کارهایی که هرگز نباید در طول بیداری معنوی انجام داد

بیداری معنوی یک مسیری است که در ذهن هر فردی به یک گونه شکل می گیرد. اما این بدان معنا نیست که برای این مسیر کسی حق دخالت برای شما داشته باشد. البته که شما نمی توانید در دنیای امروزی دو فرد یا دو زوج را پیدا کنید که از هر لحاظ شبیه هم باشند. در یک رابطه هر کس باید بداند بدترین حقیقت ها می تواند با مدیریت درست برطرف شود. شما در رابطه و ازدواج خود باید بدانید که همه کارها را با مشورت همسر خورد انجام دهید.

همان طور که می دانید مشکلات عاطفی در دوران کودکی باعث عدم ایجاد ارتباطات معنوی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران ازدواج نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است بیداری معنوی است.

اختلالات مختلف در دنیا و بیداری معنوی در یک رابطه

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم مشکلات عاطفی است. گاهی اوقات عدم شفافیت عاطفی باعث ایجاد آیا مشکلات می شود. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات عاطفی و عدم بیداری معنوی شوند.  شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم مشکلات خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

بی قراری عاطفی در زندگی – بیداری معنوی در یک رابطه

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با کارهایی که هرگز نباید در طول بیداری معنوی انجام داد، صحبت کنیم.

چند چیز نشان که می دهد یک زوج از لحاظ بیداری معنوی به هم مرتبط هستند.

همه افراد می خواهند زندگی داشته باشند که به مانند رویای شاهزاده بر اسب سفید باشد. چه کسی دوست دارد شخصی او را از پا درآورد تا بتواند فقط به اهداف خودش برسد؟ در نتیجه، باید به یاد داشته باشید که این‌ها فقط افسانه هایی با پایان خوش هستند. اما اگر می خواهید ارتباطی مانند یک زوج عاشق داشته باشید، ارتباطات معنوی کلید اصلی است. آیا شما و شریک زندگیتان خود را زوجی قوی می‌دانید؟ روابط خوب به صورت شانسی اتفاق نمی افتد، زیرا باید سخت تلاش کنید تا زوج قدرتمندی باشید که می خواهید. اگر رابطه شما دوام بیاورد، یعنی خودتان تلاش کردید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

باید به یاد داشته باشید که زوج های مختلفی هر روز طلاق می گیرند زیرا نمی توانند کنر یکدیگر قرار بگیرند. زندگی و شرایط آن ها در مسیری قرار می‌گیرد که می‌تواند در یک ارتباط زمانی قوی اختلال ایجاد کند. آیا تا به حال شنیده اید که زوجی که 20 یا 30 سال از ازدواجشان می گذرد ناگهان طلاق گرفته باشند؟ در این‌جا یک تصویر دنیای فیزیکی از ارتباطات معنوی است

پیچیدگی روابط و بیداری معنوی

حتی بهترین روابط نیز پیچیده هستند، و شما باید در سطح عمیق تری ارتباط برقرار کنید تا آن علاقه را زنده نگه دارید. این سناریو را در نظر بگیرید. آیا تا به حال در خانه خود با مشکل برق مواجه شده اید؟

وقتی خانه شما ساخته شد، برقکار اطمینان داد که هر سیم برق را به درستی و محکم به زمین متصل کرده است. سیمبرق بر روی زمین ضروری است زیرا تمام برق اضافی خانه را به طور ایمن به زمین هدایت می کند. این خط برای ایجاد تعادل در سیستم الکتریکی شما مورد نیاز استژ اما با گذشت زمان این اتصالات آسیب می بینند، سیم ها خراب می شوند و گاهی اوقات آتش می گیرند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از همین نظریه می توان در روابط نیز استفاده کرد. اگر رابطه شما معیوب باشد، اجازه می دهد تا مشکلات بیشتری ایجاد شود و رابطه شما قطع شود. این مشکلات می‌تواند استرس ناشی از هر امری باشد مانند، عدم گذراندن زمان کافی با هم، و اجازه دادن به دخالت خانواده‌های زن و شوهر. این چیزها می توانند به سرعت آسیب زا شوند، و عشقی که زمانی چنان درخشان بود، را نابود کنند.

نشانه های یک زوج با بیداری معنوی

داشتن ارتباطات معنوی با کسی به راحتی به دست نمی آید، اما می توان آن را انجام داد. شاید، شما قبلاً یک زوج قدرتمند بودند و فکر می‌کنید یکی از زوج‌های قوی هستید. در این‌جا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شما از نظر معنوی با شریک زندگی خود در ارتباط هستید.

وقتی یک زوج از نظر روحی به هم مرتبط هستند، احترام متقابل وجود دارد

احترام در یک رابطه بسیار تاثیرگذار است. وقتی با فردی در سطح بالاتری در ارتباط هستید، می توانید آزادانه و بدون قضاوت صحبت کنید. آن‌ها شما را درک می کنند و هرگز شما را به خاطر داشتن عقیده ای متفاوت با نظر آن‌ها سرزنش نمی کنند.

کارهایی که هرگز نباید در طول بیداری معنوی انجام داد

بیداری معنوی برای هر کس معنی متفاوتی دارد. یک درک مشترک از آن این است که فقط به چیزی بیش از خودتان ایمان داشته باشید. برای برخی، این اعتماد بیشتر به شهود خود است. و برای دیگران، حتی عمیق‌تر است – شروع به گذر از محدودیت‌های فیزیکی این واقعیت و تمرکز برای اتصال به چیزی که برخی آن را خدا، منبع، خود برتر و غیره می‌نامند. یک بیداری معنوی می‌تواند فرد را به مسیری سوق دهد. درک بالاتری از خود و قرار گرفتنشان در این دنیای دیوانه، و برای بسیاری، آن‌ها نمی‌توانستند زندگی خود را بدون ایمان به چیزی که محور اصلی است تصور کنند.

با این حال، در طول این مسیر به سوی روشنگری، آرامش درونی، درک بیشتر، یا هر چیزی که دوست دارید می توانید به دست آورید. البته ممکن است در این مسیر گم شوید. این کاملاً طبیعی است، اما سعی کنید از موارد زیر که فقط مانع رشد شما می شوند دوری کنید. چند کاری که هرگز نباید در طول بیداری معنوی انجام داد:

ماندگاری در گذشته یا آینده

یکی از جنبه های رایج بیداری معنوی تمرکز بر ذهن آگاهی یا آگاهی کامل از لحظه حال است. با این حال، اگر در گذشته یا آینده بدون فعالیت باشیم، نمی توانیم این کار را انجام دهیم. اگر بیش از حد روی گذشته هایی که قبلاً سپری کردید یا اتفاقات آینده تمرکز کنیم، آرامش درونی‌مان را خراب می‌کنیم. برای کسب آرامش درونی، باید کاملاً رها شویم و زمان حال را در آغوش بگیریم.

بنابراین، در سفر معنوی خود، امیدواریم به یاد بیاورید که در حسی که در حال حاضر دارید، خود را گم کنید و گذشته و آینده را فراموش کنید. بیشتر معنویت در این است که با جریان حرکت کنید و سعی نکنید محیط اطراف خود را کنترل کنید.

سخت گیری بیش از حد به خود

در طول مسیر بیداری معنوی، ممکن است متوجه شوید که بیش از حد از افکار و اعمال خود آگاه هستید، به طوری که شروع به قضاوت بیش از حد سخت می کنید. در حالی که آگاهی از خود بخش بزرگی از معنویت است. اما شما باید یاد بگیرید که به سادگی خود را به عنوان یک ناظر آگاه تماشا کنید و آن‌چه را که ممکن است بشنوید یا ببینید قضاوت نکنید. ما در دنیایی بسیار قضاوت‌کننده زندگی می‌کنیم. اما شما باید یاد بگیرید که این قضاوت‌های افراد و ایده‌های مختلف در ذهن افراد در مورد اینکه چه کسی و چه چیزی باید باشید را کنار بگذارید.

بیداری معنوی شما نباید برای رسیدن به کمال باشد. بلکه باید در مورد یادگیری این باشد که خود را با وجود آن کاستی هایی که باعث می شود، شما را دوست داشته باشید. آنچه را که دیگران در مورد معنویت به شما می‌گویند باور نکنید – این مسیر شخصی شماست و هیچکس نمی‌تواند به شما بگوید که چگونه از آن عبور کنید، جز شما.

احساس گناه در مورد نحوه زندگی خود.گ

وقتی شروع به کاوش عمیق در بیداری معنوی خود می کنید، ممکن است متوجه شوید که آرمان ها و اخلاق شما کمی تغییر خواهد کرد. بنابراین، خود را در تضاد با افراد خاصی در زندگی‌تان می‌بینید. زیرا آن‌ها آنقدر به آن شخص قدیمی عادت کردند که واقعاً نمی‌دانند چگونه با این فرد «جدید» رفتار کنند. البته، این روند طبیعی زندگی است. زیرا مردم تغییر می کنند و آن‌چه را که آن‌ها را خوشحال می کند، پیدا می کنند. با این حال، در مورد زندگی خود احساس گناه نکنید فقط به این دلیل که با اطرافیانتان ارتباط برقرار نمی کند.

شاید در مسیر بیداری معنوی خود متوجه شوید که می خواهید زندگی خود را ساده کنید و خارج از فشارهای زندگی باشید. این کار باعث می شود تا به طبیعت، خدا یا هر چیزی که مرکز معنویت خود می نامید نزدیک‌تر شوید. اگر این کار قلب شما را شاد می کند، بدون توجه به اینکه دیگران چه فکری می کنند، باید از آن پیروی کنید.

مقایسه خود با دیگران

این نوع با نکته قبلی همراه است – هرگز خود را در برابر دیگران قضاوت نکنید. شما یا خود را ناامید خواهید کرد، یا اجازه خواهید داد که روحیه نفسانی شما دچار آسیب شود. هیچ یک از این چیزها به شما در مسیر بیداری معنوی شما کمک نمی کند. بیداری معنوی شما بسیار شخصی است و کاملاً منحصر به شماست. بنابراین، مقایسه خود با دیگران هم غیرعاقلانه و هم غیرمنطقی است. زیرا باید با سرعت خود در زندگی حرکت کنید.

نکته

ممکن است کسی از نظر معنوی پیشرفته تر از شما به نظر برسد، اما واقعاً چه کسی می تواند بگوید؟ فقط شما می توانید در پایان روز خود را قضاوت کنید. بنابراین مطمئن شوید که به سادگی روی زندگی خود تمرکز کنید و آن‌چه را که باید انجام دهید. این کار باعث می شود تا در درون خود احساس رضایت کنید.

عدم غلبه بر احساسات

یک باور رایج که در بیداری معنوی خود با آن روبرو خواهید شد این است که هیچ احساسی نداشته باشیم. این کار باعث می شود تا اجازه ندهیم احساساتمان بر ما غلبه کنند، در عوض ناظر مراقب افکار و احساسات خود باشیم. با این حال، این به معنای نابودی احساسات شما نیست. اگر با احساسات خود کنار نیایید، بعداً مجبور خواهید شد برای کنترل آن ها کارهای پیچیده ای انجام دهید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا