روانشناسی چند عادت صمیمی ترین زوج ها را توضیح می دهد

صمیمی ترین زوج ها دارای عاداتی هستند که در بسیاری از افراد دیده نمی شود. بسیاری از زوجین امروزی صمیمیت کمی نسبت به هم دارند. این که ما چگونه بعد از هر اتفاق یا بحثی صمیمیت عاطفی را برگردانیم کار سختی است. همان طور که سلامت جسمانی و روانی برای ما مهم هستند، سلامت عاطفی نیز مهم است. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن بشناسید.

همان طور که در مقاله های قبل گفتیم افراد برای رسیدن به سلامت روانی باید نکات مختلفی را در نظر بگیرند. این کارها برای سلامت عاطفی نیز باید انجام شود. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. هر کدام از این اختلالات و درد های عاطفی می تواند در افراد مختلف علائم متفاوتی داشته باشد. در واقع درد های عاطفی می تواند از کودکی شروع شده باشد. علت های آن هم می تواند رفتار نامناسب افراد خانواده با کودک باشد. درد های عاطفی باید مورد درمان قرار بگیرند چرا که در صورت عدم درمان باعث ایجاد آسیب در افراد می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که روانشناسی چند عادت صمیمی ترین زوج ها را توضیح می دهد چگونه است.

ایجاد صمیمی ترین زوج ها در رابطه

برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد. یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک آسیب در رابطه دیگر وارد رابطه جدید نشوند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روانشناسی چند عادت صمیمی ترین زوج ها را توضیح می دهد، صحبت کنیم.

چگونه ویژگی صمیمی ترین زوج ها را در رابطه ایجاد کنیم؟

صمیمیت در رابطه بخش مهمی از هر ارتباط بین زوجین است. چه به تازگی کار جدیدی را شروع کنید، چه مدتی است که در یک رابطه بودید، مهم است که عادت کنید این پیوند صمیمی را بین خود و شریک زندگی خود ایجاد کنید. در حالی که بسیاری تصور می کنند صمیمیت به طور طبیعی در هر رابطه ای به وجود می آید، این چیزی است که باید در طول زمان پرورش یابد.

افزایش صمیمی ترین زوج ها با استفاده از روش های مختلف

همه ما به عنوان انسان تمایل و نیاز ذاتی به نزدیکی با دیگران را داریم. در یک رابطه، این صمیمیت بسیار بیشتر از رابطه جنسی است. زوج‌ها باید شکلی از صمیمیت طولانی‌مدت خود را بسازند که به آن‌ها امکان می‌دهد احساس دوست‌داشتن، ارزشمندی و درک کنند. این صمیمیت پیوند آن‌ها را قوی نگه می دارد و به آن‌ها اجازه می دهد تا رابطه را به جلو ادامه دهند. به دنبال راه هایی برای افزایش صمیمیت در رابطه هستید؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید.

با سپاسگزاری شروع کنید

فرآیند صمیمی ترین زوج ها با نشان دادن اینکه به شریک زندگی خود سپاسگزار هستید شروع می شود. این قدردانی را می توان از طریق “متشکرم” صمیمانه ابراز کرد. اما باید در نحوه رفتار با شریک زندگی خود نیز ایجاد شود.

این نوع قدردانی باید هر روز به نمایش گذاشته شود. این کار را با اجازه به شریک زندگی خود انجام دهید که چقدر از داشتن او در زندگی خود سپاسگزار هستید. در لحظات آرام، زمانی را به فکر به خاطراتی اختصاص دهید که شما را به هم نزدیکتر می کند. به اولین باری که ملاقات کردید، اولین باری که از نظر جسمی صمیمی بودید و هر چیز دیگری که دوباره احساس عشق و سپاس را نسبت به شریک زندگی تان بیدار می کند، فکر کنید.

یاد بگیرید که دارای ذهن بازتر باشید

اگر گشاده رویی برای شما آسان نیست، باید روی این موضوع کار کنید زیرا قصد دارید با شریک زندگی خود صمیمی تر شوید. حتی خصوصی ترین افراد باید بتوانند زندگی، احساسات و درونی ترین افکار خود را با شریک زندگی خود باز کنند. اگرچه این ممکن است آسان نباشد. اما برای شرکای که امیدوارند به یکدیگر نزدیکتر شوند ضروری است.

برای تبدیل به صمیمی ترین زوج ها صداقت را تمرین کنید

علاوه بر این صراحت، صداقت با طرف مقابلتان نیز به همان اندازه مهم است. بله، ممکن است چیزهایی در مورد خودتان وجود داشته باشد که ممکن است نخواهید به اشتراک بگذارید. اما بدون صداقت، همیشه یک مانع بین شما و شریک زندگی تان وجود خواهد داشت. احساس صمیمیت واقعی مستلزم این است که با شریک زندگی خود “صادق” باشید. با نگهداری همه چیز، می توانید نزدیکی را تجربه کنید که هیچ چیز دیگری را قبلاً احساس نکردید.

سعی کنید در شریک زندگی خود احساس راحتی ایجاد کنید

همه ما زبان های عشق متفاوتی داریم. همانطور که برای ایجاد یک پیوند صمیمیت در رابطه بین یکدیگر تلاش می کنید، شما و شریک زندگی تان باید زبان عشق یکدیگر را یاد بگیرید. در حالی که همه ما چیزهای مختلفی را برای آرامش می دانیم، هر فردی در گوشه و کنار خود به کسی نیاز دارد که از او حمایت کند و برای او ظاهر شود.

جایی که اکثر زوج ها در ایجاد احساسات صمیمی اشتباه می کنند کجاست؟ ناتوانی در درک نحوه رفتار با شریک زندگی خود در زمانی است که اوضاع خوب پیش نمی رود. هر فرد ممکن است به اقدامات خاصی پاسخ مثبت یا منفی بدهد. بنابراین مهم است که یاد بگیرید چگونه با شریک زندگی خود رفتار کنید.

در مورد رابطه خود عملی باشید

بله، لحظاتی وجود دارد که روابط با بهترین صحنه های عاشقانه مورد علاقه ما رقابت می کند. اما وقتی صحبت از صمیمیت در رابطه طولانی مدت می شود، باید بیشتر عملی باشیم.

نکته

حقیقت این است که احساسات صمیمی را می توان در ساده ترین چیزها یافت. چیزهای عملی مانند ایجاد یک بودجه با هم یا انجام برنامه‌های آینده می‌تواند باعث شود که احساس کنید با شریک زندگی خود کاملاً پیوند خوردید.

در مورد نحوه تبدیل به صمیمی ترین زوج ها با شریک خود صحبت کنید

در حالی که ممکن است به اشتراک گذاری در مورد دوران کودکی خود به عنوان راهی برای ایجاد یک پیوند صمیمانه فکر نکنید. اما این یک فرصت عالی برای شما است تا یک پیوند صمیمی با شریک زندگی خود برقرار کنید. گذر از تمام شادی‌ها و دردهایی که در دوران رشد احساس می‌کردید، به شرکایتان بینش خاصی نسبت به ذهن شما می‌دهد. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد بفهمند که شما چگونه به بزرگسالی تبدیل شدید.

در مورد فرایند خودسازی بحث کنید

همانطور که خودسازی به ما کمک می کند تا به خودمان نزدیکتر شویم، بحث در مورد بهبود خود به عنوان یک زوج به هر دو طرف کمک می . این کار باعث می شود کند تا حس صمیمیت خود را بهبود بخشند. این بحث را با صحبت در مورد نحوه رشد شریک زندگی خود شروع کنید و به او بگویید که چقدر به او افتخار می کنید.

روانشناسی چند عادت صمیمی ترین زوج ها را توضیح می دهد

صمیمیت با شریک زندگی خود یکی از مهم ترین عادت های یک رابطه موفق است. صمیمیت به احساسات یکدیگر، پیوند در روابط عاشقانه را اشاره دارد. بنابراین شامل احساساتی می شود که اساساً منجر به تجربه صمیمی ترین زوج ها می شود.» ~ رابرت جی استرنبرگ. رابرت جی استرنبرگ چندین دهه است که در مورد روابط مطالعه می کند و یکی از متخصص ترین متخصصان روابط صمیمی طولانی مدت است.

نکته

بخشی از آنچه باعث تجلیل دکتر استرنبرگ می شود، توسعه «نظریه مثلثی عشق» است. نظریه استرنبرگ از سه بخش تشکیل شد: صمیمیت، اشتیاق، و تصمیم یا تعهد. صمیمی ترین زوج ها یعنی این که احساس نزدیکی، پیوند در روابط عاشقانه دارند. برای توصیف گرمای محبت آمیز که برای روابط بسیار مهم است استفاده می شود.

همانطور که استرنبرگ آن را توصیف می کند، اشتیاق، انگیزه هایی هستند که باعث جذب فیزیکی، تمایل جنسی پایدار و تظاهرات روانی عاشقانه و اغوا می شوند.

تعهد در صمیمی ترین زوج ها

تعهد به تصمیمی اطلاق می‌شود که یک فرد زمانی که شخصی را دوست دارد می‌گیرد و تصمیم می‌گیرد آن عشق را از طریق یک رابطه صمیمی طولانی مدت حفظ کند. تصمیم و تعهد لزوماً شامل دو طرف نیستند. شخص می تواند احساس کند، تصدیق کند و تصمیم بگیرد که کسی را دوست داشته باشد بدون اینکه بخواهد تعهدی طولانی مدت داشته باشد.

در حالی که هر سه بخش مثلث عشق برای یک رابطه صمیمی بسیار مهم هستند، چنین چیزی بدون احساس اصلی گرما امکان پذیر نخواهد بود. صمیمیت چیزی است که باعث تحریک و حفظ دو گوشه دیگر مثلث می شود.

افزایش احساسات در صمیمی ترین زوج ها

اما صمیمیت، همانطور که هر کسی که در یک شراکت طولانی مدت است، می تواند تأیید کند، ممکن است فروکش کند. به گفته روانشناسان، چند راه قابل اثبات برای تقویت صمیمیت در این‌جا بیان خواهد شد.

برای تبدیل به صمیمی ترین زوج ها متعهد به باز شدگی احساسات باشید

برخی از زوج‌ها با هم مطابقت ندارند، به این دلیل که یکی هوس ارتباط عمیقاً باز دارد در حالی که دیگری نه. واقعیت این است که دومی احتمالاً هرگز با بیان ظرافت های کلامی تند و زننده راحت نخواهد بود. خبر خوب این است که تا زمانی که موضوعات ارتباطی از نظر احساسی “ایمن” باشند – در نهایت شریک زندگی شما با گفتگوی خود کمی گرمتر و آزادتر می شود.

زمانی که شایستگی را در شریک زندگی خود دیدید شروع به تمجید آن ها کنید

گاهی اوقات آسان است که شریک زندگی خود را بدیهی بدانیم. کارهای کوچکی که برای ما انجام می دهند اغلب پس از یک دوره زندگی مشترک نادیده گرفته می شود. اما این بدان معنا نیست که این چیزها ضروری نیستند. به او بگویید که چقدر از آن‌ها قدردانی می کنید. این احساس واقعاً بسیار خوبی دارد.

یکنواختی در صمیمی ترین زوج ها

طبیعی است که شریک ما قابل پیش بینی تر شود. در ابتدا، همه این چیزهای جدید برای یادگیری وجود دارد – و واقعاً هیجان انگیز است. اما صمیمیت به معنای لذت  از هر چیزی است. یکنواختی صمیمیت را ایجاد می کند و روال آن را حفظ می کند.

نکته

چیزهای کمی صمیمی تر از غیرمنتظره هستند. در حالی که درست است که روتین با صمیمیت همراه است. گاهی اوقات، تنها چیزی که برای راه اندازی فرآیند احساسات مناسب بین صمیمی ترین زوج ها نیاز است، یافتن مسیر جدیدی برای عبور جریان است.

از عقب نشینی عجولانه خودداری کنید

اگر حتماً باید از کسی دور شوید، آن را خواهید فهمید. اما اگر فکر آمد و رفت، از خطرات یک عقب نشینی عجولانه آگاه باشید. ارتباطات اغلب معمای روابط است. آنچه لازم است را انجام دهید، اما به خودتان لطف کنید و از انتخاب راه آسان اجتناب کنید. اگر این بدان معناست که ساعت ها در یک اتاق بنشینید و به یک راه حل فکر کنید، پس همین کار را انجام دهید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا