انواع مختلف مشاغل سلامت روان

پیشرفت در زندگی لازمه تلاش و کوشش بسیاری است. سلامت روان برای همه ما مورد نیاز است. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. تعاریفی در روان شناسی می تواند برای جلوگیری از اختلالات روانی مختلف باشد. یا این که برای اطلاع درباره ویژگی های شخصیتی باشد. امروزه متاسفانه سلامت روان افراد به علت وجود بیماری همه گیری دچار خطرات مختلفی شده است.

در مقاله های قبل در ارتباط با اختلالات مختلف صحبت کردیم. ما گفتیم که اختلالات روانی می تواند آسیب های مختلفی برساند. این آسیب ها می تواند جسمی یا روانی باشد. برای مثال کسانی که سلامت روان ندارند می توانند دچار افسردگی یا اضطراب شوند. افسردگی و اضطراب هم اگر درمان نشوند باعث بیماری های قلبی عروقی خواهد شد. در موضوع امروز بررسی خواهیم کرد که انواع مختلف مشاغل سلامت روان کدامند؟

در واقع آن ها به دلیل این که نمی توانند روحیه خود را حفظ کنند و همیشه خود را بدبخت و بیچاره می دانند شادی را در زندگی خود نمی بینند. ما قصد داریم پی ببریم که این چند نکته برای صحبت درباره سلامت روانی و موفقیت در محل کار چگونه است. در واقع ما انواع مختلف مشاغل با ویژگی های سلامت روحی و روانی را برای شما خواهیم گفت. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با انواع مختلف مشاغل سلامت روان با شما صحبت کنیم.

مشاغل مختلف سلامت روان

انواع مختلف مشاغل سلامت روان

اگر به دنبال مشاغل سلامت روان هستید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. در این مقاله، ما قصد داریم انواع مختلف مشاغل مربوط به سلامت روان را مورد بحث قرار دهیم. مردم ممکن است فکر کنند “مشاغل با درجه روانشناسی؛ این سودآور به نظر می رسد.” این می تواند درست باشد، مشاغل روانشناسی می توانند درآمد خوبی داشته باشند و از نظر احساسی مفید باشند. وقتی صحبت از مشاغل مربوط به سلامت روان می شود، بسیاری از کارها باید در نظر گرفته شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این فقط تمرین درمانی یا ارائه تحقیق به یک سازمان نیست. بسیاری از روش های مختلف وجود دارد. با این روش ها می توانید به عنوان فردی که در زمینه سلامت روان یا مراقبت های بهداشت عمومی فعالیت می کند، تغییر ایجاد کنید. شاید شما به عنوان یک روانپزشک حرفه ای را دنبال می کنید، یا شاید به عنوان یک تکنسین داروسازی حرفه ای را دنبال می کنید.

راه های زیادی برای تحقق اشتیاق، کمک به دیگران و ایجاد تغییر در جهان وجود دارد.

راه های زیادی برای تحقق اشتیاق، کمک به دیگران و ایجاد تغییر در جهان وجود دارد. اگر همدل هستید، می توانید به دنبال این باشید که به دنبال یک حرفه درمانی یا شاید یک حرفه مربی زندگی باشید. مشاغل سلامت روان شامل درمانگر بودن یا هر چیز دیگری است که به دیگران در احساسات خود کمک کند. وقتی احساسات دیگران را حس می کنید، می خواهید به آن ها کمک کنید. همدلی ها بسیار حساس هستند و می خواهند افراد دیگر زندگی رضایت بخشی داشته باشند. به همین دلیل است که مشاغل سلامت روان می تواند پاداش دهنده باشد. بیایید برخی از مسیرهای شغلی متداول را که ممکن است شخصی در صورت تمایل به سلامت روان انتخاب کند، بررسی کنیم.

کار در بخش های مختلف روانشناسی

انواع مختلف مشاغل سلامت روان

روانشناسان بالینی قادر به تشخیص و درمان افرادی هستند که دارای اختلالات و شرایط روانی هستند. روانشناسان بالینی دارای مدرک دکترا هستند و می توانند برای تشخیص و درمان افراد را ارزیابی کنند. آن ها به مردم کمک می کنند تا رفتار خود را درک کرده و آن را به طور موثر مدیریت کنند. یک روانشناس بالینی می تواند درمان را تمرین کند. آن ها همچنین می توانند خدمات تحقیقاتی را در یک محیط تعیین شده مانند محیط دانشگاه ارائه دهند. به عنوان یک روانشناس بالینی، بسیاری از گزینه های شغلی در دسترس شما هستند. شما می توانید از تخصص خود استفاده کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

روانشناسان أعصاب طبیعتاً بیشتر تحقیق محور هستند. آن ها برای جهان بسیار مهم هستند زیرا در مورد موضوعات مرتبط با مغز ما تحقیق می کنند.  ما هر روز بیشتر در مورد نوروپلاستیسیتی می آموزیم. روانشناسان عصبی به ما کمک می کنند تا اطلاعات مربوط به مغز، نحوه عملکرد آن را کشف کنیم. آن ها دائماً ما را در جریان آخرین اطلاعات و مطالعات درباره مشاغل سلامت روان قرار می دهیم.

دنیای روانپزشکی

روانپزشکان پزشکانی هستند که در تشخیص و درمان افراد مبتلا به بیماری های روانی و مشکلات رفتاری تخصص دارند. حرفه روانپزشک می تواند سودآور و مفید باشد. آن ها با روانشناسان تفاوت دارند زیرا می توانند داروهایی را برای درمان این بیماری تجویز کنند. برخی از روانپزشکان هم درمان و هم دارو ارائه می دهند.  در حالی که سایر روانپزشکان منحصراً با مدیریت دارو همکاری می کنند. روانپزشکی یک زمینه عالی برای افرادی است که می خواهند کمک به افرادی که دارای تنوع عصبی هستند را انجام دهند.  حتی آن هایی که دارای مغزهایی هستند و به طرق مختلف عملکرد متفاوتی دارند.

آن ها در این زمینه بسیار مفید هستند. ممکن است بخواهید با جمعیت متنوعی از افرادی که مشکلات بهداشت روانی یا شرایط مشابه دارند کار کنید. ممکن است دنیای روانپزشکی برای شما بسیار مناسب باشد.

کار اجتماعی و مشاغل سلامت روان

افرادی که به عنوان مددکار اجتماعی کار می کنند معمولاً در سازمان ها یا غیر انتفاعی کار می کنند. آن ها همچنین ممکن است در کلینیک ها کار کنند. اما افرادی نیستند که شرایط سلامت روانی را تشخیص می دهند. آن ها درمان ارائه می دهند و بسته به نیاز آن ها می توانند مراجعه کنندگان را به خدمات مختلف بهداشت روانی ارجاع دهند. مددکاران اجتماعی از نظر درک خانواده ، پویایی خانواده و ارجاع به مسائل خانوادگی نقش اساسی دارند. مددکاران اجتماعی نگران جامعه هستند. این که شخص تا چه اندازه از سیستم حمایتی برخوردار است و آیا برای رفع نیازهای خود به ظرفیت های مختلف نیاز به مراجعه دارد.

مشاوران سوء مصرف مواد

انواع مختلف مشاغل سلامت روان

یک مشاور سوء مصرف مواد با افرادی کار می کند که با سوء مصرف مواد مانند مواد مخدر و الکل مشکل دارند. این فرد برای مراجعین خود مشاوره ارائه می دهد و از طریق مشاوره درمانی به آن ها در حفظ هوشیاری کمک می کند. و آن ها را به سمت جلسات گروهی مانند معتادان الکلی ناشناس یا مواد مخدر گمنام راهنمایی می کند. آن ها ممکن است جلسات درمانی گروهی را با سایر مراجعانی که با اختلالات مصرف مواد زندگی می کنند تسهیل کنند و در جامعه بسیار حیاتی هستند.

پرستاری

پرستاری یک رشته فوق العاده است. فرض کنید به عنوان مشاغل سلامت روان در یک مرکز اقامتی بستری کار می کنید. می توانید به درمان مشتریانی که تحت مراقبت های طولانی مدت بیماری هستند، در بیمارستان باشید. اگر در سوءمصرف مواد به عنوان پرستار سم زدایی کار می کنید، ممکن است به مراجعان کمک کنید. این کار باعث می شود  تا از الکل یا مواد مخدر سم زدایی کرده و بهبود سلامت روانی خود را آغاز کنند. پرستاران از نظر آن چه می توانند برای افراد دارای مشکلات بهداشت روانی انجام دهند، نقش اساسی را در جامعه ایفا می کنند. این یک زمینه بسیار پرشور است. ممکن است به انجام کارهای اضافی فکر کنید.

آموزش سلامت روان پس از اخذ مدرک کارشناسی

واقعیت این است که وقتی به آموزش عالی می روید گزینه های بیشتری برای پزشکان وجود دارد. ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد درهای مشاغل سلامت روانی را باز می کند. وقتی مدرک کارشناسی ارشد دارید، گزینه های زیادی برای مشاغل مربوط به سلامت روان وجود دارد. مسیرهای مختلفی وجود دارد که می توانید به عنوان فردی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کند، انتخاب کنید. به عنوان مثال، LPC هایی هستند که دارای مجوزهای حرفه ای حرفه ای هستند. یا LMFT هایی هستند که دارای مجوز درمانگران ازدواج و خانواده هستند. به عنوان یک درمانگر، مشاور یا پزشک متخصص، می توانید در زمینه های مختلف تخصص داشته باشید تا پشتیبانی تخصصی ارائه دهید.

مددکاران اجتماعی بالینی و مشاغل سلامت روان

انواع مختلف مشاغل سلامت روان

ممکن است نام های اولیه MSW یا LSCW را در رابطه با مشاغل سلامت روان شنیده باشید. MSW مخفف کارشناسی ارشد در مددکاری اجتماعی است. LCSW یک مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز است. مددکاران اجتماعی بالینی دارای مجوز یا LCSW به مدرک کارشناسی ارشد در مددکاری اجتماعی نیاز دارند.  و آن ها باید آموزش های تخصصی را در زمینه مدیریت پرونده گذرانده باشند. مددکاران اجتماعی می توانند با مشتریان در محیط های مختلف رفتار کنند.

آن ها ممکن است در جامعه به عنوان مشاغل سلامت روان در مراکز آموزش کار یا برنامه های رفاهی به کار، بخش خدمات محلی انسانی یا در یک سازمان غیر انتفاعی کار کنند. ممکن است با مشتریان در محیط های خصوصی کار کنید. مکان های زیادی وجود دارد که می توانید مشتریان را پیدا کرده و با آن ها رفتار کنید. مددکاران اجتماعی پویایی خانواده را درک می کنند و هنگام درمان با مشتریان نگرانی های جامعه شناختی را در نظر می گیرند.

https://www.betterhelp.com/advice/careers/different-types-of-mental-health-careers/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا