درمانگران برای بهبود سلامت روان شما چند چیز را پیشنهاد می کنند

بهبود سلامت روان امر بسیار مهمی است. متاسفانه امروزه افراد به علت این که تفکرات عجیبی دارند به جسم خود بیشتر از روان خود اهمیت می دهند. همه ما می دانیم که فرزندان باید دوران کودکی را به درستی بگذرانند. روان شناسان می گویند بیشتر مشکلات در دوران کودکی ایجاد شده است. فرزندخواندگی موضوعی است که می تواند باعث ایجاد اختلالات روانی در کودکان شود.

گاهی اوقات ما خیلی از افراد را در جامعه می بینیم که حتی در بهترین شرایط هم ناامید هستند. این موارد می تواند به علت فشار های زیادی در کودکی باشد. پزشکان و روان شناسان می گویند که دوران کودکی بسیار مهم و حیاتی است. متاسفانه خیلی از افراد و پدر مادران به این دوره اهمیتی نمی دهند. کوچک ترین حرکت یا رفتار اشتباهی می تواند آینده کودک را دچار مشکل کند. یکی از رفتارهایی که در سلامت روان کودک بسیار تاثیر گذار است نظم و انضباط سخت توسط والدین است. نظم و انضباط بسیار عالی است اما تا حد تعادل خودش. در ادامه می خواهیم ببینیم درمانگران برای بهبود سلامت روان شما چند چیز را پیشنهاد می کنند؟

رفتار کودکان و بهبود سلامت روان

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درمانگران برای بهبود سلامت روان شما چند چیز را پیشنهاد می کنند، صحبت کنیم.

آمار سالانه در کشور ها برای فرزندخواندگی و تاثیرات آن بر بهبود سلامت روان

سالانه بیش از 18000 کودک در داخل کشورهای جهان به فرزندخواندگی پذیرفته می شوند. اغلب افراد را از بحث آشکار درباره سلامت روان خود در حین و پس از به فرزندخواندگی باز می دارد.

حمایت آشکار از جانب عزیزان می تواند به افراد کمک کند تا در طول این فرآیند کنار بیایند.

وقتی جنیس رایت 16 ساله بود، باردار شد و نامزدش او را رها کرد. سال 1980 بود، و دکتر رایت از او پرسید که آیا او به فرزندخواندگی فکر کرده است یا خیر؟ او برای ماه‌ها به طور متناوب بین احساس خوب و پریشان از آینده فرزندخواندگی فکر می‌کرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این روند به طرز باورنکردنی برای بهبود سلامت روان او تلاش می کرد. رایت دوستانی را از دست داد که “به اندازه کافی بالغ” برای کمک نبودند و هیچ حمایتی از جانب خانواده او نداشتند. رایت می‌گوید: « من کاملاً می‌دانم که در آن زمان چقدر افسرده بودم. «به خاطر نمی‌آورم که کسی به من مشاوره داده باشد یا از من بپرسد که آیا حالم خوب است یا نه. یادم می‌آید بعد از به دنیا آمدن نوزاد، دکتر یک قرص سه هفته‌ای قرص ضد درد به من داد تا به من کمک کند پس از آن، راه بازگشت به زندگی را پیدا کنم.»

رایت می‌گوید مهم‌ترین مبارزه‌ای که او با آن روبه‌رو شد، ناشی از فقدان مراقبت‌های بهداشتی روانی بود که برای کشف احساسات او و آماده کردن او برای این فرآیند دشوار فراهم شد.

بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند فرزند خود را به فرزندخواندگی بسپارند

با وجود بیش از 18000 کودک که سالانه تنها در داخل کشور به فرزندخواندگی پذیرفته می شوند، بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند فرزند خود را به فرزندخواندگی بسپارند و با اثرات بالقوه عدم بهبود سلامت روان مقابله کنند. آگاهی از فرزندخواندگی مهم است. مکالمه ها اغلب حول افرادی است که خودشان به فرزندی پذیرفته شده اند، برخلاف کسانی که فرزند خود را رها کرده اند.

دکتر بتانی کوک، روانشناس و نویسنده کتاب می گوید: “تفکر دادن به فرزندخواندگی تجربه بسیار آسیب زایی است، صرف نظر از این که انتخابی که انجام می دهید درست است یا نه.”

چند ویژگی بهبود سلامت روان که درمانگران آن را مشخص کرده اند

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه نوع انسانی شادتر است؟ به نظر می رسد یک نوع سوال بسیار ذهنی است. اکثر متخصصان احتمالاً موافق هستند که هر کسی بدون توجه به شخصیت، ارزش‌ها و ویژگی‌هایش می‌تواند سلامت روانی یا اختلالات، بیماری‌ها و کمبود سلامت عمومی را تجربه کند. اما اگر شواهد علمی وجود داشت که نشان دهد برخی از ویژگی‌ها به سلامت روانی کلی کمک می‌کنند، چه؟ چه می‌شود اگر یادگیری این ویژگی‌ها می‌تواند به شما در اهداف به سمت ذهن سالم‌تر کمک کند؟ همانطور که معلوم است، ممکن است حقیقتی در این مفهوم وجود داشته باشد.

درمانگران برای بهبود سلامت روان شما چند چیز را پیشنهاد می کنند

در دنیای پر استرسی که به اختلالات جسمی نسبت به اختلالات روانی اعتقاد دارد، نادیده گیری بهبود سلامت روان نسبتاً رایج است. متأسفانه، نادیده گیری مشکلاتی که از نظر روانی یا عاطفی آشکار می‌شوند برای سلامتی شما خوب نیست و می‌تواند منجر به اختلالات جدی یا حتی در بهترین حالت، گرفتاری در ذهن خود شود. وقت آن است که سلامت روان خود را بهبود بخشید.

خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید آمادگی ذهنی خود را تقویت کنید و به ذهنیت سالم‌تر و افزایش تفکر مثبت تبدیل کنید. این روش ها همگی توسط علم و متخصصان پشتیبانی می شوند. به طور خلاصه، درمانگران از شما می خواهند که این چند کار را برای بهبود سلامت روان خود انجام دهید.

همه‌ی چیزها را به سمت مثبت بچرخانید

اجتناب از افکار منفی در زندگی غیرممکن است. گاهی اوقات، یادگیری چرخش مثبت روی چیزهای بدی که پیش می‌آیند، می‌تواند به شما کمک کند تا از بدترین زمان‌ها عبور کنید. در این‌جا چند روش توصیه شده توسط متخصصان برای انجام این کار وجود دارد:

چیزهای خوب را یادداشت کنید

اگر خود را در چرخه ای از افکار بسیار منفی گرفتار می بینید، سعی کنید با نوشتن دو مورد برای هر یک منفی، آن‌ها را به سمت مثبت بچرخانید. این به شما کمک می کند دیدگاه خود را تغییر دهید و متوجه شوید که برخی چیزها خوب پیش می روند. آلیسیا اچ. کلارک، روانشناس بالینی دارای مجوز و دکترای روانشناسی، می‌گوید: مثبت گرایی همچنین نوعی سپاسگزاری است و می‌تواند طرز فکر فعلی شما را کاملاً تغییر دهد.

بهبود سلامت روان با مقابله با افکار منفی

گاهی اوقات، نادیده گیری افکار منفی شما کافی نیست و به سادگی کار نمی کند. جان مایر، دکترا، روانشناس بالینی دارای مجوز، توصیه می کند در عوض، با استفاده از افکار و اظهارات مثبت با آن‌ها مقابله کنید. به عنوان مثال، هنگامی که شروع به تفکر به افکار منفی و مضطرب در مورد نیاز به صرف هزینه برای تعمیر یک دستگاه می کنید، با این افکار مقابله کنید. این بدان معناست که دستگاه با تفکر درست برای استفاده ایمن تر قابل استفاده است و برای مدتی دوباره خراب نمی شود.

برای بهبود سلامت روان خود، چیزهای خوب را ببینید

استرس و اضطراب می‌توانند دید مثبتی که به دنیای اطراف خود و تلاش برای رسیدن به هدف دارید را، دشوار کند. کلارک پیشنهاد می کند، دفعه بعد که آن اضطراب را احساس کردید، نفس بکشید و سعی کنید به دنبال آن راه حل واقعی باشید. به جای این که نگران باشید که در یک رویداد ورزشی عملکرد بدی خواهید داشت، به عنوان مثال به درس هایی که خواهید آموخت و تجربیاتی که دریافت خواهید کرد فکر کنید. و اگر چیز مثبتی پیدا نکردید، در نظر بگیرید که نشانه شما برای عقب نشینی از موقعیت استرس زا می تواند در خیلی چیزهای دیگر باشد.

روابط اجتماعی خوب را حفظ کنید

افراد برونگرا اغلب خود را با دوستان مختلفی احاطه می کنند، اما حتی درونگراها نیز برای پیشرفت به کمی تعامل اجتماعی نیاز دارند. همین امر در مورد افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی و سایر اختلالات مشابه که بر توانایی آن‌ها در اجتماعی شدن تأثیر می گذارد، صدق می کند. اکثر مطالعات موافقند که تعامل اجتماعی تا حدودی برای بهبود سلامت روان حیاتی است. مقدار زیادی از آن برای این مزایا کاملاً ضروری نیست، اما فقدان کامل آن می‌تواند سلامت شما را مختل کند. حتی می تواند بر سلامت جسمانی تأثیر بگذارد، طول عمر شما را کوتاه کند و شما را در معرض خطر بیماری قرار دهد.

نظر مشاوران در ارتباط با این زمینه

دیوید کلو، بنیانگذار مرکز مشاوره Skylight و درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز، توصیه می کند فهرستی از افراد خود تهیه کنید. این‌ها افرادی هستند که بیشتر با آن‌ها راحت هستید و به آن‌ها اهمیت می دهید. افراد با کسانی که به آن‌ها اعتماد دارید و می دانید می توانید در مواقع ضروری به آن‌ها مراجعه کنید. این به شما امکان می دهد از افرادی که بهترین روابط شما را تشکیل می دهند آگاه باشید و همچنین به شما یادآوری می کند که این افراد می توانند در صورت نیاز در کنار شما باشند.

تعامل اجتماعی و بهبود سلامت روان

نگران این هستید که هنوز تعامل اجتماعی کافی ندارید؟ آیا به اندازه کافی روابط نزدیکی ندارید که بتوان فهرست کرد؟ سعی کنید به یک گروه بپیوندید تا بتوانید از تعامل اجتماعی منظم لذت ببرید. به عنوان مثال، می توانید ملحق شوید به:

  • یک کلاس
  • گروه فعال
  • یک برنامه داوطلبانه
  • گروه حرفه ای برای تجارت یا مهارت های شما
  • جامعه مذهبی محلی
  • یک گروه درمانی
  • باشگاهی برای سرگرمی های شما

برای بهبود سلامت روان خود غذای خوب بخورید

چیزهایی که می خورید از بسیاری جهات سلامت شما را تعیین می کند. مصرف گاه به گاه غذاهای ناسالم چیز بدی نیست. اما مصرف مداوم غذاهای ناسالم و کالری خالی در حالی که نیازهای غذایی روزانه را نادیده می گیرد، می تواند بر بهبود سلامت روان شما تأثیر بگذارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از طرف دیگر، برخی از غذاهای سالم فوایدی برای سلامت روان دارند. رژیم غذایی شما می تواند تولید هورمون، فرآیندهای شناختی و عملکرد بدن را تغییر دهد. بنابراین منطقی است که آن‌چه در بدن خود می گذارید، سلامت آن را تغییر دهد. در این‌جا چند نمونه از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد و در تحقیقات قابل اثبات است که فوایدی برای بهبود سلامت روان و تفکر مثبت دارند:

  • ال تیانین
  • منیزیم
  • امگا 3
  • ویتامین B
  • ویتامین D3

ذهن آگاهی را امتحان کنید

ذهن آگاهی عمل حاضر شدن در لحظه است. منظور این است که به شما بیاموزد به جای گذشته یا آینده روی حال و امروز خود تمرکز کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا