چیزهایی که هنگام احساس ضعف باید به خاطر بسپارید

احساس ضعف ممکن است در طول سالیان زندگی برای مرد یا زن اتفاق بیفتد. هیچ کس نمی‌تواند ثابت کند که هر روز زندگی شاد است یا ناراحت. برخی افراد به علت شرم بیش از حد احساس می کنند که درخواست کمک نشانه ضعیف بودن است. هیچ انسانی نمی تواند همیشه بی نیاز باشد. در هر بخشی از زندگی ممکن است همه ما به کمک یک نفر نیاز داشته باشیم. کودکان نیاز به عزت نفس و اعتماد به نفس دارند.

برخی از کودکان دچار شرم می شوند. این احساس شرم می تواند علت های مختلفی داشته باشد. اما مسئله اصلی این است که آیا آن ها می توانند همه مهارت های لازم را کسب کنند. خانواده همیشه باید رفتار های کودک را در نظر داشته باشند. آن ها باید بتوانند خواسته های او را مدیریت کنند. در مقاله های قبل در ارتباط با کودکان و نحوه افزایش عزت نفس آن ها صحبت کردیم. ما در ادامه به بحث احساس ضعف در کودکی و بزرگسالی می پردازیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چیزهایی که هنگام احساس ضعف باید به خاطر بسپارید چگونه است.

رفتارهای کودکان و احساس ضعف به خاطر درخواست کمک

این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چیزهایی که هنگام احساس ضعف باید به خاطر بسپارید، صحبت کنیم.

چرا درخواست کمک نشانه احساس ضعف نیست؟

این یک تصور غلط رایج است که درخواست کمک نشانه ضعف است. با این حال، فهم این که چه زمانی به کمک نیاز دارید، نشانه قدرت است. این یکی از سخت ترین کارها برای مردم است، نشان دادن شجاعت و تمایل به پذیرش آسیب پذیری. درخواست کمک به این معنی نیست که شما به کسی وابسته هستید. درعوض، تمایل به رشد و یادگیری را نشان می‌دهد. زیرا از کسانی که بیشتر از شما در مورد آن می‌دانند، دانش کسب می‌کنید. کمک خواستن فواید زیادی دارد که ثابت می کند نشانه ضعف نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما نمی توانید همه چیز را بدانید و در برخی زمینه ها از افراد دیگر قوی تر هستید. هرکسی نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارد، بنابراین استفاده از آن‌ها می تواند عملکرد را بهبود بخشد. اعتراف نکردن زمانی که به حمایت کمی نیاز دارید، نشانه واقعی احساس ضعف است. زیرا بهترین تلاش را انجام نمی دهید.

توسعه مهارت های فردی

فرصتی را برای توسعه مهارت های خود و دریافت کمک در زمینه هایی که در آن‌ها متخصص نیستید از دست ندهید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود، به شما کمک می کند تا یاد بگیرید و مزایای بسیار دیگری را ارائه دهید. درک این که چرا این نشانه ضعف نیست، می تواند به شما کمک کند که دفعه بعد که به چیزی نیاز دارید، شهامت صحبت را داشته باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چرا درخواست کمک نشانه احساس ضعف نیست؟

این نشانه یک عملکرد بالا است

تحقیقات نشان می دهد که افراد با عملکرد بالا بیشتر از همکاران خود کمک می خواهند. آن‌ها می خواهند پیشرفت کنند و می دانند که درخواست کمک می تواند عملکرد شخصی را افزایش دهد. اگر هرگز از کسی نخواهید که به شما نشان دهد نمی توانید چیز جدیدی یاد بگیرید، بنابراین نشانه ضعف نیست. از سوی دیگر، افرادی که درخواست کمک نمی‌کنند، عملکرد پایینی دارند. آن‌ها تصور می کنند که از قبل همه چیز را می دانند و سطح عملکرد آن‌ها بالا است، اگرچه ممکن است دقیق نباشد.

به شما کمک می کند تا ذهنیت رشد را توسعه دهید

هنگامی که از دیگران کمک دریافت می کنید، می تواند به شما کمک کند تا ذهنیت رشد خود را توسعه دهید. این ثابت می کند که تلاش و جستجوی راه حل به شما امکان می دهد اطلاعات جدیدی را یاد بگیرید. هنگامی که به طور مداوم اطلاعات جمع آوری می کنید، به شما کمک می کند تا با ذهنیت رشد بلندمدت فکر کنید.

سلامت روان شما را بهبود می بخشد

درخواست کمک می تواند شما را به دیگران متصل کند و به شما امکان می دهد چیزهای جدیدی یاد بگیرید. احساس ارتباط با دیگران و یادگیری چیزهای جدید، احساس ضعف شما را بهبود می بخشد. با دانستن این که افرادی دارید که از شما حمایت می کنند و می توانید به یادگیری ادامه دهید، احساس بهتری خواهید داشت. علاوه بر این، کمک خواستن سلامت روان شما را بهبود می بخشد. زیرا به شما امکان می دهد برای خود وقت بگذارید. هنگامی که در انجام وظایف نیاز به کمک دارید، زمان بیشتری برای رسیدگی به نیازهای خود و انجام کارهایی که از آن‌ها لذت می برید خواهید داشت.

درخواست کمک پیوندها را تقویت می کند

وقتی درخواست کمک می کنید، باعث ایجاد پیوند با فردی که به شما کمک می کند، می شود. این شما را مجبور می کند که به دیگران اعتماد کنید و به آن‌ها نیز اجازه می دهد به شما اعتماد کنند. ابراز نیاز به حمایت، همکاری مداوم را تشویق می کند و شما را قادر به رشد می کند. اگر از کسی کمک بخواهید باعث می شود که در صورت نیاز وی شما نیز می توانید به او کمک کنید. به علاوه، مطالعات نشان می دهد که درخواست کمک از کسی نشان می دهد که شما او را دوست دارید و باعث ارتقای یک رابطه و سیستم حمایتی سالم می شود.

به شما امکان می دهد اولویت های خود را دوباره ارزیابی کنید

زمانی را تجربه خواهید کرد که باید اولویت های خود را در زندگی دوباره ارزیابی کنید، که همیشه کار آسانی نیست. با این حال، ارزیابی مجدد این فرصت را به شما می دهد تا بر آن‌چه در زندگی برای شما مهم است تمرکز کنید. با درخواست کمک، بدون احساس ضعف می توانید تصمیم بگیرید که کدام وظایف را محول کنید و کدام را حفظ کنید. درخواست کمک به شما امکان می دهد زندگی خود را بهبود بخشید. وقتی احساس بهتر و شادتری داشته باشید، در همه زمینه ها عملکرد بهتری خواهید داشت. این شما را قوی تر می کند و به شما اجازه می دهد خوش بینی و هیجان را تجربه کنید.

چیزهایی که هنگام احساس ضعف باید به خاطر بسپارید

همانطور که هیچ کس همیشه خوشحال نیست، هیچ کس برای همیشه غمگین نخواهد بود. همه ما  زمان هایی در زندگی می گذرانیم که احساس می کنیم نمی توانیم برنده شویم. اتفاقات بدی ادامه می یابد، و این احساس را می کنیم که دنیا علیه ما است. اگر این مورد برای شما اتفاق می افتد، فقط چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا به شما کمک کند زندگی خود را تغییر دهید.

نکات مهمی که باید در هنگام احساس ضعف به خاطر بسپارید

غم و اندوه جداناپذیر از زندگی است. اما همچنین چیزی است که می توانیم از آن بیاموزیم. چند نکته را بخوانید که هر زمان که احساس ضعف کردید باید به خاطر بسپارید.

احساس ضعف خواهد گذشت

هیچ چیزی در این دنیا همیشگی نخواهد بود. بنابراین نباید این گونه فکر کنید که چیزهای خوب دیگر هرگز در زندگی شما اتفاق بیفتند. در این شرایط، به نظر می رسد که برای همیشه در بدترین روزهای زندگی خود گیر کردید. در حالی که این نوع روزهای سیاه فرا می رسند، سرنوشت آن‌ها این نیست که اینطور بمانند. اگر چه ممکن است در حال حاضر احساس یکسانی داشته باشید، به یاد داشته باشید که همه چیز به پایان خواهد رسید. تاریک ترین مراحل و دوران بد زندگی شما به پایان می رسد و شما دوباره احساس خوشبختی خواهید کرد.

زندگی شما در حالت کنترل هست

سخت است که نسبت به خود احساس خوبی داشته باشید، وقتی بسیاری از چیزها در زندگی احساس می کنید که از کنترل شما خارج هستند. چه شغل خود را از دست داده باشید یا یک مشکل پزشکی داشته باشید، رسیدگی به ابهامات زندگی می تواند هر کسی را ناامید کند. خوشبختانه، همیشه دلیلی برای امیدواری وجود دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هر چیزی که باعث می شود احساس ضعف کنید و حس کنید زندگی از کنترل خارج است، در مدت زمان خاصی اینجاست. شما کسی هستید که فرمانده زندگی خود هستید و این توانایی را دارید که خود را از هر موقعیتی که در آن قرار دارید خارج کنید. در حالی که ممکن است مقدار زیادی خلاقیت و کمک خارجی لازم باشد، بازگردانی کنترل زندگی شما به طور کامل اعتماد به نفس شما را متحول می کند.

آینده خوبی در راه است

وقتی غم و اندوه رخ می دهد، ممکن است به نظر برسد که شما هر روز با همان احساس ضعف گیر کردید. در حالی که ممکن است همه چیز یک شبه تغییر نکند، مهم است که بدانید روزهای بهتری در آینده‌ وجود دارد. بدانید که فرد واقعاً می داند که فردا چه خواهد آورد. معجزات روزانه اتفاق می افتد که امید را به زندگی شما باز می گرداند. در حالی که ممکن است برای ساخت زندگی رویایی شما زمان و فداکاری لازم باشد. فهم اینکه فردا اولین روز باقی مانده زندگی شماست می تواند احساس ضعف را تغییر دهد.

سپاسگزاری خود را ابراز کنید

اگر احساس خوبی ندارید، سخت است که بخواهید سپاسگزار باشید. اما قدردانی بخش مهمی از احساس بهتر نسبت به خودتان است. قدرت ” کلمه متشکرم” فراتر از پاسخ به کسی است که از شما نفرت دارد. با سپاسگزاری و گفتن «متشکرم» برای همه نعمت‌های زندگی، احساس می‌کنید که دیدگاه شما نسبت به زندگی در حال تغییر است.

نعمت ها و موهبت های زندگی

همه چیز در زندگی یک نعمت است. از داشتن سلامتی خوب و داشتن خانواده و دوستان تا داشتن غذا و یک تخت برای خواب در شب جز موهبت ها هستند. این جزئیات کوچک زمانی که از آن‌ها سپاسگزار باشید تأثیر بیشتری خواهند داشت. همانطور که تمام موهبت های خود را بررسی می کنید، حس تازه ای از اتفاقات مثبت را در زندگی احساس خواهید کرد. حتی اگر در حال حاضر از یک احساس ضعف عبور می کنید، قدردانی شما به شما کمک می کند راه خروج را ببینید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا