عادت هایی که به پیشگیری یا کاهش آسیب های عاطفی کمک می کند

کاهش آسیب های عاطفی نیاز به راه حل های مختلفی دارد. همان طور که می دانید مشکلات عاطفی در بسیاری از روابط امروزی وجود دارد. روابط می تواند به علت مشکلات مختلف دچار آسیب و در نهایت جدایی زوجین شود. در رابطه قواعدی وجود دارد که باید رعایت شود. این قواعد می تواند برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد. خیلی از افراد دوست دارند نیاز هایی را که  تا به امروز نتوانستند رفع کنند با رابطه این کار را انجام دهند. اما این درست نیست.

چرا که شما باید به عنوان یک شخص بالغ و فهمیده پای به رابطه بگذارید. برای برخی افراد فقط این که بتوانند عشق بورزند یا مسائل مالی را بهبود بخشند همه چیز درست است. اما در روان شناسی گفته شده است که حد تعادل در روابط بیشتر باعث پایداری آن رابطه شده است. یکی از مواردی که ممکن است آسیب های عاطفی را به همراه داشته باشد همدلی است. شاید برایتان عجیب باشد که همدلی به نوان یک ویژگی خوب چگونه آسیب عاطفی ایجاد می کند؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که عادت هایی که به پیشگیری یا کاهش آسیب های عاطفی کمک می کند

اختلالات مختلف و کاهش آسیب های عاطفی

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های بسیار خطرناکی ممکن است داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با عادت هایی که به پیشگیری یا کاهش آسیب های عاطفی کمک می کند، صحبت کنیم.

همدلی و کاهش آسیب های عاطفی

یک مطالعه جدید نشان داد که مردم بیشتر از آن که با همدلی به دیگران نگاه کنند، به صورت عینی نگاه می کنند.

ابراز همدردی می تواند به طور باورنکردنی خساراتیداشته باشد و باعث آسیب عاطفی فرد شود. از طریق محدودیت ها و بررسی با خود، می توانید همدلی را بدون خسته شدن ابراز کنید. همه چیز به این آرامش نیست که بخواهید شخص دیگری برای درک آن چه واقعاً در حال گذراندن آن هستید وقت بگذارد. دیده شدن به این روش واضح می تواند استرس شرایط سخت را کاهش دهد. با این حال، چنین عبارتی می تواند برای شخص همدل خساراتی ایجاد کند.

برخلاف ابراز دلسوزی حذف شده نسبت به شخص، همدلی مستلزم غوطه ور شدن بیشتر در مبارزات دیگران است. این فشار روانی داوطلبانه می تواند باعث شود که برخی از افراد در ابراز همدلی دچار آسیب عاطفی شوند.

تحقیقات درباره کاهش آسیب های عاطفی

تحقیقی اخیراً در مجله روانشناسی تجربی منتشر شد. در این تحقیق محققان به بررسی زمان و چرایی دلسوزی مردم با دیگران پرداختند. محققان از شرکت کنندگان خواسته اند هنگام توصیف یک شخص، بین همدلی و یک گروه هدف انتخاب کنند. مردم تنها با انتخاب اشخاص همدل در مطالعه اول 29 درصد و در مرحله دوم حدود 30 درصد از همدلی اجتناب کردند.

عادت هایی که به پیشگیری یا کاهش آسیب های عاطفی کمک می کند

مردم توجه زیادی به بریدگی ها و جراحات بدنی دارند. اما در مورد آسیب های احساسی چطور؟ اگر چه آن ها اغلب مراقبتی را که شایسته آن هستند دریافت نمی کنند. اما می توانند به همان اندازه برای شما مضر باشند. آسیب‌های عاطفی، درد و آسیب می‌تواند منجر به مشکلات روانی مختلفی شود. اما اجتناب از آسیب عاطفی در زندگی نیز آسان نیست. به هر حال، دنیا پر از عوامل استرس زا، شرایط غیرمنتظره و تجربیات چالش برانگیز است. چگونه می خواهید از همه آن ها زنده بمانید؟ در این جا شش عادت وجود دارد که به پیشگیری یا کاهش آسیب عاطفی کمک می کند.

نگرانی های خود را برای کاهش آسیب های عاطفی بیان کنید

بسیاری از مردم نگرانی های خود را ساکت می کنند و آن ها را در سر خود نگه می دارند. ممکن است این کار را انجام دهید. زیرا احساس می‌کنید نگرانی‌هایتان احمقانه است یا اگر در مورد آن ها صحبت کنید، ممکن است بار دیگران را سنگین کنند. با این حال، تعادلی وجود دارد که باید برقرار شود. نگه داری نگرانی های خود می تواند ناخواسته منجر به آسیب عاطفی شود زیرا:

  • افکار ممکن است به هم ریخته باشند و درک نگرانی ها در ذهن شما دشوار باشد.
  • نگرانی ها می توانند در یک حلقه گیر کرده و باعث شوند که به نشخوار فکری و اضطراب تبدیل شوند.
  • ممکن است سعی کنید نگرانی های خود را سرکوب کنید. که فقط اثرات آن ها را بدتر می کند و باعث ایجاد مسائل پیچیده تر می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به جای به خطر انداختن این آسیب عاطفی، راه هایی برای بیان مثبت نگرانی های خود پیدا کنید. در این جا چند روش وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید:

نگرانی های خود را بنویسید

نوشتن نگرانی‌هایتان به شما این امکان را می‌دهد که آن ها را بیان کنید و آن ها را به شکلی ملموس باز کنید. این به شما کمک می کند تا در حلقه های فکری گیر نکنید و فضایی برای کاهش آسیب های عاطفی  به شما می دهد. به خود اجازه دهید آزادانه بنویسید بدون این که خودتان را قضاوت کنید یا خودداری کنید. اگر نامرتب باشد اشکالی ندارد آن چه مهم است بیان آن است. داشتن همه این ها به صورت کتبی به شما امکان می دهد بعداً در مورد آن ها فکر کنید. شما می توانید از هر چیزی از یک تکه کاغذ، یک مجله، یک برنامه یادداشت یا یک سند در رایانه خود استفاده کنید.

با خودتان صحبت کنید

آیا تا به حال سعی کرده اید با ناخودآگاه خود ارتباط برقرار کنید؟ صحبت با خودتان در ابتدا احمقانه به نظر می رسد، اما یک ابزار مفید برای کاهش آسیب های عاطفی است. با خودتان صحبت کنید و سوالاتی درباره نگرانی هایتان و این که از کجا نشات می گیرند از خود بپرسید. ناخودآگاه خود را مانند یک دوست نیازمند ببینید. ممکن است متوجه شوید که وقتی با این مهربانی با خودتان رفتار کنید، می توانید با خودتان کارها را حل کنید!

با دیگران صحبت کنید

صحبت با کسی در مورد نگرانی‌هایتان می‌تواند کاهش آسیب های عاطفی را انجام دهد. از یک فرد مورد اعتماد بخواهید، و متعجب خواهید شد که چقدر می توانید فقط با صحبت با صدای بلند تمرین کنید. می توانید با خانواده، دوستان، یک مربی، گروه های پشتیبانی، شبکه ها یا حتی یک درمانگر حرفه ای صحبت کنید. تا زمانی که به فردی که با او صحبت می کنید اعتماد دارید. شما می توانید از ابراز نگرانی خود به آن ها سود ببرید. همچنین این فرصت را به شما می دهد که در صورت تمایل یا نیاز از آن‌ها برای مشاوره بخواهید.

زمان خود را به خوبی پر کنید تا از آسیب عاطفی جلوگیری کنید

آسیب عاطفی اغلب می تواند محصول بیکاری بیش از حد باشد. اگر وقت آزاد دارید تا انتخاب کنید تا آن طور که می خواهید بگذرانید، باید عاقلانه انتخاب کنید. فعالیت های خاص به احساسات منفی کمک می کند و می تواند نقطه تشدید مشکلات قبلی باشد. در این جا چند راه وجود دارد که می توانید زمان خود را به خوبی پر کنید:

درگیر سرگرمی ها باشید

یافتن چیزی که به آن علاقه دارید می تواند به سرعت زمان شما را برای کاهش آسیب های عاطفی کند. شما می توانید خلاق باشید، مهارت های خود را تقویت کنید و کاری را انجام دهید که احساس خوبی به شما بدهد. اگر در حال حاضر سرگرمی ندارید، به دنبال گروه ها و باشگاه های محلی برای چیزهایی باشید که می خواهید امتحان کنید. همچنین می توانید در کلاس ها شرکت کنید یا به انجمن های آنلاین بپیوندید.

کاهش زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی

به راحتی می توان ساعت ها را در اینترنت و پلتفرم های مختلف سپری کرد. این شیوه زندگی سریع و پیوسته برای سلامتی شما ایده آل نیست و می تواند به آسیب های عاطفی کمک کند. تمام اوقات فراغت خود را با دستگاه ها پر نکنید و زمان صفحه نمایش خود را پیگیری کنید!

ایجاد فعالیت های مناسب در زمان باقی مانده

درست است، پر شدگی زمان به خوبی لازم نیست به معنای سنتی سازنده باشد. استراحت برای کاهش آسیب عاطفی ضروری است. این فرصت را به شما می دهد که نفس بکشید، استراحت کنید و دوباره کسب انرژی کنید. مطمئن شوید که برای مراقبت از خود و وقت من وقت می گذارید.

کاهش آسیب های عاطفی با تمرین ذهن آگاهی

ذهن آگاهی تمرینی است که برای جلوگیری از آسیب عاطفی به خوبی شناخته شده است. مطالعات نشان می دهد که تنها دو ماه استفاده از این روش می تواند غلظت ماده خاکستری در مغز را بهبود بخشد. این بهبود تنظیم عاطفی را تقویت می کند و مزایای سلامت روانی متعددی را ارائه می دهد. در حالی که تمرکز حواس یک راه حل نیست، اما چیزی نیست که شما باید نادیده بگیرید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا