چگونه رابطه جنسی و خواب می تواند به میگرن شما کمک کند؟

رابطه جنسی و خواب ارتباطات مشترک زیادی با هم دارند. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم رابطه جنسی می تواند روابط بین زوجین را تقویت کند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه رابطه جنسی و خواب می تواند به میگرن شما کمک کند؟

رابطه جنسی و خواب در زندگی افراد

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه رابطه جنسی و خواب می تواند به میگرن شما کمک کند، با شما صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این به شدت عاشقانه به نظر می رسد، اینطور نیست؟ به نوعی رابطه جنسی تانتریک ترکیبی از مدیتیشن و رابطه جنسی است.

چگونه رابطه جنسی و خواب  می تواند به میگرن شما کمک کند؟

اگر از میگرن رنج می برید، ممکن است در حال حاضر تحت درمان یک متخصص داخلی بوده باشید یا ممکن است به کلینیک سردرد مراجعه کرده باشید. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که از هر 7 بزرگسال در جهان یک نفر تحت تاثیر میگرن قرار می گیرد. بر اساس گزارش بنیاد تحقیقات میگرن، 85 درصد از مبتلایان به میگرن مزمن زنان هستند. مقابله با تأثیر میگرن به وضوح برای نیمی از جمعیت انسانی ما یک چالش پزشکی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از آن جایی که میگرن تا حدودی مرموز باقی می‌ماند و می‌تواند درد وحشتناکی را برای مبتلایان به همراه داشته باشد. (گاهی اوقات درد می‌تواند چند روز طول بکشد)، ممکن است هنوز از خود بپرسید که آیا گزینه‌های درمانی دیگری وجود دارد که بتوانید امتحان کنید. خبر خوب این است که فواید شگفت انگیزی در رابطه با رابطه جنسی و خواب وجود دارد.

تحقیقات درباره این زمینه

تحقیقات علمی نشان داده‌اند که می‌توانید با داشتن رابطه جنسی بیشتر و داشتن یک برنامه خواب منظم و مداوم، بروز و شدت میگرن را کاهش دهید. این مقاله میگرن را توضیح می‌دهد، علت آن چیست و چگونه رابطه جنسی بیشتر و خواب بهتر می‌تواند علائم میگرن شما را کاهش دهد.

میگرن چیست؟

سردردهای میگرنی هنوز به طور کامل درک نشده اند. این به صورت سردرد ضربانی که اغلب در یک طرف سر رخ می دهد، ظاهر می شود. میگرن ناتوان کننده و بسیار دردناک می تواند منجر به استفراغ و درد غیرقابل تحمل شود که در فعالیت های روزمره شما اختلال ایجاد می کند. میگرن نوع خاصی از سردرد یا اختلال عصبی است. متأسفانه، متخصصان پزشکی و محققان سردرد یک علت دقیق را مشخص نکرده اند. آن ها همچنین نتوانسته اند یک محرک خاص را برای هر فرد جدا کنند. طبق گفته کلینیک کلیولند، سردرد زمانی رخ می دهد که سیگنال های درد به مغز ارسال شود. این به نوبه خود منجر به پاسخ التهابی و در نتیجه سردرد می شود

چه چیزی باعث میگرن می شود؟

مجموعه ای از محرک ها می توانند باعث ایجاد میگرن شوند از جمله:
  • قاعدگی و نوسانات هورمونی
  • حساسیت به غذاهای مختلف (به ویژه حساسیت به شراب، پنیر و شکلات)
  • تغییرات فشار هوا
  • داروها
  • افزودنی های مواد غذایی
  • فشار
  • محرک های حسی (نورهای روشن، بوهای قوی و صداهای بلند)
این نوع سردرد معمولا در خانواده ها ایجاد می شود. اما از آنجایی که علت خاصی وجود ندارد و محرک‌ها بسیار متفاوت هستند، افرادی که به میگرن مبتلا می‌شوند – حتی اگر در حال حاضر تحت درمان باشند – اغلب برای درمان سردرد خود فریاد می‌زنند.

درمان میگرن و رابطه جنسی و خواب

اکثر پزشکان برای درمان میگرن، داروهای دارویی را به شکل دارو و تغییر سبک زندگی تجویز می کنند. اگرچه بسیاری از استفاده از طب سوزنی و بیوفیدبک سود برده اند، اما همه نمی توانند به یک مرکز پزشکی یکپارچه مراجعه کنند. برخی از بیمه نامه ها آن را پوشش نمی دهند. در زمینه تغییرات سبک زندگی، پزشکان اغلب به بیماران توصیه می‌کنند که بیشتر ورزش کنند و بر سلامت روان تمرکز کنند. زیرا با استرس، اضطراب و افسردگی مرتبط است. میگرن و سلامت روان مرتبط است. در واقع، استرس می تواند هم علت و هم علت اختلالات میگرن باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بیشتر، پزشکان تکنیک های مبتنی بر ذهن آگاهی را به کارنامه خود اضافه می کنند. این به این دلیل است که مزایای مدیتیشن و یوگا که از تکنیک‌های کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی استفاده می‌کنند به صورت علمی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و نویدبخشی در درمان میگرن نشان داده‌اند. علاوه بر داروها و تغییرات شیوه زندگی که در بالا ذکر شد، تشویق کننده است که بدانید می توانید در درمان خود فعال باشید. فواید مربوط به رابطه جنسی و خواب را در نظر بگیرید که در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

چگونه رابطه جنسی و خواب  می تواند به میگرن شما کمک کند؟

اگر چه ممکن است مبتلایان به میگرن رابطه جنسی را یک ابزار درمانی در نظر نگیرند. در حالی که میگرن عملکرد خود را مختل می کند و گاهی اوقات باعث ناراحتی شدید می شود. که باعث می شود ایده فعالیت جنسی جذاب نباشد، بسیاری با ایجاد رابطه جنسی از درد میگرن تسکین می یابند.

اندورفین آزاد شده در طول رابطه جنسی درد را کاهش می دهد

چه چیزی باعث می شود که آمیزش جنسی و سایر فعالیت های جنسی تسکین دهنده ای برای این افراد مبتلا به سردرد شدید باشد؟ در هنگام برانگیختگی و ارگاسم، اندورفین افزایش می یابد. اندورفین ها پپتیدهایی هستند که روی گیرنده های مواد افیونی مغز عمل می کنند. با افزایش احساس لذت، درک درد کاهش می یابد. شاید زمانی که حواسمان به عشق ورزی پرت می شود، کمتر به علائم ناراحت کننده سردردمان توجه کنیم. یا به احتمال زیاد، اندورفین‌های اثر افیونی به سرعت درد را تسکین می‌دهند. بنابراین، ما دیگر دردی را تجربه نمی کنیم یا در هجوم حمله قرار نمی گیریم.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

یک مطالعه تحقیقاتی منتشر شده نشان داد که اکثر افرادی که حملات میگرنی دارند بعد از فعالیت جنسی احساس بهتری دارند. به طور خاص، 60 درصد از مبتلایان به میگرن بهبودی را گزارش کردند و 70 درصد نیز بهبودی متوسط ​​تا کامل از میگرن خود را گزارش کردند. همچنین توجه داشته باشید که گاهی اوقات فشار روی گردن و فعالیت بدنی در رختخواب می تواند منجر به افزایش تنش شود. برخی حتی گزارش می دهند که رابطه جنسی و خواب بعد از آن خود باعث سردرد می شود. از آن جایی که رابطه جنسی یک راه طبیعی برای کمک به میگرن است، فعالیت جنسی خود را افزایش دهید. افراط در این سرگرمی دلپذیر می تواند ابزار جدیدی در زرادخانه شما برای دفع حملات میگرنی باشد.

چگونه خواب می تواند به میگرن شما کمک کند؟

هر گونه تغییر در الگوی بیداری و بیداری می تواند منجر به میگرن شود. این شامل خواب بیش از حد و خواب بسیار کم است. این اختلال در افزایش بروز میگرن نقش دارد.

خواب زیاد

افراد ممکن است به طور مکرر به میگرن مبتلا شوند، به خصوص حملات آخر هفته بعد از ساعات اضافی خواب در صبح های شنبه و یکشنبه. متخصصان خواب افراد مبتلا به میگرن را تشویق می کنند که هم در روزهای هفته و هم در تعطیلات آخر هفته همزمان بیدار شوند. اگرچه به نظر می رسد جبران خواب در روزهای تعطیل مفید است، اما تحقیقات مجله Current Biology نشان می دهد که بدن شما واقعاً به بدهی خواب خود نمی رسد. دریافت ساعات خواب توصیه شده (بین 7 تا 9 ساعت در شب) و داشتن یک الگوی خواب منظم و ثابت می تواند به جلوگیری از بروز میگرن کمک کند.

 خواب کم

بر اساس تحقیقات در مجله سردرد و درد، کمبود خواب اغلب مقصر میگرن های وحشتناک است. کمبود خواب اغلب قبل از شروع میگرن است. تحقیقات نشان می دهد که کمبود خواب حاد معمولاً می تواند باعث میگرن شود. گاهی اوقات افراد ساعات کم خواب خود را به عنوان نشان افتخار می گذارند تا نشان دهند سخت کار می کنند و در محل کار یا مدرسه تلاش شجاعانه انجام می دهند. اما کم خوابی مزمن خطرناک است. کمبود خواب مزمن می تواند خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش دهد:
منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا