان جادویی نخواهد داشت. پزشک شما تصمیم خواهد گرفت که به چند دوره آموزشی نیاز دارید. هنگام انتخاب یک هیپنوتیزم، باید مطمئن شوید که فردی وابسته به انجمن هیپنوتیزم بالینی را پیدا کرده اید. از آنجایی که ذهن خود را به روی یک حالت تغییر یافته باز می کنید، نمی خواهید کسی پیشنهاداتی را به اجبار به شما ارائه دهد. شما فردی را می خواهید که برای انجام این نوع درمان کاملاً آموزش دیده باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای این که یک هیپنوتیزم موثر باشد، یک فرد باید دارای مدرک دکترا در زمینه پزشکی باشد، به علاوه باید ساعت ها آموزش ببیند تا مجوز پزشک خود را دریافت کند. مانند پزشکان متخصص، این پزشکان همگی رفتارهای متفاوتی دارند. بنابراین ضروری است فردی را پیدا کنید که احساس می کنید می توانید برای بهبود این بخش های زندگی خود با او کار کنید. صلاحیت ها تنها بخشی از یافتن یک روند هیپنوتیزم درمانی است. بخش دیگر یک رابطه خوب با شما است.

چه زمانی از هیپنوتیزم درمانی نسبت به طب سنتی استفاده کنیم؟

جامعه پزشکی برای هر دردی که دارید چیزی دارد. با این حال، این روش ها همیشه کار نمی کنند. گاهی اوقات، دارو فقط مشکل را می پوشاند. لحظه ای که مصرف دارو شش ها را متوقف می کنید، مشکل شما تشدید می شود. خوشبختانه، چند مواقع وجود دارد که باید قبل از این که به سراغ درمان های سنتی بروید، اقدامات جایگزین را امتحان کنید. در این‌جا چند مورد از آن نمونه ها بیان خواهد شد.

کاهش وزن

بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری، بیش از 71 درصد از آمریکایی ها دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. این اعداد با توجه به مشکلات سلامتی که همراه با اضافه وزن به وجود می آیند، حیرت آور هستند. صنعت رژیم غذایی با محصولات مفید در حال رونق است و وعده می دهد که همه چیز را با یک روش موثر برطرف کند. با این حال، برای کمک به کاهش وزن به چیزی بیش از یک وعده غذایی نیاز دارد. شما باید طرز فکر خود را تغییر دهید. هیپنوتیزم به شما این توانایی را می دهد که به ریشه مشکل پی ببرید. ممکن است برای مشکلات دوران کودکی خود برای خوددرمانی پرخوری کنید.

از طریق هیپنوتیزم درمانی، می‌توانید درونی‌ترین قسمت‌های خود را به جایی هدایت کنید که شفا و ترمیم انجام می‌شود.

خواب بهتر

هزاران چیز می تواند باعث بی خوابی شود و ممکن است روزها یا هفته ها ادامه داشته باشد. وقتی خواب کافی ندارید، بدن شما نمی تواند به درستی کار کند. هنگامی که تحت هیپنوتیزم قرار می گیرید، در حال مقابله با مسائلی هستید که شما را در شب بیدار نگه می دارد. بی خوابی ناشی از عصبانیت، ناامیدی، استرس، مشکلات تیروئید، غذاهایی که می خورید، شیوه زندگی و دردهای مزمن است. هیپنوتیزم به رفع این موارد کمک می کند که در عوض به شما کمک می کند تا بیشتر استراحت کنید. آیا شب‌ها دراز می‌کشید و روی رویدادها و چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند فکر می‌کنید؟

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا