خانواده های شاد همه یکسان هستند

شادی و داشتن خانواده های شاد یک اصل مهم در دنیای امروزی است. همان طور که می بینید مشکلات زیادی در دنیای ما وجود دارد. اگر ما بخواهیم به خاطر این مشکلات و مسائل خود را آزار دهیم دچار آسیب های بسیاری خواهیم شد. این آسیب ها می تواند شامل موارد مختلفی باشد. برای همین داشتن خانواده ای شاد بسیار مهم است. شادی می تواند باعث پیشرفت افراد شود. ویژگی های که خانواده ها از لحاظ شخصیتی یا موارد دیگر دارند با هم تفاوت دارد.

هر زمان که ما بخواهیم در خود تغییراتی ایجاد دهیم این تغییر آن ممکن است بر خانواده ما نیز تاثیر گذار باشد.  باید حد تعادل را برای کودکان رعایت کرد. شما اگر همیشه تابع کودک خود باشید به او آسیب خواهید زد. از آن سمت هم اگر بخواهید جلوی او جبهه بگیرید در آینده فردی محتاج به محبت خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه خانواده های شاد همه یکسان هستند؟

این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با خانواده های شاد همه یکسان هستند صحبت کنیم.

مثالی از خانواده های شاد

خانواده های شاد همه یکسان هستند

لئو تولستوی در سال 1878 در کتاب آنا کارنینا نوشت: “همه خانواده های شاد یکسان هستند؛ هر خانواده ناراضی به شیوه خود شاد است.” این به یک باور رایج برای بسیاری از مردم تبدیل شده است. اما آیا این درست است که همه خانواده های شاد یکسان هستند؟

مانند بسیاری از اعتقادات و نظریه های موجود در زندگی، برخی از این نکات حقیقت دارند و برخی نادرست هستند. افراد، روابط و پویایی خانواده بسیار متنوع است. بنابراین باور این که خانواده های شاد همه کاملاً شبیه هم هستند کاملاً غیرواقعی است. اما، برخی از چیزهای مهم وجود دارد که اکثر خانواده های شاد مشترک هستند.

چقدر خانواده های شاد همه شبیه هم هستند؟

برخی ویژگی ها و ارزش ها در خانواده های شاد مشترک است. در این جا برخی از رایج ترین پویایی هایی که خانواده های شاد دارند وجود دارد.

ارتباط خوب

ارتباط خوب یکی از مهمترین کلیدهای هر رابطه ایده‌آل است. این در مورد دوستی ها، روابط عاشقانه و روابط خانوادگی صادق است. اگر ارتباطات بد باشد، شاد بودن در یک رابطه سخت است. خانواده هایی که ارتباطات خوبی دارند می توانند بدون ترس از قضاوت با یکدیگر صادق باشند. آن ها قادرند به طور فعال به یکدیگر گوش دهند یا احساس کنند که هنگام صحبت حرف هایشان شنیده می شود.  حتی برای حل مشکلات با هم همکاری کنند.

ارتباط ضعیف می تواند منجر به دروغ، سرخوردگی، مشاجره های مداوم و در نهایت عدم تمایل به گذراندن زمان زیاد با دیگران شود. همان طور که می بینید، ارتباط ضعیف منجر به خانواده های شاد نمی شود.

انجام کارها با هم

خانواده های شاد از گذراندن وقت با هم لذت می برند. همچنین طبیعی است که والدین بخواهند از فرزندان خود فاصله بگیرند و فرزندان بخواهند از والدین خود فاصله بگیرند. با این حال، خانواده های شاد تمایل بیشتری نسبت به خانواده های ناراضی دارند. مطالعات نشان داده است که کودکان می خواهند زمان با کیفیت بیشتری را با والدین خود بگذرانند. این شامل انجام کارهایی مانند غذا خوردن با هم دور یک میز، بازی با هم یا شرکت در فعالیت های دیگر با هم، و حتی برنامه ریزی و لذت بردن از تعطیلات با هم است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی خوشحال هستید و از بودن در کنار دیگران لذت می برید، باعث می شود بیشتر بخواهید در کنار آن ها باشید. به همین دلیل این چیزی است که اکثرا در خانواده های شاد مشترک است. اگر خانواده ای با یکدیگر درگیر هستند، انجام این فعالیت ها و کارهای دیگر بسیار پیچیده تر است.

حمایت و تشویق یکدیگر در خانواده های شاد

خانواده های شاد همه یکسان هستند

خانواده های شاد تمایل بیشتری برای حمایت و تشویق یکدیگر دارند. آن ها بیشترین علاقه را به سایر اعضای خانواده دارند. آن ها می توانند منافع خود را کنار بگذارند تا بتوانند از تلاش یکی از اعضای دیگر حمایت کنند. در یک خانواده شاد، اعضا به دنبال راه هایی هستند که یکدیگر را تشویق به انجام کارهای جدید کنند همچنین از دیگران برای رسیدن به اهداف خود حمایت می کنند. آن ها به فعالیت‌هایی علاقه دارند که سایر اعضای خانواده از آن لذت می برند. حتی اگر آن را درک نکنند، مردم را از شرکت در آن دلسرد نمی کنند.

آن ها با محبت ارتباط برقرار می کنند

وقتی خانواده ها شاد هستند، به احتمال زیاد محبت خود را به سایر اعضای خانواده ابراز می کنند. آن ها از ابراز احساسات خود به یکدیگر نمی ترسند. این گونه افراد به دنبال راهی هستند تا عشق خود را به سایر افراد خانواده نشان دهند. حتی از انجام کارهایی برای دیگران نمی ترسند حتی اگر به معنی کنار گذاشتن خواسته های خود باشد.

خانواده های شاد همچنین هنگام تصمیم گیری بیشتر به احساسات دیگر افراد خانواده توجه می کنند. آن ها به یکدیگر اهمیت می دهند و مراقب یکدیگر هستند.

آن ها یکدیگر را می پذیرند

یکی از دلایلی که اعضای خانواده قادر به خوشبختی با یکدیگر هستند این است که آن ها همان طور که هستند پذیرفته شده اند و قادر به پذیرش یکدیگر هستند. برای داشتن خانواده های شاد، باید بتوانید به عقاید دیگران احترام بگذارید، حتی اگر با نظر شما متفاوت باشد. شما مردم را همان طور که هستند دوست دارید، اجازه می دهید هر شخص خودش باشد و یکدیگر را قضاوت نکنید. برای شخصی که شما تو را به خاطر خودش نپذیرید دشوار است که در یک رابطه شاد باشد.

آن ها به هم متصل و مرتبط هستند

خانواده های شاد همه یکسان هستند

خانواده های شادی هم وجود دارند که واقعا خوشحال نیستند.  زیرا آن ها هیچ وقت شرایط سختی را پشت سر نگذاشته اند. زندگی سخت است و اکثر افراد و روابط در شرایط سختی قرار گرفته اند. خانواده های شاد یاد گرفته اند که چگونه حتی در مواقع سخت به یکدیگر متعهد بمانند. آن ها می دانند که می توانند به یکدیگر اعتماد کنند و اعتماد یکدیگر را نمی شکنند. وعده ها برآورده شده و قوانین رعایت می شود. هر یک از اعضا می توانند در نقش خود احساس محافظت و امنیت کنند.

خانواده های شاد که یاد گرفته اند چگونه این مسئله را کنار هم قرار دهند، می توانند با هم بر چالش ها غلبه کنند. آن ها می توانند در صورت نیاز با برقراری ارتباط با یکدیگر در مواقعی که برنامه ها باید تغییر کنند، سازگار باشند و در مواقع لزوم می توانند بحث های سختی داشته باشند و برای کنار آمدن در شرایط دشوار کنار هم جمع شوند.

باور این که هر دو خانواده کاملاً شبیه هم هستند واقع بینانه نیست.

وقتی اعضای خانواده فشار زیادی بر تلاش برای “ایجاد خانواده های شاد” می گذارند، ممکن است سایر اعضای خانواده را بیش از حد تحت فشار قرار دهند. درک این نکته مهم است که خانواده های شاد که دارای ارزش‌ های اصلی یکسانی هستند. همانند ارتباط و پذیرش و این تفکر که همه اعضای یک خانواده باید شبیه هم باشند تفاوت وجود دارد.

دومی به احتمال زیاد باعث اختلاف در خانواده می شود. در یک فرآیند پویایی خانواده مهم است که بفهمیم شخصیت های مختلف در کنار هم قرار خواهند گرفت. مردم به چیزهای مختلف علاقه مند خواهند شد، و این اشکالی ندارد. وقتی تلاش می کنید همه را یکسان کنید، این امر منجر به مشکلات بزرگی در خانواده می شود.

هر خانواده باید بیاموزد که چه چیزی برای آن ها مناسب است. داشتن ارتباط خوب مهم است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برقراری ارتباط از یک خانواده به خانواده دیگر متفاوت است. در مورد سایر بخش های ذکر شده در بالا نیز همین امر صادق است. به عنوان مثال، با هم بودن برای هر خانواده متفاوت به نظر می رسد. ممکن است برخی از خانواده ها بیشتر وقت خود را با هم بگذرانند. در حالی که سایر خانواده ها ممکن است دارای اعضای بیشتری باشند که ترجیح می دهند زمان بیشتری را تنها بگذارند. اگر این اعضا را مجبور کنید که مجبور باشند همیشه در کنار هم باشند، این باعث نارضایتی آن ها می شود.

بنابراین مهم است که تعادل بین این دو را پیدا کنید. بله، مواردی وجود دارد که اکثر خانواده های خوشبخت مشترکا آن را دارند. اما همه خانواده های خوشبخت یکسان نیستند. روابط خانوادگی بسیار شخصی است. خانواده ها باید سعی کنند به بهترین نحو عمل کنند. این کار باعث می شود تا احساس شادی بیشتری داشته باشند.

چگونه می توان شادی را در خانواده افزایش داد

خانواده های شاد همه یکسان هستند

ممکن است احساس می کنید خانواده شما برای خوشبخت بودن در کنار هم تلاش می کنند و از گذراندن وقت با هم لذت نمی برند.

https://www.betterhelp.com/advice/happiness/happy-families-are-all-alike-myth-or-truth/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا