تحقیقات نشان می دهد که مهربانی روند پیری را کند می کند

روند پیری به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهربانی و محبت می تواند بسیار مفید باشد. همه ما در دنیا نیاز داریم کسی به ما محبت کند. شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد. همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه بررسی عدم مهربانی ها در طول زندگی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است عدم مهربانی است.

اختلالات مختلف در دنیا روند پیری

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات روانی است. آسیب های روانی در کنار عدم مهربانی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات روانی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم مشکلات روانی خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

سوء استفاده عاطفی در دوران کودکی – روند پیری

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با تحقیقات نشان می دهد که مهربانی روند پیری را کند می کند، صحبت کنیم.

شناخت بی قراری عاطفی و روند پیری

با همه فراز و نشیب هایش، تجربه احساسات بخشی عادی از زندگی است. هرکسی تجربه متفاوتی از احساسات دارد.

بی قراری عاطفی چگونه بر روند پیری تاثیر می گذارد؟

صمیمیت عاطفی اصطلاحی است که گاهی اوقات برای توصیف واکنش عاطفی محدود یک فرد استفاده می شود. آن ها حتی ممکن است هیچ احساسی را برای ایجاد تجربه نکنند، و افراد مبتلا به بی حسی عاطفی ممکن است به جای احساسات، احساس بی حسی ناخوشایندی را گزارش کنند. دلایل زیادی وجود دارد که یک فرد ممکن است دچار بی حسی عاطفی شود. این می تواند شامل نسخه های روانپزشکی، مصرف مواد و داشتن برخی اختلالات سلامت روان باشد.

چگونه مهربانی به خود می تواند روند پیری را درمان کند

بعد از این که یک موقعیت آزاردهنده عاطفی را پشت سر گذاشتید، تنها چیزی که می توانید فکر کنید این است که “چگونه قرار است بهتر شوم”؟ در مواردی که به نظر می رسد دنیای اطراف شما در حال فروپاشی است، چه کاری می توانید انجام دهید؟ آیا می توانید دوباره روی پای خود بایستید و شروع به بهبودی کنید؟ هنگام تجربه سوء استفاده عاطفی، انتظار می رود که احساس شکست کنید و قدرت دوست داشتن خود را نداشته باشید. که می تواند منجر به خودآگاهی و قضاوت خود شود. اما این ذهنیت به شما کمک نمی کند که بهتر شوید.

درعوض، بهتر است سعی کنید مهربانی با خود را تمرین کنید. بنابراین، در این جا چند راه وجود دارد که یک نگرش مثبت می تواند به شما کمک کند پس از روند پیری، به درستی عبور کنید.

خود مهربانی در برابر روند پیری

مهربانی با خود یا خود شفقت با مهربانی با دیگران تفاوت چندانی ندارد. مهربانی زمانی به وجود می آید که می بینید کسی رنج می برد، درد او را می پذیرید و سعی می کنید اقداماتی انجام دهید که بتواند به او کمک کند. به همین ترتیب، زمانی که فرد درد خود را می‌شناسد و در شفای پیشگیرانه عمل می‌کند، به خود مهربانی می‌کند. مهربانی با خود ایده ای است که در فرهنگ های بودایی یافت می شود. برخی از اصول اصلی آن به شرح زیر است:

  • دلسوزی به خود به جای خود قضاوت
  • انسانیت مشترک به جای انزوا
  • تنظیم عاطفی به جای نادیده گرفتن احساسات

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اکثر مردم، به ویژه آن هایی که تجربه سوء استفاده را داشته اند، در هنگام گذراندن روزهای سخت، دیدگاه منفی نسبت به خود دارند. مردم بر این باورند که باید در کنار روند پیری لبخند بزنند و بر آن غلبه کنند. این ذهنیت می تواند بسیار مضر باشد، به ویژه برای قربانیان سوء استفاده عاطفی. در واقع به شما اجازه نمی دهد که بپذیرید دردی که احساس می کنید معتبر است. از سوی دیگر، مهربانی با خود مبتنی بر این ایده است که هر آنچه را که احساس می‌کنید مشروع است و نباید نادیده گرفته شود. به جای اینکه فکر کنید، “من باید از پس آن برآیم”، باید فکر کنید “در حال حاضر روزهای سختی را سپری می کنم.”

تصدیق احساسات و در برابر روند پیری

تصدیق احساساتتان برای دلسوزی به خود کافی نیست. بهتر است شما نیز این تغییر را بپذیرید. وقتی مردم به تغییر فکر می‌کنند، معمولاً آن را با این ایده مرتبط می‌کنند که مشکلی در مورد آن‌ها باید برطرف شود. اما این نمی تواند دور از واقعیت باشد. مهربانی به شما این امکان را می دهد که تغییر را بپذیرید و در عین حال درک کنید که آن چه هستید کافی است. شما در حال تغییر نیستید چون بی ارزش هستید یا مشکلی در شما وجود ندارد. بلکه به این دلیل که می خواهید احساس شادی بیشتری داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد که مهربانی روند پیری را کند می کند

دانشمندان بررسی کرده اند که چگونه مهربانی می تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. اما اکنون دریافته اند که شفقت می تواند روند پیری را نیز کند کند. مهربان بودن هزینه ای ندارد و می تواند روز کسی را تغییر دهد. به این فکر کنید که روزانه چند نفر در جهان احساس استرس، غرق شدگی و شکست می‌کنند. حتی راحت ترین رفتار مهربانانه، مانند باز کردن درب برای کسی یا لبخند به او در حالی که از کنارش رد می‌شوید، می‌تواند تأثیر شگرفی بر روند پیری او داشته باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به علاوه، نشان دادن مهربانی به دیگران، به نوبه خود، به دلیل تأثیری که بر زندگی شخصی گذاشته‌ایم، احساس بهتری در ما ایجاد می‌کند. اگر همه ما کمی عشق و محبت بیشتری نسبت به دیگران نشان می دادیم، تصور کنید چه دنیای متفاوتی می توانستیم داشته باشیم. وقتی مهربانی را به اشتراک می گذارید مسری می شود. به این فکر کنید که چند نفر وقتی دیدند شخص دیگری این کار را انجام می دهد، خوشحال شدند. این رفتار می‌تواند برای بسیاری از اتفاقات مختلف اعمال شود که در آن مهربانی یک اثر موجی ایجاد می‌کند و دیگران را تشویق می‌کند تا نقش خود را انجام دهند.

مهربانی مداوم و روند پیری

“مهربانی مداوم می تواند کارهای زیادی انجام دهد. همانطور که خورشید باعث آب شدن یخ می شود، مهربانی باعث از بین رفتن سوء تفاهم، بی اعتمادی و دشمنی می شود.

نمونه هایی از مهربانی در زندگی روزمره در برابر روند پیری

مهربانی یعنی صمیمیت، سخاوتمندی و توجه به اطرافیان. این همچنین به معنای نشان دادن شفقت به کسانی است که صرف نظر از این که آن‌ها این احساسات را برمی گردانند یا خیر. مهربانی باید از یک مکان فداکار سرچشمه بگیرد، فقط به این دلیل که به خوشبختی و روند پیری اهمیت می دهید. اگر همه ما طرز فکر خدمت به دیگران را فداکارانه بپذیریم و دیگران را امتداد خود بدانیم، بدون شک دنیای ما هماهنگ‌تر می‌شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که به دیگران شفقت نشان دهید، اطرافیان شما به عشق و سخاوت “امیدوار” می شوند. آن‌ها به طور طبیعی می خواهند از مهربانی و بخشندگی شما تقلید کنند. زیرا از نزدیک می بینند که چگونه بر دیگران تأثیر مثبت می گذارد. مشاهده یک عمل محبت آمیز می تواند سطح اکسی توسین را افزایش دهد و باعث شود تماشاگران آن را به جلو بپردازند.

حتی اگر به طور طبیعی تمایلی به انجام اعمال محبت آمیز نداشته باشید، همه می توانند یاد بگیرند که این عادت را ایجاد کنند. اگر انجام کاری محبت آمیز روزانه برای کسی را مهم بدانید، متوجه خواهید شد که وقتی به دیگران کمک می کنید چه حس خوبی دارد. سپس به طبیعت دوم تبدیل می شود و سلامت جسمی و روانی شما را متحول می کند.

مهربانی و روند پیری

در این‌جا چند ایده در مورد نحوه نشان دادن مهربانی به مردم وجود دارد:

  • راه مهربانی را برای مردم باز نگه دارید
  • زباله ها را در محله خود یا در ساحل جمع کنید
  • برای شخصی که دوستش دارید چیزهایی بخرید (مانند قهوه، بستنی، مواد غذایی و غیره) .
  • به کسی تعارف کنید
  • به هر کسی که از کنارش می گذرید لبخند بزنید
  • نامه ای به پلیس، آتش نشانان یا بیمارستان های محلی خود بنویسید تا از خدمات آن ها تشکر کنید
  • برای همسایه خود دسر بپزید

ادامه کارهای مهربانانه برای جلوگیری از روند پیری

  • به یک موسسه خیریه کمک کنید
  • برای کاری مثل ایجا یک بسته مواد غذایی، یا ایجاد امکانات برای بی خانمان های منطقه داوطلب شوید
  • برای صرف شام به خانواده خود پول بدهید
  • خانه والدین خود را تمیز کنید
  • ماشین پدر خود را بشویید
  • در جامعه خود درخت بکارید
  • به کسی در باشگاه بگویید که به او افتخار می کنید
  • لباس های قدیمی یا هر چیز دیگری را که استفاده نمی کنید اهدا کنید

مزایای سلامتی مهربانی و جلوگیری از روند پیری

مهربانی می تواند به طور قابل توجهی برای سلامت ذهنی، جسمی و عاطفی ما مفید باشد. هنگامی که شفقت نشان می دهید، موارد زیر در ذهن و بدن شما اتفاق می افتد:

هورمون های حس خوب را تقویت می کند

مطالعات نشان داده اند که نوع مهربانی یا کمک به دیگران بدون انتظار چیزی در عوض آن، مراکز پاداش را در مغز ما تحریک می کند. آن هورمون‌های احساس خوب مانند اکسی توسین، دوپامین و سروتونین در سیستم ما تجمع می‌یابند، دقیقاً مانند آنچه هنگام ورزش اتفاق می‌افتد. آن‌ها به این می‌گویند «رشد شادی با قابلیت خوب»، که می‌توانید از انجام کارهایی مانند داوطلب شدن تجربه کنید. نشان دادن مهربانی و دادن وقت خود به افراد کم شانس می تواند سطح افسردگی و روند پیری را کاهش دهد.

فشار خون را کاهش می دهد

اهدای کمک مالی می تواند فشار خون را کاهش دهد و نشانگرهای بیماری قلبی را بهبود بخشد. یک مطالعه از گروهی از افراد مبتلا به فشار خون بالا خواسته شد تا مقداری پول برای خود خرج کنند، در حالی که آن‌ها به گروه دوم دستور دادند که برای دیگران پول خرج کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا