علائم هشدار دهنده ازدواج آشفته

هر رابطه زناشویی بی نظیر است. با این حال، علائم هشدار دهنده ازدواج آشفته و پرچم های قرمز رایج وجود دارد که می تواند نشان دهد که مشکلات جدی در ازدواج وجود دارد. اگر خود را با این نگرانی ها دیدید، آن ها را نادیده نگیرید و امیدوار نباشید که به راحتی برطرف می شوند. این گونه مشکلات عموما به راحتی برطرف نمی شوند و حتی ممکن است روز به روز بدتر از قبل هم بشوند. در عوض، شما باید در مورد مشکلات ازدواج خود با همسرتان صحبت صریح، صادقانه و احترام آمیز داشته باشید. انجام آن می تواند مکالمه ای دشوار باشد، اما لازم است. 

علائم هشدار دهنده ازدواج آشفته چیست؟

هر رابطه ای فراز و نشیب هایی به همراه خواهد داشت، اما نشانه هایی وجود دارد که بهتر است آن ها را از نزدیک بررسی کنید تا مشخص شود که آیا این ها نتیجه ازدواج شما هستند و آیا ازدواج شما به خوبی پیش می رود یا خیر؟! در واقع باید بدانید نشانه هایی از مشکلات در ازدواج وجود دارد که باید مراقب آن ها باشید. این نشانه ها می توانند در زندکی مشترک مشکلات زیادی به همراه داشته باشند. اگر شما حس می کنید که در ازدواج و رابطه مشترک خود با همسرتان این علائم هشدار دهنده را می بینید، بهترین کار این است که به بررسی دقیق تمام جزئیات بپردازید. در این مرحله و مراحل بعدی می توانید از مشاوران برجسته مرکز مشاوره همکده کمک بگیرید. در ادامه اما ما به بررسی دقیق گزینه هایی می پردازیم که در ازدواج مشکلات بسیاری را با خود به همراه دارند.

از علائم هشدار دهنده ازدواج آشفته، انتقاد همیشگی است

علائم هشدار دهنده ازدواج آشفته

مطمئناً، کمی انتقاد سازنده می تواند چیز خوبی باشد. اما اگر انتقادات شما بیش از تعارف است، به دنبال دردسر خواهید بود. تحقیقات نشان می دهد که برای خنثی کردن هر کلمه منفی و بار منفی نیاز به پنج تعامل مثبت است. در واقع اگر شما بخواهید رابطه را در شرایط خوبی حفظ کنید پس از شنیدن هر انتقاد منفی، لازم است تا چندین برابر نسبت به قبل تلاش کنید.

انتقاد های منفی و پی در پی باعث می شود تا شخص سخت تر از قبل در رابطه بماند و امنیت و عشق خود را به آرامی از دست بدهد. این کار باعث می شود تا فرد مقابل شما در رابطه اعتماد به نفس خود را از دست داده و وارد حالات روحی سختی شود. از این رو سعی کنید در این زمینه مدیریت بسیار زیادی به خرج دهید. از انتقاد های نا مربوط و شامل بار های منفی نسبت به یکدیگر خودداری نمایید. با یادگیری تکنیک هایی سعی کنید خود را از شرایط سخت دور نگه دارید.

از علائم هشدار دهنده ازدواج آشفته، شما دیگر رابطه جنسی ندارید.

همه در اتاق خواب دوره های پرفراز و نشیبی را پشت سر می گذارند. این که شما هر شب با هم رابطه جنسی را تجربه نکنید کاملا نرمال است و باید به هم زمان مشخصی بدهید. با این حال اگر شما هر دو از نظر جسمی به اندازه کافی سالم هستید و می توانید به طور مناسبی رابطه جنسی داشته باشید اما ماه ها یا سال ها بدون آن زندگی می کنید، ممکن است یک مسئله عمیق تر در رابطه شما وجود داشته باشد.

ممکن است حتی شما دچار عدم صمیمیت عاطفی یا رابطه عاشقانه شده باشید. از این رو اگر در این زمینه مشکل دارید می توانید به بررسی دقیق ابعاد آن پرداخته و سپس برای بهتر کردن شرایط به مشاوران کار آزموده مراجعه نمایید. رابطه جنسی ممکن است همه چیز نباشد، اما این یک بخش مهم از یک رابطه سالم و عاشقانه است. مطالعه منتشر شده در روانشناسی اجتماعی و علوم شخصیت در سال 2015 نشان داد که به طور متوسط ​، زوج های خوشبخت هفته ای یک بار رابطه جنسی برقرار می کنند.

از علائم هشدار دهنده ازدواج آشفته، ارائه استدلال های یکسان است

مشاجره در هر ازدواج حتی ازدواج سالم هم اتفاق می افتد. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد که زوج هایی که به طور موثر بحث می کنند ، 10 برابر بیشتر از کسانی که مسائل دشوار را نادیده می گیرند یا از بحث کردن فرار می کنند، رابطه ای شاد را تجربه خواهند کرد. اما اگر در بیشتر مواقع بحث های شما شامل تکرار بیش از حد و حصر موارد مختلف است و هیچ راه حلی هم وجود ندارد، احتمال این وجود دارد که بین شما مشکل عمده و اساسی ای وجود دارد. در این حالت است که خیلی زود از این که با هم بحث نکنید شروع می کنید و در نهایت باعث فاصله های عمیقی میان خودتان در رابطه خواهید شد. از این رو از بحث کردن و دعوا کردن نترسید و اجازه دهید برخی اوقات با مشکلاتی از این قبیل مواجه شوید.

شما دیگر با هم بحث نمی کنید.

علائم هشدار دهنده ازدواج آشفته

بر خلاف نکته قبلی، عدم بحث و جدال همچنین می تواند یک مشکل بزرگ را نشان دهد. اگر رابطه پرتلاش شما ناگهان به یک رابطه بدون تعارض تبدیل شود ، ممکن است یک تسکین به نظر برسد. اما اگر بحث های سالم متوقف شده باشد، می تواند نشانه انصراف یکی از این افراد یا هر دو شما باشد. مطمئناً بسیاری از بحث ها نگران کننده است. اما هیچ مشاجره ای به هیچ وجه نمی تواند به این معنی باشد که شما دو نفر فکر نمی کنید چیزی در رابطه شما ارزش جنگیدن داشته باشد. به یاد داشته باشید که نقطه مقابل عشق، نفرت نیست بلکه بی تفاوتی است. از این رو بی تفاوت بودن می تواند مشکلات بسیا زیادی را در رابطه شما به وجود آورد.

شما از گذراندن وقت با هم لذت نمی برید.

گاهی اوقات شما در رابطه متوجه می شوید که ترجیح می دهید وقت را با کسی به جز شریک زندگی خود بگذرانید. صرف زمان جدا برای روابط شما سالم است. اما اگر دائماً بهانه می آورید که تمام وقت آزاد خود را به دور از شریک زندگی خود سپری کنید، از هم اکنون روند جدایی را آغاز کرده اید. در این حالت شما به سرعت از همسر خود دور می شوید و تمایل ندارید که با او وقتی را داشته باشید. اگر این نشانه را در رابطه و ازدواج خود مشاهده می کنید بهتر است که به جزئیات بپردازید و سعی کنید با کمک و راهنمایی مشاوران مشکل پدید آمده را به درستی حل کنید.

شما شروع به حفظ اسرار می کنید.

کاملاً طبیعی است که بخواهید بعضی چیزها را پیش خود نگه دارید. با این حال نگه داشتن برخی مسائل حتی کوچک مانند راز می تواند نشان دهنده جدایی شما از همسرتان باشد. این ها می تواند حتی به سادگی شام خوردن یا تفریح با یکی از دوستان صمیمی تان باشد. در این حالت است که شما روز به روز بیش از گذشته از هم دور می شوید. این راز ها با هر سادگی می توانند موجبات دوری را از هم فراهم آورند. این مسئله یک هشدار جدی و واضح است که نشان می دهد ازدواج شما دچار آشفتگی می باشد. نگه داشتن اسرار فقط بذرهای بی اعتمادی در یک رابطه را می کارد. هنگامی که این اعتماد شکسته شود ، ترمیم آن دشوار است.

همسرتان اولین کسی نیست که با او تماس می گیرید.

علائم هشدار دهنده ازدواج آشفته

در یک ازدواج سالم، شریک زندگی خود را بعنوان شخص ابتدایی برای حمایت عاطفی، در اوقات خوب و بد می بینید. اگرچه ممکن است به خانواده و دوستان خود اعتماد کنید، اما معمولاً به همان اندازه همسرتان نیست. بالاخره شریک زندگی شما “شخص اول” زندگی شما است. پس اگر همسر شما اولین کسی نیست که در هنگام مشکلات با او تماس می گیرید یا این که برای موفقیت تان به او خبر نمی دهید، ممکن است نشان دهنده مشکلات عمیق تری در ازدواج شما باشد. در واقع این مسئله می تواند اولویت های مختلف را به غیر از همسر شما نشان دهد که خود نشان دهنده مشکلات اساسی تر و جدی تر در ازدواج است.

سخن آخر

اگر احساس می کنید که مشکلات در ازدواج شما قابل حل نیستند، وقت آن است که از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید. همانطور که گفته شد، برای استفاده بیشتر از مشاوره ازدواج ، صبر نکنید تا ازدواج شما از حد قابل اصلاح دور شده باشد. یک درمانگر ازدواج می تواند حمایت گر شما و همسرتان باشد و راه های مناسبی را برای بهبود رابطه به شما پیشنهاد نماید. آن ها به شما و همسرتان کمک می کنند تا چشم انداز کسب کنید و مهارت های ارتباطی لازم برای تغییر الگو هایی را که شما را در گیر نگه داشته است، رشد دهید.

با کمک آن ها  شما و همسرتان می توانید الگوهای ناسالم را شناسایی کرده و تغییر دهید و عشقی را که قبلاً نسبت به یکدیگر داشتید را دوباره کشف کنید. از این رو برای بهبود رابطه خود در ازدواج و یادگیری تکنیک ها به متخصصان مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

 

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا