علائم حمله پانیک که هرگز نادیده گرفته نمی شود

علائم حمله پانیک در هر شخصی به گونه مختلفی ظاهر می شود. همان طور که قبلاً گفتیم حمله پانیک یا حمله عصبی در صورتی ایجاد می شود که فرد استرس بیش از حد تحمل کند. برخی از افراد هم هستند که به علت وجود مشکلات در زندگی دچار اختلالات روانی می شوند. یکی از اختلالات روانی شایع در دنیای امروز اضطراب است. در مقاله های قبل در ارتباط با تعریف اضطراب صحبت کردیم. اضطراب انواع مختلفی دارد. این اختلال اگر درمان نشود می تواند به افراد آسیب‌ بزند. در ادامه می خواهیم ببینیم که علائم حمله پانیک که هرگز نادیده گرفته نمی شود چگونه است؟

درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند. همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اضطراب طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با علائم حمله پانیک که هرگز نادیده گرفته نمی شود؟ صحبت کنیم.

علائم حمله پانیک در افراد

اگر اضطراب شما را شب ها بیدار نگه می دارد، تنها نیستید. اضطراب شبانه برای بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی مشکل ساز است، زیرا متوجه می شوند عصرهایشان پر از احساس ناراحتی، نگرانی و دلهره است. اضطراب شبانه می تواند شما را از خواب باز دارد، در حالی که کم خوابی می تواند اضطراب شما را افزایش دهد.

علائم حمله پانیک چگونه است؟

هیچ دلیل ساده ای وجود ندارد که چرا اضطراب در برخی افراد در شب افزایش می یابد. در عوض، می تواند نتیجه عوامل مختلفی باشد. یک توضیح این است که وقتی چراغ ها خاموش می شوند و همه چیز آرام است، حواس پرتی کمتری وجود دارد. در واقع فرصت بیشتری برای نگرانی و نشخوار ذهنی در مورد شغل، امور مالی یا روابط شما وجود دارد. مشکل در به خواب رفتن نیز ممکن است نگرانی های خاص خود را  داشته باشد. یا این که  در مورد  چگونگی قادر بودن شما در این که روز بعد عملکرد خوبی داشته باشید، برانگیزد.

علائم حمله پانیک و درمان آن

اختلال پانیک و آگورافوبیا شرایط بسیار قابل درمان هستند. افرادی که مبتلا به اختلال پانیک تشخیص داده شده اند می توانند به طور موثر از طریق دارو درمانی، روان درمانی یا ترکیبی از این دو رویکرد درمان شوند. این مقاله گزینه‌های درمانی مؤثر برای اختلال هراس و همچنین تغییرات سبک زندگی را که می‌توانید برای مدیریت علائم خود اعمال کنید، مورد بحث قرار می‌دهد.

تشخیص درمان علائم حمله پانیک

یک متخصص مراقبت های روانی می تواند شما را از نظر اختلال هراس ارزیابی کند. قبل از تصمیم گیری، آن ها بررسی خواهند کرد که آیا معیارهای تشخیصی این بیماری را دارید یا خیر. درمان اختلال پانیک با جلوگیری از حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود.

چگونه علائم حمله پانیک را مدیریت کنیم؟

اگر تا به حال حمله پانیک را تجربه کرده اید، باید بدانید که تنها نیستید. تخمین زده می شود 4.7٪ از بزرگسالان  در مقطعی از زندگی خود اختلال پانیک را تجربه خواهند کرد.

علائم حمله پانیک که هرگز نادیده گرفته نمی شود؟

در حمله پانیک ناگهان، دنیای اطراف شما متفاوت به نظر می رسد، و تقریباً به نظر می رسد که در حال نگاه به یک دنیای دیگر هستید. زیرا درک شما منحرف می شود. سرتان می‌چرخد، قلبتان تند تند می‌زند و بدنتان شروع به عرق کردن می‌کند، مثل اینکه فقط مانند یک دونده ماراتن دویده‌اید. علائم حمله پانیک بسیار زیاد به نظر می رسد. اما آیا ممکن است چیز دیگری باشد؟ مثلاً اضطراب شما باعث این همه ناراحتی می شود؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بر اساس آمار اختلال اضطراب، بیش از 2.7 میلیون نفر در کشورهای مختلف مبتلا به اختلال پانیک هستند. وحشت و اضطراب اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند زیرا به طور قابل توجهی شبیه هم هستند. زمانی که به نظر می‌رسد همه چیز خوب پیش می‌رود، می‌توانید حملات پانیک داشته باشید، یا می‌توانید در مواقع استرس شدید آن را تجربه کنید. بدن شما استرس را احساس می کند و جامعه  هیچ کمکی به کاهش این تنش نمی کند. اضطراب برای بسیاری یک مسئله همیشگی است. این یک درد در ذهن شما است که زندگی را گاهی غیر قابل تحمل می کند.

علائم حمله پانیک مانند یک فروپاشی کامل است

از سوی دیگر، وحشت، احساس عذاب قریب الوقوع یا یک فروپاشی کامل است، که زمانی رخ می دهد که اضطراب شما به اوج خود برسد. در حالی که ممکن است احساس اضطراب کنید، همچنان کار می کنید. اما علائم حمله پانیک شما را متوقف می کند. آن‌چه در علائم حمله پانیک بسیار گیج کننده است این است که نمی دانید آیا این اضطراب است یا چیزی از نظر پزشکی نادرست است. چگونه تفاوت را می دانید و چه زمانی باید به دنبال کمک باشید؟

علائم حمله پانیک که نباید نادیده بگیرید

حتی متخصصان نیز تا زمانی که آزمایشات را انجام دهند و ارزیابی کامل انجام ندهند، تفاوت بین هراس و ناراحتی قلبی را نمی دانند. پس از مدتی که با این اختلال برخورد کردید، می توانید علائم و نشانه های مشابه را تشخیص دهید. در این‌جا رایج ترین علائم حمله پانیک است که نباید آن‌ها را نادیده بگیرید.

درد قفسه سینه

درد قفسه سینه چیزی است که بدون توجه به علت آن، نباید آن را ساده بگیرید. هراس می تواند باعث محدودیت عضلات شما در این ناحیه شود و به شما این احساس را بدهد که دچار حمله قلبی شده اید. نکته کلیدی این است که ببینید آیا درد کاهش می یابد یا می رود و می آید. در طول هراس، درد در طول حمله ادامه خواهد داشت، اما باید به سرعت فروکش کند. همچنین، هراس به دلیل جمع شدن اسیدهای معده قابل شناخت است، که همچنین می تواند باعث ایجاد احساس ناراحت کننده در قفسه سینه شود.

مشکل در تنفس

ناتوانی در تنفس  احساس وحشتناکی است، به خصوص اگر ناگهانی ایجاد شود. بسیاری از افراد در طول علائم حمله پانیک دچار تنگی نفس می شوند. زیرا هورمون های فراوان بدنشان باعث ناراحتی می شود. بسیاری از مردم زمانی که وحشت دارند خیلی سریع نفس می کشند و تشخیص تفاوت بین تنگی نفس و علائم حمله پانیک دشوار است. استفاده از ترفند استفاده از کیسه به شما کمک می کند تا مقداری از اکسیژنی را که از دست داده اید به بدن خود برگردانید. باید مراقب باشید زیرا بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی یا سایر بیماری ها می شوند اغلب دچار هیپرونتیله می شوند.

تعریق

عرق کردن راهی برای خنک شدن بدن است و زمانی که سخت کار می کنید یا در گرمای شدید کار می کنید انتظار می رود. با این حال، هنگامی که بدن تحت ترس شدید است، عرق کردن می تواند به سرعت ظاهر شود، حتی زمانی که شما در حال تماشای تلویزیون هستید.

سرگیجه

سرگیجه همیشه نگران کننده است زیرا فکر می کنید دچار مشکلات مغزی هستید. در حالی که بسیاری از چیزها می توانند باعث سرگیجه شما شوند، علائم حمله پانیک شما به شما می گوید که این ناراحت کننده ترین حالت مانند حمله قلبی، سکته مغزی یا سرطان است. افراد مختلف گزارش می دهند که چیزهای مختلفی را احساس می کنند. برخی از مردم می گویند که احساس می کنند در یک چرخ و فلک هستند و نمی توانند پیاده شوند. دیگران کمی احساس عدم تعادل دارند با وجودی که آن‌ها هنوز هم می‌توانند راه بروند و حرکت کنند. اما احساس می‌کنند که تعادلشان از بین رفته است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به گفته موسسه ملی بهداشت، بسیاری از اختلالات دهلیزی می توانند باعث سرگیجه یا احساس نامتعادل به دلیل اختلال گوش داخلی شوند.

احساس غش

احساس غش یک قدم فراتر از سرگیجه است. ممکن است احساس کنید که در حال پایین آمدن هستید و چیزی شما را به زمین هل می دهد. متأسفانه، این ترس احتمالاً در ذهن شماست. شرایطی مانند سنکوپ وازوواگال می تواند این احساس را ایجاد کند. اما افراد در بیشتر موارد با وحشت از هوش نمی روند. به گفته متخصصان، کسانی که سنکوپ دارند معمولا به سرعت هوشیاری خود را به دست می آورند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برخی از موارد وحشت به قدری شدید است که مردم از هوش می روند و اقوام یا دوستان با گروه تماس می گیرند. با این حال، رایج ترین راه برای افتراق بین این دو این است که وحشت معمولاً باعث غش نمی شود و سنکوپ و سایر شرایط باعث این تجربیات ترسناک می شوند.

تپش قلب

تپش قلب برای افراد مختلف شبیه چیزهای زیادی است. برخی می‌گویند که فکر می‌کنند قلبشان در حال انجام فلیپ فلاپ است. در حالی که برخی دیگر احساس می‌کنند که ضربانش در حال افزایش است یا از ریتم خارج می‌شود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا