تکنیک حلقه زدن یک دیدگاه شخصی برای یافتن ارتباط واقعی

ابزاری قدرتمند برای ایجاد تماس عمیق شخص به فرد دیگر نیاز است. هدف سایکلینگ این است که گروهی دنیا را از چشم شما ببینند. افراد تحت تأثیر توجه مراقب، کنجکاو و بدون قضاوت شکوفا می شوند. ارتباط بین آنها نیز همینطور است. چرخش به همان اندازه که یادگیری مهارت های ارتباطی را فرا نگرفته است اهمیت دارد.به همین دلیل در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی تکنیک حلقه زدن یک دیدگاه شخصی برای یافتن ارتباط واقعی می پردازیم. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران است. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد‌.

تکنیک حلقه زدن یک دیدگاه شخصی برای یافتن ارتباط واقعی

تکنیک حلقه زدن یک دیدگاه شخصی برای یافتن ارتباط واقعی

ابزارهایی که ما برای التیام قلب زخمی انسان استفاده می کنیم، مهمترین فناوری قرن بیست و یکم است. – بروس دامر، دانشمند دانشگاه سانتا کروز. رمان کلاسیک علمی-تخیلی Stranger in a Strange کلمه “گروک” را به زبان ما معرفی کرد تا کسی یا چیزی را آنقدر درک کنید که تقریباً با آن ادغام می‌شوید و آن را با خود ادغام می‌کنید. همانطور که نویسنده رابرت هاینلین می گوید: “نظاره گر بخشی از مشاهده شده می شود.” هرکسی که تا به حال تجربه احساس «پریشانی» را داشته است – که واقعاً توسط دیگری دیده، شناخته شده و درک می‌شود – تجربه موجود در قلب سایکلینگ را می‌داند، یک نام تجاری منبع باز از مکالمات اشتراکی – که برخی آن را «یوگای رابطه‌ای» می‌نامند – که اکنون وجود دارد. در بیش از 60 جامعه در 45 ایالت و 12 کشور، و تقریباً در 12 مدرسه آموزشی تدریس می شود.

هدف تکنیک حلقه زدن چیست؟

هدف سایکلینگ که در منطقه خلیج سانفرانسیسکو در اواسط دهه 90 توسط گای سنگ استاک آغاز شد، متمرکز کردن توجه دلسوزانه و جدا نشدنی یک گروه بر روی یک فرد است، تا روی زندگی آنها دوبار کلیک کند و “دنیای آنها را بدست آورد” و بداند چه احساسی دارد. دوست دارم آن ها باشم، دنیا را از چشم آنها ببینم. یا همانطور که یکی از دایره‌ها می‌گوید، “این یک راه ساختاریافته برای دوست داشتن مزخرفات یک نفر است.” تکنیک حلقه زدن یک دیدگاه شخصی برای یافتن ارتباط واقعی است. در عین حال باید دانست که رفاه یک جامعه تابعی از کیفیت روابط آن، احساس ارتباط و وابستگی در میان شهروندان آن است. که گاهی اوقات “سرمایه اجتماعی” نامیده می شود.

مثالی در ارتباط با این زمینه

ایجاد آن سرمایه به اعمال کوچک با هم بودن برمی گردد، به این سوال که “وقتی دور هم جمع می شویم چگونه خواهیم بود؟” و در جهانی که فریاد می‌زند برای مکالمه بین راهرو، برای برقراری ارتباط به جای تفرقه، جهانی که در آن می‌توانیم 5000 دوست فیس‌بوک داشته باشیم و هیچ کس برای تماس در شرایط بحرانی وجود نداشته باشد، تکنیک‌هایی مانند چرخش چیزی را ارائه می‌دهند که به طور فزاینده‌ای کمبود دارد. در دنیای اجتماعی ما – تماس واقعی انسان با انسان و تجربه درونی احساس درک شده است.

تکنیک حلقه زدن چگونه طراحی شده است؟

تکنیک حلقه زدن یا چرخش به گونه‌ای طراحی شده است که پوسته سطحی‌نگری و بیگانگی را که در بسیاری از رویارویی‌های بین‌فردی شرکت می‌کند، بگذراند و مردم را به آب‌های عمیق‌تر ارتباط بیندازد، به چیزی که دایره‌ها «ما فضا» می‌گویند – میدان رابطه‌ای که بین مردم وجود دارد.

همچنین برای کمک به شرکت کنندگان در بررسی افکار پشت افکارشان، مفروضات پشت نظراتشان، مواد فعال صمیمیت و بیگانگی، و کیمیاگری عجیبی که غریبه ها را به دوست تبدیل می کند، طراحی شده است.

شکوفایی در لحظه از دیدگاه متخصصان

تکنیک حلقه زدن یک دیدگاه شخصی برای یافتن ارتباط واقعی

من در سه ایالت از این 45 ایالت در گروه‌های سایکلینگ شرکت کرده‌ام، و معمولاً از آنچه برای افراد تحت تأثیر توجه مراقبت‌کننده، کنجکاو، توجه و بدون قضاوت اتفاق می‌افتد شگفت‌زده می‌شوم – چگونه آنها در همان لحظه شکوفا می‌شوند و شروع به فعالیت می‌کنند. پایین پل های متحرک آنها چقدر لطیف و دوست داشتنی می شوند.

و عمیقاً بر نیاز جمعی ما برای نه تنها ایجاد رابطه، بلکه جامعه سازی و تبادل فرهنگی تأثیر می گذارد. بر خلاف درمان، چرخش به معنای حذف الگوهای مخرب، شکار سلامت روان یا تمرکز بر گذشته نیست. برخلاف مربیگری به معنای افزایش عملکرد یا تمرکز بر آینده نیست. چرخش مستقیماً بر لحظه حال، لحظه حال تک و تنها و ماندن در اتاق متمرکز است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یعنی بدون فوروارد کردن سریع با سؤالاتی مانند “اگر انجام X را متوقف کنید، فکر می کنید چه اتفاقی می افتد؟” نکته این است که روی آنچه با دایره و درون دایره اتفاق می‌افتد در زمان حال، رویه‌های تقویت‌کننده‌ای که به ایجاد ارتباط معروف هستند (کنجکاوی، همدلی، آسیب‌پذیری، قدردانی، توجه بی‌نظیر) تمرکز کنیم.

تکنیک حلقه زدن یک دیدگاه شخصی برای یافتن ارتباط واقعی نظر، روانکاوی و سوالاتی که بیشتر پرسشگر هستند تا کنجکاوی را ارائه می کند. هیچ تلاشی برای درمان، توانمندسازی، نصیحت کردن، مربیگری یا رفتن به سمت موفقیت وجود ندارد! جز رهایی احساسی. تسهیل‌گران سایکلینگ به شدت برای مین‌روبی برای این تاکتیک‌ها آموزش دیده‌اند.

سایکلینگ چگونه کار می کند؟

این فرآیند با نشستن در یک دایره با معمولاً 4 تا 10 نفر آغاز می‌شود. اگر داوطلب شوید که حلقه باشید، ممکن است موقعیتی را که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید یا احساسی که بر توجه شما تسلط دارد به اشتراک بگذارید. دقت کنید که تمام تمرکز روی شماست. سایر حلقه ها تلاش می‌کنند به دنیای شما قدم بگذارند، نه اینکه شما را به دنیای خود بکشانند. بنابراین هیچ راه حل، حل مشکل، نصیحت کردن، داستان سرایی یا شیطانی کردن وجود ندارد.

سوالاتی را مطرح کنید که کمی برای شیطانی بودن سنگین و کمی سبک برای هویت مدافع مدارانه هستند.

اشخاص در حلقه‌ها فقط سؤال می‌پرسند. بازتاب‌ها و تأثیرات را به اشتراک می‌گذارند و تجربه لحظه به لحظه خود را از بودن در دنیای شما گزارش می‌دهند.

برخی از پرسش های خاص

تکنیک حلقه زدن یک دیدگاه شخصی برای یافتن ارتباط واقعی نیاز به سوالاتی دارد. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

«به نظر ناامید هستید. آیا این مدل برای شما مناسب است؟»

«وقتی در مورد کارتان صحبت می کنید، احساس بی قراری می کنم. اما وقتی در مورد خانواده خود صحبت می کنید، درگیر هستم.

«وقتی در مورد پدرت صحبت می‌کنی، متوجه می‌شوم که چشمانت خیلی به اطراف می‌چرخد. در آن لحظات برای شما چه می گذرد؟» “اجازه دهید یک لحظه شما را در این بخش دچار مکثی کوتاه کنم کنم، تا بفهمم چه می گویید.”

«از حسادت حرف زدی. حسادت برای تو چیست؟»

«تصور می کنم این موقعیت باعث عصبانیت شما می شود. آیا این دقیق است؟»”هنگامی که به شما گوش می دهم، چیزی که در مورد شما تعجب می کنم این است ….”

روش های درست برای برقراری ارتباط

تکنیک حلقه زدن یک دیدگاه شخصی برای یافتن ارتباط واقعی

واضح است که این روشی نیست که بیشتر ما برای برقراری ارتباط یاد گرفته‌ایم. به عبارتی درک تکنیک چرخش در ابتدا دشوار است. زبان غیرطبیعی، قوانین ناآشنا، صدای ناهنجار و تمایل به اشتباه ضروری است. در طی یکی از حلقه‌هایی که اخیراً در آن بودم، دو بار از حلقه پرسیدم که اگر این و آن را به گونه‌ای متفاوت انجام دهد، چه چیزی ممکن است در وضعیت او تغییر کند. بار اول تسهیل‌کننده به آرامی درخواست من را به زمان حال هدایت کرد، و بار دوم به نتیجه رسیدم.

مطمئناً، چرخش نه تنها شامل یادگیری، بلکه حذف مهارت‌های ارتباطی، از جمله تاکتیک‌هایی است که در طول عمر ایجاد کرده‌ایم تا توجه مکالمه را بر خود متمرکز کنیم، به دنبال اظهار نظر، برنامه‌ها، مفروضات و قضاوت‌های خود باشیم، حتی اگر کنجکاوی به کار ببریم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما با سایکلینگ، به جای اینکه فقط منتظر نوبت خود برای صحبت باشیم، باید در مورد دیگران کنجکاوی واقعی را پرورش دهیم. ما باید یک تاکتیک جلب توجه به نام حمایت-پاسخ (تشویق طرف مقابل به صحبت کردن)، به جای تاکتیک جلب توجه به نام تغییر پاسخ (به طور مداوم تمرکز را به خود برگردانیم) تمرین کنیم. اگر یک فرد در دایره به شما بگوید که روز سختی را سپری می‌کند و شما بگویید «من هم»، این تغییر است. اگر بگویید “چطور؟” این پشتیبانی است و ما باید ارتباط را بر رقابت اولویت دهیم، که ممکن است به ویژه برای هر کسی که رفتار چرخشی را با عنوان تکنیک حلقه زدن یک دیدگاه شخصی برای یافتن ارتباط واقعی می داند سخت باشد.

تکنیک حلقه زدن و ارتباط

مانند بسیاری از شرایط زندگی مشترک، چرخش – و برقراری ارتباط با دیگران – مستلزم تمرکززدایی از خود، گسترش آگاهی فراتر از مرزهای خود، در فضاهایی که با دیگران به اشتراک می‌گذاریم، در خود دیگران است. آنها خود را در پرتو توجه محبت آمیز دیگران به وضوح می بینند. آنها لبخند می زنند و می درخشند. نگهبانان خود را ناامید می کنند. سردرگمی و ناراحتی خود را به مراقبت دلسوزانه دیگران عرضه می کنند. پر از قدردانی می شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تکنیک حلقه زدن یک دیدگاه شخصی برای یافتن ارتباط واقعی

آنها همچنین تمایلی به رضایت کمتر در سایر روابط خود ندارند. من به او گفتم که به نظر می رسد محافظت از خود است، و پرسیدم که آیا چنین احساسی دارد. او گفت، بله با توجه به آسیب‌پذیری‌ای که به اشتراک می‌گذاشت این گونه رفتار می کرد. اگرچه در چند دقیقه بعد آرام شد و دست‌هایش به آرامی به دامان او افتاد، که او متوجه شد.

به نظر من یک ژست کوچک به نظر می رسید.  اما این یک حرکت بزرگ نیز بود. و در آن، فکر می‌کنم، کل تاریخچه احساس جداشده ما از ارتباط با یکدیگر است، همه چیزهایی که همیشه ما را از هم دور نگه داشته است: ترس، رقابت، نادانی، خودمختاری، حفظ خود. اما در یک لحظه توجه واقعی و دلسوزانه به یکدیگر، کسری از ثانیه از خود فراموشی، می توان آن فضای بین ما را از بین برد و ما دیگر در سرزمینی غریب، غریبه نیستیم.

منابع
وبسایت psychologytoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا