جلب توجه بچه ها به والدین و گوش دادن بدون فریاد

چگونه می توانم بدون فریاد زدن توجه بچه ها را جلب کنم؟ چگونه کودکان را وادار به گوش دادن و توجه، بدون بالا بردن صدا و فریاد زدن کنیم. شما باید به عنوان والدین فرزندان خود را بشنوید. باید روشی داشته باشید تا بدون بالا بردن صدا به شما گوش کنند. ابزار های مثبت فرزندپروری هر کدام تکنیک های خاصی دارند. ما در این مقاله از وب سایت همکده به بررسی جلب توجه بچه ها به والدین و گوش دادن بدون فریاد می پردازیم. اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با سایر روش های فرزندپروری دارید می توانید با متخصصان مرکز مشاوره همکده در تماس باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

چگونه می توانم بدون فریاد زدن توجه بچه ها را جلب کنم؟

آیا چیزی ناراحت کننده تر از این است که از فرزند خود بخواهید کاری انجام دهد یا در خانه به او کمک کند، و او گوش ندهد؟ وقتی بچه ها گوش نمی دهند، می تواند به هر والدینی احساس سختی وارد کنند. به سرعت مسیر داد و فریاد هم ایجاد می شود. به همین دلیل جلب توجه بچه ها به والدین نیاز به بررسی دقیق دارد. اما باید دید که چرا بچه ها به والدین گوش نمی دهند؟ ممکن است با این موارد آشنا باشید. شاید دیده باشید که فرزندان هیچ توجهی نمی کنند. در ادامه مسیر خود در این مقاله موارد زیادی را بررسی می کنیم.

چرا بچه های من گوش نمی دهند؟

جلب توجه بچه ها به والدین

این که فرزندان به من گوش نمی دهند چه دلیلی دارد؟ چرا تا زمانی که فریاد نزنم مشکلات برطرف نمی شوند؟ هیچ پاسخ ساده ای برای این مشکل متداول والدین وجود ندارد . دلیل آن پیچیدگی است. پویایی های زیادی در عدم گوش دادن کودک وجود دارد. این مجموعه به شما توضیح می دهد که چگونه کودکان برای توجه مثبت و کنترل مثبت تلاش می کنند. چه اتفاقی می افتد وقتی همه چیز متعادل نیست؟ چگونه شخصیت و شیوه والدین والدین در رویارویی نقش دارد و چگونه می توان از مرزها و پیامدهای مثبت بدون هیچ گونه سرزنش، شرم استفاده کرد؟ چگونه می توان با روش جلب توجه بچه ها به والدین برای انتخاب نتایج بهتر در آینده اقدام کرد. مواردی که منجر به کمک فرزند شما می شود.

بهتر است با تکنیک هایی بچه ها را به گوش دادن وادار کنید. مبارزه قدرت را متوقف کنید و آرام باشید. یک چیز را باید در مورد همه بچه ها بدانید. آنها برای توجه و قدرت سخت کار می کنند. من می دانم که کلمه “قدرت” می تواند دلالت منفی داشته باشد. هدف ما وجه منفی آن نیست. قدرتی که من در مورد آن صحبت می کنم همه در مورد داشتن خودمختاری، توانایی انتخاب و داشتن قدرت متناسب با سن بر محیط است. قدرت حتی برای کودکان نوپا اهمیت دارد. مگر این که شما بخواهید با خشم و عصبانیت روند فرزندپروری را پیش ببرید. مسئله ای که می تواند مشکلات زیادی مانند افسردگی را پدید آورد. تحسین، تشویق، عشق، تماس فیزیکی، ارتباط و تعاملات مثبتی که هر روز با دوستان، خانواده، معلمان، مربیان، مراقبین و اطرافیانشان برقرار می کنند به آن ها کمک می کند.

وقتی بچه ها توجه یا قدرت مثبتی ندارند چه اتفاقی می افتد؟

همان طور که اشاره شد جلب توجه بچه ها به والدین مهم است. اما باید به صورتی مثبت اتفاق بیفتد. اگر این طور نباشد مشکلاتی پدید می آید. مشکلاتی که می تواند در آینده و بزرگسالی آن ها تاثیر داشته باشد. حتی در ازدواج و رابطه عاشقانه. پس بدانید در غیر این صورت کودکان شروع به استفاده از رفتارهای منفی برای جلب توجه خود می کنند. هنگامی که کودکان متوجه می شوند رفتار منفی آنها باعث جلب توجه مورد نظر آنها می شود زیرا سطل توجه مثبت آنها خشک و خالی است، آنها بیشتر و بیشتر از این نوع رفتار استفاده خواهند کرد. این دقیقا همان چیزی است که منجر به بروز مشکلات می شود. اما در چه مواردی می توان توجهات منفی را دید. این موارد به شرح زیر هستند:

  • مبارزه شدید با خواب
  • تاخیر در خواب
  • عصبانیت و فروپاشی روانی
  • رقابت های منفی با خواهر و برادر
  • نبردهای سخت در زمان غذا خوردن
  • عدم انجام تکالیف و مقاومت در برابر کارها
  • عقب نشینی و نبرد قدرت جدید

در این زمینه تکنیک هایی وجود دارد که برای شما خواهیم گفت. امی مک کری بنیانگذار راه حل های مثبت برای والدین این تمرین را ارائه داده است. انقلابی برنامه ای است. باعث می شود بچه های شما بدون غر زدن، یادآوری و فریاد گوش دهند. در واقع شیوه ای مثبت برای جلب توجه بچه ها به والدین و گوش دادن بدون فریاد ارائه می شود. ببینم آنچه می گوید چیست؟

تکنیکی از شیوه های مک کری برای جلب توجه بچه ها به والدین

جلب توجه بچه ها به والدین

فکر کنید بچه های شما دو سطل دارند. یک سطل توجه مثبت و دیگری سطل توجه منفی. توجه مثبت کاملاً گویا است و قدرت مثبت در مورد کنترل، احساس خودمختاری و احساس قدرت در کودکان است. حالا، به روزمرگی یک کودک فکر کنید. به آنها می گویند چه موقع لباس بپوشند. چه بپوشند؟ چه موقع دستشویی بروند. سوار ماشین شوند. غذا بخورند. کاری انجام دهند. تکالیفی که باید انجام شود چیست؟ چه موقع بخوابند و غیره. وقتی کودکان در زندگی روزمره خود حرف زیادی ندارند، از جمله قدرت مناسب سن، با توجه منفی عمل می کنند. آن ها در این میان سعی دارند برنده شوند. به شما ثابت می کنند که متفاوت از چیزی که فکر می کنید هستند. این معمولاً زمانی است که والدین برای پیروزی درگیر نبرد می شوند. آن ها حساب کتاب می کنند و یا بدتر عصبانیت خود را نشان می دهند.

در ادامه مقاله ایده هایی وجود دارد که به شما کمک می کند توجه و قدرت آنها را با تعاملات مثبت، عشق، خودمختاری و احساس قدرت پر کنید.

جلب توجه بچه ها به والدین با ایده های خاص

سطوح قدرت و توجه مثبت می تواند معجزه کند. از این رو باید تکنیک های مربوط به آن را یاد بگیریم.

چه مواردی سطل توجه مثبت را پر می کنند؟

Drawing children's attention to parents

اصلی ترین نکته در این زمینه وقت گذاشتن برای کودک است. یک بار در روز با هر کودک به مدت 10-15 دقیقه برنامه ریزی کنید. سعی کنید هر روز کاری را همزمان انجام دهید که هم شما و هم فرزندتان منتظر آن باشید. مانند پختن شام با هم، خواندن کتاب قبل از خواب، پیاده روی صبحانه یا دویدن با هم، پختن غذا، تماشای برنامه مورد علاقه خود با هم. ثبات واقعاً مهم است. از کارتهای گفتگوی خانوادگی برای ایجاد یک مکالمه سرگرم کننده در اطراف میز صبحانه یا شام استفاده کنید. توجه بی وقفه خود را به آنها معطوف کنید. آن دستگاه ها را خاموش کنید، صفحه نمایش را خاموش کنید و هنگام صحبت کردن به فرزند خود نگاه کنید.

«بله» را بیشتر از نه گفتن تمرین کنید. وقتی کودک چیزی می خواهد خیلی راحت “نه” را به زبان بیاورید. اما قبل از اینکه به او پاسخ دهید، موقعیت را بسنجید. از خود بپرسید که بله گفتن به چه درد می خورد. البته، نمی توان مرزها و قوانین را زیر پا گذاشت. بر میزان تعاملات مثبت خود تمرکز کنید. شما باید 5 تعامل مثبت داشته باشید تا همه چیز متعادل شود. رفتارهای خوبی را که می خواهید بارها مشاهده کنید تحسین کنید و از چیزهایی که نمی خواهید چشم پوشی کنید. به همین سادگی. وقتی توجه را به رفتارهای منفی جلب می کنید، این آتش را برای بچه ها روشن می کند تا بیشتر از آن را به شما بدهند.

بچه ها را بشنوید. بدون اینکه صدایتان را بلند کنید یا داد بزنید. برای پر کردن سطل مثبت و جلب توجه بچه ها به والدین، اجازه دهید بچه ها لباس های خود را انتخاب کنند. با استفاده از نمودارهای پاداش به فرزند خود کمک کنید تا با رفتار مثبت پاداش دریافت کند.

کنترل و خطا در کودکان

جلب توجه بچه ها به والدین

برای جلب توجه بچه ها به والدین این تکنیک مهم را هرگز فراموش نکنید. بگذارید بچه ها کنترل داشته باشند و خطا کنند. من می دانم که یک مورد خاص است. چرا که همه ما از دیدن غم و اندوه بچه ها، ناراحت شدن، شکست خوردن یا از دست دادن اعتماد به نفس آنها متنفریم. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اشتباهات تعیین کننده شخصیت کودک هستند. در طولانی مدت اثر زیادی بر او می گذارند. اثری که مثبت بودن آن مشخص است. گاهی لازم است عقب نشینی کنید و از پافشاری دست بردارید. مثلا اجازه دهید پول خود را برای اسباب بازی ها یا چیزهایی که فکر می کنید گران هستند خرج کنند. زیرا این همان چیزی است که او تصمیم گرفته است انجام دهد. شما باید جلوی خود را بگیرید و اجازه خرید بدهید.

ممکن است چندین مرحله داشته باشد. یعنی او چند بار خرید کند و در عین تمام شدن پولهایش خراب شدن اسباب بازی ها را هم ببیند. مدت زیادی طول نمی کشد تا شروع به پس انداز کردن پول خود کند. از این رو با این تکنیک می توان جلب توجه بچه ها به والدین و گوش دادن بدون فریاد را تقویت نمود.

منابع:

https://www.thepragmaticparent.com/get-kids-attention-without-yelling/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا