کارشناسان توضیح می‌دهند که چرا درونگراها والدین فوق‌العاده‌ای می‌سازند

درون‌گراها ویژگی های مختلفی دارند که در آینده می توانند از آن استفاده کنند. خصوصا برای داشتن یک خانواده فوق‌العاده این خصوصیات مهم خواهد بود. بسیاری از مردم رفتارهای این افراد را با بی ادبی اشتباه می گیرند. شخصیت ها انواع مختلفی دارند و در هر فرد دارای ویژگی های مختلفی هستند. یکی از مواردی که در شخصیت مهم است روند آن به سوی پیشرفت و تعالی است. در واقع نباید شخصیت به گونه ای باشد که بخواهد به افراد آسیب بزند. شخصیت به گونه ای باید باشد که به ما و همه افراد کنارمان کمک کند. یکی از شخصیت های که ممکن است در اطرافیان خود دیده باشید شخصیت درون گرا است. در ادامه می خواهیم ببینیم که کارشناسان توضیح می‌دهند که چرا درونگراها والدین فوق‌العاده‌ای می‌سازند، چگونه است.

رفتار افراد با عادات درونگراها

ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا اینکه یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه شخصیت نیز ما باید موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با کارشناسان توضیح می‌دهند که چرا درونگراها والدین فوق‌العاده‌ای می‌سازند، صحبت کنیم.

عادات درونگراها که اکثر مردم آن را اشتباه می دانند

تو درون نگری یا برون نگر؟ همه به یکی از این دو ویژگی شخصیتی تمایل دارند. برونگراها از نظر اجتماعی ماجراجوتر هستند، در حالی که طبق عادات درون گراها آن ها تنهایی را دوست دارند. بنابراین، مردم اغلب رفتار خود را اشتباه می خوانند زیرا آن را گیج کننده می دانند. بنابراین، برخی از عادات درون گراها که مردم آن را اشتباه می فهمند چیست؟

تفاوت بین درونگراها و برونگراها چیست؟

شما به احتمال زیاد با این دو ویژگی مشترک شخصیتی آشنا هستید. اما به یاد داشته باشید، هیچ کس دقیقاً در جعبه درون گرا یا برون گرا قرار نمی گیرد. در هر دو تیپ شخصیتی درجات مختلفی وجود دارد. با وجود این، در هر تیپ شخصیتی تمایلات خاصی وجود دارد. شخصیت های درونگرا تمایل دارند:

  • در گروهی از افراد ترکیب شوند
  • دارای رفتار متمایزی نیستند.
  • از تنهایی لذت می برند
  • قبل از اینکه صحبت کنند خوب فکر می کنند
  • از سکوت و تنهایی لذت می برند

شخصیت‌های برون‌گرا همانند:

  • قرارگیری در مرکز توجه
  • افکار دیگران را با صدای بلند پردازش می کنند
  • تمایل به تصمیم گیری سریع دارند
  • از بودن در کنار مردم انرژی می گیرند
  • از کار گروهی لذت می برند

در این‌جا چند ویژگی وجود دارد که باعث می شود افراد درونگراها را به اشتباه درک می کنند

اگر دارای عادات درون گراها هستید، ممکن است احساس کنید که به خاطر نحوه عملکردتان یک بازتاب بد دریافت می کنید. مردم حتی ممکن است برخی از رفتارهای شما را عجیب و غریب بدانند. برون گراها توجه مثبت زیادی را به خود جلب می کنند: اما زمان آن است که تفکر اشتباه در مورد عادات درون گراها را از بین ببریم. بنابراین، در این‌جا چند ویژگی درونگرایی که معمولاً توسط مردم اشتباه می شود، بیان خواهد شد.

درونگراها ترجیح می دهند گروه های کوچک را به مهمانی ها انتخاب کنند

شخصیت درونگرا تمایل دارد از شرایط اجتماعی دور شود. آن‌ها اغلب متهم به گوشه گیری هستند و به سختی می توان آن‌ها را شناخت. اما محققان دریافتند که وقتی درونگراها و برونگراها در موقعیت های اجتماعی قرار می گیرند، واکنش متفاوتی نشان می دهند. در یک محیط اجتماعی، سیستم عصبی افراد برونگرا سیگنالی را ارسال می کند که به سرعت توسط منابع توجه آن‌ها پذیرفته می شود. از سوی دیگر، سیگنال‌های اجتماعی افراد درون‌گرا توسط سیستم عصبی آن‌ها رانده می‌شود. بنابراین عادات درون گراها یک علت بیولوژیکی دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این تحقیق توضیح می دهد که چرا افراد درونگرا گروه های بزرگی از مردم را خسته کننده می دانند. اگر آن‌ها در یک مهمانی یا کنفرانس باشند، ممکن است به گوشه ای بروند تا از همه فعالیت ها استراحت کنند. مردم این را اشتباه می‌فهمند و فکر می‌کنند که فرد بی‌ادب است یا ناراحت هستند.

از حریم خصوصی خود محافظت می کنند

افراد درونگرا از حریم خصوصی خود محافظت می کنند. آن‌ها دوست ندارند در مورد خودشان صحبت کنند. این عادات درون گراها می تواند برای افرادی که دوست دارند صحبت کنند خسته کننده باشد. آن‌ها می‌توانند درون‌گرا را به‌عنوان یک فرد سرگردان به صورت کاملاً، اشتباه قضاوت کنند. درونگراها می خواهند دوست پیدا کنند، فقط مراقب هستند با چه کسی دوست شوند. وقتی دوستی پیدا می‌کنند، با آن‌ها می‌مانند.

درونگراها عموما ساکت هستند

اگر درونگرا باشید، بیشتر گوش می دهید تا صحبت کنید. این عادت امروز کیفیت وحشتناکی نیست. دنیا به افرادی نیاز دارد که بیشتر از اینکه حرف بزنند بشنوند. درونگراها مشاوران و درمانگران عالی و همچنین شرکای شنونده و والدین عالی هستند. در دنیایی که شخص برونگرا دوست دارد بی وقفه صحبت کند، عادات درون گراها این گونه نیست. آن‌ها شرایط آرامش بخش را به اطرافیان خود اضافه می کنند.

ترجیح می دهند خانه نشین باشند

مطالعات نشان می دهد که افراد درون گرا علاقه مند به خانه نشینی هستند. آن‌ها خانه نشینی را به بیرون رفتن برای معاشرت ترجیح می دهند. آن‌ها اغلب سرگرمی‌هایی دارند یا فعالیت‌هایی مانند نوشتن یا برنامه‌نویسی رایانه‌ای را دوست دارند، که همگی به تخصص فنی متمایل هستند.

اهل هیجان نیستند

اگر فردی درونگرا هستید، فعالیت هایی مانند تماشای تلویزیون، مطالعه یا انجام یک سرگرمی را دوست دارید. درونگراها اهل هیجان نیستند. آن‌ها کسانی را می یابند که خسته کننده یا طاقت فرسا هستند. آن‌ها به طور کلی افرادی هستند که به راحتی با چیزهایی که اتفاق می‌افتد ناراحت نمی‌شوند.

نیاز به بازیابی انرژی احساسی خود دارند

عادات درون گراها به این معنی است که آنها تنهایی را دوست دارند زیرا به آن‌ها فرصتی می دهد تا ذهن خود را دوباره راه‌اندازی کنند. برونگراها از همیاری در کنار مردم انرژی دریافت می کنند. درونگراها کناره‌گیری می کنند، اما در کنار مردم هستند. زمان‌های آرام به تنهایی به آن‌ها زمان می‌دهد تا ذهن و بدن خود را بازتاب دهند و تمرکز کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن‌ها دوست دارند با یک سرگرمی یا یک کتاب خوب استراحت کنند. اگر دارای عادات درون گراها هستید، بسیار مهم است که محدودیت های خود را بدانید و زمانی را برای خود اختصاص دهید. در مورد اینکه مردم چه فکری می کنند نگران نباشید. اگر گهگاهی برای استراحت های کوچکی انجام دهید، بهتر می توانید برای آینده برنامه‌ریزی کنید.

کارشناسان توضیح می‌دهند که چرا درونگراها والدین فوق‌العاده‌ای می‌سازند

درونگراها والدین فوق العاده ای می سازند. اما، با چند چالش همراه است. داشتن ویژگی‌های درون‌گرایی مزایایی دارد. اگر از اوقات آرام‌تر با فرزندتان لذت می‌برید، کارشناسان معتقدند که والدین درون‌گرا بودن می‌تواند برای شما و فرزندتان مفید باشد. سوفیا دمبلینگ، نویسنده کتاب «درون‌گراهای عاشق» بیان می‌کند که درونگراها در این دنیای عجیب و غریب و پیچیده مزایای مختلفی دارد. این احساس چیزی است که سوزان کراوس ویتبورن، استاد علوم مغز و روانشناس از دانشگاه ماساچوست با آن موافق است. در این‌جا دلایلی وجود دارد که از ادعاهای متخصصان در مورد اینکه چرا درونگراها والدین عالی می‌شوند حمایت می‌کند:

آن‌ها با نیازهای کودکان هماهنگ هستند

والدین با ویژگی درونگراها احتمالاً با احساسات فرزندان هماهنگ تر هستند تا جایی که می توانند آن را در سطح عمیق تری درک کنند. دکتر ویتبورن می‌گوید: «آن‌ها همانطور که از نامشان [درون‌گرا] برمی‌آید،، متفکرتر، ساکت‌تر و شاید بیشتر از وضعیت درونی خود آگاه هستند.»

آن‌ها به طرز شگفت آوری خوش برخورد هستند

درونگراها در چهره شما آدم‌های گرمی نیستند و این بدان معنا نیست که آن‌ها غیر دوستانه هستند. به گفته دکتر ویتبورن، «یک درون گرا می تواند مانند بقیه افراد صمیمی، دلسوز و علاقه مند باشد.» بنابراین، دفعه بعد که کودکان خود را به زمین بازی بردید و پدر و مادری ساکت را در اطراف دیدید، بدانید که ممکن است مثل شما باشند.

درونگراها شنوندگان عالی هستند

برقراری ارتباط با کودک یکی از انگیزه های اولیه ای است که والدین از سنین کودکی آرزوی داشتن آن را دارند و این با ویژگی شنونده خوب همراه است و بیشتر درونگراها این استعداد را دارند. سوفیا می‌گوید: «افراد درون‌گرا شنونده‌های عالی هستند،» همچنین در برخورد با کودکانی که معروف به سکوت هستند خوب هستند. یک والدین درونگرا آرام کنار کودکی می نشیند که می خواهد آرام بازی کند.

آن‌ها تمایل دارند از درگیری اجتناب کنند

درونگراها وقتی مکالمات پرتنش هستند، تمایل دارند از آن مکان عقب نشینی کنند و از فریاد و داد خوششان نمی آید. سوفیا بیان می کند که “آن‌ها چیزها را برای خود نگه می دارند و از درگیری اجتناب می کنند.” این احتمال وجود دارد که در ابتدا متوجه ویژگی منفعل والدین در زمانی که فرزندشان در زمین بازی دچار بحران می شود، وجود دارد.

انتخابی که با آن‌ها توجه می کنند

درونگراها به طور کلی ساکت و محجوب هستند. بنابراین، اگر آن‌ها شما را در زندگی خود مهم بدانند، کار بزرگی است. سوفیا توضیح می دهد: «افراد درونگرا به روابط زیادی نیاز ندارند. آنهاع در مورد اینکه به چه کسی توجه می‌کنند انتخابی تصمیم می گیرند. بنابراین تمایل دارند بسیار وفادار باشند و زمانی که تصمیم به سرمایه‌گذاری می‌کنند، عمیقا سرمایه‌گذاری می‌کنند.» فرزندان آن‌ها به طور قابل توجهی از این امر سود می برند.

درونگراها معمولاً در موقعیت های اجتماعی پر هرج و مرج رشد نمی کنند

قرار گیری در انبوه کودکانی که بیش از حد فریاد می زنند چیزی نیست که درونگراها منتظر آن باشند. به گفته دکتر ویتبورن، «این می تواند یک مبارزه برای یک درونگرا باشد. در واقع از خود در رویدادهایی مانند مهمانی های مختلف لذت ببرد. با این حال، از نظر مثبت، تعداد زیادی والدین برون‌گرا وجود دارند که آمادند تا به آن‌ها حمله ور شوند. ترکیب با ویژگی های شخص مقابل چیز بدی نیست، این نشان می دهد که شما بیشتر از تمرکز بر خود، کودک محور هستید. این یک ویژگی عالی والدین است.

آن‌ها دوست دارند در خانه بنشینند

اغلب می گویند که برخی از به یاد ماندنی ترین خاطرات را می توان در خلوت شما ساخت. و افراد با ویژگی درونگراها می دانند که چگونه از آن سرمایه گذاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا