چند نشانه یک فرد با ویژگی شهودی

فرد با ویژگی شهودی از لحاظ برخی احساسات درونی خود با دیگران تفاوت دارد. اما این بدان معنا نیست که برای این مسیر کسی حق دخالت برای شما داشته باشد. البته که شما نمی توانید در دنیای امروزی دو فرد یا دو زوج را پیدا کنید که از هر لحاظ شبیه هم باشند. در یک رابطه هر کس باید بداند بدترین حقیقت ها می تواند با مدیریت درست برطرف شود. شما در رابطه و ازدواج خود باید بدانید که همه کارها را با مشورت همسر خورد انجام دهید. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد.

همان طور که می دانید مشکلات عاطفی در دوران کودکی باعث عدم ایجاد ارتباطات معنوی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران ازدواج نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است ویژگی شهودی است.

بی قراری عاطفی در دوران کودکی – بیداری معنوی در یک فرد با ویژگی شهودی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه یک فرد با ویژگی شهودی، صحبت کنیم.

چند نشانه فیزیکی یک فرد با ویژگی شهودی

بیداری معنوی برای هرکسی معنای متفاوتی دارد. اما بسیاری از ما وقتی تغییراتی را در این سطح تجربه می کنیم، چند نشانه مشترک داریم. بیداری معنوی ارتباط زیادی با کنار گذاشتن خود و باورهای قدیمی‌تان دارد و در سطح عمیق کیهانی به درک کامل‌تر از اینکه چه کسی هستید، می‌پردازد. همانطور که چوپرا گفت، این بدان معنا نیست که شما تغییر کردید، بلکه دیدگاه خود را تغییر دادید و دیگر جهان و خود را از دریچه محدود نمی بینید. شما تصویر بزرگ را می بینید و درک می کنید که بخشی کوچک از یک برنامه بزرگتر و در عین حال کل برنامه هستید. با همه این تغییرات روحی و درک جدید، تغییراتی هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی به وجود می آید.

نکته

ما برخی از علائمی را که ممکن است در حین گذراندن یک بیداری معنوی تجربه کنید، مرور خواهیم کرد. در این‌جا نشانه فیزیکی بیداری معنوی بیان خواهد شد:

“بیداری معنوی تغییر آن‌چه که هستید نیست، بلکه دوری از آن چیزی است که نیستید.” – دیپاک چوپرا

حواس شما رشد زیادی دارد

شما همه چیز را بسیار واضح تر احساس می کنید، می شنوید، می بینید، بو می کنید و می چشید. ممکن است طعم های بیشتری را در غذاهایی که می خورید بچشید و در واقع بتوانید بین آن‌ها تمایز قائل شوید. رنگ‌ها برای شما زنده‌تر به نظر می‌رسند و دنیا ممکن است «جذاب تر» به نظر برسد. ممکن است مکالمه‌هایی که با افراد دیگر در انظار عمومی انجام می‌شود بیشتر از قبل بشنوید، فقط به این دلیل که شنوایی شما بهتر است. بوها، چه خوب و چه بد، اکنون برای شما آشکارتر است. همه این تغییرات به این دلیل اتفاق می‌افتند که ارتعاش یا فرکانس شما به سرعت در حال افزایش است. در واقع با توانایی حس همه چیز با شدت بیشتری همراه است.

تمایل به سبک زندگی سالم تر

همانطور که بیداری معنوی در فرد با ویژگی شهودی وجود دارد، ممکن است تمایل داشته باشید که “سبک تر” شوید. شما می خواهید هر چیزی را از زندگی خود حذف کنید که شما را سنگین می کند، از جمله رژیم غذایی نامناسب و عادات سبک زندگی. غذاهایی که می خوریم تأثیر زیادی بر احساس ذهنی و عاطفی ما دارند. در نتیجه، احتمالاً تمایل به خوردن یک رژیم غذایی بسیار تمیزتر خواهید داشت.

ارتعاش شما در حال افزایش است، بنابراین به طور طبیعی، شما می خواهید به بدن خود غذاهای مورد نیاز برای حفظ سطح انرژی خود را بدهید. حتی اگر زیاد طرفدار ورزش نبودید، ممکن است درگیر فعالیت های بدنی بیشتری نیز باشید.

الگوهای خواب عجیب و غریب

با تمام تغییرات انرژی که برای شما اتفاق می افتد، ممکن است متوجه شوید که روال خواب عجیبی دارید. بعضی از شب ها ممکن است ساعت ها طول بکشد تا بخوابید و شب های دیگر ممکن است به رختخواب بروید و بلافاصله بخوابید. ممکن است متوجه شوید که در نیمه های شب بدون هیچ دلیل مشخصی از خواب بیدار می شوید و به سختی دوباره به خواب می روید.

رنج از بی خوابی و بیداری معنوی در فرد با ویژگی شهودی

اگر قبلاً هرگز از بی خوابی رنج نمی بردید، ممکن است متوجه شوید که اکنون این یک مشکل بزرگ است. به عبارت ساده، شب‌هایی خواهید داشت که نمی‌توانید منتظر بمانید تا به رختخواب بروید و بخوابید، و شب‌هایی را خواهید داشت که اصلاً احساس خستگی نمی‌کنید. همه این‌ها بخشی طبیعی از بیداری معنوی شماست، پس زیاد نگران نباشید. اگر برای خواب مشکل دارید، سعی کنید یک برنامه خواب آرام داشته باشید و چند ساعت قبل از خواب از وسایل الکترونیکی خودداری کنید.

احساس سوزن سوزن شدن در سر

همانطور که آگاهی شما به معنای واقعی کلمه گسترش می یابد، این تغییرات اجتناب ناپذیری در مغز شما ایجاد می کند. اطلاعات و دانش جدید هر روز از مغز شما عبور می کند، و این ممکن است باعث ایجاد احساسات “خنده دار” در مغز شما شود. تا زمانی که میگرن همزمان با احساس سوزن سوزن شدن نداشته باشید، نباید چیزی برای نگرانی داشته باشید. فشاری که در سر شما وجود دارد به دلیل گسترش آگاهی که تجربه می کنید، به سادگی سعی می کند خود را متعادل کند.

احساسات شما آشفته تر است

ممکن است بپرسید “این یک احساس فیزیکی چگونه است؟” خوب، احساسات یک واکنش فیزیکی بسیار واقعی در بدن ما دارند. ممکن است روزی احساس نشاط داشته باشید، که منجر به افزایش انرژی و ترشح مواد شیمیایی احساس خوب بیشتر شود. با این حال، ممکن است روز بعد احساس بد خلقی و افسردگی داشته باشید که منجر به کاهش انرژی و کورتیزول بیشتر در بدن شما می شود. تمام این واکنش های شیمیایی در بدن شما بر احساسات شما نیز تأثیر می گذارد، که در واقع یک چرخه معیوب ایجاد می کند.

عدم مجادله با احساسات و بیداری معنوی در فرد با ویژگی شهودی

سعی نکنید با احساسات خود مجادله کنید؛ فقط با جریان ذهنی حرکت کنید. سپس آن‌ها را به آرامی رها کنید و مطمئن شوید که در این مدت زمانی را برای خودمراقبتی و بهبودی اختصاص دهید.

چند نشانه یک فرد با ویژگی شهودی

همه با عبارت “به قلب خود اعتماد کنید” آشنا هستند. هر کس زمانی دارد که در مورد چیزی، خوب یا بد، احساس می کند و از شهود خود پیروی می کند و متوجه می شود که حق با آنهاست. این ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اما مواقعی وجود دارد که فرد با ویژگی شهودی هرگز شکست نمی‌خورد. شهود به‌عنوان احساسی در نظریه‌ها، ایده‌ها و احتمالات انتزاعی توصیف می‌شود تا واقعیت‌های عینی و واقعیت‌های مادی جهان. با وجود این، فرد با ویژگی شهودی دارای ابزار قدرتمندی است که می داند چگونه از آن استفاده کند.

نکته

در این‌جا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است شما یک فرد با ویژگی شهودی باشید. با توانایی احساس چیزهایی که دیگران ممکن است نداشته باشند.

چند نشانه متمایز از یک فرد با ویژگی شهودی

“من به شهود و الهامات اعتقاد دارم، گاهی اوقات احساس می کنم حق با من است.» – آلبرت انیشتین

رویاهای شما بسیار واضح هستند

بیشتر مردم تکه‌هایی از رویاها، چند دقیقه آخر خواب را قبل از بیداری به یاد می‌آورند. با این حال، یک فرد شهودی تر رویاهای واضحی خواهد داشت و می تواند آن‌ها را به وضوح به خاطر بسپارد. رویاهای شما ممکن است اینطور باشد که انگار دارید آینده را پیش‌بینی می‌کنید، یا زمانی که موقعیتی دقیقاً همان‌طور که در خواب دیده بودید، دژاوو را تجربه می‌کنید.

فرد با ویژگی شهودی از احساسات خود آگاه هست

توجه به احساسی که دارید بخش مهمی از درک شهود شماست. احساسات شما به شکل یک «احساس درونی» ظاهر می‌شوند که تا زمانی که آن‌ها را در نظر نگیرید، نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. یا حتی ممکن است بر اساس آن‌ها عمل کنید. آگاهی از احساسات خود کلید درک قدرت شهود است.

شما همدل هستید

یک فرد با ویژگی شهودی نه تنها از احساسات خود آگاه است، بلکه از احساسات افراد اطراف خود نیز آگاه خواهد بود. کسی که بسیار شهودی است می تواند احساسات دوستان، خانواده یا افراد کاملا غریبه را درک کند. دیگران بیشتر با افراد شهودی صحبت می کنند، گویی می دانند که از وضعیت عاطفی خود آگاه هستند.

شما خودآگاه هستید

افراد شهودی از احساسات خود آگاه هستند. همچنین از افکار و اعمال خود نیز آگاه هستند و این که چگونه آن چیزها بر دیدگاه آن‌ها نسبت به زندگی و همچنین افراد اطراف خود تأثیر می گذارد. تمرین ذهن آگاهی بخش بزرگی از خودآگاهی است. شما همیشه می دانید که چه می کنید، به چه فکر می کنید.

شما ناظر اطراف خود هستید

نه تنها از افکار و احساسات خود آگاه هستید، بلکه از اتفاقاتی که در اطرافتان می گذرد نیز آگاه هستید. اگر متوجه چیزهای کوچکی شوید که به نظر هیچ کس دیگری نمی رسد، یا چیزهایی که دیگران آن‌ها را بی اهمیت می دانند، ممکن است فردی بصری باشید.

فرد با ویژگی شهودی خلاق است

افراد شهودی تمایل بیشتری به خلاقیت دارند. این خلاقیت را می توان به صدها روش مختلف بیان کرد و اغلب به یک فرد شهودی اجازه می دهد. این کار باعث می شود تا با جهان و افراد اطراف خود ارتباط برقرار کند. خلاقیت یک فرد با ویژگی شهودی از اعماق درون خود می آید، جایی که نمی تواند منطقی توضیح دهد.

تمایل دارید درونگرا باشید

افرادی که دارای ویژگی شهودی هستند الگوی اجتماعی انحصاری دارند. اگرچه مواقعی وجود دارد که شما خود را کاملاً برون‌گرا می‌بینید. اما همیشه مطابق شرایط شماست. از برقراری ارتباط با مردم لذت می برید. اما بهترین راه برای شارژ مجدد این است که زمان خود را به تنهایی بگذرانید. شما قادرید از تنهایی لذت ببرید بدون اینکه تنها شوید.

فرد با ویژگی شهودی تمایل به تجزیه و تحلیل بیش از حد دارد

اگر شما در به رسمیت شناختن چیزها خیلی خوب نیستید، ممکن است متوجه شوید که یک موقعیت را تا حد مرگ تجزیه و تحلیل می کنید. شما نمی توانید پاسخ سطحی ساده را بپذیرید. این به این دلیل است که شما عمیقاً می دانید که چیزهای بیشتری از آن‌چه در بالا هست، وجود دارد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا