رگرسیون خواب در کودکان

خواب موضوعی مهم در بین کودکان است. کودکان نیاز به مراقبت دارند. خانواده نقش اصلی در مراقبت از فرزندان دارند. اگر خانواده ها در ابتدای کودکی فشار زیادی به فرزندان خود وارد کنند آسیب های زیادی را به آن ها وارد خواهند کرد. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. این تعاریف ممکن است در ارتباط با پیشرفت در زندگی باشد. خواب در بین همه ما اهمیت دارد. این اهمیت در خواب برای کودکان نیز وجود دارد. خواب کافی باعث آرامش و آسایش در کودکان می شود.

در مقاله های قبل گفتیم که خواب کافی چه تاثیراتی برای سلامتی روان و روحیه انسان دارد. از آن سمت هم گفتیم که کمبود خواب چه تاثیراتی بر بدن خواهد گذاشت. اگر فردی نتواند برنامه خواب درستی داشته باشد دچار آزار و اذیت خواهد شد. ما در مقاله های قبل در ارتباط با خوابیدن و ویژگی های خواب خوب صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که رگرسیون خواب در کودکان چیست؟

در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. این نکته را باید بدانید که خواب کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رگرسیون خواب در کودکان صحبت کنیم.

داشتن خواب کافی برای رشد سالم کودک ضروری است.

رگرسیون خواب در کودکان

داشتن خواب کافی برای رشد سالم کودک ضروری است. به طور متوسط ​​نوزاد زیر 3 ماه باید بین 14 تا 17 ساعت بخوابد. نوزاد بین 4 تا 11 ماهگی به حدود 12 تا 15 ساعت نیاز دارد. وقتی فرزند شما بزرگتر می شود، به خواب کمتری احتیاج دارد. کودکان نوپا به طور معمول به 11 تا 14 ساعت نیاز دارند. ایجاد یک روال خواب می تواند به اطمینان از خواب کافی فرزندان شما کمک کند، اما تشخیص آن دشوار است. و درست زمانی که فکر می کنید بالاخره روش کاملی را انتخاب کرده اید، ممکن است کودک شما دچار رگرسیون خواب شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این طبیعی است که کودک شما به طور ناگهانی یک الگوی خواب ضعیف ایجاد کند. بعضی از شب ها ممکن است شب را بدون تند نگاه کردن بخوابند. اما در شب های دیگر ممکن است تمام شب شما را با گریه خود بیدار نگه دارند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که به کودک خود کمک کنید. این کار باعث می شود تا از رگرسیون خواب جلوگیری کند و او را به روال معمول خواب خود بازگرداند.

رگرسیون خواب چیست؟

این اختلال خواب هنگامی اتفاق می افتد که کودک شما به طور ناگهانی از الگوهای معمول خواب خود خارج می شود. رگرسیون خواب پدیده ای است که ممکن است در هر نوزاد یا کودک نوپایی اتفاق بیفتد. این کاملاً طبیعی است، اما می تواند به سرعت برای شما و نوزاد شما ناامید کننده شود.

به طور معمول، رگرسیون خواب با رشد رشدی کودک شما ارتباط دارد. ناویا میسور، دکترای مقدماتی می گوید: “ممکن است متوجه یک هفته بیدار شدن بیشتر از حد معمول در شب شوید. کودکان یک هفته بعد آن ها به طور ناگهانی رفتار های جدیدی را بیان می کنند. حتی ممکن است دچار راه رفتن در خواب شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هرگونه تغییر در عادات خواب فرزند شما می تواند پسرفت خواب باشد. به عنوان مثال، فرض کنید کودک شما به تازگی شروع به خوابیدن کرده است. ممکن است ناگهان سرگردان شود و چندین بار از خواب بیدار شود. یا ممکن است هنگام خواب وقتی که قبلاً به راحتی این کار را می کردند، از خواب خودداری کنند. همچنین ممکن است متوجه شوید که آن ها در طول روز بیش از حد معمول شلوغ تر یا بدتر شده اند، معمولاً به این دلیل که خواب کافی ندارند.

چه عواملی باعث رگرسیون خواب  می شود؟

رگرسیون خواب در کودکان

شایع ترین علت پسروی خواب این است که فرزند شما به یک مرحله رشد دست یافته است. برخی دیگر از علل شایع رگرسیون خواب عبارتند از:

بیماری

وقتی کودک شما بیمار است، اغلب ناراحت و بیقرار است. این امر بر کیفیت خواب آن ها تأثیر می گذارد و گاهی اوقات باعث عقب نشینی آن می شود.

دندان درآوردن

دندان درآوردن یک فرایند دردناک برای فرزند شما است. ناراحتی که آن ها هنگام رویش دندان ها احساس می کنند می تواند بر الگوی خواب آن ها تأثیر بگذارد.

تغییرات بیرونی

یک تغییر بزرگ در زندگی فرزند شما مانند نقل مکان در خانه یا گرفتن یک خواهر یا برادر جدید نیز می تواند باعث پسرفت خواب شود.

عقب ماندگی خواب چقدر طول می کشد؟

اگر چه اغلب چنین احساسی ندارد (به ویژه در روزهایی که کودک شما نمی تواند قبل از ساعت 2 بامداد بخوابد)، رگرسیون خواب معمولاً کوتاه مدت است. به طور متوسط​​، این می تواند بین یک هفته تا دو هفته طول بکشد. مدت زمان رگرسیون خواب  فرزند شما بستگی به علت ایجاد کننده آن دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که این مشکل برطرف شد، کودک شما باید به یک الگوی خواب جدید برسد. دکتر میسور می گوید: “اگر متوجه شدید که رگرسیون خواب  فرزند شما بیش از این طول می کشد و علت آن مشخص نیست، بهتر است با پزشک متخصص اطفال خود مشورت کنید. این کار باعث می شود تا مطمئن شوید هیچ دلیل دیگری برای اختلال خواب او وجود ندارد.” اگر رگرسیون خواب بیش از یک بار اتفاق می افتد، ناامید نشوید. همان طور که کودک شما رشد می کند، الگوی خواب او همچنان تغییر می کند.

نوزادان در چه سنی دچار رگرسیون خواب می شوند؟

رگرسیون خواب می تواند قابل پیش بینی باشد. معمولاً در مراحل رشد خاصی در زندگی نوزاد شما اتفاق می افتد. این ها سنینی هستند که بیشترین احتمال وقوع پس رفت در آن ها وجود دارد.

رگرسیون خواب در کودکان 4 ماهه

رگرسیون خواب در کودکان

در این سن ، کودک شما چندین تغییر رشدی و همچنین سازگاری با الگوی خواب جدید را تجربه می کند. نوزادان کوچکتر به طور متوسط ​​به 14 تا 17 ساعت نیاز دارند. اما از 4 تا 11 ماهگی باید بین 12 تا 15 ساعت بخوابند. این نیز زمانی است که کودک شما در حال ایجاد یک ریتم شبانه روزی است. به این معنی که او بیشتر مستعد بیدار شدن از خواب است.

رگرسیون خواب کودک 8 ماهه

در حال حاضر، کودک شما توانایی های شناختی و جسمی خود را افزایش می دهد. آن ها احتمالاً شروع به خزیدن یا حتی تلاش برای ایستادن خود کرده اند. همچنین از حرکات خود استفاده کرده یا مهارت های حل مسئله را گسترش داده اند.

رگرسیون خواب در کودک  12 ماهه

بزرگ شدن کودک شما یک فرایند دشوار است. در این سن، کودک شما فعال ترین کودک است که تا به حال او را دیده اید. این که بتوانید راه بروید و صحبت کنید آن ها را به روی دنیای جدیدی باز می کند. کنجکاوی آن ها فعال خواهد شد. در بالاترین حد خود قرار گیرد؛ آن ها در حال کاوش در جهان پیرامون خود و گسترش درک خود هستند.

رگرسیون خواب در نوزادان 18 ماهه

وقتی کودک شما 18 ماهه می شود، احتمالاً شروع به دندان درآوردن می کند. این فرایند بسیار ناراحت کننده اغلب علت عقبگرد خواب است. همچنین کودک شما بیقرارتر، فعال‌تر است و احتمالاً در هنگام خواب و هنگام خواب مقاومت می کند.

مهم است که به یاد داشته باشید که هر نوزاد متفاوت است. در حالی که این ها سنینی هستند که معمولاً پسرفت خواب رخ می دهد. اما ممکن است متوجه شوید که فرزند شما خارج از این سنین در حال عقب نشینی است. این طبیعی است. اگر نگران هستید، می توانید با ارائه دهنده خدمات درمانی فرزندان خود صحبت کنید.

چگونه به کودک خود در این راه کمک کنیم

رگرسیون خواب یک وضعیت موقتی است. بهترین راه برای مدیریت آن این است که کودک خود را تا آن جا که می تواند راحت باشد در حین انجام این کار راحت کنید. مهم است که از روال معمول خواب آن ها خارج نشوید. روال خواب نوزاد خود را تا زمان بازگشت به الگوهای معمول خود حفظ کنید.

به یاد داشته باشید که رگرسیون خواب فقط تغییری در الگوی خواب معمول نوزاد شما است و جای نگرانی نیست. دکتر میسور می گوید: برخورد با رگرسیون خواب  می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. بنابراین والدین باید با خود صبور باشند. اگر این اتفاق می افتد، باید با متخصص اطفال خود مشورت کنید.

در صورت نیاز برای جلوگیری از رگرسیون خواب تغییرات را اعمال کنید

با تنظیم الگوی خواب کودک، روال خواب او را تنظیم کنید. این ممکن است به معنای چرت کوتاهتر یا زمان خواب دیرتر باشد. اگر چه این ممکن است به نظر خلاف عقل برسد. اما می تواند به کودک شما کمک کند تا شب بدون خواب بیدار شود.

به یک روال سخت پایبند باشید

این می تواند به کودک شما کمک کند تا با الگوهای جدید خواب خود سازگار شود.

سخن آخر

رگرسیون خواب در کودکان

ما در این مقاله در ارتباط با رگرسیون در خواب صحبت کردیم. همان طور که می دانید اختلالات خواب آسیب های روانی بسیاری برای افراد به همراه دارد.

https://www.verywellfamily.com/what-is-sleep-regression-5190770

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا