روش های موثر برای بازیابی مجدد خود

قبل از این که دوباره خود را بازیابی کنید، ارزش این را دارد که بدانید این خواسته یا نیاز از کجا آمده است. آیا این چیزی است که شما احساس می کنید یک تکامل طبیعی است، یا احساس می کنید که توسط شخص دیگری دیکته شده است، چه شخصی یا حرفه ای؟ در حالی که همه ما مراحلی را طی می کنیم که می خواهیم چیزها را در زندگی خود تغییر دهیم، مهم است که اصالت خود را حفظ کنیم. این ممکن است مانند یک تناقض با اختراع مجدد به نظر برسد، اما در واقع راهی عالی برای اطمینان از اینکه به خودتان وفادار می‌مانید و در عین حال در حال کاوش در سایر چیزهای در دسترس شما و اینکه چگونه آنها احساس و تفکر متفاوتی در شما ایجاد می‌کنند، است. در این مقاله همکده روش های موثر برای بازیابی مجدد خود را بیان می کنیم.

مرکز مشاوره همکده برای شما با مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی راهی ویژه و اساسی ارائه می کند تا به موفقیت و شناخت بیشتر دست پیدا کنید.

روش های موثر برای بازیابی مجدد خود و هویت اصلی ما

بیایید به معنای واقعی و ارتباط هویت شما بپردازیم. برای بسیاری از مردم، هویت به ظاهر مربوط می شود – اینکه چگونه موهای خود را مدل دهید، چه آرایشی را انتخاب می کنید، چگونه لباس بپوشید و غیره. به کلمه “انتخاب” در اینجا توجه کنید – هویت شما چیزی است که شما فعالانه در آن مشارکت دارید. چیزهایی مانند جنسیت، قد، رنگ چشم و غیره، به جهاتی بخشی از هویت شما هستند، اما آنها نیز چیزهایی هستند که کنترلی روی آنها ندارید، که باعث می‌شود وقتی نوبت به بازیابی مجدد خودتان می‌رسد، آنها را بی‌هدف ببینید! هویت شما همچنین از شخصیت و علایق شما تشکیل شده است. اینکه چگونه وقت خود را بگذرانید، چه شغلی را انتخاب می کنید و غیره.

و اینکه چقدر زمان را به حرفه خود اختصاص می دهید می تواند عامل بزرگی باشد. برای برخی از ما، کارمان کاری است که هر هفته برای ساعات مشخصی انجام می دهیم. برای دیگران، شغل چیزی است که به ما هدف می دهد و ما را شاد می کند. اگر ما فعالانه تصمیم می‌گیریم که شغل خود را بخشی از هویت خود کنیم، اغلب به این دلیل است که به ما کمک زیادی می‌کند – از طریق مشارکت در احساس ارزشمندی ما یا از طریق ارائه بخش بزرگی از زندگی اجتماعی و لذت شخصی. در هر صورت، این انتخاب شماست!  در نهایت، هویت شما قطعاتی از خودتان است که انتخاب می‌کنید تا شخصیتی که هستید را نشان دهید.

چرا باید به روش های موثر برای بازیابی خود دست بزنیم؟

بیایید در نظر بگیریم که چرا در وهله اول هویت خود را تغییر می دهید و خود را دوباره بازیابی می کنید.

  • آیا به خاطر نظری است که کسی گفته است که باعث شده احساس کنید باید تغییر کنید؟
  • آیا اخیراً از طریق جدایی، یا از دست دادن یا تغییر گسترده (مانند طلاق، نقل مکان، تغییر شغل و غیره) مواجه شده اید؟
  • شاید شما فقط می خواهید همه چیز را با هم مخلوط کنید زیرا از اینکه چه کسی هستید و چگونه با دیگران روبرو می شوید خسته شده اید.

در حالی که همه این دلایل معتبر هستند، مهم است که احساس خود را حفظ کنیم. تغییر رنگ مو یا خرید یک کمد لباس کاملاً جدید پر از لباس هایی که قبلاً هرگز نپوشیده بودید وسوسه انگیز باشد یا حتی شغل خود را تغییر دهید و یک 180 کامل انجام دهید.  این چیزها می تواند بخشی از اختراع مجدد واقعی شما باشد. اما باید به خاطر داشته باشید که شما هنوز همان هویت زیر همه اتفاقات هستید. وقتی آهنگ مورد علاقه‌تان پخش می‌شود، به این دلیل که مدل موهایتان را تغییر داده‌اید، ناگهان از تمایل به رقصیدن دست نمی‌کشید! فقط به خاطر چند سوراخ کردن جدید و نام جدیدی که از مردم می خواهید شما را صدا بزنند، از استرس چیزی که سال ها شما را آزار می دهد، دست برنخواهید داشت!

شما می توانید تغییراتی ایجاد کنید و زندگی خود را ارتقا دهید، اما همچنان همان فرد با ارزش ها و تجربیات یکسان هستید. بنابراین، توصیه‌ای که در زیر ارائه می‌دهیم در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک فرد کاملاً جدید نیست. در مورد اختراع مجدد خود به روشی طبیعی و تکاملی است که به این معنی است که در طول این فرآیند به خود وفادار می‌مانید!

روش های موثر برای بازیابی مجدد خود

در این بخش می خواهیم تکنیک ها و روش هایی را برای بازیابی اساسی خود بیان کنیم. این روش ها به شرح زیر هستند:

جایی که هستید و جایی که می خواهید باشید را تعیین کنید

قبل از اینکه شروع به ایجاد تغییرات بزرگ یا حتی کوچک به عنوان بخشی از سفر خود برای اختراع مجدد خود کنید، ارزش آن را دارد که موقعیت فعلی خود را بررسی کنید. علایق و سرگرمی های فعلی شما چیست، هویت شما چیست، کار چقدر در شخصیت شما نقش دارد، بیشتر وقت شما به کجا می رود؟ این یک تمرین مهم است زیرا به شما کمک می کند پیشرفتی را که انجام می دهید پیگیری کنید.

همچنین حافظه شما را تقویت می کند و به شما کمک می کند به روشی متفاوت درباره مسائل فکر کنید. ما آنقدر به تفکر خطی عادت کرده‌ایم که این نوع تمرین می‌تواند واقعاً دشوار باشد و احساس کنیم در الگوهای فکری قدیمی خود گیر کرده‌ایم. با نوشتن فعالانه حقایق و احساسات در مورد وضعیت فعلی و انتخاب های زندگی خود، چیزهایی را به خود یادآوری می کنید که اغلب تصمیم می گیرید به آنها فکر نکنید. این یکی از روش های موثر برای بازیابی مجدد خود است.

حالا که مشخص کردید کجا هستید، به جایی که می خواهید بروید فکر کنید! این بخش واقعا سرگرم کننده است زیرا می توانید زمانی که “خود جدید” خود هستید، نقشه برداری را شروع کنید که می خواهید شبیه چه چیزی به نظر برسید، رفتار کنید. شبیه به آن صحبت کنید. با انجام این کار به تنهایی شروع کنید تا بتوانید کاملاً صادق باشید.

ممکن است چیزهایی وجود داشته باشد که بخواهید به این لیست اضافه کنید که از آنها خجالت می‌کشید یا نمی‌خواهید هنوز درباره آن به دیگران بگویید. شاید برخی از اهداف یا ایده‌آل‌سازی‌های شما غیرواقعی به نظر می‌رسند، بنابراین تا زمانی که به آن‌ها نرسیده‌اید، نمی‌خواهید مردم درباره آن‌ها بدانند! زمانی که وقت داشتید همه چیز را ترسیم کنید و همه چیز را روی کاغذ بیاورید.

واقع بینی در عین نترس بودن از روش های موثر برای بازیابی مجدد خود

در اهداف خود واقع بین باشید، اما از آزمایش کردن نترسید! برای اینکه واقعاً این بازیابی مجدد را دنبال کنید و متعهد به سرمایه گذاری روی خودتان باشید، تعیین اهداف واقع بینانه مهم است. در حالی که بلندپرواز بودن بسیار خوب است، تعیین اهدافی که برای خود خیلی دور از دسترس هستند ممکن است در اوایل احساس سرخوردگی و ناامیدی در شما ایجاد کند و به این ترتیب هر نوع تلاشی را برای ایجاد تغییر در درازمدت کنار بگذارید. باز هم، مدتی را به خودتان اختصاص دهید تا واقعاً به اهداف خود فکر کنید. بدون قضاوت وحشیانه صادق باشید.

ممکن است بخواهید کسی شوید که هر روز 10 کیلومتر قبل از کار می دود، اما آیا واقعاً این اتفاق می افتد؟ شاید 2 بار دویدن در هفته با هر طولی که احساس خوبی داشته باشد، فعلاً هدف بهتری برای تلاش باشد. تعیین اهداف واقع بینانه به معنای فقدان خودباوری یا اراده نیست، بلکه راهی است برای اطمینان از اینکه تلاش های شما پایدار و لذت بخش است! شما در حال کار روی نسخه جدیدی از خودتان هستید، و این باید سرگرم کننده باشد.

همانطور که گفته شد، از اضافه کردن چیزهایی به لیست نترسید که قبلاً واقعاً به آنها فکر نمی کردید – مانند رفتن به چتربازی یا کارائوکه. این چیزها ممکن است واقع بینانه به نظر نرسند زیرا غیرقابل شخصیت هستند، اما واقع بینانه هستند زیرا قابل دستیابی هستند. به جای اینکه انتظار داشته باشید بدنتان یک شبه یک ورزشکار المپیکی شود، چیزهایی را هدف بگیرید که در دسترس هستند و می توانید به آنها برسید. به این ترتیب، وقتی در سفر تحول آفرین خود مواردی را از فهرست حذف کنید، احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

شروع سرگرمی و علایق جدید از روش های موثر برای بازیابی مجدد خود

یک سرگرمی جدید را شروع کنید و علایق جدید را کشف کنید. مشابه آنچه در بالا ذکر شد، آزمایش و امتحان کردن چیزهای جدید مهم است. به این ترتیب متوجه خواهید شد که واقعاً چه چیزی را دوست دارید. اغلب، هویت ما می تواند بسیار خطی به نظر برسد. ما فقط با گذر از تجربیات مشخص و با نرخ مشخص رشد می کنیم. با پذیرش چیزهای جدید، جنبه های جدیدی از خود را کشف خواهید کرد که برای شما معتبر هستند، اما هنوز تازه هستند و بخشی از فرآیند اختراع مجدد شما هستند.

با عزیزان خود در مورد امتحان کردن سرگرمی های جدید با هم صحبت کنید و در صورت مشکل از آنها ایده بگیرید. از اینکه خارج از چارچوب فکر کنید نترسید. می توانید چیزهای جدید را بدون تعهد به آنها امتحان کنید. به یک کارگاه صنایع دستی بروید، یک ورزش جدید را امتحان کنید، به آشپزی بپردازید، خود را در مورد چیزی که به آن علاقه دارید آموزش دهید. هر چه که باشد، با شروع به باز کردن ایده راه‌های جدید برای گذراندن وقت، احساسات و شادی‌های جدیدی را باز خواهید کرد – و به طور پیش‌فرض، جنبه جدیدی از هویت خود را خواهید دید!

با افراد جدید آشنا شوید

یکی از روش های موثر برای بازیابی مجدد خود آشنایی با افراد جدید است. یک دیدگاه تازه می تواند دنیایی از تغییر را ایجاد کند! با بالا رفتن سن، خیلی چیزها ثابت می ماند. ما مدتی در کار خود بوده ایم، از حلقه دوستی خود راضی هستیم و واقعاً زمانی برای ملاقات با افراد جدید نداریم. اساساً، ما زندگی پرمشغله ای داریم که با تعهدات منظم پر شده است. راحت بودن و راضی بودن مهم است. اما گاهی چالش هم جذاب است. اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً به این دلیل است که چیزی کمی گیر کرده یا راکد است. یعنی زمان تغییر فرا رسیده است!

وقتی درباره چیزهایی با افرادی که می‌شناسیم صحبت می‌کنیم، تقریباً می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که آنها چه می‌گویند. و چند بار در هفته گذشته درباره یک موضوع کاملاً جدید بحث کرده اید؟  داشتن دوستان خوب در اطراف که بتوانیم به آنها تکیه کنیم دوست داشتنی است، اما گاهی اوقات می تواند مواجهه ما با ایده های جدید، نگرش ها یا باورهای جدید، تجربیات جدید و گفتگوهای جدید را محدود کند. با ملاقات با افراد جدید، تمام دنیای خود را باز می کنید.

هر چه بیشتر چیزهای جدید بشنوید و ببینید، در نتیجه ذهن و زندگی شما بیشتر گسترش می یابد. این بخش مهمی از اختراع مجدد خود را تشکیل می دهد، زیرا ناگهان به چیزها و دیدگاه های جدید در درون خود دسترسی خواهید داشت!

تغییرات کوچک در عادات از روش های موثر برای بازیابی مجدد خود

شروع به ایجاد تغییرات کوچک در عادت کنید. اگر می خواهید خود را دوباره بازیابی کنید، باید به آن پایبند باشید. و برای حفظ اصالت، ایجاد تغییرات واقعی مهم است. این به این معنا نیست که موهایتان را رنگ کنید و برای چند هفته «یک فرد جدید» باشید. این به معنای ایجاد برخی به‌روزرسانی‌های طولانی‌مدت سبک زندگی است که به نسخه‌ای از خودتان کمک می‌کند که به طور واقعی در حال تکامل است. به کارهایی فکر کنید که می‌توانید انجام دهید و به «شما» کمک می‌کند .

کمی زودتر از خواب بیدار شوید، وعده‌های غذایی خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید، محدودیت‌هایی برای تعداد شب‌های اجتماعی که در هفته دارید تعیین کنید. به همین ترتیب، ممکن است بخواهید اجتماعی تر، خودجوش تر، آرام تر باشید! مواردی مانند تعداد شب‌هایی که در خانه می‌گذرانید (در مقایسه با بیرون از خانه) یا اینکه چند وقت یکبار غذا را از ابتدا می‌پزید، ممکن است کوچک به نظر برسند، اما برای بازیابی مجدد خود بسیار مهم هستند.

هر چه بیشتر تغییرات معمولی ایجاد کنید، طبیعی تر می شوند. شما به جایی خواهید رسید که حتی متوجه نمی شوید در حال انجام کاری هستید، که این بهترین راه برای ایجاد یک تغییر واقعی است.

 

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا