آیا فرزند شما معلم بد دارد؟

فرزندان نیاز به تربیت مناسب از سوی خانواده دارند. در دنیایی که زندگی می کنیم شخصیت ها در هر فرد می تواند زندگی آن شخص را تغییر دهد. تغییر زندگی در افراد می تواند باعث موفقیت یا شکست شود. اما این که بگوییم همیشه عوامل خارجی بر روی ما تاثیر می گذارند درست نیست. معلمان یکی از افرادی هستند که همیشه به آن ها تهمت های زیادی وارد می شود. اما گاهی اوقات یک معلم بد هم می تواند در کودک تاثیر داشته باشد. مگر این که آن شخص دچار اختلالات روانی شده باشد.

مدیریت تربیت آن ها مهم است. شما اگر همیشه تابع کودک خود باشید به او آسیب خواهید زد. از آن سمت هم اگر بخواهید جلوی او جبهه بگیرید در آینده فردی محتاج به محبت خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا فرزند شما معلم بد دارد؟ فرزندان و موفقیت در زندگی موضوع امروز ما نیز هست. این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد.

وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا فرزند شما معلم بد دارد؟ صحبت کنیم

بودن معلم بد غیر معمول است، اما وجود دارند

آیا فرزند شما معلم بد دارد؟

بودن معلم بد غیر معمول است، اما وجود دارند. امروزه اکثر کشور ها قبل از این که کسی بتوانند در کلاس درس تدریس کنند نیاز به مدرک دانشگاهی و کارآموزی آموزشی تحت آموزش دانشجو دارد.

با این حال، گاهی اوقات، کسی که ممکن است برای معلم بودن مناسب نباشد، مدارک تحصیلی و موقعیت آموزشی را دریافت می کند. یا مدت زیادی پس از از بین رفتن اشتیاق خود در این موقعیت باقی می ماند. وقتی فرزند شما از معلم بد شکایت می کند، طبیعی است که نگران وضعیت او در مدرسه باشید. ممکن است تعجب کنید که آن ها در حال یادگیری هستند. ممکن است آن ها احساس اضطراب یا ناراحتی می کنند و یا آماده رفتن به سطح بعدی باشند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به یاد داشته باشید، شما آن چه را که در کلاس درس اتفاق می افتد از نزدیک نمی بینید. شما دید بسیار محدودی از آن چه در حال رخ دادن است دارید. اگر چه این نگرانی ها مطمئناً معتبر هستند، اما راه هایی برای کنار آمدن با این وضعیت وجود دارد.  به فرزندتان کمک می کنید تا از معلم و روز مدرسه خود احساس خوبی داشته باشد.

انواع معلم “بد”

واقعاً معلم “بد” چیست؟ آیا  تعریفی از آن موجود است؟ در حالی که برخی از معلمان قربانی شایعه هستند و شهرت بی دلیلی به عنوان بدبین یا ناکارآمد پیدا می کنند، سایر معلمان دقیقاً همین هستند. موارد زیر برخی از رایج ترین انواع معلمان که در بین بچه ها به عنوان معلم “بد” شناخته می شوند اشاره دارد:

معلم خسته کننده

آیا فرزند شما معلم بد دارد؟

این معلم بین سخنرانی در کلاس و توزیع برگه ها جلو و عقب می رود. در حالی که معلمان جذاب تر گاه به گاه سخنرانی ها و برگه هایی را ارائه می دهند. آن ها همچنین وظایف عملی، پروژه ها و بحث های گروهی را برای الهام بخشیدن به دانش آموزان خود در نظر می گیرند.

معلم بدون کنترل

کلاس درس این معلم بیشتر شبیه یک مهمانی است تا یک محیط آموزشی سازمان یافته. دانش آموزان در طول درس صحبت می کنند، با معلم صحبت می کنند و حتی ممکن است در طول کلاس چیزهایی را پرتاب کنند. برخی از دانش آموزان ممکن است این معلم را دوست داشته باشند، اما نمی توانند به شما بگویند که قرار است در مدرسه چه چیزی یاد بگیرند. سایر دانش آموزان ممکن است شکایت کنند که کلاس درس پر سر و صدا، آشفته و حتی استرس زا است.

معلم کسالت امر

این معلم بد مطالب را به هیچ وجه آموزش نمی دهد. فرزند شما ممکن است از کسالت او شکایت کند یا بگوید مدرسه خیلی خسته کننده است. ممکن است توجه داشته باشید که کارهای مدرسه فرزند شما بسیار راحت تر از گذشته بوده و برای انجام آن به تلاش کمی نیاز دارد.

معلم متوسط

این معلم به کودکان طوری نگاه می کند که همیشه از دیگران به هر نحوی که می توانند استفاده ابزاری کنند. یک معلم خبیث حاضر به استثنا برای دانش آموزانی نیست که واقعاً در تلاش هستند. این معلم حداقل مورد نیاز برای شاگرد را انجام می دهد، یا اصلاً همکاری نمی کند. آن ها ممکن است سر بچه ها فریاد بزنند، در صورت سوال توجه خود را به جای دیگری ببرند. حتی دانش آموزان را مسخره کنند. به نظر می رسد آن ها از کودکان بدشان می آید.

چگونه بیشتر در ارتباط با معلم بد بدانیم

هر معلم روزهای بدی دارد. اما یک روز بد برای معلم دلیل بر این نیست که او همیشه بد باقی بماند. معلم بد به طور مرتب در یک یا چند مورد از این دسته ها قرار می گیرد. قبل از ثبت نام فرزندتان در مدرسه، باید آن ها را بیشتر بشناسید.

جمع آوری اطلاعات درباره معلم بد

معمولاً والدینی که نگرانند فرزندشان با معلم بد برخورد می کند، به یکی از دو دلیل نگران هستند: یا کودک از مدرسه به خانه آمده است و برای آن ها داستان‌های وحشتناکی درباره روز خود تعریف کرده است. یا والدین حرف های وحشتناکی را از والدین دیگر شنیده است. اولین غریزه شما ممکن است این باشد که سریع وارد این فرآیند شوید و تغییرات را ایجاد کنید. در عوض، مکث کنید و سعی کنید اطلاعات مورد نیاز خود را برای درک کامل آن چه در جریان است، قبل از هر کار دیگری جمع آوری کنید. داستان‌هایی که از فرزند یا دوستان خود شنیده اید ممکن است کل داستان نباشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا فرزند شما معلم بد دارد؟

ممکن است فرزند شما آن چه معلم به او می گوید را اشتباه درک کرده باشد. یا آن ها می توانند یک شایعه احمقانه را که بین بچه ها در مدرسه می چرخد​​، تکرار کنند. دوستان شما کهمعلم را دوست ندارند ممکن است مایل نباشند که فرزندشان در ایجاد مشکلات در مدرسه دخالت کند.

با فرزند خود درباره معلم بد صحبت کنید

واداشتن کودکتان به مطالبی که باید در مدرسه مطالعه کند می تواند کنجکاوی را برانگیزد و به یک تمرین یادگیری تبدیل شود. ممکن است یک معلم ناکارآمد وظایف خود را ارائه دهد، اما برای اطمینان از پیروی مطالب استقبال نمی کند.

شما می توانید با پرسیدن سوالات در خانه به فرزندتان کمک کنید تا درمورد کارهای کلاسی خود در سطح عمیق تری فکر کند. در این جا برخی از راهنمایی ها برای شروع به کار آمده است:

  • آیا می توانید آن چه را که امروز در مورد آن آموخته اید به من آموزش دهید؟
  • آیا در مورد چیزهایی که آموخته اید به چیز دیگری فکر می کنید؟
  • فکر می کنید چگونه می توانید از این دانش در آینده استفاده کنید؟

این نوع بحث باعث می شود بچه ها بیشتر در مورد تحصیلات خود فکر کنند. حتی سرنخ های ارزشمندی را در مورد معلمان خود و آن چه در کلاس درس اتفاق می افتد به دست می آورد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در نظر داشته باشید که در ابتدای حضور کودکان در مدرسه به آن ها فشار وارد نکنید. قبل از پرسیدن در مورد روزی که در مدرسه گذشت، آن ها را به یک پیاده روی ببرید. این باعث می شود که بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند.

در صورت بروز مشکل چه باید کرد؟

هنگامی که اطلاعات بیشتری به دست آوردید، چندین مرحله را می توانید انجام دهید. فرزند شما امسال در این کلاس مشغول به فعالیت است.  وقتی والدین رابطه مثبتی با معلم و مدرسه داشته باشند، همه از آن سود می برند. انتخاب بهترین استراتژی برای دستیابی به چیزی که انتظارات ما را برآورده نمی کند مهم است. استراتژی های مثبت می تواند ما و فرزندانمان را برای مشکلات مختلف آماده کند. همچنین ما برای اتفاقات چالش برانگیزی که ممکن است در آینده با آن رو به رو شویم قوی تر می شویم.

از فرزند خود حمایت کنید

آیا فرزند شما معلم بد دارد؟

ابتدا از کودک خود بخواهید که دقیقاً مشخص کند موضوع چیست و به نظر او چه چیزی می تواند آن را بهتر کند. برخی از تکنیک های مقابله ای در برابر معلم بد را که می توانند در کلاس درس برای مقابله با مشکل استفاده کنند، پیشنهاد دهید. به عنوان مثال، اگر معلم به سوالات پاسخ ندهد، آیا فرزند شما می تواند پاسخ را در کتابی از همکلاسی ها، وب سایت یا یادداشت های آن ها بیابد؟ اگر کلاس  شلوغ است، آیا فرزند شما می تواند برای انجام کارهای خود به نقطه ای آرام در اتاق یا راهرو برود؟

اگر کار مدرسه خسته کننده است، آیا فرزند شما می تواند به معلم پیشنهاد دهد که پروژه های اضافی را اختصاص دهد؟

https://www.verywellfamily.com/what-to-do-about-a-bad-teacher-4019662

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا