چگونه می توان یک مدرسه معتبر پیدا کرد؟

پیدا کردن مدرسه برای  فرزندتان بسیار مهم است. در واقع مدرسه جایی است که در آن فرزندان شما زندگی کردن را می آموزند. البته که بحث علم و دانش هم بسیار مهم است اما بخشی از تربیت فرزندان در مدرسه است.  مشاوران و روان شناسان بر اهمیت مدرسه برای کودکان تاکید می کنند. البته گاهی اوقات به خاطر شرایط مادی برخی از خانواده نمی توان انتظار داشت که هر شخصی بتواند بهترین مدرسه را انتخاب کند.

اما اگر بتوان بین مدارس معمولی جایی را پیدا کرد که فرزند از لحاظ اخلاقی پیشرفت خوبی داشته باشد خوب است. در جهانی که زندگی می کنیم باید برای زندگی خود تلاش کنیم. گاهی اوقات ممکن است شکست بخوریم. شکست خوردن نباید به این معنا باشد که شما در طول زندگی ناامید باشید. در سال تحصیلی جدید که احتمال برداشته شدن محدودیت ها وجود دارد برنامه ریزی و تعیین اهداف مهم است. ما در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه می توان یک مدرسه معتبر پیدا کرد؟

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر این نکته را باید بدانید که تلاش کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه می توان یک مدرسه معتبر پیدا کرد؟ صحبت کنیم.

هنگام انتخاب یک مدرسه جدید برای فرزند خود دقت کنید

چگونه می توان یک مدرسه معتبر پیدا کرد؟

هنگام انتخاب یک مدرسه جدید برای فرزند خود، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: مکان، ایمنی، برنامه درسی و کارکنان.این می تواند بسیار طاقت فرسا باشد، اما انتخاب مدرسه معتبر برای فرزند شما می تواند او را برای تجربه یادگیری بهتر آماده کند. هر کودکی شایسته یک محیط آموزشی جذاب، راحت و فراگیر است. و به عنوان والدین، ​​وظیفه شما است که مدرسه ای را پیدا کنید که آن را ارائه می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به منظور ایجاد بهترین تجربه برای همه دانش آموزان، تعداد فزاینده ای از مدارس در سراسر کشور از نظر فرهنگی تأیید می شوند. بسیاری از آن ها “آموزش پاسخگو از نظر فرهنگی” را اجرا می کنند که به این صورت تعریف شده است. “استفاده از دانش فرهنگی، تجربیات قبلی، چارچوب های مرجع و شیوه های عملکرد دانش آموزان با اقوام متنوع برای ایجاد ارتباطات یادگیری مناسب تر و موثرتر.” این فرآیند با استقبال و تأکید بر تنوع در کلاس درس، برابری برای هر دانش آموز تضمین شود.

نمونه هایی از آموزش های فرهنگ ساز در یک مدرسه معتبر

  • این موارد مطالب آموزشی متن، از جمله کتاب‌هایی که نویسندگان و شخصیت های سراسر جهان را شامل می شود. درس‌هایی در مورد تاریخ، جشن ها و شخصیت های مهم فرهنگ‌ها که توسط دانش آموزان در کلاس درس ارائه می شود

تشویق به بحث و تبادل نظر در بین دانش آموزان

چگونه می توان یک مدرسه معتبر پیدا کرد؟

آموزش از نظر فرهنگی با ترکیب فرهنگ ها و هویت دانش آموزان، یادگیری سنتی را تغییر شکل می دهد تا ارتباط بیشتری برقرار کند. این شامل نمونه های فعلی و واقعی است و احترام به همه دانش آموزان را بدون توجه به پیشینه یا تفاوت آن ها ترویج می کند. معلمان پاسخگو با فرهنگ، با تک تک دانش آموزان آشنا می شوند، هر گونه تعصب شخصی را کنار می گذارند و با روشی همدلانه به نحوه ایجاد مطالب آموزشی می پردازند.

در این‌ جا، ما به طور مفصل به مزایای مدرسه معتبر و نکاتی برای یافتن بهترین مدرسه برای فرزند خود نگاه می کنیم.

چرا یک مدرسه معتبر فرهنگی را انتخاب کنیم؟

در کنار احساس فراگیری، آموزش پاسخگو از نظر فرهنگی تأثیرات مثبتی بر دانش آموزان از نظر اجتماعی و تحصیلی دارد. به عنوان مثال، دانش آموزان وقتی بهترین اطلاعات را یاد می گیرند که اطلاعات جدید به آن چه می دانند پیوند داده شود. با استفاده از کتاب ها و سایر مطالب آموزشی که از فرهنگ ها و پیشینه دانش آموزان گرفته شده است، درک آن ها برای

دانش آموزان آسان تر می شود. بسیاری از برنامه های درسی سنتی مدرسه به ارزش ها و تفکر طبقه متوسط​​، اروپایی اختصاص داده شده است. در این مکان دانش آموزان از نظر قومیتی ارتباط برقرار می کنند. تدریس با پاسخگویی فرهنگی این موانع را از بین می برد. تا اطمینان حاصل شود که هر دانش آموز فرصتی برای یادگیری به گونه ای دارد که سابقه آن ها را تکمیل کند.

مزایای شرکت در مدرسه معتبر فرهنگی:

  • احساس امنیت و تعلق
  • تأیید اهمیت همه نژادها، فرهنگ ها و هویت ها
  • دانش آموزان هنگام یادگیری انگیزه، مشارکت و اعتماد به نفس بیشتری دارند
  • گفتگوهای عمیق تر و معنادارتر در مورد فرهنگ و تنوع
  • معلمان بیشتر با والدین مشارکت دارند تا بیشتر در مورد دانش آموز و بهترین راه های یادگیری برای او بیاموزند.
  • مدرسه معتبر فرهنگی تلاش آگاهانه ای را برای پذیرش تنوع در همه جنبه های یادگیری انجام می دهند، که هم دانش آموزان و هم والدین را در آرامش قرار می دهد.

چگونه می توان یک مدرسه معتبر از نظر فرهنگی پیدا کرد؟

جستجوی یک مدرسه جدید می تواند بسیار سخت باشد. به ویژه اگر مطمئن نیستید که باید به چه جزئیاتی توجه کنید. در این جا موارد خاصی وجود دارد که می توانید به آن ها توجه کنید. ما این موارد را به همراه سوالات خاصی که می توانید از آن ها بخواهید که آیا مدرسه مورد نظر شما از نظر فرهنگی تأیید کننده است یا خیر آورده ایم.

سوالاتی که باید در مورد شیوه های مدرسه بپرسید

هنگام مشاهده مدرسه به طور کلی، برنامه ها و شیوه های خاصی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. شما می توانید تعیین کنید که آیا آن ها در جهت برابری دانش آموزان قدم برداشته اند یا خیر. در این‌جا چند سوال مطرح می شود:

آیا هر دانش آموزی دسترسی یکسانی به یادگیری دارد؟

چگونه می توان یک مدرسه معتبر پیدا کرد؟

چه به صورت یادگیری مجازی و چه به صورت حضوری، هر دانش آموزی باید دسترسی و مواد لازم برای موفقیت را داشته باشد. در مورد وسایل و فناوری یادگیری مجازی و این که چه راهکارهایی برای آموزش در کلاس استفاده می شود بپرسید. یک مدرسه معتبر فرهنگی هر گونه نابرابری را در بین گروه های مختلف دانش آموزان و نحوه برنامه ریزی آن ها برای رسیدگی به آن ها تشخیص می دهد.

این موسسه چگونه برای از بین بردن سوگیری های کارکنان کار می کند؟

آن ها برای محاسبه عدم تعادل سیستمیک چه می کنند؟ مدرسه ای که از نظر فرهنگی تأیید می شود، باید برنامه ای برای رفع هر دو برنامه داشته باشد.

دانش آموزان چگونه در کلاس ها گروه بندی می شوند؟

آیا آن ها از نظر توانایی تحصیلی از هم جدا شده اند؟ بسیاری از مدارس پیشرفت تحصیلی را دنبال می کنند و آن ها را در دسته هایی مانند متوسط​​، معمولی یا زیر متوسط ​​رتبه بندی می کنند. اگر چه این مدت طولانی یک روش استاندارد بوده است. اما می تواند دانش آموزان را از نظر نژادی و وضعیت اقتصادی اجتماعی جدا کند.

والدین در یک مدرسه معتبر چگونه می توانند ارتباط برقرار کنند؟

مشارکت والدین، ​​به ویژه برای کودکان کوچکتر، برای موفقیت دانش آموزان ضروری است.  والدین باید نظر و بینش بیشتری داشته باشند. بخشی از آموزش های پاسخ گو از نظر فرهنگی شامل ارتباط با دانش آموز و خانواده او برای اطمینان از دریافت موثرترین آموزش است.

سوالاتی که باید در مورد کلاس درس بپرسید

برای به دست آوردن ایده ای از فضای کلاس درس، چند سوال را می توانید مطرح کنید:

معلمان از چه استراتژی های آموزشی استفاده می کنند؟

آیا از رویکردی پاسخگو و دانش آموز محور استفاده می کنند؟ این مهم است که تعیین کنیم آیا شیوه تدریس آن ها به هر دانش آموزی این فرصت را می دهد تا به روش های مناسب برای خود بیاموزد. بحث در مورد استراتژی های آموزشی می تواند به شما این ایده را بدهد که آیا تفاوت های فرهنگی در یادگیری پذیرفته شده یا نه.

برنامه درسی در یک مدرسه معتبر چگونه است؟

چگونه می توان یک مدرسه معتبر پیدا کرد؟

چه نوع کتاب ها و مطالب آموزشی در دسترس است؟ آیا از نظر فرهنگی و نژادی تنوع دارند؟ یک برنامه درسی که به لحاظ فرهنگی پاسخگو باشد شامل موارد مختلفی است. درس ها را شامل رویدادهای تاریخی، مسائل و مفاهیم از دیدگاه گروه های مختلف قومی ترویج می کند. همچنین مسائل عدالت اجتماعی و رویدادهای جاری را در نظر می گیرد.

در سپتامبر 2020، یک گروه فکری سیاست های عمومی مبتنی بر شواهد را طراحی کرد. این گروه هشت صلاحیت را برای معلمانی که از آموزش با فرهنگ پشتیبانی می کنند، منتشر کرد.  این موارد عبارتند از:

  • تعصب را در سیستم بشناسید و جبران کنید
  • از فرهنگ دانش آموزان برای شکل دادن به برنامه درسی و آموزشی استفاده کنید
  • مسائل واقعی را وارد کلاس کنید
  • الگوهای انتظارات بالا برای همه دانش آموزان
  • ترویج احترام به تفاوت دانش آموزان
  • با خانواده ها و جامعه محلی همکاری کنید
  • با روش های فرهنگی پاسخگو باشید

https://www.verywellfamily.com/finding-a-culturally-affirmative-school-5189133

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا