مزایای بهداشت روانی تمرین بی طرفی بدن

تمرینات زیادی در روان شناسی وجود دارد که می تواند آرامش روانی را به شما برگرداند. در دنیایی که زندگی می کنیم ممکن است مشکلات روانی زیادی را تجربه کنیم. اگر نتوانیم با این مشکلات به درستی برخورد کنیم دچار مشکل خواهیم شد. یکی از راه هوایی که می تواند جلوی مشکلات روانی را بگیرد تمرین بی طرفی بدن است. شاید کلمه ترسیدن از نظر همه ما باعث تمسخر شود اما نکته ای که باید بدانید این است که ترسیدن تا حدودی باعث پیشرفت ما می شود. در واقع هر حسی برای بدن لازم است اما به شرطی که قابل کنترل و مدیریت باشد. گاهی اوقات می بینیم افرادی وجود دارند که همیشه محتاط عمل می کنند. خوب اگر این رفتار بخواهد ادامه پیدا کند ممکن است آسیب های مختلفی را ایجاد کند.

یکی از این آسیب ها می تواند اختلالات وسواس باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم که مزایای بهداشت روانی تمرین بی طرفی بدن چگونه است؟ مراقبت های فردی در روان شناسی انواع مختلفی دارد و ممکن است شیوه های آن در هر شخصی متفاوت با شخصی دیگر باشد. یک سری از تعاریف در روان شناسی برای رفتار های دفاعی است.

در واقع این تعاریف برای زمانی است که اگر شما یا فردی دچار مشکل شوید بدانید چگونه آن را مدیریت کنید و از خود دفاع کنید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مزایای بهداشت روانی تمرین بی طرفی بدن صحبت کنیم.

بی طرفی بدن به معنای پذیرش بدن است

مزایای بهداشت روانی تمرین بی طرفی بدن

بی طرفی بدن، که به معنای پذیرش بدن در وضعیت فعلی برای کارهایی است که می تواند انجام دهد، است. یا به جای تمرکز بر ظاهر آن، برای آرامش روانی قابل استفاده است. به این ترتیب، برخی از افراد ممکن است مطمئن نباشند که چرا باید آن را امتحان کنند یا حتی باید آن را انجام دهند. تمرین بی طرفی بدن فواید زیادی دارد و این فواید از جسمی تا احساسی را شامل می شود.

یکی از فواید فیزیکی این است که عمل ساده تغییر تمرکز در ورزش که برای احساس آرامش و اهداف کاهش وزن به راحتی انجام می شود. در عوض درگیر شدن در فعالیت‌های ورزشی که از آن لذت می‌برید، باعث می‌شود کمتر کار بیش از حد انجام دهید یا به بدن آسیب وارد کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از آن جایی که بی طرفی بدن می تواند برای سلامت جسمانی موثر باشد، در مورد سلامت روانی و عاطفی نیز می تواند یک تغییر بزرگتر باشد. بیایید راه های مختلفی را بررسی کنیم که بی طرفی بدن می تواند به سلامت روانی بهتر کمک کند.

قضاوت کمتر و تمرین بی طرفی بدن

قضاوت در مورد بدن ما کار بسیار دشواری است که نمی توان آن را متوقف کرد. ما دائماً از طریق رسانه‌ها با تصاویری از ظاهر بدن‌های «ایده‌آل» محاصره می‌شویم.  و بیشتر مردم – اغلب از جمله افرادی که بدن‌شان به نمایش گذاشته شده و به صورت دیجیتالی تغییر یافته است – احساس می‌کنند که بدن‌شان با نسخه ایده‌آل فاصله دارد. باید تلاش می کنید که از قضاوت کردن بدن خود در برابر بدن دیگران یا یک ایده آل در ذهن خود دست بردارید. این طبیعی است که شما نیز از قضاوت شدید بدن دیگران دست بردارید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مزایای بهداشت روانی تمرین بی طرفی بدن

یکی از بهترین عناصر این است به سمت طرز فکر کمتر قضاوت‌کننده‌ای در مورد بدن‌مان برویم. در واقع این فرآیند طبیعی تر می‌شود که در مورد خود و دیگران از همه جهات کمتر قضاوت کنیم. حتی برای موضوعات خارج از بدن، وقتی بی طرفی بدن را تمرین می کنید ممکن است متوجه شوید که هم از خودتان و هم از دیگران کمتر انتقاد می کنید.

همدلی بیشتر

زمانی که به حالت ذهنی کمتر انتقادی و قضاوت‌کننده می‌رویم، شروع به نشان دادن شخصیت خود در برابر تجربیات منحصر به فرد و ظریف دیگران می‌کنیم. به جای عجله در قضاوت درباره افراد، می توانیم حس همدلی خود را توسعه دهیم. این می‌تواند از راه‌های مرتبطی باشد، مانند این که فکر نکنیم یک فرد چاق دارای بدنی ایده‌آل نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

داشتن همدلی بیشتر فرصتی برای ارتباط بهتر و عمیق تر با افراد دیگر فراهم می کند. این به ما این امکان را می دهد که خودمان آسیب پذیرتر باشیم. زیرا احساس قوی تری از آسیب پذیری دیگران داریم. در واقع این ما را به انجام اقداماتی از یک مکان درونی مهربان تر، در مقابل ذهنیت رقابتی “هر مرد برای خودش” سوق می دهد.

کاهش استرس و تمرینات بی طرفی بدن

شکی نیست که استرس طولانی مدت می تواند اثرات منفی بسیار زیادی بر زندگی ما داشته باشد. هنگامی که به طور مکرر در مورد بدن خود احساس استرس می کنید، استرس طولانی مدت محسوب می شود. این به این دلیل است که یک مسئله احساسی در اطراف بدن شما به خودی خود نقطه پایانی ندارد. زیرا بدن شما همیشه با شما است. مردم می توانند برای دهه ها یا کل زندگی خود بر سر ظاهر بدنشان مبارزه کنند.

شما باید تصمیم می گیرید بدن خود را همان طور که هست بپذیرید. برای آن چه که بدن شما می تواند انجام دهد تلاش کنید. شما باید تمرکز بر این که چگونه باید بدنی متفاوت داشته باشید باشد را متوقف کنید. نتیجه این عوامل این گونه است که سطح استرس شما احتمالا پایین می آید. این باعث می شود احساس شادی و آرامش راحت تر داشته باشید.

علاوه بر این، با استرس کمتر، بدن شما کورتیزول (هورمون اصلی استرس بدن) کمتری تولید خواهد کرد. این کار باعث می شود که اثرات مثبتی مانند انرژی بیشتر، خواب بهتر و هضم بهتر دارد.

شهود پیشرفته

مزایای بهداشت روانی تمرین بی طرفی بدن

یکی از بخش های کلیدی بی طرفی بدن شامل خوردن آن چه بدن شما می خواهد است. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید، باید با بدن خود در سطح عمیق تری در تماس باشید. بسیاری از مردم عادت دارند غذاهایی را که می خورند بر اساس آن چه توسط متخصصان بهداشت و تغذیه به آن ها گفته می شود انتخاب کنند.  شما باید یاد بگیرید که چگونه با شهود خود در رابطه با بدن و غذا خوردن ارتباط برقرار کنید.  در واقع با این کار شما ذهن خود را به روی گوش دادن و به طور کلی شنیدن شهود خود نیز باز کرده اید.

این می تواند برای سلامت روان شما ارزشمند باشد. زیرا می تواند باعث شود که در مهارت های تصمیم گیری خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

کاهش پاسخ های واکنشی و بی طرفی بدن

هنگامی که ما در حالت اضطراب نسبت به بدن خود هستیم، رفتار منطقی همیشه دشوار است. شما ممکن است استرس را در مورد بدن خود در نتیجه واکنش های تدافعی یا واکنشی به موقعیت های زندگی در رابطه با بدن و موضوعات کاملاً متفاوت پیدا کنید. زیرا بی طرفی بدن شامل ایجاد کردن یک مس آرامش بخش در مورد بدن شما است. این می تواند به نحوه برخورد شما با موقعیت های زندگی به طور کلی کمک کند. به جای این که در حالت جنگ یا گریز باشید، ممکن است زمانی که موقعیتی ناراحت کننده است. در این مواقع شما ممکن است بتوانید مکث کنید و قبل از پاسخ دادن به خودتان یک لحظه فرصت دهید.

نکته ای ارتباط با این زمینه

این در روابط بین فردی و همچنین در رابطه شما با دنیا مفید است. ما همیشه زمانی بهترین احساس را نسبت به اعمال خود داریم که از حالت ذهنی آرام و منطقی رفتار کرده باشیم که بعداً پشیمان نشویم.

خلق و خوی بهبود یافته

اگر فکر کردن به بدنتان وقت شما را می گیرد، به احتمال زیاد هنگام انجام این کار در بهترین حالت روحی نیستید. ممکن است سخت باشد که ناگهان خود را در یک روحیه خوب قرار دهید، حتی اگر از نظر فنی، همه چیز در دنیای شما خوب باشد. تصور این که بدن ما به اندازه کافی کامل نیست می تواند به راحتی یک روز کامل را برای برخی از ما خراب کند.

قضاوت کمتر، استرس کمتر و شهود بهتر به عنوان نتایج بی طرفی بدن باعث تقویت خلق و خوی بسیار خوبی می شود. عمل بی طرفی بدن می تواند به همه این ها منجر شود، و از آن جا، ممکن است بیشتر از آن چه تصورش را می کردید، در خلق و خوی بهتری قرار بگیرید.

اضطراب کمتر و بی طرفی بدن

مزایای بهداشت روانی تمرین بی طرفی بدن

وقتی زمانی را صرف استرس در مورد بدن خود می کنید، به راحتی این فرآیند می تواند منجر به احساس اضطراب در شما شود. ممکن است احساس کنید که به تغییری نیاز دارید که دستیابی به آن غیرممکن است.  چیزهایی که در مورد بدن شما وجود دارد باید متفاوت باشند.  اما شما در برابر آن ها ناتوان هستید، یا این که دوست دارید هیچ کسی از شما انتقاد نکند. هر یک از این اتفاقات می تواند منجر به اضطراب شود.

تمرینات بی طرفی بدن یک کاهش دهنده اضطراب بسیار مفید است. با صرف نکردن وقت خود در این طرز فکر دردناک و دشوار، بخش بزرگی از زندگی خود را خواهید داشت که نباید نگران آن باشید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا