چیزهایی که باعث ایجاد خانواده شادتر می شود

خانواده شادتر نیاز به مدیریت درست رفتارها دارد. گاهی اوقات برخی از ما آرزوی یک روز آرامش بخش در خانواده خود داریم. در دنیایی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زند. حال این ارتباطات کی تواند در محیط کار یا در زندگی باشد. موضوع مهم در جوامع امروز این است که افراد در خانواده خود ارتباط خوبی داشته باشند. در مقاله های قبل گفتیم که شادی چه تاثیر بر زندگی ما دارد. حتی ما گفتیم که سلامت روان انسان و شادی چگونه با هم ارتباط دارند.

حال می خواهیم ببینیم که یک خانواده شاد چگونه می تواند باشد. شادی در خانواده اهمیت زیادی دارد. هر چه یک خانواده شاد تر باشد می تواند مشکلات را راحت تر حل کند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چیزهایی که باعث ایجاد خانواده شادتر می شود؟ چگونه است. زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد.

ایجاد خانواده شادتر و حس خوشبختی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چیزهایی که باعث ایجاد خانواده شادتر می شود، صحبت کنیم.

سلامت روان و سلامتی برای خانواده شادتر

همانند ثبات مالی، سلامت روانی و سلامتی یکی دیگر از بسترهای اساسی و اساسی یک خانواده شاد است. همان طور که توسط بهداشت روان توضیح داده شده است، سلامت روانی بر توانایی مشارکت در کارهای مولد مفید است.  این بر مقابله با استرس و مشکلات و انتخاب عاقلانه تأثیر می گذارد. تعامل با دیگران و رفتار شخصی چیزهای دیگری هستند که تحت تأثیر کیفیت سلامت و سلامت روانی افراد قرار می گیرد.

خانواده ای که از سلامت روانی برخوردار است، می تواند در انتخاب شیوه زندگی مثبت شرکت کند. غذا خوردن و خوابیدن، انجام فعالیت های مولد از این موارد هستند. حتی  القای ارزش های شرافتمندانه در کودکان و غیره به بهترین وجه زمانی امکان پذیر است. بنابراین خانواده از نظر روحی و روانی  باید در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد.

سلامت عاطفی همچنین ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد

سلامت عاطفی همچنین ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد. در حالی که خانواده ها برای دستیابی به داشتن یک خانواده شاد تلاش می کنند، اهمیت دارد. بهزیستی احساسی (یا فقدان آن) بر نحوه برخورد او با دیگران در اطراف او تأثیر می گذارد. این تعیین می کند که چگونه آن ها با دیگران و فرزندان مهم خود رفتار می کنند. سلامت عاطفی همچنین عاداتی را که کودکان رعایت و از آن ها تقلید می کنند، تعیین می کند. کودکانی که شاهد این هستند که والدینشان عصبانیت خود را به شیوه ای مولد و بدون خشونت کنترل می کنند تقلید انجام می دهند. آن ها احتمالاً در هنگام یادگیری، رشد و سرانجام ورود به جهان از این روش پیروی می کنند.

به همین ترتیب، کودکانی که والدین خود را در هنگام عصبانیت با حالت های دیگر می بینند.  همانند این که اشیاء پرتاب می کنند یا دست به خشونت می زنند. به احتمال زیاد از این رفتارهای قابل قبول برای تقلید دیدن می کنند.

خوردن شام با هم برای داشتن یک خانواده شادتر

فناوری به یک نیروی غالب در جامعه مدرن تبدیل شده است. به نظر می رسد تقریباً همه MacBook، تلفن هوشمند و iPad را در خانه خود دارند. در حالی که فناوری مزایا و مزایای خاص خود را دارد، دانستن زمان رها کردن دستگاه ها ضروری است. بر اساس گزارش TIME، خانواده هایی که با یکدیگر شام می خورند شاد تر هستند. آن ها مزایای بی شماری را برای خود آماده می کنند، به ویژه اگر کودکان بخشی از خانواده باشند.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

مطالعات نشان داده است که جوانانی که با اعضای خانواده خود شام می خورند، کمتر دچار رفتارهای خطرناک می شوند. علاوه بر این، خانواده هایی که با هم غذا می خورند بیشتر به داشتن یک خانواده شاد نزدیک می شوند. آن ها دارای فرزندانی خوش اخلاق، سالم، از نظر فکری و با اعتماد به نفس هستند. شام با هم بر عملکرد و عملکرد تحصیلی تأثیر می گذارد.

اخلاق و ارزش ها در خانواده شادتر

اخلاق و ارزش ها، عوامل تعیین کننده ای در خوشبختی یا فقدان آن در خانواده هستند. اخلاق و ارزش ها تعیین می کند که آیا دیگران قابل توجه به یکدیگر صادق و وفادار هستند یا خیر. آن ها نحوه رفتار اعضای خانواده در کار و زندگی را تعیین می کنند. وقتی کودکان درگیر می شوند ، ارزش و رفتاری که آن ها مشاهده می کنند می تواند اخلاق درونی شده را تعیین کند.

یکی از مهمترین ارزش‌ هایی که والدین باید به فرزندان خود بیاموزند صداقت است. جوانان باید بدانند که صداقت مهم است. متأسفانه اهمیت صداقت همیشه در جامعه ترویج نمی شود. جامعه اغلب برعکس صداقت را ترویج می کند. اغلب اوقات، تقلب، سرقت و درگیر شدن در رفتارهای منفی دیگر در موسیقی، فیلم، نمایش تلویزیونی و سایر رسانه ها تبلیغ می شود.

نکته

به همین دلیل، والدین باید تلاش بیشتری برای القای ارزش ها در فرزندان خود انجام دهند. مشابه صداقت، شفقت، احترام، سپاسگزاری و مسئولیت شخصی از جمله اصول اخلاقی است. این أصول اخلاقی برای داشتن یک خانواده شاد  باید به کودکان آموزش داده شود. آموزش این ارزش ها به کودکان در سال های رشد آن ها واقعاً با رشد آن ها در نوجوانی مفید خواهد بود.

مواد مخدر، الکل و کنار گذاشتن مدرسه تنها نوک کوه یخ است. جوانانی که به ارزش ها القا شده اند، به احتمال زیاد می توانند در برابر تأثیرات نامطلوب مقاومت کنند.  و تصمیماتی را اتخاذ کنند که منافع کوتاه مدت و بلند مدت را به همراه داشته باشد.

چیزهایی که باعث ایجاد خانواده شادتر می شود

از چندین نفر بپرسید که مهمترین چیز در زندگی آن‌ها چیست. احتمال اینکه اکثر مردم – اگر نه همه – خانواده خود را بگویند، زیاد است. اما مانند بسیاری از چیزهای مهم دیگر، مشغله و استرس زندگی می‌تواند باعث شود که اولویت‌هایمان را از دست بدهیم. حتی زمانی که این موضوع مربوط به عزیزانمان باشد. این مقاله بر چند چیز تمرکز دارد که بر اساس تحقیقات خانواده شادتر را ایجاد می کند.

در این‌جا چند مورد وجود دارد:

خانواده ما دایره ای از قدرت و عشق است. خانواده ما، با هر تولد و هر ازدواج، بزرگتر می شود. خانواده ما دایره ای از قدرت است، هر بحرانی که با هم روبرو شویم، این پیوند را قوی تر می کند.

برای ایجاد خانواده شادتر تلاش کنید

ما به طور غریزی اهمیت پیشرفت تدریجی در بسیاری از زمینه های زندگی خود را درک می کنیم. ما اهداف تعیین می کنیم و تلاش می کنیم – و آن‌چه را که باید انجام دهیم انجام می دهیم. با این حال، برخی از ما به اندازه کافی بر اهمیت کار برای داشتن یک خانواده شادتر تأکید نمی کنیم.

اگر به عنوان یک خانواده با هم کار کنیم، می توانیم شادی و انسجام خانواده را توسعه و بهبود بخشیم. اما، مانند همه چیزهای ارزشمند، نیاز به تلاش و فداکاری دارد.

معنای واقعی خانواده خود را با مدیریت درست ایجاد کنید

کمی وقت بگذارید و در مورد معنای واقعی خانواده  صحبت کنید. ارزش های شما چیست؟ سازمان های بشر دوستانه موفق پروژه های ماموریتی دقیق دارند. همین امر در مورد شرکت های موفق و سایر نهادها نیز صدق می کند. ایجاد هدف به عنوان پایه و اساس هر تصمیم عمل می کند. برای ایجاد خانواده شادتر هر کدام از افراد می توانند همین کار را انجام دهند.

پس گفتگو را شروع کنید. ارزش های اصلی شما به عنوان یک خانواده را مشخص کنید. نوع خانواده ای که می خواهید باشید را مشخص کنید.

به بچه ها کمی اختیار بدهید

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا کشف کردند که والدینی که به فرزندانشان قدرت می‌دهند تا زمان خود را برنامه‌ریزی کنند. همچنین اهداف هفتگی تعیین کنند و پیشرفت آن‌ها را ارزیابی کنند. بخش‌هایی از مغز را که مسئول مهارت‌های اجرایی است، توسعه می‌دهند. مهارت های اجرایی به کودکان کمک می کند. این کار باعث می شود تا از حواس پرتی اجتناب کنند. همچنین خود انضباطی را اعمال کنند و پیامدهای انتخاب های خود را ارزیابی کنند.

برای ایجاد خانواده شادتر سابقه خانوادگی خود را به اشتراک بگذارید

محققان دانشگاه دریافتند که هرچه دانش کودک در مورد تاریخچه خانوادگی خود بیشتر باشد، میزان اعتماد به نفس او بیشتر می شود. شاید شگفت‌انگیزترین اطلاعات این باشد که آگاهی از سابقه خانوادگی پیش‌بینی‌کننده مهم ترین بخش  عاطفی کودک است. به فرزندان خود بیاموزید که به خاطر بسپارند از کجا آمدند – این یک درس ارزشمند است.

برای ایجاد خانواده شادتر میانجیگری مؤثر را تمرین کنید

بروس یوری یکی از نویسندگان کتاب کلاسیک Getting to Yes است که پرفروش‌ترین کتاب مذاکره در جهان است. اوری دریافت که اجرای یک فرآیند سه مرحله ای می تواند به والدین و فرزندانشان کمک کند تا اختلافات را با موفقیت و محبت حل کنند.

  • همه از جمله خودتان را از هم جدا کنید.
  • قرار گیری آن‌ها در یک منطقه قابل مشاهده (به عنوان مثال، میز نهارخوری)؛
  • همه را به اتاقی برگردانید و در مورد وضعیت خانواده خود صحبت کنید. از فرزندان خود بپرسید که کدام یک از سه راه حل را بیشتر دوست دارند.

برای ایجاد خانواده شادتر بخشی از یک جامعه باشید

تحقیقات نشان می دهد که داشتن جامعه ای متشکل از ده دوست حامی خانواده ها را شادتر می کند. پروفسورها چایون لین و رابرت پاتنام دریافتند که خانواده هایی که به ویژه در یک جامعه مذهبی مشارکت دارند، در معیارهای کلی شادی و رفاه امتیاز بالاتری دارند. لین و پاتنام خاطرنشان می کنند که اولویت مذهبی در مطالعه 3000 نفری آن‌ها اهمیتی نداشت. آن‌چه مهم است تعداد دوستان در جامعه مذهبی است.

استرس را محدود کنید

الن گالینسکی، رئیس و یکی از بنیانگذاران موسسه خانواده و کار (FWI)، یک نظرسنجی را بین بیش از هزار خانواده توزیع کرد. در این نظرسنجی از کودکان یک سوال ساده پرسیده شد:

“اگر یک آرزو در مورد والدینتان برآورده شود، آن آرزو چیست؟” رایج ترین پاسخ این بود که والدین کمتر خسته و استرس کمتری داشتند.

نکته اینجاست: احساسات ما نیازی به تأیید توسط رفتارهای ما ندارند. بیایید به فرزندانمان مثبت اندیشی و استرس کمتر نشان دهیم.

برای ایجاد خانواده شادتر با هم شام بخورید

یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه میشیگان انجام شد. این مطالعه نشان داد که تعداد زمانی که کودکان صرف غذا در خانه می کنند، پیش بینی کننده اصلی پیشرفت تحصیلی و مشکلات کمتر مرتبط با رفتار است. این مطالعه نشان داد که مصرف غذا با هم به عنوان یک خانواده مهمتر از موارد زیر است:

  • زمان معین در مدرسه
  • زمان مشخص برای مطالعه
  • ورزش
منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا