راه های اثبات شده برای ایجاد اولین تاثیر عالی

ایجاد اولین تاثیر عالی در روابط می تواند بسیار مفید و موثر باشد. حتی بسیاری از ما اگر در هنگام مصاحبه کاری بتوانیم تاثیر خوبی روی شخص مقابل بگذاریم پیشرفت زیادی کردیم. متاسفانه برخی از مردم آن قدر به تفکرات دیگران در برابر خودشان اهمیت می دهند که عزت نفس آن ها از بین می رود. طبیعتاً استفاده از روان شناسان و مشاوران می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

آن ها با استفاده از تکنیک های مختلف روند تربیت و رشد کودک را بهبود می بخشند. عزت نفس یک قابلیت مهم برای همه افراد است. عزت نفس و اعتماد به نفس با هم تفاوت دارند. اما هر دویشان آن ها اگر در فردی وجود داشته باشد آن خصوص موفق تر خواهد بود. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. شما اگر می خواهید کودکتان در ایده موفق تر شود باید از امروز عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک بتواند هر دو گزینه عزت نفس و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کند پیروز خواهد شد. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه های اثبات شده برای ایجاد اولین تاثیر عالی چگونه است.

رفتارهای افراد با عزت نفس و ایجاد اولین تاثیر عالی

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه های اثبات شده برای ایجاد اولین تاثیر عالی، صحبت کنیم.

تقویت عزت نفس و ایجاد اولین تاثیر عالی

والدین و معلمان حق دارند هنگام مدیریت کودکان حواس پرت، احساس سرخوردگی کنند. در عین حال، به کودک حواس پرت گفتن که اگر نتواند تمرکز کند با مشکل رو به رو می شود. ممکن است شکست بخورد یا از مدرسه اخراج شود. اما این تقریباً هرگز به پیشرفت کودک کمک نمی کند. بدتر از آن، این به احتمال زیاد باعث ایجاد احساس عدم کفایت و شرم می شود. راهبردی که به احتمال زیاد موفق می شود این است که توضیح دهید که فرزند شما چقدر تلاش کرده است.  این کار باعث می شود تا زمانی که او به موفقیت برسد افتخار می کنید. هر چند که او با حواس پرتی مورد چالش قرار گرفته باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه می توانیم توانایی کودک پریشان را زیاد کنیم؟ چگونه می توانیم این توانایی را برای کنار آمدن با ناامیدی در داخل و خارج از خانه و احساس خشم، ناامیدی یا شک به خود که اغلب با مشکلات تمرکز آن ها همراه است تقویت کنیم؟ برخی از استراتژی های دیگر در زیر آمده است.

چند نکته که چگونه فوراً عزت نفس و ایجاد اولین تاثیر عالی خود را تقویت کنیم

عزت نفس را می توان به عنوان یک هنر در نظر گرفت، و زمانی که به آن می رسید، می توان آن را رشد داد تا به نتایج عالی در هر تلاش یا زمینه ای از زندگی دست یابد. نکته خوب این است که نگاه به توانایی های خود با احترام چیزی است که هیچ کس نمی تواند از شما بگیرد. اکثر افرادی که به دنبال پاسخی در مورد چگونگی ایجاد عزت نفس هستند، این اشتباه رایج را مرتکب می‌شوند. آن‌ها فکر می‌کنند که تاییدیه دیگران برای دیدگاهی که در زندگی دارند و یا برنامه های زندگی خودشان، به موفقیت آن‌ها کمک می‌کند.

نکته

به عنوان مثال، اجازه به دیگران در تاثیر گذاری بر زندگی. این یک آسیب قابل توجهی برای عزت نفس یک فرد است. به همین دلیل است که اولین نکته ما برای شما این است که نمی توانید احترام خود را به دست آورید. اما به طرز شگفت انگیزی می توانید آن را ایجاد کنید. استراتژی‌های زیر کار خواهند کرد زیرا چرخه منفی بازخورد عزت نفس پایین را حذف می‌کنند. اگر این تکنیک ها را بیشتر و بیشتر اجرا کنید، تغییرات مثبت بیشتری را متوجه خواهید شد.

در این‌جا توصیه هایی است که برای ایجاد عزت نفس و ایجاد اولین تاثیر عالی از متخصصان این حوزه جمع آوری کردیم:

به خودت ایمان داشته باش

در ابتدای مسیر برای عزت نفس بالاتر، خوب است بدانید که هیچ دو نفری شبیه هم نیستند. هرچقدر هم که به نظر خنده دار به نظر برسد، هر فرد دارای شخصیت منحصر به فردی است که به او اجازه می دهد از بقیه افراد جامعه متمایز شود.

وقتی ما جوان هستیم، این می تواند چیز بدی به نظر برسد، زیرا تناسب با آن سخت تر است. اما در مسیر برای کسب عزت نفس، یکی از اولین چیزهایی که باید بدانیم این است که نمی توان همه را راضی کرد. فردیت خود را تا جایی که می توانید در آغوش بگیرید زیرا آنچه که هستید برای خودتان کافی است.

بر نقاط قوت خود تمرکز کنید نه نقاط ضعف خود

نگاه به تمام کارهایی که فکر می کنید ممکن است اشتباه انجام دهید، آسان است. علم نشان می دهد که ما به طور طبیعی تمایل داریم خود را با دیگران مقایسه کنیم، به این امید که به راحتی مسیر خود را اصلاح کنیم.

اما، در روزگار رسانه‌های اجتماعی، ما دیدی تحریف‌شده نسبت به بسیاری از موفقیت‌هایی داریم که مردم در آن‌جا به نمایش می‌گذارند. شما موفقیت ها را بدون دیدن همه شکست هایی که برای رسیدن به آن لازم است به دست می آورید. این نه تنها تأثیر قابل توجهی بر عزت نفس شما دارد، بلکه می تواند انرژی ذهنی و اراده شما را نیز تخلیه کند.

نکته ای در ارتباط با ایجاد اولین تاثیر عالی

اکنون نشان دادیم ک که اولویت به کمال گرایی آنقدرها که به نظر می رسد مهم نیست. البته هیچ کس کامل نیست، بنابراین با خود مانند یک دوست خوب رفتار کنید.

برای ایجاد عزت نفس از درگیری با خودتان دست بردارید

فرض کنید کسی حرفی می زند و همه ما با وجودی که خجالت‌آور است، می‌خندیم. سپس آن شخص بقیه بعدازظهر را به تکرار این سناریو در ذهن خود می‌گذراند و خود را به خاطر آن مورد ضرب و شتم قرار می دهد. طنز غم انگیز این است که اکثر اوقات دیگران حتی چند دقیقه پس از وقوع آن موقعیت را به خاطر نمی آورند. در حالی که این موقعیت شما را به خوبی از زمان وقوع آن تحت تاثیر قرار می دهد. این درک که خودتان را درگیر نکنید می تواند انرژی ذهنی را برای تلاش های مهم تر آزاد کند.

از تله مقایسه اجتناب کنید

فرض کنید در حال تحلیل شخصی برای خودتان هستید. در ابتدا ممکن است کارهایی را در کنار زندگی دیگران انجام دادید و آن‌ها چه کردند را ببینید. در این صورت نگرش منفی در دستان شماست. شما خود را در موقعیت بازنده قرار می دهید. زیرا همیشه کسی وجود دارد که بیشتر از شما دارای موفقیت است یا از جنبه ای بهتر از شماست. پس بیایید این عادت را با شیوه های بهتر جایگزین کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به تمام پیشرفت هایی که تا به حال توانستید به دست آورید نگاه کنید. خود فعلی خود را با گذشته خود مقایسه کنید. روی موفقیت های کوچکی تمرکز کنید که به راحتی می توانیم از آن‌ها چشم پوشی کنیم.

راه های اثبات شده برای ایجاد اولین تاثیر عالی

قوانین خاصی در رابطه برای ایجاد اولین تاثیر عالی وجود دارد. بیایید یک مصاحبه شغلی را در نظر بگیریم – موقعیتی که در آن اولین برداشت ها حیاتی است. شما از قبل می دانید که چه کاری باید انجام دهید: لباس را بپوشید، به زبان بدن خود دقت کنید و اطلاعاتی در مورد شرکت و نقش شغلی خود داشته باشید.  بیایید مصاحبه شغلی را از منظری متفاوت بررسی کنیم.

نکته

پس از مدتی، مصاحبه‌کننده‌ها باید «هوشمند» شوند. آن‌ها باید به روش های سخت ایجاد اولین تاثیر عالی را در هر فردی یاد می گرفتند. یعنی از طریق فریب خوردگی توسط افرادی که “تأثیر اول عالی” ایجاد می کنند آموزش می دیدند. نکته این است که اگر می‌خواهیم پایه محکمی از افراد – دوستان و همکاران، شرکای صمیمی و دیگران – را در کنار خود نگه داریم، باید چیزی به نام «مدیریت برداشت» را درک و عملی کنیم.

مدیریت برداشت های شخصی و ایجاد اولین تاثیر عالی

مدیریت تأثیر به عنوان «فرایندی آگاهانه یا ناخودآگاه که در آن افراد تلاش می‌کنند تا با تنظیم و کنترل اطلاعات در تعامل اجتماعی بر ادراک (دیگران) تأثیر بگذارند.» در این مقاله، ما قصد داریم برخی از بهترین توصیه‌های کارشناسان مدیریت تاثیر را که می‌توانند در روابط روزمره به ما کمک کنند، محدود کنیم. اگر به این چند روش مدیریت تأثیر متعهد شوید – و به درستی آن را اجرا کنید، توانایی خود را برای تأثیرگذاری بر مردم در دراز مدت افزایش خواهید داد. چند راه برای ایجاد اولین تاثیر عالی:

به زبان بدن خود توجه کنید

ما همیشه در حال برقراری ارتباط هستیم، چه کلماتی که با ذهن ما ساخته می شوند یا نه. آیا تا به حال کسی از شما پرسیده است که “چه مشکلی دارد” در حالی که چیزی به شما بیان نکند؟ این یک مثال کامل برای زبان بدن است. ما همیشه در حال ارسال پیام هستیم. از کلماتی که صحبت می کنیم و لحن صدای ما – گرفته تا زبان بدن ما، مانند حالت و حالات چهره – ارتباط به طور مداوم ارسال و دریافت می شود.

برای ایجاد اولین تاثیر عالی محترم باشید

احترام بسیار زیاد است، مخصوصاً در جامعه ای که به نظر می رسد همه به دنبال تاثیر گذاری هستند. بی احترامی همیشه برمی گردد. به گسترش ادعاهای آزار جنسی علیه سیاستمداران و بازیگران نگاه کنید تا این کارما را در عمل ببینید. در محل کار، عدم احترام می تواند باعث اخراج شما شود. در روابط خود، بی احترامی می تواند شما را از بین ببرد.

برای ایجاد اولین تاثیر عالی دارای ذهن باز باشید

علیرغم همه مشکلات جهان، ما شاید در آموخته ترین عصر تاریخ زندگی می کنیم. دموکراتیکی دانش و آموزش باعث می شود که مردم در سراسر جهان آگاه تر شوند. مطالعات بارها و بارها ارتباط بین آموزش و دیدگاه برابری خواهانه تر از جهان را نشان داده اند.

منصف، یکنواخت و بالغ باشید. به دیدگاه های دیگران گوش دهید حتی اگر با دیدگاه شما همسو نباشد. به جای تمسخر ایده ای که از آن به عنوان غیرقابل اجرا تعبیر می کنید، برای توجه و درک آن وقت بگذارید.

انسانیت را در آغوش بگیرید

ما در زمان‌های دردسرسازی زندگی می‌کنیم. تغییرات آب و هوایی، تحقیقات خطرساز، اشاعه تسلیحات هسته ای… همه اینها آزاردهنده هستند. اما اتفاقات خوبی هم در دنیا می افتد. چرا رسانه ها بیشتر در مورد این موارد صحبت نمی کنند؟ زیرا انسان‌ها چیزی به نام «سوگیری منفی» دارند، که در آن بیشتر به رویدادهای بد توجه می‌کنیم تا اتفاقات خوب. بیننده بیشتر = رتبه بالاتر = تبلیغات بیشتر = پول بیشتر.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا