حملات پانیک چقدر طول می کشد؟

حملات پانیک به عنوان ادامه افزایش شدت افسردگی و اضطراب در یک فرد است. گاهی أوقات ممکن است شما به دلیل استرس پس از سانحه دچار این اختلالات شوید. برای مثال وقتی فردی اتفاق بدی را پشت سر می گذارد ممکن است نتواند لحظه های سخت آن اتفاق را فراموش کند. برخی از افراد هم هستند که به علت وجود مشکلات در زندگی دچار اختلالات روانی می شوند. یکی از اختلالات روانی شایع در دنیای امروز اضطراب است. در مقاله های قبل در ارتباط با تعریف اضطراب صحبت کردیم. اضطراب انواع مختلفی دارد. این اختلال اگر درمان نشود می تواند به افراد آسیب‌ بزند. در ادامه می خواهیم ببینیم که حملات پانیک چقدر طول می کشد؟

درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند. همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اضطراب طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با حملات پانیک چقدر طول می کشد؟ صحبت کنیم.

درمان حملات پانیک در افراد

اگر اضطراب شما را شب ها بیدار نگه می دارد، تنها نیستید. اضطراب شبانه برای بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی مشکل ساز است، زیرا متوجه می شوند عصرهایشان پر از احساس ناراحتی، نگرانی و دلهره است. اضطراب شبانه می تواند شما را از خواب باز دارد، در حالی که کم خوابی می تواند اضطراب شما را افزایش دهد.

درمان حملات پانیک چگونه است؟

هیچ دلیل ساده ای وجود ندارد که چرا اضطراب در برخی افراد در شب افزایش می یابد. در عوض، می تواند نتیجه عوامل مختلفی باشد. یک توضیح این است که وقتی چراغ ها خاموش می شوند و همه چیز آرام است، حواس پرتی کمتری وجود دارد. در واقع فرصت بیشتری برای نگرانی و نشخوار ذهنی در مورد شغل، امور مالی یا روابط شما وجود دارد. مشکل در به خواب رفتن نیز ممکن است نگرانی های خاص خود را  داشته باشد. یا این که  در مورد  چگونگی قادر بودن شما در این که روز بعد عملکرد خوبی داشته باشید، برانگیزد.

درمان حملات پانیک

اختلال پانیک و آگورافوبیا شرایط بسیار قابل درمان هستند. افرادی که مبتلا به اختلال پانیک تشخیص داده شده اند می توانند به طور موثر از طریق دارو درمانی، روان درمانی یا ترکیبی از این دو رویکرد درمان شوند. این مقاله گزینه‌های درمانی مؤثر برای اختلال هراس و همچنین تغییرات سبک زندگی را که می‌توانید برای مدیریت علائم خود اعمال کنید، مورد بحث قرار می‌دهد.

تشخیص درمان حملات پانیک

یک متخصص مراقبت های روانی می تواند شما را از نظر اختلال هراس ارزیابی کند. قبل از تصمیم گیری، آن ها بررسی خواهند کرد که آیا معیارهای تشخیصی این بیماری را دارید یا خیر. درمان اختلال پانیک با جلوگیری از حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود. این اغلب با نگرانی مداوم در مورد حملات آینده یا تغییر رفتاری بالقوه مضر و قابل توجهی که به دلیل این بیماری ایجاد می شود، به دنبال دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

پزشک شما همچنین بررسی خواهد کرد که آیا حملات پانیک شما را می‌توان با وضعیت سلامت روان دیگری توضیح داد یا می‌تواند از عوارض جانبی یک دارو یا دارو باشد.

چگونه حملات پانیک را مدیریت کنیم

اگر تا به حال حمله پانیک را تجربه کرده اید، باید بدانید که تنها نیستید. تخمین زده می شود 4.7٪ از بزرگسالان  در مقطعی از زندگی خود اختلال پانیک را تجربه خواهند کرد. با این حال، علیرغم اینکه یک بیماری نسبتاً شایع است، تنها پس از اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال استرس پس از سانحه، و اضطراب فراگیر برای گسترده ترین اختلالات اضطرابی، بسیاری از آن ها تعجب خواهند کرد که حمله پانیک بعدی آن ها چه زمانی رخ خواهد داد. نگران‌کننده‌تر این است که نمی‌دانیم این حملات تا چه زمانی ادامه خواهند داشت. این مقاله طول مدت حملات پانیک را پوشش می دهد و نکات مفیدی برای مدیریت علائم حمله پانیک ارائه می دهد.

حملات پانیک چیست؟

بر اساس راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات سلامت روان (DSM)، حمله پانیک یک موج ناگهانی ترس یا ناراحتی شدید است. این بدان معنی است که موجی از وحشت ممکن است هنگام انجام کارهای پیش پا افتاده مانند قدم زدن در پارک یا هنگام خرید مواد غذایی در آخر هفته به شما ضربه بزند. با این حال، علیرغم اینکه یک حمله ناگهانی است، هر احساس غیرمنتظره ترس یا ناراحتی به عنوان یک حمله پانیک واجد شرایط نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به ویژه، اگر بتوان این احساسات ترس را در برخی شرایط دیگر مانند اختلال اضطراب اجتماعی ردیابی کرد، که در آن احساس وحشت در هنگام مواجهه با موقعیت‌های عمومی یا اجتماعی بدتر می‌شود، ممکن است توصیف چنین احساساتی به عنوان حمله پانیک نادرست باشد. در حالی که حملات پانیک ممکن است غیرمنتظره باشد، ممکن است ناشی از موقعیت های ترسناک مانند بررسی عملکرد در محل کار، یا در واکنش به یک شیء ترسناک مانند هزینه های مالی پیش بینی نشده باشد.

علائمی که نشان می دهد ممکن است دچار حملات پانیک شده باشید

اگر تا به حال ترس ناشی از حمله پانیک را تجربه کرده اید، به احتمال زیاد به هیچ شاخصی از این وضعیت نیاز نخواهید داشت. با این حال، اگر متوجه شده اید که موج غیرمنتظره ای از هراس را احساس کرده اید و مطمئن نیستید که آیا آن ها به عنوان حملات پانیک واجد شرایط هستند. در اینجا چند نشانه از این اختلال وجود دارد که باید مراقب آن ها باشید:

  • لرز
  • خفگی
  • تعریق
  • لرزیدن
  • سرگیجه
  • درد قفسه سینه
  • احساس گرما
  • تپش قلب
  • سبکی سر
  • ضربان قلب سریع
  • تنگی نفس
  • ترس از مرگ

چه چیزی باعث حملات پانیک می شود؟

اگرچه دلیل قابل قبولی برای حملات عصبی وجود ندارد، اما این احتمال وجود دارد که ژنتیک و عوامل خانوادگی در ایجاد آن نقش داشته باشند. برخی بر این باورند که افراد مبتلا به این بیماری مکانیسم حساس ترس سیستم عصبی مرکزی را به ارث می برند. این موضع فکری قابل قبول است. زیرا سیستم عصبی مرکزی مسئول دریافت، پردازش و پاسخ به احساسات، عواطف، ارتباطات و حافظه از جمله عملکردهای دیگر است. اگر یکی از اعضای خانواده قبلاً این بیماری را داشته باشد، احتمال ابتلا به اختلال پانیک افزایش می یابد. علت دیگر حملات پانیک به عدم تعادل شیمیایی در بدن است. این می تواند به دلیل مقدار نابرابر هورمون هایی مانند کورتیزول – هورمون استرس بدن یا سروتونین، که به عنوان هورمون شادی شناخته می شود، باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

افراد همچنین ممکن است حملات پانیک را تجربه کنند. زیرا بخش‌های خاصی از مغزشان تحریک‌پذیرتر از حالت عادی است و آن ها را مستعد ابتلا به اختلال پانیک می‌کند. گروه‌های خاصی از مردم بیشتر احتمال دارد که حملات پانیک را تجربه کنند. در حالی که آمریکایی‌های اروپایی بیشتر از همتایان آفریقایی-آمریکایی، آسیایی یا لاتین تبار خود به این بیماری مبتلا می‌شوند.

حملات پانیک چقدر طول می کشد؟

ممکن است حملات پانیک را از نزدیک دیده یا تجربه کرده اید. یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که قطعاً پرسیده‌اید این است که چه مدت باید با عرق کردن ناگهانی، لرزش، سرگیجه، درد قفسه سینه و سایر علائمی که معمولا همراه با این شرایط

حملات پانیک معمولاً چند دقیقه یا بیشتر طول می کشد. و ممکن است تجربه آن بسیار آزاردهنده باشد.

این اختلالات می توانند چندین بار در روز اتفاق بیفتند یا به ندرت فقط چند بار در سال ظاهر شوند. با این حال، گفتن اینکه چه مدت ممکن است با این وضعیت دست و پنجه نرم کنید کمی سخت است. اکثر مردم این وضعیت را دوباره تجربه خواهند کرد، حتی اگر دوره ای وجود داشته باشد که از حملات پانیک رها شوند

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حملات عصبی معمولا با حداقل یک ماه نگرانی دائمی در مورد مکان و زمان آسیب بعدی دنبال می شود. گذراندن آن دقایق ترس و قرار دادن بدن در نگرانی مداوم می تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد. همچنین می تواند اثرات گسترده ای مانند افسردگی و ناتوانی داشته باشد

چگونه حملات پانیک را مدیریت کنیم

در حالی که فکر تجربه یک حمله پانیک می تواند روز شما را کاهش دهد، تکنیک های درمانی برای کنترل این اختلال وجود دارد. برخی از شناخته‌شده‌ترین روش‌های مدیریت حملات پانیک در زیر فهرست شده‌اند. در حالی که این روش درمانی بیشتر در بیماران مبتلا به آسم یا فشار خون بالا استفاده می شود. اما ممکن است برای کسانی که با حملات پانیک سروکار دارند نیز مفید باشد. تنفس آهسته از طریق بینی، بیرون آوردن از طریق دهان و تمرکز بر حرکات می تواند به کنترل اپیزودهای هیپرونتیلاسیون که می تواند همراه با حملات پانیک باشد کمک کند.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا