چند نشانه فیزیکی یک بیداری معنوی

بیداری معنوی یک نوع حالت در رفتار افراد خصوصا هنگام آرامش ذهنی است. اما این بدان معنا نیست که برای این مسیر کسی حق دخالت برای شما داشته باشد. البته که شما نمی توانید در دنیای امروزی دو فرد یا دو زوج را پیدا کنید که از هر لحاظ شبیه هم باشند. در یک رابطه هر کس باید بداند بدترین حقیقت ها می تواند با مدیریت درست برطرف شود. شما در رابطه و ازدواج خود باید بدانید که همه کارها را با مشورت همسر خورد انجام دهید. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد.

همان طور که می دانید مشکلات عاطفی در دوران کودکی باعث عدم ایجاد ارتباطات معنوی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران ازدواج نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است بیداری معنوی است.

بی قراری عاطفی در دوران کودکی – بیداری معنوی در یک رابطه

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با کارهایی که هرگز نباید در طول بیداری معنوی انجام داد، صحبت کنیم.

کارهایی که هرگز نباید در طول بیداری معنوی انجام داد

بیداری معنوی برای هر کس معنی متفاوتی دارد. یک درک مشترک از آن این است که فقط به چیزی بیش از خودتان ایمان داشته باشید. برای برخی، این اعتماد بیشتر به شهود خود است. و برای دیگران، حتی عمیق‌تر است – شروع به گذر از محدودیت‌های فیزیکی این واقعیت و تمرکز برای اتصال به چیزی که برخی آن را خدا، منبع، خود برتر و غیره می‌نامند. یک بیداری معنوی می‌تواند فرد را به مسیری سوق دهد. درک بالاتری از خود و قرار گرفتنشان در این دنیای دیوانه، و برای بسیاری، آن‌ها نمی‌توانستند زندگی خود را بدون ایمان به چیزی که محور اصلی است تصور کنند.

با این حال، در طول این مسیر به سوی روشنگری، آرامش درونی، درک بیشتر، یا هر چیزی که دوست دارید می توانید به دست آورید. البته ممکن است در این مسیر گم شوید. این کاملاً طبیعی است، اما سعی کنید از موارد زیر که فقط مانع رشد شما می شوند دوری کنید. چند کاری که هرگز نباید در طول بیداری معنوی انجام داد:

ماندگاری در گذشته یا آینده

یکی از جنبه های رایج بیداری معنوی تمرکز بر ذهن آگاهی یا آگاهی کامل از لحظه حال است. با این حال، اگر در گذشته یا آینده بدون فعالیت باشیم، نمی توانیم این کار را انجام دهیم. اگر بیش از حد روی گذشته هایی که قبلاً سپری کردید یا اتفاقات آینده تمرکز کنیم، آرامش درونی‌مان را خراب می‌کنیم. برای کسب آرامش درونی، باید کاملاً رها شویم و زمان حال را در آغوش بگیریم.

بنابراین، در سفر معنوی خود، امیدواریم به یاد بیاورید که در حسی که در حال حاضر دارید، خود را گم کنید و گذشته و آینده را فراموش کنید. بیشتر معنویت در این است که با جریان حرکت کنید و سعی نکنید محیط اطراف خود را کنترل کنید.

سخت گیری بیش از حد به خود

در طول مسیر بیداری معنوی، ممکن است متوجه شوید که بیش از حد از افکار و اعمال خود آگاه هستید، به طوری که شروع به قضاوت بیش از حد سخت می کنید. در حالی که آگاهی از خود بخش بزرگی از معنویت است. اما شما باید یاد بگیرید که به سادگی خود را به عنوان یک ناظر آگاه تماشا کنید و آن‌چه را که ممکن است بشنوید یا ببینید قضاوت نکنید. ما در دنیایی بسیار قضاوت‌کننده زندگی می‌کنیم. اما شما باید یاد بگیرید که این قضاوت‌های افراد و ایده‌های مختلف در ذهن افراد در مورد اینکه چه کسی و چه چیزی باید باشید را کنار بگذارید.

بیداری معنوی شما نباید برای رسیدن به کمال باشد. بلکه باید در مورد یادگیری این باشد که خود را با وجود آن کاستی هایی که باعث می شود، شما را دوست داشته باشید. آنچه را که دیگران در مورد معنویت به شما می‌گویند باور نکنید – این مسیر شخصی شماست و هیچکس نمی‌تواند به شما بگوید که چگونه از آن عبور کنید، جز شما.

احساس گناه در مورد نحوه زندگی خود

وقتی شروع به کاوش عمیق در بیداری معنوی خود می کنید، ممکن است متوجه شوید که آرمان ها و اخلاق شما کمی تغییر خواهد کرد. بنابراین، خود را در تضاد با افراد خاصی در زندگی‌تان می‌بینید. زیرا آن‌ها آنقدر به آن شخص قدیمی عادت کردند که واقعاً نمی‌دانند چگونه با این فرد «جدید» رفتار کنند. البته، این روند طبیعی زندگی است. زیرا مردم تغییر می کنند و آن‌چه را که آن‌ها را خوشحال می کند، پیدا می کنند. با این حال، در مورد زندگی خود احساس گناه نکنید فقط به این دلیل که با اطرافیانتان ارتباط برقرار نمی کند.

شاید در مسیر بیداری معنوی خود متوجه شوید که می خواهید زندگی خود را ساده کنید و خارج از فشارهای زندگی باشید. این کار باعث می شود تا به طبیعت، خدا یا هر چیزی که مرکز معنویت خود می نامید نزدیک‌تر شوید. اگر این کار قلب شما را شاد می کند، بدون توجه به اینکه دیگران چه فکری می کنند، باید از آن پیروی کنید.

چند نشانه فیزیکی یک بیداری معنوی

بیداری معنوی برای هرکسی معنای متفاوتی دارد. اما بسیاری از ما وقتی تغییراتی را در این سطح تجربه می کنیم، چند نشانه مشترک داریم. بیداری معنوی ارتباط زیادی با کنار گذاشتن خود و باورهای قدیمی‌تان دارد و در سطح عمیق کیهانی به درک کامل‌تر از اینکه چه کسی هستید، می‌پردازد. همانطور که چوپرا گفت، این بدان معنا نیست که شما تغییر کردید، بلکه دیدگاه خود را تغییر دادید و دیگر جهان و خود را از دریچه محدود نمی بینید. شما تصویر بزرگ را می بینید و درک می کنید که بخشی کوچک از یک برنامه بزرگتر و در عین حال کل برنامه هستید. با همه این تغییرات روحی و درک جدید، تغییراتی هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی به وجود می آید.

نکته

ما برخی از علائمی را که ممکن است در حین گذراندن یک بیداری معنوی تجربه کنید، مرور خواهیم کرد. در این‌جا نشانه فیزیکی بیداری معنوی بیان خواهد شد:

“بیداری معنوی تغییر آن‌چه که هستید نیست، بلکه دوری از آن چیزی است که نیستید.” – دیپاک چوپرا

حواس شما رشد زیادی دارد

شما همه چیز را بسیار واضح تر احساس می کنید، می شنوید، می بینید، بو می کنید و می چشید. ممکن است طعم های بیشتری را در غذاهایی که می خورید بچشید و در واقع بتوانید بین آن‌ها تمایز قائل شوید. رنگ‌ها برای شما زنده‌تر به نظر می‌رسند و دنیا ممکن است «جذاب تر» به نظر برسد. ممکن است مکالمه‌هایی که با افراد دیگر در انظار عمومی انجام می‌شود بیشتر از قبل بشنوید، فقط به این دلیل که شنوایی شما بهتر است. بوها، چه خوب و چه بد، اکنون برای شما آشکارتر است. همه این تغییرات به این دلیل اتفاق می‌افتند که ارتعاش یا فرکانس شما به سرعت در حال افزایش است. در واقع با توانایی حس همه چیز با شدت بیشتری همراه است.

تمایل به سبک زندگی سالم تر

همانطور که به بیداری معنوی خود ادامه می دهید، ممکن است تمایل داشته باشید که “سبک تر” شوید. شما می خواهید هر چیزی را از زندگی خود حذف کنید که شما را سنگین می کند، از جمله رژیم غذایی نامناسب و عادات سبک زندگی. غذاهایی که می خوریم تأثیر زیادی بر احساس ذهنی و عاطفی ما دارند. در نتیجه، احتمالاً تمایل به خوردن یک رژیم غذایی بسیار تمیزتر خواهید داشت.

ارتعاش شما در حال افزایش است، بنابراین به طور طبیعی، شما می خواهید به بدن خود غذاهای مورد نیاز برای حفظ سطح انرژی خود را بدهید. حتی اگر زیاد طرفدار ورزش نبودید، ممکن است درگیر فعالیت های بدنی بیشتری نیز باشید.

الگوهای خواب عجیب و غریب

با تمام تغییرات انرژی که برای شما اتفاق می افتد، ممکن است متوجه شوید که روال خواب عجیبی دارید. بعضی از شب ها ممکن است ساعت ها طول بکشد تا بخوابید و شب های دیگر ممکن است به رختخواب بروید و بلافاصله بخوابید. ممکن است متوجه شوید که در نیمه های شب بدون هیچ دلیل مشخصی از خواب بیدار می شوید و به سختی دوباره به خواب می روید.

رنج از بی خوابی و بیداری معنوی

 

اگر قبلاً هرگز از بی خوابی رنج نمی بردید، ممکن است متوجه شوید که اکنون این یک مشکل بزرگ است. به عبارت ساده، شب‌هایی خواهید داشت که نمی‌توانید منتظر بمانید تا به رختخواب بروید و بخوابید، و شب‌هایی را خواهید داشت که اصلاً احساس خستگی نمی‌کنید. همه این‌ها بخشی طبیعی از بیداری معنوی شماست، پس زیاد نگران نباشید. اگر برای خواب مشکل دارید، سعی کنید یک برنامه خواب آرام داشته باشید و چند ساعت قبل از خواب از وسایل الکترونیکی خودداری کنید.

احساس سوزن سوزن شدن در سر

همانطور که آگاهی شما به معنای واقعی کلمه گسترش می یابد، این تغییرات اجتناب ناپذیری در مغز شما ایجاد می کند. اطلاعات و دانش جدید هر روز از مغز شما عبور می کند، و این ممکن است باعث ایجاد احساسات “خنده دار” در مغز شما شود. تا زمانی که میگرن همزمان با احساس سوزن سوزن شدن نداشته باشید، نباید چیزی برای نگرانی داشته باشید. فشاری که در سر شما وجود دارد به دلیل گسترش آگاهی که تجربه می کنید، به سادگی سعی می کند خود را متعادل کند.

احساسات شما آشفته تر است

ممکن است بپرسید “این یک احساس فیزیکی چگونه است؟” خوب، احساسات یک واکنش فیزیکی بسیار واقعی در بدن ما دارند. ممکن است روزی احساس نشاط داشته باشید، که منجر به افزایش انرژی و ترشح مواد شیمیایی احساس خوب بیشتر شود. با این حال، ممکن است روز بعد احساس بد خلقی و افسردگی داشته باشید که منجر به کاهش انرژی و کورتیزول بیشتر در بدن شما می شود. تمام این واکنش های شیمیایی در بدن شما بر احساسات شما نیز تأثیر می گذارد، که در واقع یک چرخه معیوب ایجاد می کند.

عدم مجادله با احساسات و بیداری معنوی

سعی نکنید با احساسات خود مجادله کنید؛ فقط با جریان ذهنی حرکت کنید. سپس آن‌ها را به آرامی رها کنید و مطمئن شوید که در این مدت زمانی را برای خودمراقبتی و بهبودی اختصاص دهید.

هوس مصرف برخی غذاها

همانطور که بیشتر با ذهن، بدن و روح خود در تماس هستید، دقیقاً متوجه خواهید شد که بدن شما برای عملکرد بهینه به چه چیزی نیاز دارد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا