چه زمانی نوزادان می توانند مهد کودک را شروع کنند؟

مهد کودک دورانی است که همه ما آن را تجربه کردیم. از لحاظ آموزشی و روان شناسی این دوره امتحان خوبی برای آزمایش مدرسه است. نوزادان می توانند از یک سن خاصی وارد مهد کودک شوند. تربیت فرزند مهم ترین بخش زندگی هر پدر و مادری است. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. در جهانی که زندگی می کنیم باید برای زندگی خود تلاش کنیم. گاهی اوقات ممکن است شکست بخوریم.

شکست خوردن نباید به این معنا باشد که شما در طول زندگی ناامید باشید. در سال تحصیلی جدید که احتمال برداشته شدن محدودیت ها وجود دارد برنامه ریزی و تعیین اهداف مهم است. خانواده ها باید بتوانند با مدیریت و برنامه ریزی امروزه روان شناسی می گوید که هر کس اهداف دقیق تری داشته باشد و برای آن تلاش کند موفق تر خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چه زمانی نوزادان می توانند مهد کودک را شروع کنند؟

رفتار نوزادان و رفتن به مهد کودک

چه زمانی نوزادان می توانند مهد کودک را شروع کنند؟

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر این نکته را باید بدانید که تلاش کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چه زمانی نوزادان می توانند مهد کودک را شروع کنند؟ صحبت کنیم.

مهد کودک ها چه نوزادانی را می پذیرند؟

اکثر مراکزی که مهد کودک را ارائه می دهند، نوزادان 6 هفته یا بیشتر را می پذیرند. در کنار در نظر گرفتن زمان شروع مهدکودک برای فرزندتان، مهم است که در مورد گزینه های مختلف و مزایا و معایب هر کدام بیاموزید.

هنگام مصاحبه با مکان های مختلف و مهدکودک ها باید به چیزهای خاصی توجه کنید. ممکن است بخواهید فرآیند مصاحبه را قبل از تولد نوزادتان شروع کنید تا یک مکان درست را انتخاب کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی نوزادان می توانند مهدکودک را شروع کنند والدین باید از آن ها حمایت کنند. این که چه زمانی کودک خود را در مهدکودک ثبت نام کنید یک تصمیم شخصی است. این ممکن است به عوامل زیادی بستگی داشته باشد، از جمله:

  • مدت مرخصی والدین شما
  • توانایی شریک زندگی شما برای مرخصی
  • مسئولیت های مالی شما
  • این که آیا گزینه های دیگری برای مراقبت از کودک دارید، مانند اعضای خانواده

اگر چه نوزادان می توانند مهدکودک را از 6 هفتگی شروع کنند، بسیاری از کارشناسان معتقدند که هر چه بیشتر بتوانید صبر کنید، بهتر است. این باعث می شود که یک دلبستگی ایمن با کودک شما ایجاد شود. رفتار ها بهبود یابد، الگوهای تغذیه و خواب مشخص شود، و با یک زندگی مشترک سازگار شوند.

مراقبت والدین از طریق راه های مختلف

از آن جایی که بسیاری از والدین شاغل مرخصی بدون حقوق دارند و خانواده‌هایشان متکی به درآمد آن ها هستند، انتظار تا بزرگ‌تر شدن نوزاد همیشه یک راه آسان نیست.

بسیاری از مهدکودک ها نوزادان زیر 6 هفته را نمی پذیرند.  بسیاری از امکانات برای رسیدگی به نیازهای ویژه نوزادان نارس یا با مشکلات پزشکی خاص مجهز نیستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چه زمانی نوزادان می توانند مهد کودک را شروع کنند؟

با این حال، راه‌های دیگری نیز وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که این نوزادان در حین کار، مراقبت‌های عالی دریافت می‌کنند. ارائه‌دهندگان مراقبت‌های خانگی، اعضای خانواده، و پرستار بچه‌ها همگی گزینه‌هایی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

انواع مهد کودک که باید در نظر گرفته شود

برای مهدکودک نوزادتان چندین انتخاب دارید. اگر چه مراکزی که به گروه‌هایی از کودکان مراقبت می‌کنند، اغلب نوزادان کمتر از 6 هفته را نمی‌پذیرند. انواع دیگر مهد کودک ها ممکن است مایل به پذیرش آن ها در سنین پایین‌تر باشند.

مراکز نگهداری از کودکان

مراکز مراقبت از کودکان، مراقبت و نظارت را در مرکز خود برای گروه هایی از نوزادان و کودکان، که اغلب بر اساس سن تقسیم می شوند، ارائه می دهند. مزایای مراکز نگهداری از کودکان:

  • اگر معلم یا دستیار بیمار باشد یا مشکلی داشته باشد، مرکز تعطیل نمی شود.
  • آن ها باید الزامات مجوز دولتی را برای پاکیزگی و ایمنی رعایت کنند.
  • فرزند شما با انواع مختلف بزرگسالان و سایر کودکان تعامل خواهد داشت که به رشد اجتماعی آن ها کمک می کند.
  • کودک شما به یک روال منظم عادت می کند که همه چیز در یک زمان مشخص در طول روز اتفاق می افتد.

مهد کودک رسمی ترین گزینه مراقبت از کودک

مراکز مهد کودک رسمی‌ترین گزینه مراقبت از کودک هستند. زیرا معمولاً زمان‌های ثابتی برای تحویل، قوانینی در مورد این که آیا می‌توان کودکان بیمار را به مهد کودک برد یا خیر، و هزینه‌های اضافی برای خدمات خاص دارند. همچنین برخی از مراکز فقط مراقبت تمام وقت را ارائه می دهند.

خانه های مراقبت از کودکان خانواده

بعضی جاها به عنوان مهد کودک در خانه شناخته می شود. این نوع محیط شبیه به یک مرکز مراقبت از کودکان است که کودک شما در یک محیط گروهی قرار می گیرد. با این حال، آن ها در خانه ارائه دهنده مراقبت خواهند شد و ممکن است در محیطی ساختارمندتر از یک مرکز مراقبت از کودکان باشند.

ممکن است این ترتیب را دوست داشته باشید. زیرا داشتن ساختار کمی کمتر می تواند بیشتر از برنامه تنظیم شده در مراکز مراقبت از کودکان شبیه به خانه باشد.

مزایای مراقبت در منزل:

چه زمانی نوزادان می توانند مهد کودک را شروع کنند؟

  • نسبت به مراکز نگهداری از کودکان هزینه کمتری دارند
  • باید الزامات قانونی را برآورده کند. اگر چه آن ها با موارد مربوط به مراکز مراقبت از کودکان متفاوت هستند
  • محیط خانه همانندی که در آن کودک شما مورد توجه بزرگسالان دلسوز قرار می گیرد و کودکان در سنین مختلف را می بیند
  • ممکن است در برنامه خود انعطاف پذیرتر باشد و به شما امکان می دهد در زمان های مختلف پیاده شوید یا تحویل بگیرید
  • برخی از ارائه دهندگان در خانه مراقبت پاره وقت را ارائه می دهند
  • ممکن است نوزادان کمتر از 6 هفته را هم دربرگیرد

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نوزادان در موقعیت‌هایی رشد می‌کنند که توجه انفرادی زیادی از سوی یک مراقب دارند. بنابراین مهدکودک در خانه می‌تواند در این مرحله ایده‌آل باشد.

دایه ها

دایه ها از نوزاد شما در خانه مراقبت می کنند. آن ها می توانند با شما زندگی کنند یا به صورت روزانه یا بر حسب نیاز به آن جا بیایند. یک پرستار بچه می تواند بر اساس ترجیحات شما توجه انفرادی و فعالیت های فردی را به فرزند شما ارائه دهد.

با این حال، استخدام یک پرستار بچه اغلب گران‌ترین راه برای ترتیب دادن مراقبت از نوزادتان است. زیرا شما هزینه بیشتری برای توجه فردی فرزندتان می‌پردازید.

یک راه هوشمندانه برای کاهش هزینه های تربیتی

یک راه هوشمندانه برای کاهش هزینه ها به نصف این است که شما و یکی دیگر از والدین خود یک پرستار بچه استخدام کنید تا از هر دو فرزندتان در یکی از خانه هایتان مراقبت کند. شما هنوز مراقب نوزاد خود هستید، اما با کمترین آسیب در حساب بانکی خود. مزایای استخدام پرستار بچه در مقابل مهد کودک:

  • انعطاف پذیری بیشتر با برنامه ریزی
  • کنترل بیشتری بر نوع مراقبتی که فرزندتان دریافت می کند
  • توجه فردی به کودک شما
  • ثبات و تداوم مراقبت بیشتر
  • راحتی برای شما و فرزندتان

یکی از مواردی که باید در هنگام استخدام یک پرستار بچه در نظر بگیرید این است که اگر آن ها بیمار شوند یا مشکل وسیله داشته باشند، ممکن است مجبور شوید برنامه خود را تغییر دهید. یا ترتیبات دیگر مراقبت از کودک را در آخرین لحظه تشکیل دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دایه ها معمولاً نیازی به احراز مدرک تحصیلی یا سلامت ندارند. شاید شما مهم باشد که دایه شما CPR نوزاد را می‌داند یا دارای شرایط دیگری است. تأیید این موضوع (و بررسی منابع آن ها) به عهده شما خواهد بود.

بسیاری از والدینی که در خانه کار می کنند ترجیح می دهند از نوزادان خود توسط یک پرستار بچه مراقبت کنند. این کار باعث می شود تا کودک آن ها بتواند در تمام طول روز نزدیک خودشان باشد. با وجود مشاغل خانگی بیشتر از هر زمان دیگری، پرستار بچه ها به طور فزاینده ای محبوب می شوند.

زمان شروع جستجوی مهد کودک

مراکز مراقبت از کودکان به طولانی ترین زمان نیاز دارند. زیرا باید محدودیت های سختی را در مورد تعداد نوزادانی که می توانند در هر زمان بپذیرند رعایت کنند. بسیاری از مراکز مراقبت از کودکان با کیفیت بالا به سرعت پر می شوند و لیست انتظار دارند.

اگر می دانید که باید ظرف چند هفته به سر کار برگردید، زودتر گزینه های مهدکودک را جستجو کنید.

در مهد کودک به دنبال چه چیزی باشید

چه زمانی نوزادان می توانند مهد کودک را شروع کنند؟

هنگام مراجعه به مهدکودک نوزاد، حتماً در مورد موارد زیر سؤال کنید:

  • صلاحیت کارکنان
  • صلاحیت های صدور مجوز مرکز
منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا