حقایقی در مورد علل سقط جنین

سقط جنین یکی از مسائلی است که ممکن است برای هر زن حامله ای اتفاق بیفتد. همان طور که می دانید دوران بارداری حساس و مهم است. پزشکان به اقتضای بدن هر فرد برای دوران حاملگی تشخیص های مختلفی می دهند. اما نکته مهم این است که همسران در دوران برداری شریک زندگی خود بتوانند بهترین حمایت را انجام دهند. علل سقط جنین بسیار زیاد است. بدترین نوع سقط جنین این است که با رضایت خود فرد انجام شود. گاهی اوقات شاید برایتان جالب باشد که سقط جنین ممکن است به علت اختلالات روانی باشد. اما اگر همسر شما مجبور به این کار باشد شما باید همراه او باشید.

بنابراین برقراری ارتباط چه برای زندگی شخصی و چه موفقیت کاری مهم است. اما آیا ارتباطات در با همسرتان بعد ازدواج نیز همین گونه است؟ آیا می توان در ازدواج هم ارتباط درستی ایجاد کرد؟ خیلی از افراد فکر می کنند همین که یک نفر را دوست دارند یعنی می توانند با تو ارتباط برقرار کنند. این گونه افراد معمولاً ازدواج را آسان می گیرند. روان شناسان می گویند که ازدواج مهم ترین و حساس ترین اتفاق زندگی هر فردی است. در ادامه می خواهیم ببینیم که حقایقی در مورد علل سقط جنین چگونه است؟

روابط افراد بعد از ازدواج با همسرشان و علل سقط جنین

حقایقی در مورد علل سقط جنین

افراد ممکن است در روابط خود چه دوستانه و چه کاری شکست بخورند. نکته مهم اما کنار آمدن با این گونه شکست ها است. وقتی که فردی در این گونه روابط شکست بخورد با میزان کم و زیاد ممکن است دچار آسیب های روانی شود. دقیقا در این جا است که فرد برای صحبت کردن با شخصی دیگر نیازمند برقراری ارتباط است. حال این ارتباط می تواند با دوست آن فرد باشد یا این که او با همسر خود صحبت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با حقایقی در مورد علل سقط جنین صحبت کنیم.

مردم اطلاعات گسترده ای راجع به علل سقط جنین دارند

مردم چیزهای زیادی در مورد این که چه چیزی باعث سقط جنین می شود و چه چیزی نمی شود، دارند. و بسیاری از اطلاعات موجود در بهترین حالت گیج کننده و در بدترین حالت مضر هستند. حقیقت این است که در حالی که برخی از سقط جنین ها علت شناخته شده ای دارند. اما اکثر آن ها این امر را ندارند و کارشناسان هنوز به طور کامل تمام پیچیدگی های سقط جنین را درک نمی کنند. اغلب، آن‌ چه تحقیقات نشان می دهد عوامل خطر سقط جنین یا چیزهایی هستند که با سقط جنین مرتبط هستند و ممکن است خطر ابتلا به آن را در فرد افزایش دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما توجه به این نکته مهم است که همبستگی لزوماً علل سقط جنین نیست. به این معنی که اگر چه هر چیزی ممکن است با سقط جنین مرتبط باشد، اما لزوماً باعث آن نمی شود.

مروری بر سقط جنین

هیچ مدرکی مبنی بر این که نمایشگر های مختلف باعث سقط جنین می شوند وجود ندارد. یک مطالعه در دهه 1980 انجام شد که نشان داد خطر سقط جنین در زنانی که برای مدت طولانی به طور منظم از پایانه های نمایشگر ویدیو استفاده می کردند، افزایش می یابد. اما تحقیقات بعدی ارتباطی بین نمایشگر های مختلف و سقط جنین پیدا نکرد.

اشاره شده است که اثرات بیولوژیکی بالقوه مرتبط با میدان‌های الکترومغناطیسی وجود دارد که نگرانی‌هایی را در مورد نقش آن‌ها در علل سقط جنین ایجاد می‌کند. اما فقدان داده‌ها هیچ ارتباط علی واضحی را نشان نمی‌دهد.

سقط جنین خطر تکرار آن را در بارداری های آینده افزایش نمی دهد

حقایقی در مورد علل سقط جنین

چند مطالعه وجود دارد که افزایش خطر سقط جنین را در افرادی که قبلاً حاملگی خود را خاتمه داده اند، نشان می دهد. شواهد به طور قاطع نشان می دهد که سقط جنین انتخابی بی خطر است و با از دست دادن بارداری در آینده مرتبط نیست. به نظر می رسد هر گونه افزایش خطر سقط جنین در آینده محدود به افرادی است که عوارض پس از جراحی مانند عفونت شدید یا آسیب رحم را پس از سقط جراحی از طریق اتساع و کورتاژ (D&C) تجربه کرده اند. و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه علل سقط جنین دارویی، یا سقط جنین با استفاده از داروها به جای جراحی، با این فرایند در آینده مرتبط باشد وجود ندارد.

مطالعات درباره این زمینه

یک تحقیق بسیار مهم در کشور های اروپایی انجام شده است که نشان می دهد مرگ نوزاد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

استرس شدید ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد.

شواهدی وجود دارد که استرس در دوران بارداری ممکن است خطر علل سقط جنین را افزایش دهد. مطالعات متعددی وجود دارد که شواهدی مبنی بر ارتباط بین فشار روانی و از دست دادن بچه یا مرده‌زایی پیدا کرده است. اگر چه شواهد ثابت نمی‌کنند که استرس عامل سقط جنین در این موارد است.

ارزیابی نقش استرس در سقط جنین بسیار دشوار است و در حالی که بسیاری از مطالعات این رابطه را بررسی کرده اند، پاسخ هنوز ناشناخته است.

همه استرس را تجربه می کنند. توجه به این نکته مهم است که همه ما استرس را به طور متفاوتی پردازش می کنیم. به عنوان مثال، یک فرد ممکن است در اثر عوامل استرس زا نسبتاً جزئی احساس «استرس شدید» داشته باشد. در حالی که فرد دیگری ممکن است زمانی که با موانع بزرگتری مواجه می شود، تنها «استرس متوسط» را احساس کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، برخی شواهد بیولوژیکی وجود دارد که به نقش استرس در سقط جنین اشاره می کند. استرس منجر به ترشح “هورمون های استرس” مانند کورتیزول در بدن می شود. افزایش سطح کورتیزول، به نوبه خود، با افزایش خطر علل سقط جنین در برخی مطالعات مرتبط بوده است.

مطالعات جمعیتی درباره استرس

حقایقی در مورد علل سقط جنین

با نگاهی به مطالعات جمعیت، استرس معمولی اغلب با افزایش خطر سقط جنین مرتبط نبوده است، اما «استرس عمده» مانند رکود اقتصادی در یک کشور با خطر بیشتر سقط جنین مرتبط است. یکی از مواردی که در دنیای امروز به عنوان علت فوت نوزاد در شکم مادر در نظر گرفته می شود فشار های روانی است. پزشکان صحبت های زیادی درباره تاثیر فشار های روانی در دروان حاملکی انجام داده اند. مهم ترین نظریه این است که فشار های روانی می تواند به همسر شما آسیب بزند.

رابطه بین آسپرین و علل مرگ نوزاد وجود دارد

برخی تحقیقات وجود دارد که مصرف آسپرین در دوران بارداری ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد. با این حال، شواهد علیت نامشخص است، زیرا برخی از مطالعات چنین ارتباطی را نشان نمی دهند.

علاوه بر این، برخی پزشکان حتی آسپرین با دوز پایین را به عنوان بخشی از درمان سقط مکرر تجویز می کنند، اگر چه شواهدی مبنی بر اثربخشی این درمان مختلط است. آسپرین با دوز کم روزانه نیز برای جلوگیری از پره اکلامپسی در افراد باردار پرخطر توصیه می شود. برای افرادی که به دلیل سندرم آنتی فسفولیپید، نوعی اختلال لخته شدن، سقط مکرر دارند، آسپرین با دوز پایین ممکن است خطر سقط جنین را کاهش دهد. اگر چه مطالعات دیگر چنین ارتباطی را نشان نداده اند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، مانند ادویل (ایبوپروفن) و آلو (ناپروکسن)، ممکن است کمی احتمال ایجاد علل سقط جنین را افزایش دهد. اما برای درک این پیوند به تحقیقات بیشتری نیاز است. زیرا ممکن است برخی از NSAID ها برای درمان درد ناشی از سقط جنین قریب الوقوع استفاده کنند (در این صورت NSAID ها علل سقط جنین نیستند).

علاوه بر این، سازمان غذا و دارو (FDA) فقط مصرف NSAID ها را قبل از هفته 20 بارداری به دلیل عوارض نادر اما جدی (و بالقوه کشنده) که در نیمه دوم بارداری ممکن است رخ دهد، توصیه می کند.

قرص های ضد بارداری و پیشگیری اضطراری از بارداری باعث سقط جنین نمی شوند

اگر چه مصرف دوز زیادی از قرص‌های ضدبارداری طی چند روز پس از مقاربت می‌تواند به عنوان پیشگیری اضطراری از بارداری عمل کند. در واقع هیچ نظریه ای مبنی بر این که داروها باعث آسیب رساندن به فرزند در دوران حاملگی می شود، وجود ندارد. یا این که مصرف قرص‌های ضدبارداری خطر سقط جنین در آینده را افزایش می‌دهد وجود ندارد.

شما می توانید با خیال راحت در دوران بارداری شیر دهید

هیچ مدرکی مبنی بر این که شیر دادن به فرزند بزرگتر شما در حالی که برادار هستید، خطرناک است، وجود ندارد. افراد بارداری که می خواهند در دوران بارداری به کودک بزرگتر شیر بدهند، می توانند بدون نگرانی این کار را انجام دهند.

ورزش متوسط ​​در دوران بارداری بی خطر است و از نظر پزشکی توصیه می شود

حقایقی در مورد علل سقط جنین

هیچ کس به طور قطع نمی داند که آیا ورزش شدید علل سقط جنین را افزایش می دهد یا خیر. اما اکثر متخصصان زنان و زایمان ورزش را در دوران بارداری توصیه می کنند. مطالعاتی که در سال ۲۰۰۷ انجام شد بیان کرد که زنانی که ورزش شدید انجام می‌دهند بیشتر در معرض مرگ کودک خود در هنگام بارداری هستند.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا