انتخاب های افراد وقتی اتفاق بدی می‌افتد، چیست؟

انتخاب های افراد می تواند فشار زیادی به یک سری اشخاص بیاورد. از آن سمت هم می تواند کمک کننده باشد. شادی برای زندگی ما و رسیدن به موفقیت مهم است. همیشه در زندگی فراز و نشیب های زیادی وجود دارد. شما نمی توانید در زندگی همیشه به فکر چیزهای مثبت باشید. سختی های زندگی ممکن است هر زمان اتفاق بیفتد. همان طور که می دانید این فرایند بر روی استرس و اضطراب هم تاثیر دارد. در روان شناسی مباحث متفاوتی وجود دارد. برخی از این فرآیندهای روان شناسی را ممکن است بدانید. ذهن آگاهی اگر با روش درست و مناسب انجام می شود می تواند برای آینده شما مفید باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت کردیم.

ذهن آگاهی می تواند موفقیت را در افراد ایجاد کند. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. این تلاش و کوشش باید همراه با برنامه ریزی باید.  ما در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت های بسیاری کرده ایم و گفتیم که افراد با داشتن ذهن آگاهی چه پیشرفتی خواهند کرد. اما این بار می خواهیم چند روش برای آموزش ذهن آگاهی در کودکان را بدانیم. آیا افراد با داشتن ویژگی ذهن آگاهی مناسب می توانند ازدواج بهتری داشته باشند یا خیر. در ادامه می خواهیم ببینیم که انتخاب های افراد وقتی اتفاق بدی می‌افتد، چیست، چگونه است.

استرس افراد – تاثیر ذهن آگاهی و ماندگاری شادی در انتخاب های افراد

ما در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با انتخاب های افراد وقتی اتفاق بدی می‌افتد، صحبت کنیم.

چند راه ساده برای ماندگاری شادی در انتخاب های افراد

در این روزهای سخت، به راحتی می توان شادی، امید و سرزندگی را از دست داد. وقتی دنیا احساس می‌کند که از کنترل خارج می‌شود و به نظر می‌رسد تمامیت زندگی عادی از بین رفته است، کسب شادی در مواقع سخت می تواند دشوار باشد. اما لازم نیست همه چیز در نهایت، بسیار وحشتناک باشد تا شما چنین احساسی داشته باشید. هر نوع زمان چالش برانگیزی می تواند باعث شود که شما احساس ناراحتی کنید و در نتیجه علائم افسردگی، اضطراب و سایر مسائل مربوط به خلق و خوی ایجاد شود. می توانید بی ثمر شوید، احساس بی انگیزگی کنید یا لذت های خود را از دست بدهید. چرا این اتفاق می افتد؟ برای رفع آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

نکته ای در ارتباط با انتخاب های افراد

آیا تا به حال متوجه شده اید که چگونه به نظر می رسد برخی از مردم همیشه در حال کسب شادی در مواقع سخت هستند، حتی در بدترین روزها؟ این یک ویژگی ارزشمند است، و همچنین یکی از ویژگی‌هایی است که بیشتر افراد باید با گذشت زمان به عنوان یک مهارت آن را بیاموزند. اگر به یادگیری نحوه انجام این کار علاقه دارید، به ادامه مقاله توجه کنید. ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما خبر خوب این است که شادی را می توان تقریباً در هر جایی یافت. توانایی یافتن لحظات مثبت در دریایی از افکار منفی یک مهارت نادر است – و مطمئناً ارزش آن را دارد. در این‌جا چند راه ساده برای ماندگاری شادی در مواقع سخت بیان خواهد شد.

به چیزهای کوچک توجه کنید

در عوض، به این معناست که تمرکز خود را بر روی لحظات کوچکی متمرکز کنید که روز شما را زیبا‌تر می‌کنند. به دنبال چیزهای کوچک باشید، مانند:

  • میان وعده مورد علاقه شما
  • عطری که دوست دارید
  • تناسب بهترین لباس شما
  • انتخاب های افراد و لحظات ارزشمند که با یکی از عزیزانتان به اشتراک می گذارید
  • وقتی به چیزهای کوچکی از این دست توجه می کنید و آن را یادداشت می کنید، می توانید شادی را در مکان های زیادی ببینید.
  • ورزش کنید

وقتی با شرایط بدی روبرو هستید، فعالیت و ورزش می تواند چالش برانگیز باشد، اما عدم فعالیت بدنی فقط ماندگاری شادی در مواقع سخت را دشوارتر می کند.

برای ماندگاری شادی در انتخاب های افراد هنگام مواقع سخت سپاسگزار باشید

قدردانی می تواند تأثیرات قوی بر ذهن داشته باشد. وقتی فعالانه به دنبال چیزهایی هستید که باید برای آنها شکرگزار باشید، می توانید نگرش مثبت تری داشته باشید. همچنین خطر ابتلا به علائم افسردگی، استرس مزمن و مشکلات مرتبط با اضطراب را کاهش دهید. بسیاری متوجه می شوند که نگه داری یک دفترچه یادداشت برای قدردانی می تواند به آن‌ها در کسب شادی در مواقع سخت کمک کند. این شامل ثبت حداقل سه موردی است که هر شب بابت آن‌ها سپاسگزار هستید. در این‌جا چند ایده وجود دارد که می توانید بابت آن سپاسگزار باشید:

  • به موقع بیدار شدن
  • وجود چیزهای مورد علاقه شما
  • عزیزان شما
  • برآورده شدن نیازهای اولیه شما
  • داشتن شغل
  • هوای خوب
  • مصرف یک غذای خوشمزه.
  • ایجاد گفتگوی جالب
  • مطالعه یک کتاب خوب
  • تماشای یک سریال خوب

کارهای داوطلبانه انجام دهید

با ایجاد احساس بهتر در دیگران، اغلب می توانید احساس خوبی در خود ایجاد کنید. فقط چیزی در مورد بحث فعالیت های شما وجود دارد که می تواند لبخند بزرگی بر لبان شما بیاورد و لذت زندگی را به شما نشان دهد. مطالعات نشان می دهد که اعمال محبت آمیز می تواند منجر به سطوح بالاتری از خلق و خوی خوب و رفاه شود. مهمتر از همه، وقتی در زمان‌های سخت داوطلب می‌شوید، متوجه می‌شوید که وقتی نمی‌توانید خوبی‌های دنیا را پیدا کنید، می‌توانید با دلسوزی به دیگران آن را ایجاد کنید.

برای ماندگاری شادی در مواقع سخت لباس شاد بپوشید

در روزهای اداری حس کسل کننده زیادی دارید؟ لباس های غیر رسمی زیادی دارید که به ندرت می پوشید؟ در هر صورت، می‌توانید با پوشش لباس های خاص احساس بهتری در خود ایجاد کنید. اگر لباس‌هایی که می‌پوشید به شما انگیزه می‌دهد تا احساس اعتماد کنید، احساس بهتری خواهید داشت.

اهداف چالش برانگیز تعیین کنید

اگر مشکلات شما ناشی از احساس یکنواختی و رضایت است، ممکن است زمان کمک فرا رسیده باشد. باید به ماندگاری شادی در مواقع سخت نگاه کنید و ببینید آیا آن‌ها همچنان شما را به چالش می کشند یا خیر. سعی کنید اهداف جدیدی را انتخاب کنید.

انتخاب های افراد که باعث ماندگاری شادی می شود

آیا می دانید چگونه در راه زندگی خوشحال باشید؟ بسیاری از ما این سوالات را برای یافتن هدف و معنا می پرسیم. جالب است که مشکلات شما ممکن است به شما نشان دهد که چگونه از زندگی خود راضی باشید. اگر در حال حاضر در تنگنا قرار دارید، نگران نباشید. ماندگاری شادی مستلزم چیزهایی است که زندگی حرفه ای و خانوادگی ما ممکن است آن را فراهم نکند. بیایید نگاهی به خودمان بیندازیم تا شادی را دقیقاً همان جایی که باید باشد قرار دهیم.

انتخاب های افراد وقتی اتفاق بدی می‌افتد، چیست؟

“اگر انتظار دارید زندگی تان بالا و پایین باشد، ذهن شما بسیار آرام تر خواهد بود.” – لاما یش. یکی از حقیقت های اجتناب ناپذیر زندگی، رنج است. شما مانند افرادی که دوستشان دارید، رنج را تجربه خواهید کرد. ما هر روز می بینیم که اتفاقات بدی هنگام انتخاب های افراد رخ می دهد.

شاید روزی بشریت به نقطه‌ای تکامل یابد که بتوانیم همه غم و اندوه جهان را کاهش دهیم – همه ما دوست داریم این اتفاق بیفتد. در حال حاضر، این به هر یک از ما بستگی دارد که واقعیت فعلی را بپذیریم و در عین حال برای آینده ای بهتر تلاش کنیم.

نکته

وقتی اتفاق بدی می‌افتد دو راه داریم: آن را بپذیریم یا رنج بکشیم. بدون انتخاب های افراد اگرچه ممکن است این فرآیند خشن به نظر برسد. اما چیزی جز این نیست.

توجه: در حالی که این مقاله از بیان روانشناسان خارج تعدادی از ارجاعات به بودیسم را بیان می کند. این نویسنده هنگام تحقیق در مورد موضوع ، کشف کرد که بودیسم از دیدگاه بسیار انسان گرایانه به پذیرش و رنج می پردازد.) در این‌جا انتخاب های افراد در هنگام وقوع اتفاق بدی است

گزینه شماره 1: پذیرش

تونی برنهارد، تمرین‌کننده قدیمی بودایی و نویسنده، می‌نویسد:

“Upekkha به معنای آرامش (در بودیسم) است. به ذهنی اشاره دارد که در مواجهه با فراز و نشیب های زندگی آرام و استوار است. زیرا به این معنی است که قلب و ذهن ما را نه به روی تجربیات خوشایند، بلکه به روی تجربیات ناخوشایند باز کنیم. مقاومت در برابر برخی انتخاب های افراد فقط بر استرس ما به آنچه قبلاً دشوار است می افزاید.»

خانم برنهارد استاد حقوق و رئیس دانشگاه کالیفرنیا-دیویس (UCD) است. پس از 22 سال در UCD، برنهارد به دلیل یک بیماری نادر و مزمن ویروسی مجبور به بازنشستگی شد. برنهارد به جای پرداختن به شرایط خود، سه کتاب برنده جایزه در مورد ذهن آگاهی نوشته است. مردم در سراسر جهان درد غیرمنتظره ای را تجربه می کنند. برخی مجبورند هر روز با شرایط سخت کنار بیایند.

نکته

دیدن رنجی که همه جا در دنیای ما وجود دارد می تواند افسرده کننده و آزاردهنده باشد. از زمان حضور بشر، مردم گرفتار بیماری، گرسنگی و فقر بودند. کشورها جنگ های احمقانه ای به راه می اندازند و مردم خود را می کشند. ظالمان بر کشورهایی حکومت می کنند که در آن مردم هیچ آزادی یا حقوقی ندارند.در نتیجه، ما (به طور طبیعی) احساس عصبانیت، افسردگی، گناه، درماندگی و غمگینی می کنیم.

چرا انتخاب های افراد می تواند در زندگی تاثیر گذار باشد؟

از خود می پرسیم «چرا این اتفاق برای من می‌افتد، من آدم خوبی هستم» « آن‌ها تا به حال چه کردند که سزاوار چنین چیزی بودند؟» و، در بیشتر موارد، ما نمی توانیم آن را توضیح دهیم. بنابراین، ما دعا می کنیم، افکار خوب می فرستیم. سپس باید از خود یک سوال بپرسید: در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید؟ داوطلبانه وقت یا مهارت خود را در اختیار داشته باشید؟ گاهی اوقات کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید؛ گاهی اوقات وجود ندارد.

نکته

پذیرش بی‌تفاوتی نیست، بلکه به منزله شناخت موقعیت آن‌گونه که هست و ساکن نشدن در منفی‌بافی است. پذیرش حقیقت است، پذیرش، باز بودن برای افکار و احساسات واقعی ما در هر لحظه است. خواه اضطراب، خشم، ترس، دل درد یا شادی – و سعی نکنید آن‌چه را که غیرقابل کنترل است کنترل کنید.

گزینه شماره 2: رنج

اولین حقیقت اصیل در انتخاب های افراد این است: «زندگی به معنای رنج کشیدن است.» این حقیقت، به طرق مختلف، در همه ادیان و اعمال معنوی قابل شناخت و آموزش است.

داستان از این قرار است که وقتی شاهزاده سیذارتا (نام تولد بودا) برای اولین بار از کاخ خود بیرون آمد، موارد زیر را دید:

یک نوزاد تازه متولد، یک پیرمرد معلول، یک مرد بیمار و جسد یک فرد مرده. بودا تا سن 29 سالگی کاملاً از رنج و عذاب اطراف خود غافل بود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا