چند نشانه که شما در یک رابطه آزاردهنده جنسی هستید

رابطه آزاردهنده جنسی برای شریک زندگی شما آسیب های زیادی به همراه دارد. خصوصا در زمانی که شما بخواهید صمیمیت بیشتری با یکدیگر ایجاد کنید. اما این بدان معنا نیست که اگر شما در یک یا دو زمینه نسبت به همسرتان رفتار متناسب داشته باشید یعنی رابطه خوبی دارید. در واقع اکثریت کار های ما نیاز به برقراری ارتباط دارد. شما اگر می خواهید در محل کار خود موفق شوید باید روابط قوی داشته باشید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است.

در واقع شما برای موفقیت در زندگی نیاز به برقراری ارتباط دارید. شما می توانید فردی را پیدا کنید که تمام عمر بخواهد تنها باشد. تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی را به افراد وارد کند. در مقاله های قبل در ارتباط با تنهایی و اثراتت آن بر افراد صحبت کردیم. روابط به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می شوند. گاهی اوقات شما ممکن است ناخواسته وارد یک رابطه منفی شوید. برخی زمان ها هم خودتان باعث ایجاد این رابطه منفی می شوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه که شما در یک رابطه آزاردهنده جنسی هستید، چگونه است.

نظر روانشناسان درباره رابطه آزاردهنده جنسی

پزشکان و روان شناسان می گویند که افراد باید در رابطه به این فکر کنند که هر حرف آن ها ممکن است چه آسیبی را به فرد مقابل وارد کند. آن ها اگر مشکلی که در خودشان دارند یا اگر رفتار های منفی دارند بخواهند وارد رابطه کنند می توانند آسیب جدی را به همسر خود و رابطه خود وارد کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه که شما در یک رابطه آزاردهنده جنسی هستید، صحبت کنیم.

راه هایی برای بهبودی از یک رابطه آزاردهنده جنسی

وقتی یک رابطه آزاردهنده ذهنی را ترک کردید، بهبودی از آسیب ضروری است. این کار بر عزت نفس، روابط، شغل، سلامت روان و رفاه کلی شما تأثیر می گذارد. برای شروع بهبودی باید رابطه بد خود را ترک کنید. اگر قبلاً آن گام دشوار را برداشته اید، پس بهبودی شما از قبل شروع شده است. به عنوان یک قدم بزرگ، گاهی اوقات انجام این کار سخت ترین قدم است. به خود یادآوری کنید که آزار روانی نوعی خشونت خانگی است و شما لیاقت این را ندارید که در آن موقعیت قرار بگیرید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که رابطه را ترک کردید، باید زندگی خود را دوباره جمع کنید. روی آن‌چه شما را خوشحال می کند و آنچه شما را سالم نگه می دارد تمرکز کنید. روی عزیزانتان، خانه و شغلتان تمرکز کنید و به هر قیمتی از افراد سمی دوری کنید. در حالی که ممکن است گاهی دلتنگ رابطه آزاردهنده ذهنی قبلی خود شوید، به یاد داشته باشید که شریک زندگی شما تغییر نمی کنند. شما در آینده بهبود خواهید یافت، حتی اگر فوراً این اتفاق نیفتد. دانستن اینکه پس از پایان رابطه آزاردهنده ذهنی چه کاری باید انجام دهید تا بهبودی زودتر و موثرتر اتفاق بیفتد مهم است. از طریق تحقیقات و مشاهدات، درمانگران بهترین راه ها را برای بهبودی از یک رابطه آزاردهنده ذهنی تعیین کرده اند.

چگونه از یک رابطه آزاردهنده جنسی بهبود پیدا کنیم

در این‌جا چند نکته برای بهبودی از این سوء استفاده وجود دارد.

آنچه اتفاق افتاده را تصدیق کنید

اگر می‌خواهید بهبود پیدا کنید، نمی‌توانید وانمود کنید که سوء استفاده صورت نگرفته است. در عوض، بپذیرید که مورد آزار و اذیت قرار گرفتید و هرگز آنچه را که اتفاق افتاده کم اهمیت جلوه دهید. احتمالاً نسبت به موقعیت احساس منفی دارید، و نادیده گیری آن ممکن است گزینه آسانی به نظر برسد. اما به بهبودی شما کمکی نمی کند. نادیده گیری آن تنها باعث آسیب بیشتر می شود و احساسات منفی شما باقی خواهند ماند. برای بهبودی، ابتدا باید آنچه اتفاق افتاده را بپذیرید و با تمام احساسات بعدی روبرو شوید. احتمالاً احساس خجالت، شرم، عصبانیت یا ترس خواهید داشت، اما بهتر خواهد شد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مهم این است که آن‌چه را که برای شما اتفاق افتاده بی اهمیت جلوه ندهید. علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید یا دیگران ممکن است بگویند، شما بعد از آن اتفاق یک فرد معمولی نیستید. واکنش‌های شما دقیقاً درست است، همانطور که احساسات شما واقعی هستند. اگرچه یادآوری تجربیات شما ممکن است دردناک باشد، تشخیص سوء استفاده ضروری است. سپس، می توانید به مرحله بعدی در بهبودی بروید.

برای جلوگیری از رابطه آزاردهنده جنسی سوء استفاده کننده را از زندگی خود حذف کنید

انجام این نکته ممکن است در صورتی که فرد را دوست دارید سخت باشد، اما اگر می خواهید درمان را شروع کنید ضروری است. شما نباید با آن‌ها تماس بگیرید و باید از بررسی رسانه های اجتماعی آن‌ها خودداری کنید. همچنین حذف تصاویر و یادگاری هایی که از زمان خود با آن‌ها دارید، ضروری است. حذف فرد آزارگر از زندگی شما همچنین به معنای قطع رابطه با دوستانی است که با فرد آزارگر شما وقت می گذرانند. استفاده از احتمال برخورد با آن‌ها می تواند احساسات دردناک زیادی را تحریک کند و روند بهبودی شما را مختل کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در عوض، وقت خود را با افرادی بگذرانید که از شما حمایت می کنند و به شما احساس راحتی می دهند. کسانی را بیابید که به شما شادی می دهند و وقت و انرژی خود را برای آن افراد سرمایه گذاری کنید. بیاموزید کسانی را که شما را آرام نگه می دارند، گرامی بدارید. آن ها کاری نمی کنند که احساس آزار و اذیت گذشته تجربه کنید.

راه های پشتیبانی پیدا کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، باید افرادی را که برای شما احساسات مثبت ایجاد می کنند، گرامی بدارید. وقت خود را با آن‌ها بگذرانید و از کسانی که به آن‌ها اعتماد دارید کمک بگیرید. این افراد می تواند دوستان، اعضای خانواده یا یک درمانگر مجاز باشد. هنگامی که در حال بهبودی از یک رابطه آزاردهنده ذهنی هستید، ممکن است افسرده یا مضطرب شوید. این زمانی است که شما بیشتر به یک سیستم پشتیبانی نیاز دارید. بنابراین، مطمئن شوید که فردی را پیدا کنید که به شما کمک کند احساس اعتبار و حمایت کنید.

عزت نفس در هنگام حمایت دیگران

وقتی حمایت داشته باشید، می توانید عزت نفس خود را بازیابی کنید. شما به ارزش واقعی خود پی خواهید برد و خواهید دانست که سخنان و رفتار سوء استفاده کننده شما هیچ ربطی به شما ندارد.

چند نشانه که شما در یک رابطه آزاردهنده جنسی هستید

طبق گزارش شبکه تجاوز، سوء استفاده و محارم (RAINN)، هر 68 ثانیه یک نفر در کشورهای مختلف مورد آزار جنسی قرار می گیرد. هر 8 دقیقه قربانی یک فرد زیر سن قانونی است.

تنها 6 نفر از هر 1000 عامل سوء استفاده جنسی زندانی یا می شوند. آمار تا حدی کمک کننده است، اما هیچ عددی – هیچ کلمه ای – وجود ندارد که بتواند به اندازه کافی تراژدی که رابطه آزاردهنده جنسی است را توصیف کند.

نکته

سوء استفاده جنسی همیشه آشکار نیست. بسیاری از سوء استفاده کنندگان دارای تفکرات حیله گر هستند. غیرعادی نیست که قربانی رابطه آزاردهنده جنسی، دوره‌ای از خودسرزنشی را تجربه کند. خود را به خاطر عدم تشخیص سوء استفاده سرزنش می کنند.

به خصوص در یک شراکت عاشقانه

چه کسی به شریک زندگی خود مشکوک به ارتکاب چنین جنایتی است؟ حقیقت این است که آزار جنسی توسط شرکای صمیمی بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می کنند. اگر در این گروه هستید، ضروری است که بفهمید تقصیر شما نیست. باز هم تقصیر شما نیست.

نکته

خودشیفتگی جنسی را می‌توان به عنوان یک حس بزرگ از قدرت جنسی یک فرد تعریف کرد. در واقع در ذهن خودشیفته جنسی، به او این حق را می‌دهد که خود در اعمال دستکاری عاطفی و فیزیکی شرکت کند. ~ پرستون نی.

اضطراب

اکثر افرادی که از اختلالات اضطرابی رنج می برند دلیل آن را نمی دانند. با این حال، برای قربانیان رابطه آزاردهنده جنسی، این تنش مستقیماً به عدم حاکمیت بدنی مرتبط می شود. به عبارت دیگر، حس کنترل بر بدن خودشان از بین می رود. در زمینه یک رابطه جنسی، این اضطراب اغلب ظاهر می شود. از جمله قبل، حین و بعد از مقاربت. برخی از قربانیان می ترسند و ممکن است دچار حملات پانیک، آگورافوبیا یا اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) شوند.

افسردگی

این علامت همچنین به عدم استقلال بدن مربوط می شود. قربانیان معمولاً درجاتی از افسردگی را تجربه می کنند. آن‌ها ممکن است احساس ناامیدی یا از اختلال در احساس ارزشمندی خود استفاده کنند. این احساسات اغلب از خفیف تا ناتوان کننده متغیر است. این اطلاعات توسط روانشناس الن مک گراث را در نظر بگیرید:

تقریباً در هر مورد از افسردگی قابل توجه بزرگسالان، نوعی از رابطه آزاردهنده جنسی در دوران کودکی قابل اثبات است، چه فیزیکی، جنسی، عاطفی یا اغلب ترکیبی.

احساس حقارت

سوء استفاده‌کنندگانی که شریک زندگی خود را هدف قرار می‌دهند این کار را به دلیل نیاز به احساس برتری و کنترل انجام می‌دهند. این جنبه خودشیفتگی سوء استفاده جنسی است. هر اقدام سوء استفاده کننده از نارسایی و ناامنی خود او سرچشمه می گیرد. پرستون نی می‌گوید به این ترتیب، معمول است که آزارگر «شریک‌های خود را برای تمسخر، شرم، کنایه مورد هدف قرار دهد».

ترس از تلافی و رابطه آزاردهنده جنسی

ترس از تلافی اغلب ناشی از ناراحتی نسبت به موقعیت است. اما رابطه آزاردهنده جنسی و احساس ناراحتی نسبت به آن و ترس از این که به شریک خود در مورد ناراحتی خود بگویید دو چیز کاملاً متفاوت هستند.

عدم لذت

رابطه جنسی باید صمیمی، محبت آمیز و سرگرم کننده باشد. در شرایط عادی، دو بزرگسال درگیر رابطه جنسی می شوند زیرا لذت بخش است. برای قربانی رابطه آزاردهنده جنسی، هیچ لذتی از رابطه جنسی با «شریک» خود ندارد. وقتی فردی بیش از حد غرق در رضایت خود می شود، ناگزیر نگرانی چندانی برای رفاه دیگران نشان نمی دهد. بنابراین، لذت از هر گونه فعالیت عاشقانه، جنسی یا غیره غیرممکن می شود.

تماس جنسی ناخواسته یا غیر توافقی

اگر در یک رابطه آزاردهنده جنسی هستید، شریک زندگی شما ممکن است سعی کند بدون رضایت شما تماس جنسی را آغاز کند. این نشان دهنده عدم احترام کامل یا عدم توجه به شما به عنوان یک انسان است. سوء استفاده‌کنندگان جنسی به نیازهای طرف مقابل اهمیتی نمی‌دهند. اما تا زمانی که بتوانند خواسته‌های پیچیده خود را برآورده کنند.

نکته

فقط به این دلیل که شما در یک رابطه صمیمی با این شخص هستید، به این معنی نیست که شما موظف هستید هر بار به او “بله” بگویید. اگر بعد از اینکه آن‌ها را رد کردید باز هم به حرف شما گوش نکردند، این نشانه واضح رابطه آزاردهنده جنسی است.

نادیده گیری احساسات و رابطه آزاردهنده جنسی

فرض کنید شریک زندگی شما به طور مرتب احساسات شما را در رابطه با رابطه جنسی نادیده می گیرد. به این معنی است که آن‌ها فقط برای خود این کار را انجام می دهند. یک شریک دلسوز و دوست داشتنی به وضوح درک می کند که چه زمانی روحیه ندارید، به خصوص اگر احساس بیماری یا خستگی کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا