عادت هایی که در زمان های سخت احساس شادی را ایجاد می کنند

احساس شادی می تواند در دنیای امروزی کمی سخت باشد. شادی و خوشبختی اهمیت بسیاری دارد. در دنیایی که زندگی می کنیم به خاطر وجود بیماری همه گیری افراد از لحاظ احساسی دچار مشکلات مختلفی هستند. برای این که به سلامتی برسیم باید  نکات مختلفی را رعایت کنیم. برای مثال افراد باید در طول روز مقداری پیاده روی انجام دهند تا به یک سلامتی ایده آل برسند.

برخی از افراد هم باید ارتباط شادی شخصی و ذهنی قوی داشته باشند. ارتباط شادی شخصی و ذهنی به صورت های مختلفی ایجاد می شود. در کل شادی باعث می شود افراد روحیه قوی ای داشته باشند. این روحیه قوی می تواند قدرت ذهنیت افراد را بهبود بخشد. نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت افراد می تواند همواره تغییر کند. اما بهتر است که تغییر شخصیت افراد رو به پیشرفت و بهبود باشد.

احساس شادی از طریق راه های مختلفی ایجاد می شود

نکته ای همه ما باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شادی باید از طریق راه های مختلف در ما وجود داشته باشد. توصیه ای که گفته می شود این است که زیاد موضوعات مختلف را جدی نگیرید و پیگیر نباشید و امید به آینده داشته باشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با عادت هایی که در زمان های سخت احساس شادی را ایجاد می کنند، صحبت کنیم.

همه می توانند قبول کنند که احساس شادی یک قابلیت مفید است.

همه می توانند قبول کنند که خوشبختی یک احساس است. با این حال، اگر با افراد مختلف صحبت کنید، آیا آن ها قرار است تعریف یکسانی از خوشبختی به شما بدهند؟ آن چه که یک شخص به عنوان رضایت یا خوشبختی تصور می کند، معنای آن چیزی نیست که برای شخص دیگری ایجاد می کند. برای پیروی از این اندیشه، منطقی است که آن چه که فرد درباره خوشبختی می اندیشد، می تواند گویای بسیاری از وضعیت روانی وی باشد.

نکته

در این مقاله، ما در مورد برخی از تعاریف مختلف از معنای خوشبخت بودن و آن چه در مورد شخصی که به آن ها رسیده است صحبت خواهیم کرد.

پیگیری احساس شادی یعنی چه؟

اعلامیه استقلال در کشور های مختلف به گونه ای خاطره انگیز درباره “زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی” صحبت می کند. اما جست و جوی خوشبختی دقیقاً به چه معنا است؟ به نظر می رسد بیشتر افراد خوشبختی را این گونه تعریف می كنند كه هر فعالیتی منجر به رضایت و وضعیت عمومی آن ها شود. جالب این جا است که بعضی از افراد وقتی صحبت از تعریف شخصی شان از خوشبختی می شود، اصلاً به خود فکر نمی کنند.

احساس شادی از طریق کمک به غریبه ها

بسیاری از افراد از کمک به دیگران احساس شادی یا رضایت می کنند. این افراد با داوطلب شدن در آشپزخانه سوپ یا کلیسا خوشبختی می یابند. این طبیعت نوع دوستانه متضمن روشی با درایت و قابل توجه از نگاه به جهان است. به نظر می رسد این طبیعت نوع دوستانه متضمن روشی متفکرانه و قابل توجه از نگاه به جهان است.

عادت هایی که در زمان های سخت احساس شادی را ایجاد می کنند

مهم نیست که در زندگی با چه چیزی روبرو هستیم، حفظ احساس شادی  تا حد امکان ضروری است. هنگامی که با زمان های چالش برانگیز روبرو می شوید، ممکن است به یادآوری نیاز داشته باشید که دلایل متعددی برای رضایت و قدردانی دارید. گاهی اوقات، باید برای خود شادی ایجاد کنید. اتخاذ یک طرز فکر مثبت یکی از بهترین راه ها برای ایجاد شادی و یافتن شادی در زندگی است، حتی زمانی که غیرممکن به نظر می رسد. زندگی برای لذت بردن است. بنابراین ضروری است که تمام تلاش خود را برای داشتن بهترین زندگی ممکن انجام دهید.

احساس شادی باید در اولویت باشد

وقتی تلاش آگاهانه ای برای ایجاد حس خوب در زندگی خود انجام دهید، متوجه خواهید شد که زندگی شما به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت. بسیاری از ما یاد گرفتیم که احساسات خود را نادیده بگیریم و کارهایی را که باید انجام دهیم انجام دهیم. اما این باعث استرس بیشتر در دراز مدت می شود. اولویت به شادی بخشی جدایی ناپذیر از مراقبت از خود است. شما همیشه نمی توانید آن‌چه را که برای شما اتفاق می افتد کنترل کنید. اما می توانید پاسخ های خود را کنترل کنید.

چند چیزی که به شما در ایجاد شادی حتی در هنگام چالش کمک می کند

تحقیقات نشان می‌دهد که اگر رویکرد مثبتی نسبت به چیزهایی که در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد داشته باشید، استرس خود را مدیریت کرده و از منظری سالم به مسائل نگاه خواهید کرد. در این‌جا چند راه وجود دارد که می توانید حتی در زمان های سخت شادی ایجاد کنید.

امور را با انعطاف پذیری مدیریت کنید

یادگیری مهارت های مقابله ای سالم به شما کمک می کند. این کار باعث می شود تا در سختی ها با وضوح بیشتر و استرس کمتر مانور دهید. به جای عقب نشینی در پوسته ای از احساسات منفی هنگامی که موانعی در زندگی شما رخ می دهد، به احتمال زیاد به چالش ها با قدرت و اراده پاسخ می دهید. اتخاذ نگرش مثبت حتی زمانی که اوضاع تاریک به نظر می رسد به شما کمک می کند تا راه حلی برای مشکلات خود بیابید و در فضایی امیدوار باقی بمانید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی به چیزهایی نگاه می کنید که در آینده بهتر خواهند شد، زمان سختی برای درخواست کمک از عزیزانتان در صورت لزوم نخواهید داشت. کمکی که دوستان و خانواده شما ممکن است ارائه دهند می تواند به شکل طنز باشد. زمانی را برای احساس شادی و لبخند زدن در زمان های چالش برانگیز اختصاص دهید. این کمک می کند تا به شما یادآوری کنیم که دلایلی برای شاد بودن دارید.

سلامتی خود را در اولویت قرار دهید

اگر می خواهید از نظر جسمی سالم باشید، باید ذهنیت مثبت خود را حفظ کنید. مقاله ای از دانشگاه پن استیت نشان می دهد که طرز تفکر مثبت می تواند طول عمر شما را افزایش دهد و خطر بیماری قلبی عروقی شما را کاهش دهد. وقتی ذهن خود را برای تفکر مثبت آموزش دهید، سیستم ایمنی بدن شما قوی تر می شود، بنابراین می توانید بیماری هایی مانند سرماخوردگی را به سرعت پشت سر بگذارید و فشار خون شما در سطح سالم باقی می ماند. وقتی به یاد می آورید که یادگیری ایجاد احساس شادی می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد، احتمال بیشتری وجود دارد که افکار خود را در مسیر درست نگه دارید. مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید تا از نظر ذهنی انعطاف پذیرتر شوید.

روی ایجاد یک تاثیر اولیه عالی تمرکز کنید

زمانی که دوران سختی را در زندگی خود پشت سر می گذارید، ممکن است همچنان فرصت هایی برای شما پیش بیاید که می تواند زندگی شما را بهبود بخشد. حتی در میان مشکلات شخصی، ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که بتوانید دوست جدیدی پیدا کنید یا شغل جدیدی پیدا کنید. وقتی به دنیا می روید، چیزهای کوچکی مانند بهبود وضعیت بدنی، بالا نگه داشتن سر و به نظر رسیدن بهترین حالت می تواند به شما اعتماد به نفس بدهد. اعمال اعتماد به نفس، به ویژه زمانی که احساس اعتماد به نفس کمتری دارید، می تواند افراد و چیزهای جدیدی را وارد وضعیت شخصی و حرفه ای شما کند. این کار باعث می شود تا زندگی شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

آن‌چه را که باید برای افزایش انرژی خود انجام دهید

مثبت اندیشی گاهی اوقات می تواند به کار نیاز داشته باشد. اما برای داشتن انرژی برای زندگی کامل به یک دیدگاه متعادل نیاز دارید. وقتی خوشحال هستید، انرژی بیشتری خواهید داشت. انرژی ذهنی و جسمی برای انجام بهترین کار در محل کار یا مدرسه ضروری است. همچنین برای انجام کارهای خانه و مراقبت از کودکان و اعضای خانواده به احساس شادی نیاز دارید. وقتی استقامت لازم برای حفظ چیزهای ضروری در زندگی خود را ندارید، این می تواند وضعیت شما را بدتر کرده و احتمال افسردگی شما را افزایش دهد.

الهام بخش کسانی باشید که به شما نزدیک هستند

وقتی مصمم به ایجاد احساس شادی در زندگی خود بدون توجه به شرایط خود هستید، می توانید الهام بخش اطرافیان خود باشید. فرزندان، دوستان نزدیک و حتی همکاران شما به دنبال شما هستند تا ببینند چگونه با چالش‌ها مقابله خواهید کرد، حتی اگر متوجه آن نباشید. به یاد داشته باشید که شما تنها کسی نیستید که از یک مشکل سخت عبور می کنید. هنگامی که افراد در حلقه اجتماعی شما می بینند که شما انعطاف پذیر هستید و مصمم هستید که بدون توجه به هر چیزی شاد باشید، آن‌ها را وادار به انجام همین کار می کند.

روی افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس خود تمرکز کنید

وقتی مثبت فکر کنید، اعتماد به نفس و عزت نفس شما افزایش می یابد. شما بیشتر از ارزش خود آگاه خواهید شد و زمانی که به خود اعتماد دارید، به احتمال زیاد تصمیمات خوبی می گیرید که به شما کمک کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا