چه عواملی باعث بروز حملات وحشت می شوند و چگونه می توان جلوی آن ها را گرفت؟

ما می فهمیم که بروز حملات وحشت می توانند نگران کننده باشند.  آیا تا به حال دچار حمله وحشت شده اید؟ به احتمال زیاد شما چیزی شبیه حمله پانیک یا چیزی را داشته اید که شاید فکر می کنید یک حمله باشد، اما علائم مختلف زیادی در رابطه با حمله وحشت واقعی وجود دارد. برای کسانی که از آن ها رنج می برند، می توانند کاملاً ناتوان کننده و وحشت آور باشند، زیرا به نظر می رسد در برخی موارد بدون هشدار شروع به کار می کنند و می توانند زندگی شما را تسخیر کنند. به همین دلیل درک این حملات و چگونگی کار با آن ها مهم است.

برای این که بتوانید به نتیجه اساسی برسید و بدانید که چه عواملی باعث بروز حملات وحشت می شوند و چگونه می توان جلوی آن ها را گرفت می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

حمله هراس چیست؟

چه عواملی باعث بروز حملات وحشت می شوند و چگونه می توان جلوی آن ها را گرفت؟

 بروز حملات وحشت یک اتفاق ناگهانی یا یک دفعه ای ناراحتی یا حتی ترس در نظر گرفته می شود. این می تواند چندین دقیقه طول بکشد، و حاوی انواع مختلفی از علائم در طول رویداد است. برخی از افراد دچار حمله وحشت با علائم محدود شده اند، که تا حدی مشابه است اما تعداد کمتری از علائم را در حمله شامل می شود. این ممکن است بیشتر شبیه همان چیزی باشد که یک فرد عادی تجربه می کند و معتقد است که یک حمله وحشت است یا ممکن است شما به هیچ وجه حمله وحشت نداشته باشید، بلکه فقط یک اضطراب در سطح بالا است.

اضطراب سطح بالا می تواند در مواردی مانند احساس ناراحت کننده در معده یا ضربان قلب شما ایجاد شود، اما این احساسات به اندازه فردی که دچار حمله وحشت می شود قوی نیست. همچنین ماندگاری چندانی ندارند زیرا ممکن است بیایند و بیایند و یا ممکن است فقط برای چند ثانیه یا چند دقیقه قبل از فروپاشی رخ دهند. در یک حمله وحشت کامل، این احساسات می توانند بسیار طولانی تر شوند و شدت احساسات بسیار شدید است، به همین دلیل مهم است که درمان شود.

علائم بروز حملات وحشت

تعداد زیادی از علائم همراه با حملات وحشت وجود دارد. این حملات می تواند از هر ترکیبی از چهار یا بیشتر از آن ها تشکیل شود. حمله هراس با علائم محدود ممکن است تعداد کمتری از علائم را در بر داشته باشد. اما به خاطر داشته باشید که حمله وحشت واقعی از شدت شدیدی برخوردار است و برای چند دقیقه ادامه دارد. هر چیزی پایین تر از این، حمله وحشت محسوب نمی شود. اما ممکن است هنوز بخواهید با پزشک خود یا یک پزشک دیگر صحبت کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد این مسئله و دلیل وقوع آن کسب کنید.

تپش قلب یکی از اولین علائم حمله وحشت است و می تواند مانند ضربان قلب یا تند شدن آن احساس شود. این یکی از علائم رایج در کسانی است که اضطراب آن ها افزایش یافته یا هر نوع حملات وحشت دارند. همچنین ممکن است احساس درد در قفسه سینه یا ناراحتی دیگری در ناحیه معده یا احساس گره در معده و قفسه سینه وجود داشته باشد. حتی ممکن است حالت تهوع یا بیماری داشته باشید.

تعریق، لرزش، سرگیجه و حتی لرز یا گرمای بیش از حد نیز علائمی است که باید مراقب آن ها باشید. احساس پاراتزی که به صورت احساس سوزن سوزن شدن یا احساس از دست دادن ارتباط با واقعیت یا شخصی شدن فرد بروز می کند نیز می تواند نشانه حمله باشد. احساس خفگی، تنگی نفس یا حتی گرفتگی هوا یا احساس سبکی سر یا ضعف از دیگر علائم جدی آن است. حتی بعضی از افراد احساس می کنند کنترل خود را از دست می دهند یا کاملاً دیوانه می شوند یا حتی می خواهند بمیرند. با هر یک از این علائم، جستجوی کمک حرفه ای برای فهمیدن اینکه چه اتفاقی می افتد و کار روی درمان مهم است.

 بروز حملات وحشت مکرر و ایجاد تغییر در شیوه زندگی

چه عواملی باعث بروز حملات وحشت می شوند و چگونه می توان جلوی آن ها را گرفت؟

فردی که به طور مکرر دچار حملات وحشت می شود، ممکن است سابقه مراجعه مکرر به اورژانس با مشکلات مختلف از جمله بیماری قلبی، حملات قلبی، مشکلات تنفسی، مشکلات تیروئید و موارد دیگر داشته باشد زیرا علائم می تواند طیف وسیعی از اختلالات دیگر را احساس کند. .

این حملات ممکن است هنگامی که احساس اضطراب، عصبی یا استرس می کنید یا در صورت احساس آرامش و سلامت کامل رخ دهند. آن ها ممکن است همراه با سایر اختلالات روانشناختی رخ دهند و ممکن است نشانه ای از تلاش برای شکستن “قوانین” یک اختلال روانشناختی دیگر باشد. به عنوان مثال، هنگام تلاش برای نادیده گرفتن یک اجبار، ممکن است دچار حمله وحشت شوید. این یک مولفه ضروری نیست، اما ممکن است در برخی افراد رخ دهد.

ایجاد تغییر در شیوه زندگی به روشهایی که لزوماً برای خودسازی نیستند نیز می تواند نشانه حملات هراس باشد. فردی که از این حملات رنج می برد ممکن است تلاش خود را انجام دهد. چیزهایی را در زندگی خود تغییر دهد تا دوباره دچار حملات وحشت نشود. آن ها ممکن است سعی کنند مواردی را که باعث حملات وحشت می شوند حدس بزنند یا فعالیتهایی را که ممکن است استرس زا یا بسیار هیجان انگیز یا طاقت فرسا باشند برای کاهش یا از بین بردن احتمال بروز هراس، قطع کنند.

چه کسی اختلال وحشت دارد؟

برخی از افراد مختلف دچار بروز حملات وحشت می شوند. هر کسی قادر به یک حمله است. چه به دلیل افزایش استرس در زندگی خود و چه به دلیل شرایط پزشکی یا داروها. وقوع یک اختلال وحشت واقعی نیز تقریباً در مورد هر چیزی امکان پذیر است. اگرچه اگر یک یا چند نفر دچار این نوع حملات شوند. در خانواده ها تمایل بیشتری وجود دارد. در غیر این صورت، استرس زیاد یا وقایع مهم زندگی نیز می تواند باعث حملات وحشت و اختلال وحشت مانند فارغ التحصیلی، استخدام، بچه دار شدن و موارد دیگر شود.

درمان حملات هراس

اولین کاری که پزشک پزشکی یا پزشک خانواده شما قصد انجام آن را دارند این است که تعیین کنید دلیل دیگری برای حملات وحشت شما وجود دارد یا خیر. آن ها هر بیماری پزشکی را که قبلاً داشته اید و همچنین علائم دیگر را بررسی می کنند تا بفهمند آیا تشخیص متفاوتی برای تشخیص وجود دارد. این احتمال وجود دارد که حملات هراس که تجربه می کنید مربوط به اختلال پزشکی متفاوتی یا حتی به نوعی داروی مصرفی شما باشد.

قبل از شروع هرگونه برنامه درمانی برای خود حملات وحشت، تصمیم گیری در مورد آن مهم خواهد بود. هنگامی که با پزشک خود صحبت کردید و علل جسمی یا مرتبط با دارو را برای این اختلال رد کردید، وقت آن است که شروع به بررسی برخی گزینه های دیگر برای درمان کنید. درمان یک گام عالی برای کمک به شما در حل مشکلاتی است که با آن روبرو هستید و شروع به کار در مورد اینکه چگونه زندگی خود را همانطور که می خواهید انجام دهید ادامه دهید. این شامل یافتن یک درمانگر یا روانپزشک است که با آن احساس راحتی می کنید و می تواند به شما کمک کند تا بر علائم و ترس مرتبط با آن غلبه کنید.

درمان رفتاری شناختی

چه عواملی باعث بروز حملات وحشت می شوند و چگونه می توان جلوی آن ها را گرفت؟

درمان رفتاری شناختی درمانی است که بهترین استقبال را برای مبتلایان به اختلال هراس و بروز حملات وحشت داشته است. زیرا به شما کمک می کند الگوهای فکری مربوط به این اختلال را تغییر دهید. این نوع درمان می تواند به شما کمک کند مواردی را که باعث حملات وحشت می شود یا چیزهایی که باعث شدت آن ها می شود را درک کنید. روش های واقعی تری را برای دیدن آن وقایع کشف کنید. با دقت درمورد اینکه از چه چیزی می ترسید و واقعیت چیست. می توانید ترس ها را برطرف کرده و دوباره آرام آرام خود را در زندگی خود ادغام کنید.

قرار گرفتن در معرض درمانی، جایی که با برخی از حوادثی که به طور ایمن باعث حملات وحشت می شوند آشنا می شوید. همچنین ثابت کرده است که روش مثبتی برای بسیاری از افراد مبتلا به این اختلال است. ممکن است از شما خواسته شود برخی از اقدامات مربوط به حمله وحشت را تقلید کنید. سپس به جای آن روشهای مختلفی را برای کنار آمدن با اضطراب و احساس درماندگی آموزش دهید. این می تواند به شما کمک کند تا بر ترس از حمله وحشت خود غلبه کنید. نه فقط اقداماتی که باعث حمله وحشت می شوند. به این ترتیب، اگر در آینده حملاتی داشته باشید، احساس محصوریت و ترس از آنچه اتفاق می افتد نخواهید داشت.

درمان با داروها برای رفع بروز حملات وحشت

برخی از داروها همچنین می توانند به درمان علائم همراه با اختلال وحشت کمک کنند. اگرچه آن ها به تنهایی قادر به خلاص شدن از این اختلال نیستند. آن ها همچنین در طولانی مدت مفید نخواهند بود و فقط باید به عنوان یک مرحله واسطه یا یک روش کمک در هنگام کار در درمان استفاده شوند.

درمان با متخصصان روان شناسی

مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، کمک گرفتن برای اختلال وحشت مهم است. شما می خواهید به زندگی خود ادامه دهید، بنابراین مطمئن شوید که آن را انجام می دهید. با یک متخصص صحبت کنید و دریابید که برای شروع بلافاصله در مورد اختلال وحشت خود چه کاری می توانید انجام دهید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا