مروری بر افسردگی قبل از زایمان

در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشناسید. برخی از آن ها هم برای شما تازگی دارند. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. یکی از این اختلالات افسردگی است. افسردگی در افراد مختلف و به علت های متفاوتی ایجاد می شود. در مقاله های قبل گفتیم که بارداری و زایمان نیاز به چه مواردی دارد.

افسردگی می تواند ناشی از مشکلات مختلف زندگی باشد. افسردگی در سنین مختلف ایجاد می شود. برای مثال افسردگی در بزرگسالان مسن نیز ایجاد می شود. در ادامه می خواهیم در ارتباط با مروری بر افسردگی قبل از زایمان صحبت کنیم. یکی از این اختلالات که قبلاً در ارتباط با آن صحبت کردیم افسردگی است. افسردگی انواع مختلفی دارد و آسیب های زیادی ممکن است وارد کند. افسردگی می تواند باعث آسیب های جسمی مانند سکته قلبی یا مغزی شود.

نکته ای که مهم است این است که افراد بتوانند افسردگی خود را کنترل کنند. کنترل افسردگی با استفاده از مشاوران بسیار مهم است. در مقاله های قبل در ارتباط با بخش های مختلف افسردگی و تاثیرات آن در زندگی صحبت کردیم. نکته مهم این است که افراد بتوانند افسردگی را کنترل کنند. اختلالات انواع مختلفی دارند. هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مروری بر افسردگی قبل از زایمان صحبت کنیم.

بارداری اغلب به عنوان یکی از شادترین رویدادهای زندگی تلقی می شود.

مروری بر افسردگی قبل از زایمان

بارداری اغلب به عنوان یکی از شادترین رویدادهای زندگی تلقی می شود. در حالی که احساسات شادی که بسیاری از مادران آینده انتظار تجربه آن را دارند رخ می دهد، همچنین می تواند لحظات بیشتری از غم، تنهایی و ناامیدی وجود داشته باشد. در حالی که همه این احساسات را می توان به یک بارداری سالم نسبت داد ، مواردی وجود دارد که این تغییرات خلقی ممکن است منعکس کننده چیز جدی تری باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

افسردگی قبل از زایمان یا افسردگی در دوران بارداری، در حالی که کاملاً شایع است، به اندازه افسردگی پس از زایمان مورد بحث قرار نمی گیرد. این می تواند بسیاری از زنان باردار را در انزوا و تنهایی احساس کند. آن چه این دوره زمانی را پیچیده تر می کند این واقعیت است که علائم متعددی که به افسردگی اشاره می کند. همانند تغییر در خواب و اشتها، نوسانات خلقی و نگرانی – مشابه تغییرات مختلف جسمی و احساسی مرتبط با بارداری است.

صحبت با پزشک در مورد هر گونه نگرانی، چه جسمی و چه احساسی، برای سلامتی شما و سلامت نوزاد بسیار مهم است.

علائم افسردگی قبل از زایمان چگونه است؟

کالج آمریکایی متخصصین زنان و زایمان (ACOG) تخمین می زند که 14 تا 23 درصد از زنان باردار برخی علائم افسردگی را در دوران بارداری تجربه می کنند. طبیعی است که در دوران بارداری دچار فراز و نشیب احساسی شوید. پس از همه، تغییرات خفیف خلقی در دوران بارداری شایع است. با این حال، اگر آن ها ادامه پیدا کردند یا بدتر شدند، وقت آن است که با پزشک خود صحبت کنید. علائم افسردگی قبل از زایمان عبارتند از:

  • احساس غم و اندوه مداوم
  • احساس پوچی و ناامیدی
  • گریه مکرر
  • مشکلات خوابیدن یا خوابیدن بیش از حد معمول در مورد مسائل مربوط به خواب بارداری
  • عدم لذت و لذت در فعالیت‌هایی که قبلاً از آن ها لذت می بردید
  • اضطراب بیش از حد در مورد بارداری و نوزاد شما
  • نگرانی یا نگرانی مداوم در مورد توانایی شما برای والدین؛ عزت نفس پایین
  • پایبندی ضعیف به مراقبت های دوران بارداری
  • خروج از رابطه با دوستان و خانواده
  • بیماریهای جسمی مانند سردرد، خستگی، درد و دردهایی که مربوط به بارداری نیست
  • انجام رفتارهای خطرناک مانند نوشیدن الکل، سیگار کشیدن یا استفاده از مواد مخدر
  • عدم افزایش وزن مناسب مربوط به بارداری به دلیل کاهش اشتها

افکار مرگ یا خودکشی

مروری بر افسردگی قبل از زایمان

اگر افکار خودکشی دارید، برای حمایت و کمک از یک مشاور آموزش دیده با مشاوه  تماس بگیرید. اگر شما یا یکی از عزیزان خود در معرض خطر فوری هستید، با  مشاور تماس بگیرید. به طور کلی، اگر احساس افسردگی یا اضطراب برای چند هفته ادامه یابد یا در فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند، زمان درخواست کمک است.

علل افسردگی قبل از زایمان

علل و عوامل خطر مرتبط با افسردگی قبل از زایمان ناشی از انواع اختلالات پزشکی، اجتماعی و روانی است. در حالی که تعیین علت دقیق دشوار است، چندین عامل خطر وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سابقه شخصی افسردگی قبل از بارداری در فرد
  • سابقه خانوادگی افسردگی
  • شرایط پزشکی مزمن که باعث درد یا خستگی می شود
  • اضطراب مادر
  • استرس زندگی
  • عدم حمایت اجتماعی یا خانوادگی
  • حاملگی ناخواسته
  • سقط قبلی یا مرده زایی
  • سیگار کشیدن
  • کیفیت روابط ضعیف است
  • سابقه سوء استفاده جنسی

عوارض بارداری چگونه است؟

تغییر هورمون ها در دوران بارداری

علاوه بر این، زنان مبتلا به افسردگی یا اضطراب فعلی که باردار می شوند باید در دوران بارداری و دوران پس از زایمان تحت نظارت دقیق قرار گیرند.

تشخیص افسردگی قبل از زایمان

تشخیص افسردگی قبل از زایمان از دستورالعمل های مشابه برای تشخیص سایر انواع افسردگی در دوران بارداری پیروی می کند. اگر قبل از بارداری دچار افسردگی شده اید، احتمالاً پزشک به برنامه درمانی فعلی شما پایبند است. با این حال، اگر شروع علائم با بارداری ارتباط مستقیم داشته باشد. غربالگری کامل برای تعیین افسردگی قبل از زایمان ضروری است.

غربالگری و تشخیص افسردگی قبل از زایمان کلیدی برای مداخله زودهنگام و کاهش احتمال افسردگی پس از زایمان است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مروری بر افسردگی قبل از زایمان

زنان بیشتری شروع به بحث درباره مسائل مربوط به افسردگی با پزشک خود می کنند. تجزیه و تحلیل داده های زایمان نشان داد که بین سال های 2000 تا 2015، میزان زنان باردار با تشخیص افسردگی هنگام زایمان هفت برابر افزایش یافته است.

از آن جا که مداخله اولیه برای سلامت زنان بسیار مهم است. ACOG در سال 2018 نظر کمیته ای را ارائه کرد که توصیه هایی در مورد غربالگری افسردگی دوران بارداری، که شامل افسردگی قبل از زایمان می شود، ارائه کرد.

دستورالعمل های غربالگری از OB-GYNs

دستورالعمل های غربالگری از OB-GYNs مهم است. آن ها  سایر ارائه دهندگان مراقبت های زنان و زایمان می خواهند که زنان را در طول بارداری حداقل یکبار با استفاده از یک ابزار استاندارد و معتبر غربالگری کنند. در طول این غربالگری، پزشک شما ارزیابی کامل خلق و خوی و بهزیستی را تکمیل می کند. این امر باید توسط یک غربالگری اضافی در طول ویزیت جامع پس از زایمان دنبال شود.

مشاوران ابتکار خدمات پیشگیرانه (WPSI)، ائتلافی ملی از متخصصان بهداشت زنان، غربالگری اضطراب را برای زنان و دختران از جمله کسانی که باردار هستند یا بعد از زایمان توصیه می کند. در حقیقت، اختلالات اضطرابی یکی از شایع ترین اختلالات بهداشتی در ایالات متحده است. این تقریباً 40 درصد از زنان را در طول زندگی خود تحت تاثیر قرار می دهد.

هدف از مداخلات اولیه در افسردگی قبل از زایمان

هدف از این مداخلات اولیه از شواهدی نشأت می گیرد که غربالگری به تنهایی می تواند مزایای بالینی داشته باشد. درمان یا ارجاع به متخصص سلامت روان ممکن است حداکثر مزایا را به همراه داشته باشد. آن ها همچنین خاطرنشان می کنند که زنان مبتلا به افسردگی یا اضطراب فعلی، سابقه اختلالات خلقی در دوران بارداری یا سایر عوامل خطر مرتبط با افسردگی باید در دوران بارداری تحت نظارت دقیق قرار گیرند.

رفتار و افسردگی قبل از زایمان

شناسایی و درمان افسردگی قبل از زایمان بسیار مهم است. زیرا افسردگی درمان نشده در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی را افزایش دهد. همچنین خطر زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد در نوزاد را افزایش دهد. علاوه بر این، بروز افسردگی پس از زایمان در زنانی که در دوران بارداری دچار افسردگی هستند، به ویژه در مواردی که درمان نمی شود.

خبر خوب این است که افسردگی قبل از زایمان با ترکیبی از درمان ها، داروها و مراقبت از خود قابل درمان است. از آن جا که افسردگی قبل از زایمان بخشی از تشخیص وسیعتر اختلالات افسردگی است، به احتمال زیاد پزشک دستورالعمل های درمان افسردگی را دنبال می کند. با این وجود، در دوران بارداری باید به داروهای ضد افسردگی توجه ویژه ای شود.

اگر نتایج غربالگری شما ارجاع به خدمات سلامت روان را تأیید کند، اغلب، اولین خط دفاعی برای زنان مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط​​، روان درمانی است. در طول این جلسات، شما استراتژی هایی را برای کمک به کاهش شدت علائم ایجاد خواهید کرد. هدف از همکاری با یک درمانگر این است که به شما کمک کند تشخیص خود را بفهمید و چگونه بر زندگی شما تأثیر می گذارد.

درمان شناختی رفتاری و افسردگی قبل از زایمان

مروری بر افسردگی قبل از زایمان

درمان شناختی رفتاری بر ارتباط بین افکار و احساسات تأکید می کند. این روش درمانی میزان موفقیت بالایی در کمک به کاهش علائم افسردگی دارد. زیرا بسیاری از متخصصان CBT را توصیه می کنند در صورتی که استفاده از داروهای ضد افسردگی به عنوان یک خطر تلقی می شود.

https://www.verywellfamily.com/an-overview-of-antepartum-depression-4773799

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا